Уроку можуть бути: в 1-му класі «Школа відкрила нам двері свої»; в 2-4-их класах «Україна Моя Батьківщина»



Скачати 30.62 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір30.62 Kb.
Методичні рекомендації

щодо організації та проведення першого уроку в початкових класах
У 2013-2014 навчальному році загальними темами до проведення першого уроку можуть бути:

  • в 1-му класі – «Школа відкрила нам двері свої»;

  • в 2-4-их класах – «Україна – Моя Батьківщина».

Учитель може змоделювати назву першого уроку самостійно. Варто мати на увазі, 2013 рік оголошено роком дитячої творчості. Орієнтовно темами Першого уроку можуть бути:

1 клас

2-4 класи

Здрастуй, школо!

Ми – Дніпропетровщини гордість і надія


Перший раз – у перший клас!

Вітчизна, як мати, у світі – одна


Ми тепер не просто діти,

всі тепер ми – школярі!




Національні символи України

Моє рідне село!



Школа відкрила нам двері свої

Мій рідний краю, Україно, найкраще місце на землі!

Екскурсія Країною Знань

Буду я навчатись мови золотої...


Перший урок у початкових класах може бути проведено як традиційно, так і з використанням інноваційних технологій.

Зміст уроку повинен відповідати дидактичним принципам науковості й доступності. Враховуючи вікові та індивідуальні особливості дітей молодшого шкільного віку, форми проведення заняття та організації діяльності учнів учитель може обирати на свій розсуд.

У процесі організації роботи з першокласниками рекомендуємо надати перевагу ігровим формам роботи, діалогічному способу спілкування, виконанню практичних дій. У першому класі можна провести цей урок спільно з батьками як яскраве й цікаве Свято народження класу. Девізом такого Свята може бути вислів: «Ми тепер не просто діти, всі тепер ми – школярі». З метою створення сприятливого емоційного мікроклімату в класі та з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності першокласників доцільно організувати проведення ігор, поетичної сторінки, роботи над прислів’ями й загадками, хвилинок музичного та образотворчого мистецтва.



Для учнів 2-4-их класів вчителем можуть бути запропоновані нетрадиційні форми проведення першого уроку з відповідної теми. Зокрема, це екскурсія до краєзнавчого музею, урок-усний журнал, урок-концерт, урок-зустріч, тощо. Ключовими поняттями, які діти мають засвоїти чи якими мають володіти, є Батьківщина, Україна, Дніпропетровщина, рідний край, столиця, Державні символи, народні символи. Основний зміст першого уроку можуть складати дібрані вчителем матеріали про:

  • утворення Української держави:

  • її столицю – місто-герой Київ;

  • національні символи рідної країни – Герб, Прапор, Гімн;

  • народні символи України;

  • державну мову;

  • соціальні ініціативи президента;

  • рідне село ;

  • красу, багатство, велич рідної землі

  • людей (земляків), які прославили рідний край;

  • турботу влади про маленьких громадян Дніпропентровщини.

З метою розширення та збагачення досвіду з даної теми можна запропонувати учням:

Батьківщина – це наша колиска.

Батьківщина – це ... (хліб і сіль).

Батьківщина – це ... (батько й мати).

Батьківщина – це ... (поріг рідної хати).


  • скласти «павутинку» до слова Україна (інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»);

  • розповісти про соціальні ініціативи президента Віктора Федоровича Януковича;

розповісти про турботу влади про маленьких громадян .Дніпропетровщини:


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка