Уроку «Природні чинники здоров’я»



Скачати 83.66 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір83.66 Kb.

Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10

Артемівської міської ради Донецької області

Розробка уроку



«Природні чинники здоров’я»

(3 клас)

Автор розробки

Крупка Ірина Миколаївна

учитель початкових класів

Артемівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №10

Артемівськ, 2013
Здоров`я величезною мірою залежить від духовного життя,від гармонії здорового тіла і здорового духу.

Здоров`я – це повнота духового життя, радість, ясний розум, що залежить від особистості

В.О.Сухомлинський
«Основи здоров’я»

Тема: Природні чинники здоров`я
Мета. Ознайомити учнів з чинниками природи, що сприяють збереженню здоров`я людини. Розвивати вміння використовувати природно-кліматичні фактори для загартовування організму. Виховувати бережне ставлення до природи, до свого здоров’я.
Обладнання. Екологічна карта України, малюнки фітонцидних рослин, ілюстрації до теми уроку, кліп « Згадуючи літо», кліп « Музика і море», презентація « Природні чинники здоров’я».
План уроку


  1. Вірш

  2. Загадки (сонце,повітря, вода – ілюстрації)

  3. Розповідь учителя про загартовування (фрагмент купання в морі, ігри на свіжому повітрі, обтирання, обливання…)

  4. Проблемна ситуація: - Чи можуть сонце,повітря і вода бути шкідливими?

(фрагмент опіків, обмороження)

  1. Розповідь про фітонцидні рослини (цибуля, капуста, часник, морква)

  2. Робота з висловами про користь овочів.

  3. Кросворд «Аптека» (свіжі овочі на столі)

  4. Гра «Приготуй смачну страву» (назвати страви, які можна приготувати з цих овочів).

  5. Фізкульхвилинка.

  6. Гра «Гострий розум»: назвати народні приказки, прислів`я про людину та її здоров`я.



Хід уроку

І. Організаційна частина.

П. Повторення вивченого матеріалу. « Мозковий штурм»

- Які бувають мікроби?

- Для чого використовують корисні мікроби?

- Як називаються хвороби, що спричиняються мікроорганізмами?

- Назвіть інфекційні хвороби.

- Як захистити себе і родину від інфекційних хвороб?

- Які правила захисту членів родини від грипу ви знаєте?

Ш. Повідомлення теми і мети уроку.

а) - Послухайте вірш і скажіть, про що він.

Поглянь, дитино, все довкола

Так щиро посміхається тобі:

І сонце, й небо, ліс і поле –

Ти теж у відповідь їм посміхнись.

Ти привітайся з днем чудовим,

З пташками, травами, струмочком голубим.

І знай: усе це є природа,

Її люби, примножуй, бережи.

- Як природа впливає на людину?

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із чинниками природи, що сприяють збереженню здоров`я.

А які це фактори, ми дізнаємося, коли відгадаємо загадки.

- Голуба хустина, жовтий клубок:

По хустині качається, людям усміхається. (Сонце)

- Чисте, напоєне запахом квітів.

Дихати без нього неможливо… (повітря)

- Вона прозора, як сльоза,

І кольором, мов бірюза,

На все вона спроможна,

Без неї жити не можна…

Тепер відгадайте, хто вона –

Ота звичайна рідина. (вода)

б) « Асоціативний кущ»:

- Що асоціюється у вас з цими поняттями?


Сонце Повітря Вода

Тепло тепле спрага

Світло холодне речовина

Добро настрій прозора



Життя кисень життя

Радість пахощі прохолодна

Вічність чисте тепла

Настрій життя джерело



Здоров`я здоров`я здоров`я

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя.

  • Ще в давні часи вчені зрозуміли необхідність використання людиною природно-кліматичних факторів, які загартовують: сонце,повітря,вода. Досвід показує,що тільки за допомогою загартовування природними факторами можливо лікувати багато хвороб.

Починати загартовування треба поступово. Сонячні ванни сприятливо впливають на м`язи. Ігри на свіжому повітрі, спорт, прогулянки, екскурсії кріплять здоров`я, піднімають настрій. Обтирання, обливання, душ,купання у водоймах – зміцнюють організм.

Загартований організм не боїться хвороб і холоду.






  1. Створення проблемної ситуації.

  • Чи можуть сонце,повітря і вода бути шкідливими?

  1. Розв`язування проблемної ситуації за допомогою підручника і

власного досвіду.

4. Виступи дітей.

5. Кліп « Згадуючи літо».

6. Розповідь про фітонцидні рослини.

Учитель: - У лісі, полі, на городі нас оточує безліч цілющих рослин.

а) Відгадування загадок. « Загадковий марафон»: ( Учень, який відгадує загадку, отримує малюнок цієї рослини).


На городі молода

Пишні коси розплела

У зеленій хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)


Він довгенький, зелененький,

Соковитий і смачний.

Під листячком ховається,

З нами в жмурки грається. (Огірок)


Шкір має сім,

А сльози випускає всім. (Цибуля)


Червона ягідка корисна,

Росте до землі близько. (Полуниця)

Маленький, гіркий,

Цибулин брат. (Часник)


Сидить Марушка

Уся в кожушках.

Зайці прибігають,

Кожушки знімають. (Капуста)


Вона на сонці сонцем сяє

І родичів багато має.

Гарбузову господиню

Усі знають! Хто це? (Диня)


Стою стрункий, високий,

В зелених шатах я.

І золотом прикрашена

Голівонька моя. (Сонях)


б) Розповідь учителя.

- Багато рослин виділяють легкі захисні речовини, що пригнічують ріст бактерій, грибків – фітонциди. Це ніби повітряна оборона рослин.

Фітонциди цибулі, часнику, хрону знищують усі відомі бактерії – збудники інфекційних хвороб. Соки рослин теж вбивають мікроби. Ця властивість рослин використовується під час лікування деяких захворювань.


в) Робота з висловами.

- Їж по одному яблуку на день, лікар тобі не знадобиться.

- Морковка покращує кров.

- Зелень га столі – здоров`я на 100 років


г) Розв`язування кросворда.


7. Робота з підручником.

1) Текст «Природні чинники здоров`я»

2) Аналіз змісту малюнків до тексту.

3) Опрацювання тексту про обтирання, обливання, літні купання.

4) Робота за малюнками.

5) Відповіді на запитання до тексту.




  1. Релаксація. ( Кліп « Музика і море»)

Учитель: – Сідайте вільно, розслабтеся, подумки повторюйте за мною.

  • Я лежу на теплому березі моря.

  • Тихо плескають хвилі. Вода прозора,чиста.

  • Світить сонечко.

  • Я спокійний(а).

  • Я лежу на спині й дивлюсь на море.

  • Хвилі набігають одна на одну.

  • Мені легко дихається.

  • Я ніби перебуваю у стані невагомості.

  • Моє тіло відпочиває.


V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота у друкованому зошиті (с.13).

Завдання 1. Колективна робота. ( Відповіді на запитання до теми уроку).

  1. Гра « Гострий розум» (Хто більше знає прислів’їв, приказок та загадок про людину та її здоров`я).

  • Не золото, а найдорожче (здоров`я).

  • Його хочеш – не купиш, а що хочеш продати – не продаси. (здоров`я, хвороби).

  • Здоровий не знає, який він багатий.

  • Хто день починає із зарядки, в того здоров`я в порядку.

  • Найбільше щастя у житті – здоров`я.

  • Здоров`я – найдорожчий скарб.

  • Багато ходити – довго жити.

3. Гра « Приготуй смачну страву з цих овочів» ( Назвати страви, які можна приготувати з овочів, зображених на малюнках).

4. Корисні поради: ( Читають підготовлені учні)
1-й учень. - Якщо хочеш здоровим бути,

Правило запам`ятай:

Сам про своє здоров`я дбай,

На лікарів цю турботу не перекладай.

2-й учень. - Перш за все – не лінуватись

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити

І ніколи не палити!

3-й учень. - Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти

Овочі і фрукти різні –

Всі вони тобі корисні.

4-й учень. - Вранці й ввечері, мій любий,

Завжди - завжди ти чисть зуби.



VI. Підсумок уроку.

  • Які природні фактори впливають на здоров`я людини?

  • Чи можуть вони бути шкідливими?

  • Чим корисні фітонцидні рослини?

  • Як ви бережете і охороняєте навколишнє середовище?

Учитель. - Все на землі нам треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти – лише її частинка.



VІІ. Домашнє завдання:

Опрацювати текст « Природні чинники здоров’я», використовувати поради щодо загартовування у повсякденному житті.



Висновок.

- Діти, пам`ятайте!

Нема більшого багатства,

Як здоров`я ваше.

На радість всім – і тату й мамі

Ростіть усі здорові й гарні.


Додатковий матеріал.

Загартовування – комплекс методів, спрямованих на підвищення функціональних резервів організму і його стійкості до несприятливої дії фізичних факторів навколишнього середовища шляхом систематичного впливу цих факторів.


Корисні поради:

  1. Розпочинати процедури загартовування треба лише з дозволу лікаря і за умови, що дитина здорова.

  2. Найкращий час для процедур загартовування – після ранкової зарядки. Можна обтирати тіло мокрим рушником, обливатися водою або приймати контрастний душ.

  3. Температуру води слід знижувати поступово.

  4. Якщо дитина захворіла, процедури загартовування треба припинити до повного одужання.

  5. Для контролю за результатами загартовування бажано вести записи, де фіксувати характеристики процедур, самопочуття дитини упродовж дня.

Література :

  1. Велика сучасна енциклопедія. Том 4. Е –К. / Уклад. Івченко А.С. Симферополь: Таврида, 2013.

  2. Митохір Н.Б., Янусь С.В. Уроки з курсу «Основи здоров’я». 3 клас: Посібник для вчителя. – Тернопіль: - Богдан, 2007.

  3. Наумчик М. та ін. Новий універсальний довідник «Хочу все знати». – Тернопіль: Підручники та посібники, 2005.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка