Уроків 5 клас 2009 р. Рецензент и: Журавська Н.І



Сторінка1/9
Дата конвертації20.02.2016
Розмір1.41 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
ОСНОВИ

ХРИСТИЯНСЬКОЇ

ЕТИКИ


ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ

УРОКІВ
5 КЛАС

2009 р.

Р е ц е н з е н т и:



Журавська Н.І., завідувач сектором суспільствознавства, старший викладач кафедри методик навчальних предметів і педагогічної майстерності Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Левицький В.В., методист суспільних дисциплін Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

У п о р я д н и к и:



Морозюк С.М., методист науково-методичного центру управління освіти і

науки Кам'янець-Подільської міської ради;



Макух Л.А., голова методичного об'єднання вчителів християнської етики,

вчитель християнської етики ЗОШ І-ІІІ ст. № 6.




Основи християнської етики. 5 клас: Плани-конспекти уроків./Упоряд. Морозюк С.М., Макух Л.А. – Кам'янець-Подільський, 2009. – 100 с.

У посібнику вміщено плани-конспекти уроків з основ християнської етики для 5 класу, розроблених творчою групою вчителів християнської етики м.Кам'янця-Подільського (відповідно до Програми з основ християнської етики для учнів 5-6 класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ – Острог – Львів, 2007). Автори пропонують орієнтовне тематичне планування, розробки уроків та підсумкове узагальнення.

Для вчителів християнської етики загальноосвітніх навчальних закладів.

© Науково-методичний центр

міського управління освіти і науки,

2009 р.


ЗМІСТ
Урок 1. Вступ. Християнська етика – наука про християнську мораль ……... 4

РОЗДІЛ I. ЩО ВЧИТЬ БІБЛІЯ ПРО ЛЮДИНУ, ДОБРО І ЗЛО

Урок 2. Біблія – Слово Боже до людини .…………………………………….... 7

Урок 3. Створення світу .………………………………………………………. 10

Урок 4. Людина – образ і подоба Божа ……………………………………….. 12

Урок 5. Добро і зло …………………………………………………………….. 15

Урок 6. Сумління – Голос Божий у душі ……………………………………... 19

Урок 7. Біблія про праведність і вірність ……………………………………... 22

Урок 8. Телепрограма «Біблія – найважливіша з усіх книг» ………………... 29

РОЗДІЛ II. МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ СВЯТОГО ПИСЬМА

Урок 9. Закони Божі і закони людські ………………………………………... 32

Урок 10. Гординя та зарозумілість ……………………………………….……. 36

Урок 11. Гостинність та щедрість ………………………………………….….. 39

Урок 12. Любов як вияв самовідданості …………………………………….… 43

Урок 13. Вміння прощати …………………………………………………..…... 45

Урок 14. Народження Ісуса Христа …………………………………..………... 47

Урок 15. Урок узагальнення ………………………………………..…………... 50

Урок 16. Любов до свого народу ……………………………………..………... 52

Урок 17. Віра та довіра ……………………………………………..…………... 56

Урок 18. Мужність і непохитність переконань …………………..…………… 60

Урок 19. Мудрість як Божий дар ………………………………….…………… 63

Урок 20. Служіння як відповідь на покликання ………………………………. 67

РОЗДІЛ III. МОРАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ ПРИХОДУ В СВІТ ІСУСА ХРИСТА

Урок 21. Очікування Спасителя людства ……………………………………… 71

Урок 22. Благовіщення ………………………………………………………….. 74

Урок 23. Дитинство Ісуса Христа ……………………………………………… 77

Урок 24. Служіння Ісуса Христа ……………………………………………….. 81

Урок 25. Узагальнення знань та умінь …………………………………………. 84

Урок 26. Дві заповіді любові ……………………………………………………. 85

Урок 27. Страждання Ісуса Христа …………………………………………….. 87

Урок 28. Воскресіння Ісуса Христа …………………………………………….. 90

Урок 29. Ісус Христос – Спаситель душі і тіла ……………………………...… 93

Урок 30-31. Конкурс «Кращий знавець християнської етики» …………….… 97


Урок 1. Вступ. Християнська етика –

наука про християнську мораль
Мета уроку: ознайомити учнів з основними поняттями про мораль та християнську етику, зокрема, допомогти учням зрозуміти суть і важливість християнських моральних цінностей; виховувати у дітей високоморальні якості, ціннісні орієнтири, які ведуть людей шляхом пізнання істини, добра, краси; виховувати у дітей повагу до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань.

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Вихід 20; Євангеліє від св. Матвія 22:37-39.

Біблійна історія: Найбільша заповідь.

Ключовий вірш: « Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви…» ( Євангеліє від св. Матвія 7:12)

Словник понять і термінів: етика, мораль загальнолюдська, моральні цінності, християнська етика, ближній, чеснота.

Міжпредметні зв`язки: українська мова, географія, етика, історія.

Література до уроку:

Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового

Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007.
Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА



Вітання: “Слава Богу”, “Слава Ісусу Христу”.

Налагодження контакту з класом
Вступне слово учителя.

Діти, сьогодні ми з вами почнемо вивчати новий предмет, який носить назву – християнська етика.

Цей предмет особливий, бо на уроках християнської етики ми познайомимося з найважливішою, найцікавішою і найвідомішою в світі книгою – Біблією, довідаємося про вічні істини, які містяться на її сторінках; разом будемо шукати відповіді на найважливіші і найпотаємніші питання у своєму житті, і будемо намагатися жити і поводити себе відповідно до християнської моралі.

Сьогодні ви почуєте багато нових і, може, для вас незрозумілих слів і термінів, тож давайте їх запишемо у наш словничок:



Етика – наука про мораль.

Мораль загальнолюдська – сукупність норм і правил, які визначають найважливіші цінності у життя, поведінку людей, їх ставлення одне до одного.

Моральні цінності – дуже важливі норми і правила життя, які люди вважають добрими.

Християнська етика – наука про християнські моральні норми і цінності.

Ближній – людина, з якою ми спілкуємось, а також та, що потребує нашої допомоги.

Чеснота – доброчесність, позитивна моральна якість людини.

Як ви уже помітили, до нашого уроку є епіграф, взятий з Євангелія від св. Матвія: «Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви…» Ця заповідь є «золотим правилом», а для нашого уроку є ключовим віршем, бо у ньому у стислій формі передано головну ідею нашого уроку.


II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Коли ж Господь Бог дав нам цю найбільшу заповідь?

(Читаємо і коментуємо біблійну історію «Найбільша заповідь», стор.16).

Проводимо бесіду:

  1. Що запитав чоловік одного разу в Ісуса Христа?

  2. Яку отримав відповідь?

  3. Які заповіді найважливіші у житті кожної людини?

  4. Чи діють ці заповіді у твоїй сім’ї, класі, школі?

  5. Чи доводилося тобі виконувати ці заповіді?

Отже, ми бачимо, що дві тисячі років тому Син Божий – Ісус Христос дав нам цю найбільшу заповідь, щоб ми любили Бога нашого, не засмучували Його нашими думками, словами і вчинками.

Значить, нам зараз потрібно вияснити, як людина повинна поводити себе, щоб не гнівити Бога, якими керувалися правилами і нормами поведінки. Перед нами постають такі питання:

Що таке мораль?

Що таке етика?

Що таке християнська мораль і етика?

У чому особливість християнської етики?
Людина живе серед людей – в сім’ї, в школі, в класі, на вулиці, в суспільстві. І скрізь, де б ми не були повинні поводити себе так, щоб усім, хто нас оточує було б добре. Щоб упорядкували життя людей, існують певні норми, правила, погляди і уявлення, які регулюють поведінку між людьми – це і є МОРАЛЬ. Мораль має свою характерну ознаку, особливість – вона розглядає вчинки людей з погляду добра чи зла. Чи добре діло зробила людина? Чи правильно вона вчинила? Людина повинна творити добро, підтримувати інших, допомагати бідним і тим, хто потребує нашої допомоги. А добро породжує радість, задоволення, повагу і любов між людьми.

Злі ж вчинки людей сіють між людьми ненависть, ворожнечу, сварки.

Мораль – це не тільки стосунки між людьми, а й те, як ставляться люди до природи, до навколишнього середовища, до тварин.

В різні історичні часи існували і різні погляди на людську мораль. Із зміною епох, змінювались і погляди на мораль.

Отже, МОРАЛЬ – це норми і правила життя людини з погляду добра і зла.

Те, як ми поводимося в людському суспільстві, які взаємини між людьми, вивчає і осмислює наука, яка називається – етикою. Вона допомагає людині зрозуміти, оцінити, що є добрим, а що злим.



ЕТИКА – це наука про мораль.

Ми з вами вияснили, що таке мораль, етика в загальнолюдському розумінні, а тепер давайте збагнемо, а що ж таке християнська мораль і етика?

Загальнолюдська мораль змінювалася в різні епохи і часи. Але існують певні норми життя, які ніколи не змінюються, і вони однакові для всіх людей: старих і молодих, бідних і багатих, незалежно від кольору шкіри, національності, країни. Ці норми життя непідвладні часу, вони називаються нормами християнської моралі, вони записані в головній книзі християн – Біблії, яку передав людям Бог.

Християнська мораль з Біблії передається нам у таких основних приписах:



  • у десяти заповідях, що Бог дав ізраїльському народові через пророка Мойсея на горі Синай (Вихід 20);

  • у двох заповідях любові Ісуса Христа: «Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією своєю думкою». Це найбільша і найперша заповідь. «Люби свого ближнього, як самого себе». (Євангеліє від св. Матвія 22:37-39);

  • Нагірна проповідь Христа ( Євангеліє від св. Матвія 5-7);

  • заповідь, яка називається «золотим правилом»: «Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви…» (Євангеліє від св. Матвія 2:17);

  • у посланнях святих апостолів – учнів Ісуса Христа.

Усі ці норми і правила Бог дав людині для того, щоб вона могла жити щасливо і була у злагоді із собою і оточуючими людьми, Богом і природою.

Отже, християнська мораль – це загальні правила і норми життя людини, закладені у ній Господом і записані в Біблії, а християнська етика – вчення про ці загальні правила і норми життя людини.

Мета християнської етики – викорінення гріхів, очищення совісті, дотримання Господніх заповідей. Так стверджував український філософ і професор етики Інокентій Гізель ще у XVII ст. у своєму етичному творі «Мир з Богом людині».
III. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА

Закріплення вивченого.


  1. Чому людині слід дотримуватись певних норм і правил поведінки?

  2. Що таке мораль?

  3. Чи змінюється з часом мораль у суспільстві?

  4. Як називається наука про мораль?

  5. У чому полягають особливості християнської моралі та християнської етики?

  6. Які норми і правила поведінки діють у твоєму класі, школі, родині?


Домашнє завдання.

Прочитати повчальне оповідання (стор. 17) і порівняти поведінку бабусі і хлопців.


РОЗДІЛ I

ЩО ВЧИТЬ БІБЛІЯ ПРО ЛЮДИНУ, ДОБРО І ЗЛО

Урок 2. Біблія – Слово Боже до людини.
Мета уроку:

Освітня мета. Засвоєння учнями знань про Біблію, хто її написав, з яких

частин та книг складається Святе Письмо, яке значення має Слово Боже

для людини, як користуватися Книгою.

Розвиваюча мета. Розвивати уміння вести пошук Істини, знаходити в Біблії

відповіді на головні питання людського буття, прагнення плекати власну

душу, зберігати та примножувати духовну культурну спадщину

християнства.



Виховна мета. Виховувати в учнів усвідомлення того, що Біблія є Слово

Боже, розуміння важливості Біблії для особистого життя, високі

моральні цінності, свідому соціальну відповідальність за наслідки

власної поведінки.


Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Книга псалмів 118:11, 111, 130, 165, 176.

Ключовий вірш: «Для моєї ноги Твоє слово – світильник, то світло для стежки моєї» (Книга псалмів 118:105)

Словник понять і термінів: Біблія, Євангеліє.

Наочність: проектор, учнівська презентація.

Міжпредметні зв`язки: українська мова, зарубіжна література,

географія, образотворче мистецтво, історія.



Література до уроку:

Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового

Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007.

Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА



Вітання: “Слава Богу”, “Слава Ісусу Христу”.
Налагодження контакту з класом.

Діти, давайте з вами пограємо гру. Вийдіть, будь ласка, на середину класу. Станьте в коло, візьміться за руки. Давайте скажемо один одному по черзі приємні побажання.

- Дай Боже здоров’я.

- Дай Боже гарного дня.

- Дай Боже довгих років життя. (Побажання учнів)
- Скажіть, чи радісніше стало на душі, чи покращився ваш настрій?
- А чому він покращився? Правильно, тому що ми почули добрі та теплі слова, побажання. Тому що

Слово – крильця метелика,

Ніжно тендітні, тремтливі,

Слово спокійне, без вереску –

Ліки на рани чутливі.
- Чи знаєте ви, що є така Книга, яка лікує рани, в якій наше спасіння, для душі воскресіння, яка вчить жити за християнськими законами? Вірно, це – Біблія.
Повідомлення теми та мети уроку.

Отже тема нашого уроку – Біблія – Слово Боже до людини. А золотим віршем для нашого уроку стануть слова: «Для моєї ноги Твоє слово – світильник, то світло для стежки моєї» (Книга псалмів 118:105). Як ви розумієте ці слова? Прочитайте їх ще раз і подумайте. (Відповіді учнів)


II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Актуалізація знань

  • Чи знаєте ви, хто написав Біблію, з яких частин складається Святе Письмо, чому Біблію називають Словом Божим, яке значення вона має для людини?

  • Для того, щоб дати відповіді на ці запитання, потрібно ознайомитися з матеріалом нашої другої теми. Для цього слід запам’ятати нові слова. На стр. 20 знайдемо словничок нових понять. (Робота з підручником)


Подача нового матеріал

- Що ви знаєте про Біблію? (Відповіді учнів)

Біблія – найвідоміша і найпоширеніша книга. Назва її походить від грецької мови «біблос» - «книги». Це ціла бібліотека, вона створювалась упродовж 1500 років. Складається з двох частин – Старого і Нового Заповітів.

Всі книги поділяються на канонічні і неканонічні. Канонічні книги вміщують священні богонатхненні тексти. Неканонічні – це корисна література для читання. Біблію люди отримали від Святого Бога, який відкрив нам Свою Божественну Мудрість і Свою Волю. Біблію ще називають Святим Письмом, Словом Божим, Божим Одкровенням, Книгою Книг. Біблія записувалась через вибраних людей: пророків, євангелістів, апостолів.


Робота з підручником.( Стр. 22 . Читаємо вголос).

- Хто написав Біблію?

- Чому Бог передав людям Свою мудрість через таких різних осіб?
Біблія поділяється на Старий та Новий Заповіти. Це пов’язано з народженням Ісуса Христа. Усі книги, написані до його народження, об’єднані в Старий Заповіт, а всі ті, що написані після Його Смерті і воскресіння, складають Новий Заповіт.

Старий Заповіт складається з 50 книг. Перші 5 – законодавчі (створення світу, людини, виникнення народів і мов, великий потоп, 10 Божих заповідей). Історичні книги розповідають про історію та найважливіші події ізраїльського народу, опис життя різних царів. Пророчі книги містять пророцтва про майбутні події, які очікують людей. Поетичні книги містять Псалми, книги приповістей царя Соломона.

У Новому Заповіті міститься 27 книг – це вчення Ісуса Христа і апостолів. Новий Завіт складається з чотириєвангелія, історичної книги (Дії святих апостолів), послань (апостолів з повчанням) і Об’явлення (книга про майбутні події).

Старий Заповіт написаний івритом, арамейською та грецькою мовами. Новий Заповіт – грецькою.



Біблія поділяється на книги, книги – на розділи, розділи – на вірші. Наприклад: Лук. 5:7 означає: Євангеліє від св. Луки, п’ятий розділ, сьомий вірш.

Прочитайте про себе на стр. 24 – 25 з історії перекладів Біблії українською мовою і дайте відповіді на питання № 8 – 11.
Закріплення знань, виховання характеру

- Що нового ви дізналися на цьому уроці?

- Що вам найбільше запам’яталося?

- Над чим ви замислилися сьогодні?

- Про що розповісте батькам?
III. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА
Підсумок уроку

1) Підсумок змісту уроку.

- Хто пригадає тему та золотий вірш уроку?

- Де ви можете застосовувати свої знання?



  1. Оцінювання учнів.

3) Домашнє завдання. Прочитати статтю на стр. 26 – 28. Дайте відповідь на запитання.

4) Молитва.



Урок 3. Створення світу.
Мета уроку: ознайомити учнів із таким поняттям як Творець; допомогти учням зрозуміти суть створення світу; розвивати уяву про сутність створення світу; виховувати любов до Бога; дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Буття: 1- 2; Книга Псалмів 138: 14

Ключовий вірш: « Вірою ми розуміємо, що віки Словом Божим збудовані так, що з невидимого сталось видиме» (Послання св. апостола Павла до євреїв 11:3)

Словник понять і термінів: Творець.

Наочність: малюнки, схеми, Біблія, друковані зошити, словнички, ілюстрації.

Міжпредметні зв`язки: історія, біологія людини.

Література до уроку:

Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового

Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007
Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА



Вітання: “Слава Богу”, “Слава Ісусу Христу”.

Налагодження контакту з класом

Кожному учню на парту роздаються малюнки із зображенням сонця, похмурої хмарки з дощиком, сонечка з хмаркою. Відповідно до настрою учень обирає малюнок, де сонечко – хороший настрій, сонечко з хмаркою – пасивний настрій, хмарка з дощиком – поганий настрій. Тоді кожен учень з малюнком свого настрою виходить до дошки і вивішує на плакат із зображенням символічного дерева з листочками. Якщо в учнів поганий настрій то запропонувати покращити настрій протягом уроку і в кінці уроку змінити свій малюнок.


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Актуалізація опорних знань, перевірка вивченого.

На минулому уроці ми вивчали « Біблія – Слово Боже до людини ». Давайте пригадаємо, як ще називають Біблію? Учні коментують, вчитель заповнює схему.



Робота з загадками. Учні зачитують загадку, яку придумали до слова Біблія.
Мотивація навчальної діяльності учнів.

На уроці в нас стоїть проблема з’ясувати як було створено світ.


Вивчення нового матеріалу.

Тема сьогоднішнього уроку: « Створення світу »



  1. Робота із ключовим віршом.

Розшифрувати ключовий вірш розмістивши в порядку зростання чисел.

7 2 10 13 3 6 9 12 5

Божим ми що сталось розуміємо, Словом так, невидимого віки

8 4 1 14 11

збудовані що Вірою видиме з.


  1. Робота зі словничком учня.

Вчитель дає нове поняття, а учні записують визначення.

Творець – Господь, люблячий і мудрий Бог, який створив світ.



  1. Бесіда.

Що люди думають про створення світу.

Теорія виникнення світу.

Існує багато думок щодо виникнення світу. Одні вчені вважають, що світ виник з вогню, інші – з повітря чи води. Але всі ці пояснення не давали відповіді на головне запитання: а звідки взялися вогонь, повітря і вода? Багато вчених вважають: поки земля стала такою, якою вона є сьогодні, минули мільйони років. За їхніми словами, протягом усього цього часу життя розвивалося поступово від одноклітинних організмів до людини. Науковці називають таку ідею теорією еволюції.


  1. Робота з Біблією.

Робота в групах. Учитель поділяє клас на 7 груп після того, як школярі

прочитали в Біблії про створення світу. Кожна група описує, що створив Бог – Творець світу.

( 1 група – 1-й день, 2 група – другий день,… 7 група – 7-й день ).

Кожній групі роздається пелюстка квітки, вони записують на ній, що створив Бог, а потім кожна група вивішує, з’єднавши в єдину квітку.



  1. Робота з уривком казки Оскара Вайльда « Хлопчик – зірка ». Знайди в тексті слова, що переконали хлопчика – зірку в необхідності любити людей і навколишній світ.

Читання ланцюжком ( учні читають )

Отже, як людина повинна ставитися до навколишнього світу (на основі тексту).



Закріплення вивченого матеріалу. Ділова гра « Мікрофон »

  1. Що в Біблії говориться про створення світу?

  2. Як людина повинна ставитися до навколишнього світу?

Учням дається мікрофон і кожен відповідає на запитання і передає іншому.

III. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА



Підсумок уроку.

  1. Висновок

Вчитель підводить учнів до висновку та приклеює на дошку вислів, який зачитують усі учні разом.

Бог – Творець світу і кожного з нас.

Пам’ятаймо про це і любімо його.


  1. Оцінювання знань.

Вчитель аналізує роботу учнів на уроці, повідомляє домашнє завдання.

  1. Домашнє завдання:

а) опрацювати матеріал уроку 3, ст.. 29 – 34

б) опрацювати в зошиті ст.8 – 10

в) намалювати малюнок до уривку з казки « Хлопчик – зірка »

Урок 4. Людина – образ і подоба Божа.
Мета уроку: ознайомити учнів із такими поняттями як індивідуальність, особистість, образ Божий, подоба Божа; допомогти учням зрозуміти сутність походження людини; розвивати інтерес до читання Слова Божого; виховувати любов до Бога і ближнього.

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Буття 1: 26 – 31, 2: 7 – 8, 15 – 25.

Ключовий вірш: « Прославляю Тебе, що я дивно утворений! Дивні діла Твої, і душа моя відає вельми про це! » ( Книга Псалмів 138:14 )

Словник понять і термінів: індивідуальність, особистість, образ Божий, подоба Божа .

Наочність: Біблія, схеми, малюнки, картки із зображенням емоційних станів, друковані зошити, словнички.

Міжпредметні зв’язки: історія, біологія людини.

Література до уроку:

Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового

Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007.
Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА



Вітання: “Слава Богу”, “Слава Ісусу Христу”.

Налагодження контакту з класом

Учням на парту роздаються по 2 картки поділенні на три частини із зображенням смайликів. Перший – з веселим обличчям, другий – з сумним, третій – з пасивним. Відповідно до настрою учень обмальовує смайлик, який підходить до його настрою і передають учителю. Вчитель переглядає малюнки зі смайликами і визначають разом з учнями емоційний стан класу. Для покращення емоційного стану класу вчитель пропонує учням цікавий урок та співпрацю.


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Актуалізація опорних знань, перевірка вивченого.

  1. Конкурс малюнків

Учні разом з учителем приклеюють на дошку свої малюнки до уривку з казки « Хлопчик – зірка ».

  1. Розгадування кросворда « Створення світу ».

7.

























5.





































1.




2.




І










4.










3.







6.




І










































































































І




























І













































































































































































































  1. Що створив Бог першого дня?

  2. Що створив Бог другого дня?

  3. Що створив Бог третього дня?

  4. Що створив Бог четвертого дня?

  5. Що створив Бог п`ятого дня?

  6. Що створив Бог шостого дня?

  7. Що робив Бог на сьомий день?

Мотивація навчальної діяльності учнів.

З якою метою Бог створив людину?



Вивчення нового матеріалу. Оголошення теми уроку.

  1. Робота з ключовим віршом.

  2. Робота зі словничком.

Вчитель дає нові поняття, а учні записують.

Індивідуальність – сукупність певних властивостей і характерних рис людини, які відрізняють її від інших.

Особистість – людина, як носій певного характеру, поведінки, культури.

Образ Божий – подібність людини до Бога за здатністю мислити. Почувати і проявляти волю.

Подоба Божа – досконала і безгрішна людина, тобто подібна до Бога.

  1. Робота з Біблією.

Читання ланцюжком. Учні читають і разом з учителем обговорюють.

У чому людина є образом і подобою Божою?

Вчитель доповнює і розповідає.

Людина отримала від Бога тіло, душу і дух. Тому вона, за Біблією, має в собі частку Божого Духу і є образом, і подобою Божою.

Дух Божественне начало в людині, сукупність сил та здатностей.

Душа – центр самоусвідомлення людини через розум, почуття і волю.

Тіло – фізична складова людини, храм душі


  1. Робота із зошитом.

Робота в групах.

Вчитель ділить учнів на 7 груп. Кожна група виконує своє завдання і ділиться своєю інформацією, причому інші групи занотовують у зошити ( ст.11-13 )

Перша група – перше завдання, друга – друге завдання і т. д.


  1. Робота з повчальною поезією.

Вчитель читає вірш Василя Симоненка і обговорює разом з учнями за запитаннями в підручнику.

Закріплення вивченого матеріалу.

Ділова гра « Мікрофон »

Учні дають відповіді на запитання: « З якою метою Бог створив людину? » і передають мікрофон іншому.

III. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА



Підсумок уроку.

  1. Загадка

Вчитель загадує учням загадку:

Хто вмер, але не родився. ( Адам )



  1. Висновок.

Вчитель робить висновок і роздає кожному учневі пам’ятку.

Пам’ятка.

Тільки допомагаючи один одному, турбуючись один про одного, ми стаємо людяними. Кожній людині притаманні сім чеснот і сім протилежних їй смертних гріхів: сором'язливість і пихатість, стриманість і зажерливість, цнотливість і примхливість, милосердя і заздрість, щедрість і скупість, старанність і лінощі, терплячість і гнівливість. Вона має однакову здатність стати тираном і рабом, злочинцем і святим.

Усе залежить тільки від неї.

  1. Домашнє завдання: а) опрацювати матеріал уроку №4, ст.35 – 39.

б) намалювати малюнок до Біблійної історії

« Про створення першої людини Богом ».

В кінці уроку вчитель запитує чи сподобався урок і учні відзначають на смайликах.

Урок 5. Добро і зло.
Мета уроку: засвоїти поняття “добро” і “зло”, хто є джерелом добра, з'ясувати причини гріхопадіння людини, сформувати в учнів вміння давати оцінку подіям та явищам з позицій добра чи зла, виховати відповідальність людини за свій вибір. Схильність до доброчинності і людяності.

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Буття 3:3; Послання св. апостола Павла до галатів 6: 9 – 10; Книга пророка Амоса 5: 14; Послання св. апостола Павла до римлян 12: 21.

Біблійна історія: Виникнення зла та гріха на землі.

Ключовий вірш: “Ухиляйся від злого та добре чини, та й навіки живи!”

(Книга Псалмів 36:27)

Словник понять і термінів: добро, зло.

Наочність: ілюстрації по темі.

Міжпредметні зв`язки: українська мова, зарубіжна література,

географія, образотворче мистецтво, природознавство, історія.



Література до уроку:

Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового

Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007.

Очікуванні результати:


  • пояснює поняття “добро”, “доброчинність”, “чуйність”, “милосердя”;

  • уміє визначати прояви добра і зла;

  • розуміє, що добро походить від Бога, що Бог – джерело добра;

  • переконаний у неминучому торжестві добра над злом;

  • виховує в собі потребу безкорисливо робити добрі вчинки.


Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА



Вітання: “Слава Богу”, “Слава Ісусу Христу”.

Налагодження контакту з класом

Актуалізація і корекція опорних знань:

  • Підберіть слова, які асоціюються у вас зі словом “добро”.

  • Що, на вашу думку, є протилежністю добра?

  • Чи доводилось вам спостерігати в житті вчинки людей, які діяли з позицій добра?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА


Сприймання і осмислення нового матеріалу:

1. Що таке добро. Джерело добра

- Як ви розумієте поняття “добро”?

Тлумачний словник української мови говорить: “Добро – усе гарне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням мріям”.

Щодня ми вживаємо багато слів і висловів, де зустрічається слово “добро”: “доброго дня”, “на добраніч”, “на все добре” тощо.

Людина щодня здійснює багато вчинків, але кожного разу перш ніж щось зробити, потрібно подумати, чи принесе це користь людям.

Наш світ, як вам уже відомо, створений Богом. Після того, як усе було створено, Бог поглянув на все, що Він створив і сказав: “Дуже добре!”. Отже, Добре походить від Бога, а Бог – джерело Добра.

Жити по-доброму нас вчать і релігія (згадаймо хоча б 10 Божих заповідей), і народні звичаї, традиції, пісні, казки.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка