Уроків української мови у 4 класі за підручником М. С. Вашуленко. Українська мова: підруч для 4 кл



Скачати 221.47 Kb.
Дата конвертації18.02.2016
Розмір221.47 Kb.
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ у 4 класі

(за підручником М.С.Вашуленко. Українська мова: підруч. для 4 кл.

загальноосвіт. навч. закл. з навчанням українською мовою/ М.С.Вашуленко,

С.Г.Дубовик, О.І.Мельничайко / за ред. М.С.Вашуленка. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. – 192 с. : іл.)


(І семестр – 4 години на тиждень)

(ІІ семестр – 3 години на тиждень)





ур.

Дата

Вправи

підруч.

Вправи

робочого

зошита

Тема уроку

І семестр


Мова і мовлення (3 години)

1




1 – 7

1, 2

Мова – безсмертний скарб народу.

Неперервне поповнення словникового складу

мови. Старі й нові слова в мові.


2




8 – 11

3, 4

Усне і писемне мовлення. Культура мовлення.

3




12 – 17

5, 6

Культура спілкування.












Текст (9 годин)

4




18 – 20

7, 8

Закріплення поняття про будову тексту. Тема і

мета висловлювання. Заголовок.



5




21 – 24

9, 10

Слова, найважливіші для висловлювання думки в р реченні, тексті.

6




25 – 28

11, 12

Засоби зв’язку речень у тексті.

7




29 – 32

13, 14

Поділ тексту на частини. Складання плану.

Спостереження за роллю абзаців у тексті.



8




33 – 36

15, 16

Особливості змісту та побудови тексту-міркування.

9




37 – 41

17, 18

Особливості текстів-описів. Мета цих текстів.

10




42 – 45

19, 20

Порівняння художнього і науково-популярного

описів.


11




46 – 49

21, 22

Замітка до газети.

12










Урок розвитку мовлення. Складання ділових

текстів (записка).



Речення (8 годин)


13




50 – 53

23, 24

Узагальнення вивченого про види речень за метою

висловлювання та інтонацією.



14




54 – 57

25, 26

Основа речення. Зв’язок слів у реченні.

15




58 – 62

27, 28

Установлення зв’язків між словами в реченні. Скла-

дання речень за схемами.



16




63 – 65

29, 30

Поняття про однорідні члени речення. Головні і

другорядні члени речення. Кома при однорідних

членах речення.


17




66 – 69

31, 32

Поєднання однорідних членів речення за допомо-

гою інтонації, сполучників. Інтонація перелічуван-

ня і протиставлення.


18










Урок розвитку мовлення. Докладний переказ тексту

«Як краса врятувала берізки» (2).



19




70 – 73




Складання речень з однорідними членами. Поши-

рення їх залежними словами. Граматичні питання

до однорідних членів речення.


20










Контрольна робота.


Слово. Значення слова. Частини мови (3 години)



21




74 –78

33, 34

Аналіз контрольної роботи. Повторення й й узагальнення знань учнів про лексичні значення

слова.


22




79 – 83




Узагальнення знань учнів про морфемну будову

слова.


23




84 – 86

35, 36

Спостереження за словами, що належать до різних

частин мови, та службовими словами.



24










Урок розвитку мовлення. Текст-розповідь на осно-

ві спостережень за природою «Золота осінь» (3).




Іменник (18 годин)


25




87 – 91

37, 38

Повторення вивченого про іменник як частину мо-

ви. Розширення уявлень про лексичне значення

іменника (слова з абстрактним значенням).


26




92 – 96

39, 40

Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозна-

чні і багатозначні іменники. Пряме і переносне

значення іменників.


27




97 – 99

41, 42

Рід і число іменників.

28




100 – 106

43, 44

Відмінювання іменників. Формування вмінь стави-

ти іменники в початкову форму.



29










Урок розвитку мовлення. Складання і записування

зв’язаних між собою речень, які описують зміст

малюнка (4).


30




107 – 110

45, 46

Розрізнення відмінків іменників з однаковими за-

кінченнями.



31




111 – 115

47, 48

Чергування кінцевих приголосних основи в імен-

никах різного роду в давальному і місцевому від-

мінках.


32




116 – 120




Чергування голосних у коренях іменників жіночо-

го та чоловічого роду в однині.



33




121 – 124

49, 50

Правопис закінчень іменників жіночого роду на

а (– я) в родовому відмінку однини.



34










Урок розвитку мовлення. Текст-розповідь

«Калина – символ України» (5).



35




125 – 128

51, 52

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в

родовому відмінку однини (листка, лісу).



36




129 – 133

53, 54

Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічо-–

го роду в орудному відмінку однини.



37




134 – 136

55, 56

Правопис закінчень іменників чоловічого роду на

р в орудному відмінку однини.



38




137 – 140

57, 58

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в

давальному і місцевому відмінках однини.



39










Урок розвитку мовлення. Текст-опис за ілюстраці-

єю. Науковий опис голуба (6).



40




141 – 146

59, 60

Правопис закінчень іменників у множині.

41




147 – 150

61, 62

Уживання іменників з прийменниками в різних

відмінках.



42










Повторення вивченого про іменник. Виконання

завдань у зошитах для оцінювання навчальних

досягнень (ч.ІІ) та з підготовки до ДПА.


43










Узагальнювальний урок із теми «Іменник».

44










Контрольна робота із теми «Іменник».


Прикметник (20 годин)


45




151 – 154

63, 64

Аналіз контрольної роботи. Роль прикметників у мові і мовленні.


46




155 – 159

65, 66

Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми.

Пряме і переносне значення прикметників.



47




160 – 162

67, 68

Спостереження за вживанням прикметників у тек-

стах різних типів – художньому і науковому (без

уживання термінів).


48










Урок розвитку мовлення. Складання текстів пись-

мових привітань (7).



49




163 – 167

69, 70

Спостереження за формами прикметників найви-

щого ступеня порівняння (без уживання терміна).



50




168 – 170

71 – 72

Спільні і відмінні ознаки прикметників та іменни-

ків. Повторення вивченого про прикметник як

частину мови.


51




171 – 173

73, 74

Рід і число прикметників.

52




174 – 178

75, 76

Відмінювання прикметників в однині і множині.

53




179 – 181

77, 78

Визначення відмінка прикметника в реченні за

відмінком іменника.



54










Урок розвитку мовлення. Текст-міркування «Чому

важливо бути доброю людиною» (8).



55




182 – 186

79, 80

Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий і м’який приголосні в однині і множині.

56




187 – 191

81, 82

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-,













-зьк-

57




192 – 195

83, 84

Уживання знака м’якшення перед закінченням

прикметників.



58




196 – 201

85, 86

Використання прикметників для всебічної характеристики предметів і явищ. Усний опис

картини зимової природи.



59




202 – 205

87, 88

Форми давального і місцевого відмінків однини

прикметників жіночого роду.



60
61-

62











Урок розвитку мовлення. Складання текстів пись-

мових запрошень (9).

Виконання завдань у зошитах з оцінювання навча-

льних досягнень та з підготовки до ДПА.

Підготовка до контрольної роботи за семестр.


63










Контрольна робота за семестр.

64










Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок за

семестр.



II семестр

Прикметник (продовження)


65




206 – 209

89, 90

Відмінювання прикметників у множині.

66




210 – 212

91, 92

Уживання різних відмінкових форм множини

прикметників.



67




213 – 215

93, 94


Спостереження за функцією прикметників у худож-

ніх текстах, народних прислів’ях, прикметах,

загадках.






Числівник (4 години)


68




216 – 219

95, 96

Поняття про числівник як частину мови. Роль

числівників у мовленні. Формули на означення

часу протягом доби.


69










Урок розвитку мовлення. Робота з деформованим

текстом (10).



70




220 – 223

97, 98

Вимова і правопис найуживаніших числівників

(11, 14, 16, 600). Створення тексту-оголошення.



71




224 – 226

99,100

Форми родового відмінка числівників 50 –80.

72




227 – 230

101,102

Уживання числівників у мовленні Узагальнення

знань і вмінь учнів, пов’язаних із числівником




Займенник (7 годин)


73




231 – 234

103,104

Поняття про займенник як частину мови.

74




235 – 239

105,106

Особові займенники.

75




240 – 243

107,108

Займенники 1–3-ої особи однини і множини. Їхні

значення, синтаксична роль.



76










Урок розвитку мовлення (11). Докладний переказ

тексту «Якого кольору слова» (За Євгеном



Гуцалом)

77




244 – 250

109,110

Відмінювання особових займенників.

78




251 – 255

111,112

Правопис займенників із прийменниками. Уживан-

ня приставного н у займенниках 3-ої особи після

прийменників.


79




256 – 260




Використання займенників для зв’язку речень у

тексті. Узагальнення знань про займенник.



80










Урок розвитку мовлення. Науковий опис річки

Дніпро (12).




Дієслово (18 годин)


81




261 – 264

113,114

Повторення вивченого про дієслово як частину мо-

ви. Розширення уявлень про лексичні значення ді-

єслів. Спостереження за дієсловами різних семан-

тичних груп.



82




265 – 269

115,116

Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатознач-

ні дієслова. Уживання дієслів у прямому і перенос-

ному значеннях.


83










Урок розвитку мовлення. Вибірковий переказ

тексту (13).



84




270 – 274




Особливості речень з однорідними присудками.

85




275 – 278

117,118

Спостереження за роллю дієслів у текстах розпо-

відного та описового характеру.



86




279 – 281

119,120

Неозначена форма дієслова (початкова форма).

Спостереження за вживанням дієслів неозначеної

форми у приказках і прислів’ях.


87










Урок розвитку мовлення. Текст-розповідь за фото-

сайдами.


88




282 – 285

121,122

Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.

89




286 – 289

123,124

Число дієслова. Змінювання дієслів за числами.

90




290 – 294

125,126

Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів

теперішнього часу за особами і числами.



91




295 – 298

127,128

Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів

майбутнього часу за особами і числами.



92




299 – 301

129,130

Правопис дієслів 1-ої особи теперішнього і майбут-

нього часу.



93










Урок розвитку мовлення. Розповідь з обґрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний

проект» (16).



94




302 – 305

131,132

Правопис закінчень дієслів 2-ої особи теперішньо-

го і майбутнього часу.



95




306 – 309

133,134

Правопис закінчень дієслів 3-ої особи теперішньо-

го і майбутнього часу.



96




310 – 314

135,136

Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів мину-

лого часу за родами (в однині) і числами.



97




315 – 318

137,138

Дієслова на –ся (-сь) – вимова і правопис.

98




319 – 322




Узагальнення знань і вмінь із теми «Дієслово». Ви-

кнання завдань із зошитів для оцінювання нав-

чальних досягнень та з підготовки до ДПА.


99










Контрольна робота з теми «Дієслово».

100










Аналіз результатів контрольної роботи.


Прислівник (8 годин)


101




323 – 325

139,140

Поняття про прислівник як частину мови.

Незмінюваність – основна ознака прислівників.



102




326 – 328

141,142

Спостереження за вживанням прислівників-сино-

німів у мовленні.



103




329 – 331

143,144

Спостереження за роллю прислівників-антонімів

у мовленні.



104










Урок розвитку мовлення. Текст-міркування «Чому

мені подобається моє ім.’я» (17).



105




332 – 335

145,146

Однорідні другорядні члени речення, виражені

прислівниками.



106




336 – 338

147,148

Спостереження за вживанням у текстах однорідних

Членів речення, виражених прислівниками.



107




339 – 341

149,150

Спостереження за роллю прислівників у художніх

і науково-популярних текстах.



108




342 – 345




Практичне ознайомлення з правописом найужива-

ніших прислівників. Виконання завдань у зошитах

для оцінювання навчальних досягнень за з підго-

товки до ДПА.



109




346 – 350




Узагальнювальний урок із теми «Прислівник».


Повторення вивченого в 1 – 4 класах (4 години)


110---119




351 – 381




Повторення вивченого за рік. Виконання вправ із

підручника та із зошитів для оцінювання навчаль-

них досягнень й з підготовки до ДПА (за планом

учителя з орієнтацією на потреби класу та окремих

учнів).

Робота з державної підсумкової атестації.



Підсумкова контрольна робота за навчальний рік.

Аналіз виконання підсумкової контрольної



роботи.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка