Уроку : історична вікторина «Олімпійські ігри»



Скачати 71.25 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір71.25 Kb.
Скалатська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Методичний кабінет




Греція в V-IVст.до н.е.

(урок-вікторина,6 клас)
Вчитель історії

Бульбіна М.В.

2011р

Тип уроку: урок узагальнювального повторення.

Форма уроку: історична вікторина «Олімпійські ігри».

Хід уроку.

І. Підготовчий етап.

На етапі підготовки вчитель ознайомлює учнів з правилами проведення гри, поділяє на команди, визначає склад журі, готує разом з учнями обладнання (імпровізовані оливкові вінки для переможців, символічне жертовне вогнище, ілюстрації з зображенням олімпійських богів, музичний супровід тощо).

Правила вікторини:


  1. В змаганнях беруть участь три команди, а в конкурсі ораторів – по одному представнику з кожної команди.

  2. 5 конкурсів складено за програмою грецьких олімпійських ігор. Це – пентатлон (стрибки, біг, метання диска, списа та боротьба).

  3. Завдання для кожного виду змагань підібрано таким чином:

    1. (біг) – запитання до теми «Греко - перські війни».

    2. (боротьба) – запитання до теми «Розквіт афінської демократії».

    3. (стрибки) – запитання до теми «Грецька культура».

    4. (метання диску) – запитання до теми «Побут і традиції греків, система виховання і освіти».

    5. (метання списа) – запитання до теми «Античні міста-держави Причорномор’я»

  4. На кожен конкурс відводиться певний час та кількість балів для оцінювання:

    1. (біг) – по 2 хв. кожній команді (всього – 6хв.),3 бали максимум за кожну правильну відповідь (всього за цей конкурс кожна команда може отримати 9 балів – максимальна оцінка).

    2. (боротьба) – 4 хв., по 1 балу за кожну правильну відповідь.



    1. (стрибки) – підготовка до виступів – 2 хв., 3 хв., на кожен виступ (всього – 11 хв.), 5 – балів максимальна оцінка.

    2. (метання диску) – 4 хв., по 2 бали за кожну правильну відповідь (або – 1 бал за відповідь на запитання суперника).

    3. (метання списа) – підготовка – 2 хв., 3 хв., на кожен виступ (всього – 11 хв.) 5 балів – максимальна оцінка.

Всього на змагання відводиться 36 хвилин.

  1. Члени журі та вчитель оцінюють відповіді команд, зараховують відповідну кількість балів та записують їх до таблиці.

  2. після закінчення змагань можна провести додатковий конкурс – «Конкурс

ораторів». Цей конкурс проводиться або за наявності резервного часу, або у випадку рівної кількоств балів у кількох команд,коли неможливо визначити переможця.

Учасник кожної команди повинен за 1 хв. підготувати коротку промову (на яку теж відводиться 1 хв. ) про значення античної грецької культури для майбутніх поколінь . За промову - 5 балів (максимальна оцінка).



. Проведення вікторини

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя(3 Вчитель дає загальну характеристику класичному періоду давньогрецької історії (V-

ІV ст..до н.е.):

Класичний період став часом найвищого злету античної цивілізації та періодом найбільшого розквіту античної культури. Міста-держави Еллади переживали час значного розвитку господарства, політичної та воєнної могутності,об’єднавши свої зусилля,відбилижави, відбили напад величезної Перської держави, перейшли у наступ та звільнили від перського володарювання узбережжя Егейського моря. Були нала-годжені торговельні шляхи до грецьких колоній у Чорному морі. На завершення цього періоду між грецькими містам спалахнула згубна для Еллади Пелопо-ннеська війна. Було покладено початок кризі та занепаду античної цивілізації.

ІІ. Проведення вікторини

1.Відкриття Олімпійських ігор»(3 хв.).

Вчитель (або один з учнів) Вчитель (або один з учнів) коротко розповідає про проведення Олімпійських ігор в давнину. давнину. Олімпійські ігри започаткували у 776 р. до н. е. і проводили кожні чотири роки протягом 5 днів. У пер п протягом 5 днів. У перший та останній день приносили жертви богам, проводили уро- урочисті процесі чисті процесії, а решту присвячували змаганням. Спочатку до програми ігор входив тіль- ки біг , у 708р. До ки біг, у 708 р.до н.е. зявився пентатлон - п'ятиборство (стрибки, біг, метання диска, списа та боротьба списа та та боротьба). Пізніше почали проводити кулачні бої (панкратіон), змагання на колісни-цях. Цях. На час ігор припиняли війни. До участі допускалися лише громадяни грецьких міст-полісів. полісів.

Потім вчитель Потім вчитель пропонує учням вшанувати олімпійських богів(«принести жертву»), пригадавши їх імен пригадавши їх імена і давши кожному коротку характеристику. Перемагає команда , що да дасть найбільше правильних відповідей (за кожну – 1бал).

2. Змагання

Конкурс 1 ( біг).

«Марафонська дистанція».

Спочатку учні Спочатку учні мають пояснити походження терміну «Марафонська дистанція» ( 1 бал за правильну відповідь). правильну відповідь)

Потім кожна команда повинна «пробігти марафонську дистанцію».

На дошці – 3 записи.



Варіант І. Мілет - мис Афон - Марафонська рівнина.

II. Геллеспонт - Фермопільська ущелина - о.Саламін.

III. м. Платеї - мис Мікалє - о.Делос (Афіни) .

Учасники відповідних команд підбігають до вказаних пунктів, ставлять прапорець (у кожної команди – різний колір) і відповідають, яка подія пов’язана з цим місцем, коли вона відбулася, імена яких видатних історичних осіб пов’я зані з цією подією, та стисло характеризують її наслідки. Перемагає команда, яка використала менше часу і дала всі правильні відповіді.

Конкурс 2 (боротьба).

«Класична боротьба».

В конкурсі перемагає команда, яка більше разів «поклала суперника на лопатки» - дасть більше правильних відповідей.



Запитання:

  • Вкажіть хронологічні рамки класичного періоду.

  • Яка система влади складається в Афінах.

  • Поясніть значення поняття «демократія».

  • Що таке Перший Афінський морський союз?

  • Яке місто встановило гегемонію у цьому союзі?

  • Хто став противником Першого Афінського морського союзу?

  • Назва народних зборів в Афінах

  • Хто такий Ефіальт?

  • Які реформи були ним проведені?

  • Яку посаду і протягом якого часу обіймав Перикл?

  • Яку назву отримав період правління Перікла.

  • Перерахуйте реформи, здійснені Періклом.

  • Яку назву отримала боротьба між Афінським морським союзом та Пелопоннеською лігою.

  • На які періоди поділялася Пелопоннеська війна?

  • Хто переміг на цій війні?

  • Назвіть умови капітуляції Афін.



Конкурс 3

«Культурний стрибок» Вчитель пояснює,що грецькі наукові та культурні досягнення класичного періоду стали справжнім проривом (стрибком) в порівнянні з тим,що було зроблено рані ше. Тому конкурс, присвячений грецькій культурі, має назву «Культурний стрибок».

Кожна з команд отримує відповідне завдання підготувати виступ відповідно про розвиток давньогрецької культури: 1)науки (І команда), 2) літератури та театру (II команда), 3) архітектури та скульптури (III команда). У виступі мають прозву-чати імена видатних діячів науки і культури,їх основні ідеї, назви найвідоміших творів. Журі оцінює правильність та повноту поданої інформації,ораторські здіб- ності доповідача і виставляє відповідні бали.


Конкурс 4. «Метання диску». На дошці або великому аркуші паперу- таблиц яз номерами запитань.

1 2 3 4

5 6 7 8

9 10 11 12

Капітан команди «кидає диск» - називає обраний ним номер. Під кожним номером – відповідне запитання, на яке команда повинна дати відповідь та отримати 2 бали. Якщо відповідь не прозвучала або була не правильною, право ходу переходить до наступної команди.За відповідь на запитання суперника команда отримує 1 бал.



Запитання.

1.Як називалася ринкова площа Афін?

2.Назва релігійного свята на честь Посейдона.

3.Назва релігійного свята на честь Деметри.

4.Назва релігійного свята Афіни.

5.Назва релігійного свята Діоніса.

6.Назва чоловічого та жіночого одягу давніх греків.

7.Як називалися чоловіча і жіноча половини в грецькому будинку?

8.Назва приміщення для занять спортом.

9.Про яку школу: афінську чи спартанську йде мова.У цій школі діти навчалися співу,танцям.грі на музичних інструментах.

10.Для кого з греків освіта була недоступною?

11.Назва раба. Що виховував дитину з 7 років.

12.Які вчителі навчали грецьких дітей?

Конкурс 5. «Метання списа».

На дошці або великому аркуші паперу – таблиця з номерами завдань

1 2 3.

Капітан команди «метає спис» - називає обраний ним номер.Під кожним номером – відповідно до завдання – розповідь про історію одного з античних міст-держав Північного Причорномор’я:



1.Херсонес Таврійський.

2.Пантікапей.

3.Ольвія.

Кожна команда має розповісти про історію заснування міста, географічне положення, значення грецької назви, життя мешканців цієї колонії, сучасну назву міста чи села, збудованого на місці колишньої колонії.



Конкурс 6. «Конкурс ораторів».

(див. у правилах проведення вікторини).


ІІІ. Підсумок уроку.

«Закриття олімпійських ігор» (3 хв.).

Журі підраховує кількість балів, отриманих кожною командою,визначаються переможці і проводиться церемонія нагородження.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка