Уроку. Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язування задач



Дата конвертації26.02.2016
Розмір47.8 Kb.
Тема уроку. Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язування задач.
Мета уроку. Закріплювати вміння додавати двоцифрові числа без переходу через десяток, складати та розв’язувати задачі; закріплювати навички додавання і віднімання в межах ста, розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, увагу і спостережливість, формувати товариські стосунки між дітьми, розуміння важливості взаємодопомоги.
Обладнання: зображення сонечка, сніжинок, казкових героїв, геометричних фігур, скорочені записи задач. (Підручник Богданович М. В. 2клас), мультимедійний проектор, презентація уроку.
І. Організація класу

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, планета Земля!

Щастя, здоров’я всім людям бажаєм

З радістю цей урок починаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Зараз у нас урок математики. А яким би ви хотіли його бачити?(Слайд 1)


навчальним веселим



цікавим дружнім

казковим


ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Тема нашого уроку «Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Розв’язування задач.( Слайд 2)

- За вікном морозець. А в класі світло, затишно. Це тому, що до нас на урок завітало веселе сонечко. (Слайд 3)

Воно хоче подивитися, як знають математику учні 2 класу.

Привітаємо його оплесками!

Але що це? (Слайд 4)

Хмарки насунули, сонечко сховали, вони не хочуть, щоб воно нам світило взимку. Тож нам треба потрудитися і визволити сонечко з хмаринкового полону.

Хмарки припливли і завдання принесли.

Як ви гадаєте, впораємося з ним?

Діти. Так!

Всі сідаймо тихо, діти.

Домовляємось не шуміти.

На уроці не дрімати,

а знання мерщій хапати.

Щоб не було в нас мороки.

Всі готові до уроку?

Слухайте перше завдання від хмаринки.

1. Метод «Мікрофон» (Слайд 5)

- Улюблене число хмаринки 46. Що ви можете розказати про нього?



2. Хвилинка каліграфії. (Слайд 6)

а )Запишіть число 46. Число, яке на вашу думку, найкраще вам вдалося записати, обведіть.

б ) Утворити і записати двоцифрові числа, щоб «6» означало кількість одиниць у числі. (Слайд 7)

Перевірка: 16, 26, 36, 46, 56, 66, 76, 86, 96.

5. Математичний диктант. (Слайд 8)

- Що означає зменшити число?

- Що означає збільшити число?

- Як записується сума і різниця чисел?

- Як називаються компоненти дії додавання?

- Як називаються компоненти дії віднімання?

Використовуючи ці знання запишіть:

30 зменшити на суму чисел 10 і 20.

50 збільшити на різницю чисел 40 і 20

6. Усний рахунок (Слайд 9)

Скажу вам по секрету, що хмаринки приготували незвичайне завдання. Бо вони хочуть нагадати про свято. А про яке?

Подивіться на завдання і здогадайтеся.

ІV. Закріплення вмінь додавати двоцифрові числа без переходу через десяток.

а) Чи розігнали ми з вами хмарки? (Слайд 10)

Діти. Ні!

І ось наступне завдання. (На хмаринці з’являється приклад)

Пояснити спосіб додавання двоцифрових чисел.

53 + 25 =

(Правило до десятків додають десятки, до одиниць додають одиниці.)

.Робота в парах (Слайд 11)

- Задати і розв’язати по два приклади своєму товаришу по парті. Приклади мають бути на додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Та пара, яка виконала завдання піднімає сплетені руки вгору. Я підійду і перевірю виконання завдань.

7. Фізкультхвилинка. (Слайд 12)

- Cкільки сторін у фігурі – стільки відповідних дій треба зробити.




Сплесніть стільки раз




А от стільки тупніть ногою


Стільки раз присядьте й встаньте


А іще от стільки раз підстрибніть


8V. Робота над задачами.

1). Розв”язання задачі 387.

а) Читання задачі.

б) Вивчення умови задачі.

– Про кого йде мова в задачі?

– Скільки хлопчиків?

– Чи відомо скільки дівчаток?

– Що про них сказано?

– Що потрібно знайти в задачі?

Короткий запис до задачі.

Хлопчиків – 27 } ? (Слайд 13)

Дівчаток – на 15 менше

в) Аналіз задачі.

- Чи зможемо ми відразу знайти скільки дітей працювало на подвір”ї? Чому?

- Про що нам треба дізнатися спочатку?

г) Складання плану розв’язання задачі.

- В першій дії знаходимо кількість дівчаток, дією віднімання.

- В другій дії знаходимо скільки хлопчиків і дівчаток разом, дією додавання.

д) запис розв’язання задачі в зошитах з коментуванням.

1) 27 - 15 = 12(д.)

2) 27 + 12 = 39(д.)

Відповідь: 39 дітей.

2. Робота в групах (Слайд 14)

Поділ класу на три групи. Кожна група одержує скорочений запис задачі, за яким вона має скласти задачу.

Скорочені записи:

І ящику – 16

?

ІІ ящику – на 3 більше



Звіт груп.

VІ. Підсумок уроку

Як ви вважаєте, чи впоралися ми із завданнями хмаринок?

А значить ми визволили сонечко з полону. (Слайд 15)

А чи справдилися ваші сподівання?

Гра «Відповідай відверто».

- Яким для тебе був урок? (Відповіді дітей) Метод «Мікрофон»

Якщо ти гарно працював на уроці і сьогодні зробив іще один крок до знань, візьми наліпку «ніжки», а якщо тобі потрібна допомога вчителя візьми «долоньку».

Бачу ви об’єктивно оцінили свої знання. Молодці!



Розробила та провела урок математики в 2 класі з використанням ІКТ вчитель Володимирівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

О.В.Кращенко.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка