Уроки природознавства в 1 класі Урок №15 Освітня галузь «Початкове навчання». Назва предмету: природознавство



Скачати 92.28 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір92.28 Kb.


Формування виховних досягнень учнів під час проведення уроку

Виховання учнів у сучасній школі здійснюється в контексті національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, грунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства, держави і нації.

Уроки природознавства в 1 класі

Урок №15


  1. Освітня галузь «Початкове навчання». Назва предмету: природознавство.

  2. Клас 1. Розділ «Світ, у якому ти живеш».

  3. Тема уроку. Ознайомлення з об’єктами не живої та живої природи.

Мета уроку:

  • навчальна – вчити зосереджувати увагу на об’єкти, що вивчається розширити знання учнів про навколишній світ;

  • розвивальна – розвивати спостережливість, вміння групувати, порівнювати предмети за певними ознаками;

  • виховна – виховувати інтерес до вивчення природи і любов до рідного краю.

  1. Виховна мета та завдання (позитивні почуття):

Виховна мета:

  • формувати ціннісне ставлення до природи;

  • виховувати любов до рідного краю.

Завдання:

  • активізувати пізнавальну діяльність;

  • сприяти підвищенню інтересу до вивчення природи. (до екскурсії)

  1. Тип уроку. Урок узагальнення. Екскурсія.

  2. Коротке повідомлення вчителя, що спонукатиме учнів до роздумів

1.Бесіда.

    • Що нас оточує навкруги?(Дерева, будинки, люди, трава, небо, хмари…)

    • Як назвати одним словом все те, що нас оточує?(Навколишній світ, довкілля, природа)

    • На уроці ми дізнаємося, що належить до природи, що не належить до природи, які є види природи.

    • Те, що зроблено руками людини. не належить до природи. Погляньте, будь ласка, навкруги і скажіть, що не належить до природи.(Будинки, машини, лавочки, огорожа, одяг, взуття, м’ячі, футбольні ворота тощо)

    • А що ж, на вашу думку, належить до природи?(Дерева, трава, птахи, земля, сонце, камінчики тощо)

    • Чи змогли б ви поділити природу на живу і неживу? Що належить до живої природи?(Горобці, голуби, діти, комахи, трава, дерева)

    • Чому вони належать но живої природи? (Бо вони живуть, літають, ростуть, їдять)

2.Висновок учителя.

- Правильно: все в природі, що росте, живиться, розмножується, відмирає, належить до живої природи. А яку природу ми можемо назвати неживою, яка не росте, не живиться, не розмножується? (Сонце, місяць, зорі, каміння, пісок, вода)

Знайдіть, будь ласка, предмет живої і не живої природи, ми їх порівняємо.


  1. Закріплення знань. Проблемне завдання учням.

  1. Гра «Впіймай предмет, що належить до живої природи»

Діти плескають у долоні, коли почують таке слово.

Клен, сорока, вітер, дощ, мурашка, соняшник, дідусь, грицики, камінь, айстра, глина, сніг, дівчина, білочка, пісок, роса, грибок, райдуга, ластівка.



  1. Порівняти метелика і сніжинку.

Чим вони схожі?

  • Метелик і сніжинка – це природа.

  • Обоє літають.

  • Схожі на квіти.

Чим відрізняються?

  • Метелик –жива природа, а сніжинка – нежива.

  • Метелик більший за сніжинку.

  • Вони різного кольору, різної форми.






  1. Відгадати загадки й визначити, що з відгаданого належить до живої природи, що-до неживої.

В теплий дощ я народився,

парасолькою накрився.

Може б, з лісу пострибав,

якби другу ногу мав.( Гриб)


Голуба хустина, жовтий клубок

по хустині качається,

людям усміхається.(Небо, сонце)



  1. Послухати і запам’ятати вірш.

Зацвітає калина, зеленіє ліщина,

Степом котиться диво-луна.

Це моя Україна, це моя батьківщина,

Що, як тато і мама, одна.



( Анатолій Камінчук)

  • Які слова цього вірша вам найбільше сподобалися? Чому?

(Останні рядки вірша. Бо природа – основна цінність на Землі. В природі все взаємопов’язане)

  1. Узагальнення міркувань учнів.

-Усе, про що ми сьогодні говорили, оточує нас, тобто є навколо нас. Це довкілля. Довкілля – це середовище, в якому ми живемо. Усе живе в природі живиться ,росте, розмножуються і помирає. Це люди ,тварини, рослини. Ми називаємо їх живою природою.

Сонце , повітря, місяць ,планети ,вода, пісок….. не живляться , тому належать до неживої природи. Усе ми повинні

Усе , що створене руками людини , не належить до природи. Це продукт людської праці.

Література:

1. Навчальні програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи

2. Система виховання у початковій школі за Національною програмою виховання учнів 1-12 класів МОН України – Харків, Видавнича група «Основа», 2010

3. В.П. Телячук, О.В. Лесіна «Інноваційні технології в початковій школі – Харків, 2008



Урок №16

  1. Освітня галузь «Початкове навчання».

Назва предмету: природознавство.

  1. Клас: 1 розділ «Світ, у якому ти живеш». Тема уроку. Бережливе ставлення до природи

Мета уроку:

навчальна – розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи, закріплювати правила поведінки в природному середовищі;

розвивальна -розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення;

виховна – підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства.

Виховна мета та завдання ( позитивні почуття).

Виховна мета:


  • формування ціннісного ставлення до природи;

  • виховувати почуття відповідальності за природу.

Завдання:

  • формувати уявлення про правила поведінки в природі;

  • сприяти підвищенню прагнення берегти, охороняти природу.

  1. Тип уроку. Урок вивчення і закріплення нових знань.

  2. ІІІ етап уроку. Формування нових знань, умінь і навичок.

Як ви вважаєте, як саме ми можемо зберігати красу природи.(Складання «асоціативного куща»)

Завдання. Поєднати нове з тим, що вже знайоме, і, таким чином розширити одержані знання.

Вчитель записує інформацію, отриману в результаті «Мозкової атаки» на дошці у вигляді «асоціативного куща».


Насаджувати квіти




Посадити сад


Створити парк


Посадити кущі


Сіяти насіння квітів


Доглядати за рослинами


ЗБЕРЕЖИ КРАСУ ПРИРОДИ!



  1. Рефлексія. Гра «Можна - не можна»

Вчитель пропонує дітям уявити, що вони опинилися в лісі. Діти пригадують, як слід там себе поводити і чого не можна робити. Вчитель називає дію, а учні плескають у долоні, якщо це можна робити, і мовчать, якщо – ні.

Можна:


  • саджати квіти, рослини ;

  • охороняти рідкісні рослини;

  • обгороджувати мурашники ;

  • милуватися красою природи;

  • підгодувати птахів;

  • прибирати місце відпочинку.

Не можна:

  • ламати гілки дерев;

  • рвати багато квітів;

  • збивати гриби ногами;

  • ловити метеликів;

  • ловити жаб;

  • руйнувати павутиння.

Гра «Учимося любити природу»

  • Учитель промовляє фразу, а учні мають сказати, любить або не любить людина природу, аргументуючи свою думку.

  • Дівчинка вийшла з лісу з букетом конвалій.

  • Жінка саджає біля будинку дерева.

  • Чоловік недопалок на землю.

  • Директор заводу поставив очисні фільтри на труби.

  • Після відпочинку у лісі туристи зібрали і закопали сміття.

  • Хлопчик б’є пляшки.

  1. На основі проведеної роботи виховна мета досягнута. Діти чітко засвоїли, що неможливо уявити людину поза природою – без повітря, води, співу птахів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення.



  1. Література:

  1. Навчальні програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи

  2. Система виховання у початковій школі за Національною програмою виховання учнів 1-12 класів МОН України – Харків, Видавнича група «Основа», 2010

  3. В.П. Телячук, О.В. Лесіна «Інноваційні технології в початковій школі – Харків, 2008

Урок №17

  1. Освітня галузь «Початкове навчання». Назва предмету: природознавство.

  2. Клас: 1. Розділ «Світ неживої природи». Тема уроку. Сонце в нашому житті.

Мета уроку:

  • навчальна – навчати учнів бачити суперечливі властивості предметів;

  • розвивальна – розвивати уяву, фантазію, образне мовлення учнів;

  • виховна – виховувати спостережливість, інтерес до вивчення природу рідного краю.

  1. Виховна мета та завдання (позитивні почуття).

Виховна мета:

  • формування ціннісного ставлення до природи;

  • пробудити пізнавальний інтерес учнів до пізнання світу.

Завдання:

  1. Тип уроку. Урок вивчення і закріплення нових знань.

  2. V етап уроку. Розвиток творчої уяви, вміння знаходити суперечливі якості в одному об’єкті. ( після бесіди про значення сонячного тепла та світла)

  1. Групова робота

Клас поділено на 2 групи: «Літечко» і «Зимонька».

Під звуки тихої музики П. Чайковського «Пори року», діти розмірковують над проблемою «Сонце – це добре чи погано?»



  1. Командири груп «Літечко» і «Зимонька».

Ведучі висловлюють думки членів своїх груп.

1). «Сонце – це добре» ( думки дітей)



  • Дає людям тепло;

  • Ростуть рослини;

  • Від сонця тане сніг;

  • Була б темрява без сонця;

  • Ростуть фрукти;

  • Коли багато сонця, ми не хворіло;

  • Звірі люблять сонце;

  • Птахи прилітають, коли починає краще гріти сонце;

  • Коли є сонце, ми йдемо відпочивати на річку або до лісу;

  • Без сонця не цвітуть квіти;

  • Не треба тепло вдягатися;

  • В сонячну погоду краще їздити машинам.

2). «Сонце – це може бути погано»

  • Сонячний удар;

  • Коли довго загоряти, можна спекти шкіру;

  • Коли щодня сонце, рослини гинуть;

  • Від сонця можуть бути лісові пожежі;

  • Якщо дивитися вдень на сонце, можна зіпсувати очі.

ІХ. Підсумок уроку.

Що б було на землі, якби не було сонця?



  1. На основі проведеної роботи виховна мета досягнута. У своїх відповідях діти стверджували, що життя на Землі без Сонця неможливе, якщо перестане світити Сонце, то зелені рослини загинуть, адже вони не можуть жити без тепла і світла. Тваринам і людям нічим буде харчуватися. Усе живе замерзне від нестерпної холоднечі. Проте, цього не стане тому що Сонце – зірка, яка випромінює у простір силу-силенну тепла і світла. На небі Сонце здається маленьким яскравим кружечком лише тому, що нас від Сонця відділяють багато млн. км. Учені підрахували, що Сонце світитиме ще мільярди років.

  2. Вчитель пропонує запамятати слова:

День у день в ясні години

сходить сонце для людини.

(А. Підлужний)

Діти повторюють за вчителем.

Література:

1. Навчальні програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи



2. Система виховання у початковій школі за Національною програмою виховання учнів 1-12 класів МОН України – Харків, Видавнича група «Основа», 2010

3. В.П. Телячук, О.В. Лесіна «Інноваційні технології в початковій школі – Харків, 2008


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка