Уроку, с у підруч. (П) та Роб. Зошиті (РЗ) Тема, матеріал до уроку Дата



Скачати 349.8 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір349.8 Kb.
Курс «Літературне читання»
2 клас

За навчально-методичним комплектом до підручника О. Я. Савченко


«Літературне читання» (К. : ВД «Освіта», 2013)

Розробила О. В. Вашуленко



Орієнтовне календарне планування

І семестр

(16 тижнів х 3 години на тиждень = 48 годин)


уроку,
с.

у підруч. (П) та Роб. Зошиті (РЗ)


Тема, матеріал до уроку


Дата

Розділ. В рідній школі – рідне слово

Тема. Наче вулик, наша школа

1
П. с. 2-6
РЗ

с. 2-6


Дзвоник кличе нас до школи.

П. Чубинський «Державний Гімн України». Умовні позначення. Звернення автора підручника до учня (учениці). Вступ до теми «В рідній школі – рідне слово». Д.Павличко «Школа», прислів’я, Л.Глібов «Бачити — не бачить...»,
М.Сингаївський «Веселий дзвінок»*, Н.Умеров «Наш клас»*




2
П. с. 6-8;
РЗ с. 7

Які бувають школи?

В.Фетисов «Хто чого вчиться», С.Жупанин «У лісовій музичній школі», В.Коломієць «Крокодилів урок»*




3
П. с. 8-10;
РЗ с. 8

З добрим поживеш – добро переймеш, а з лихим зійдешся – того й наберешся.

М.Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?», прислів’я, Л.Вахніна «Кордон», О.Буцень «У новій школі»*




4
П. с. 10-13;

РЗ

с. 8



Хитрощі не люблять совісті.

В.Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»; Грицько Бойко «Ділові розмови»; з народного «Про мене не написано»*, «Секрет»*, І.Січовик «Хто танцює гарно, діти?»*




5
П.
с. 13-15

РЗ

с. 8-11



І сила перед розумом никне.

Н.Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша», казка «Сильніше за силу». Блок «Чи уважно ти читав?»




6

Шкільними стежинами. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: Грицько Бойко «Маринка та Галинка», «Смішинки-веселинки»; В.Верба «Рідне слово»**; В.Карасьова «Ябеда-біда»; А.Костецький «Головна професія»**; Н.Мовчан-Карпусь «Вереснева стежечка»**; Марійка Підгірянка «Школо наша, школо…»**; Л.Повх «В їдальні»**; М.Пригара «Тайна»*, «Дівчатка»**; М.Рильський «Вересень»**; М.Слабошпицький «Норвезький кіт у намисті»**; В.Сухомлинський «Кошеня за пазухою»*; Н.Умеров «Про книжку»**; М.Хоросницька «Добра порада»*, «Учнівська турбота»**; М.Чумарна «Доброго ранку»**, «Я іду до школи»




Тема. Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово…




7
П. с. 16-17

РЗ

с. 2-6



Колискові пісеньки – перлинки української мови.

В.Терен «Як-то гарно, любі діти»*, М.Сингаївський «Колискова пісня, колискова…», «Ой люлі, ой люлі…», «Тиха нічка теплесенька…», «Ходить котик по горі», Н.Мовчан-Карпусь «Колисаночка»*




8
П. с. 18-19

РЗ

с. 12



Пісеньки та ігри – рідні з дитинства.

Українські народні пісні «Кукуріку, півнику!», «Добрий вечір, зайчику», «Ходить гарбуз по городу»*, «Вийди, вийди, сонечко»*, дитяча народна гра «Ой ходить Іванко»*, дитячі заклички




9
П. с. 20-22

РЗ

с. 12-14



Осінь – золотокоса красуня.

В.Скуратівський «Прощальний листопад», В.Скомаровський «Лісова колиска», Д.Павличко «Небеса прозорі…», картина О.Шовкуненка «Осінь», М.Чумарна «Вересень»*




10
П. с. 22-24

РЗ

с. 14



Дивиcь так, щоб побачити, слухай так, щоб почути.

В.Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово»




11
П. с. 24-26

РЗ

с. 15-16



Як багато може розповісти одне слово.

А.Коваль «Слова розповідають», А.Коваль «Слова розповідають»*, Н.Кир’ян «Словенятко», Л.Компанієць «Ковалівна», Олена Пчілка «Журавель»




12

В осінні барви-шати вдяглись ліси й поля... Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: С.Жупанин «Осіння пожежа»**; Н.Забіла «Журавлик»**; Ю.Збанацький «Щедра осінь»**; Т.Коломієць «Я ходив сьогодні в ліс»; О.Копиленко «Осіннє листя»; Л.Костенко «Білочка восени»**, «Здивовані квіти»*, «Ліс на світанку»*; В.Кравчук «Ходить жовтень по росі»; К.Перелісна «Золота осінь»**; М.Познанська «Жоржини»**; Олена Пчілка «Як швидко літо проминуло!»**; М.Рильський «Ми збирали з сином…»; Ю.Старостенко «Осінній господар»; В.Сухомлинський «Восени пахне яблуками», «Дід Осінник», «Як починається осінь»**




13
П. с. 26-27


«Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів…».

А.М’ястківський «Неня», Д.Білоус «Звертання»




14
П. с. 27-29

РЗ

с. 17-18



Народ скаже – як зав’яже.

«В’язка народних прислів’їв», скоромовки, лічилки, «Жменька загадок з твого класу»






15
П. с. 30-31

РЗ

с. 19-20



В серці ніжну і погідну збережемо мову рідну!

І.Січовик «Тими самими словами…», І.Січовик «Мовні цікавинки»*, В.Плахотников «Під парканом»*, О.Полянська «Комп’ютерна мишка»*, М.Хоросницька «Матусин заповіт». Блок «Чи уважно ти читав?». Блок «Перевір свої досягнення»




Розділ. Казка вчить, як на світі жить

Тема. Українські народні казки

16
П. с. 32-35

РЗ

с. 22



У світі казки чарівної.

Вступ до теми. Українська народна казка «Рукавичка»




17

П. с. 36-37





На язиці медок, а на думці льодок.

Українська народна казка «Лисиця та їжак»




18


Українські народні казки. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: українські народні казки: «Ведмідь і павучок»*, «Вовк та собака»**, «Ворона і рак»*, «Коржик»**; «Котик і Півник»*, «Лисичка та журавель», «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат», «Хитрий півень»**, «Як собака знайшов собі господаря»*




19
П. с. 37-39
РЗ

с. 23


Казка-вигадка, та в ній щось повчальне розумій.

Українська народна казка «Цап та баран»




20
П. с. 40-42
РЗ

с. 23-24


Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.

Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». Блок «Чи уважно ти читав?»




Тема. Казки народів Європи




21
П. с. 43-44

РЗ

с. 25



Хитра Лисичка – герой багатьох казок.

Вступ до розділу. Російська народна казка «Лисичка»






22
П. с. 44-45
РЗ

с. 2-6


Чи буває легкий хліб?

Білоруська народна казка «Легкий хліб»




23
П. с. 45-47

РЗ с. 25-26





Коли щось робиш, думай і про наслідки.

Болгарська народна казка «Виноградар і змія»




24

Казки народів світу. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: німецька народна казка «Бременські музиканти»*, болгарська народна казка «Вовк і сорока»*, естонська народна казка «Вовк та олень»**, французька народна казка «Лисиця і куріпка»*, шотландська народна казка «Лисиця і яструб»**, польська народна казка «Оселедець і камбала»**, казка індіанців Північної Америки «Сонячна квітка» **, казка народів Америки «Чому кіт умивається тільки після обіду?»**




25
П. с. 47-49

РЗ

с. 26-27



Чому виникла війна між тваринами?

Чеська народна казка «Собаки, коти та миші»




26
П. с. 49-51
РЗ

с. 28-30


«Не кажи, що знаєш, а покажи, як умієш».

Англійська народна казка «Сорочаче гніздо». Узагальнення за темою. Блок «Перевір свої досягнення»




Розділ. Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини...

Тема: Рідна домівка, рідна сім’я — тут виростає доля моя

27
П.
с. 52-54
РЗ

с. 31


Ой роде наш красний, роде наш прекрасний.

Вступ до теми. «Роде наш красний» (українська народна пісня),«В цьому дворку, як у вінку!» (з народного), «Дорогі гості»* (українська народна пісня), Д.Чередниченко «Яка стежка найкраща»*, І.Гнатюк «Наша хата»*, прислів’я*




28
П. с. 55-56
РЗ

с. 31-32


Я і моя родина.

В.Гринько «Сім», В.Сухомлинський «Тетянка усміхається!», В.Сухомлинський «Поздоровляємо!»*




29
П. с. 56-58

РЗ

с. 32-33



На сонці тепло, а біля матері добре.

В.Лучук «Тільки мама», прислів’я, «Приховала» (з народного), Г.Могильницька «Бабусина радість»




30

У колі рідної сім’ї. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: В.Багірова «Бабця спить»*; «Бабуся» (з журналу «Барвінок»)**; В.Близнець «Свято мого дитинства»; Грицько Бойко «А тепер скажу я мамі»; А.Григорук «У гурті й пісня йде на лад»**; В.Кордун «Як мама пісню заведе»**; А.Мʼястківський «Хай буду я ваша, бабусю»; В.Осєєва «Сини»*; О.Орач «Вчуся у мами»*; П.Осадчук «Я навчаюся у тата»*; Олена Пчілка «Сестричка і братик»; В.Сухомлинський «Гостини»**; М.Чумарна «Хто варив борщик?»**




31
П. с. 58-60
РЗ

с. 34


Весняні дива.

В.Чухліб «Повінь»




32
П. с. 60-61


Молодець проти овець, а проти молодця – сам вівця.

А.Григорук «Молодець проти овець»




33
П. с.62-63

РЗ

с. 34



Добре серце, вмілі руки.

А.М’ястківський «Казка про яблуню»




34
П. с. 63-64


Чи легко приносити радість іншим?

В.Сухомлинський «Покинуте кошеня», А.Костецький «Хвостата мова». Розігрування вистави за творами




35
П. с. 65
РЗ

с. 36-37


Ми в цьому світі не самі.

Н.Кир’ян «Ми в цьому світі не самі».

Блок «Чи уважно ти читав?»






36

РЗ с.35


Що посієш, те й пожнеш. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: П.Воронько «Про стежку»**; А.Григорук «Знає кіт, чиє сало з’їв»**; Г.Малик «Королівство Ану»**; В.Осєєва «Чарівне слово»**; Т.Полякова «Дівчинка, яка постраждала за правду»**; А.Потапова «»Чемний» Миколка»**; В.Сухомлинський «Що посієш, те й пожнеш»**; В.Чемерис «Чорна кішка, або магічне число «сім»»**; М.Чепурна «Золота хвилина»**




Т е м а: Добридень тобі, Україно моя!

37

П. с. 66-67





Людина без Вітчизни, мов соловей без пісні.

А.Костецький «Батьківщина», М.Чернявський «Рідний край»




38

П. с. 67-68


РЗ

с. 38


Над самим Дніпром, на горах, Київ виріс і розцвів.

Н.Забіла «Древній Київ»






39
П. с. 69-70

РЗ

с. 39



Калина – символ рідної землі.

В.Скуратівський «Калина», С.Жупанин «Буду я природі другом»




40

П. с. 70-72


РЗ

с. 2-6


Людина починається з добра.

Г.Демченко «Калинка»




41

П. с. 72-73


РЗ

с. 39


Хліб на столі – щастя на землі.

Т.Коломієць «Хліб». Робота з ілюстраціями




42

Без верби і калини нема України. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: легенди, пісні, вірші, прислів’я та загадки про калину та інші рослини – символи України; Богдан-Ігор Антонич «Що це є Батьківщина»**; Грицько Бойко «Вишенька»; Р.Завадович «Українська мова»**; А.Камінчук «Вишенька», «Котики вербові»; В.Косовський «Зоряна калина»; Л.Костенко «Вербові сережки»; І.Кульська «Верба»; А.Мʼястківський «Котики-воркотики»; «Ой, є в лісі калина» (народна пісня); М.Познанська «Калинонька»; Леся Українка «Вишеньки»; Б.Харчук «Калина»; Г.Чубач «Калина»; М.Чумарна «Велика і мала», «Верба»




43
П. с. 74-75

РЗ

с. 40-44



Де найкраще місце на землі?

Д.Павличко «Де найкраще місце на землі?»,

блоки «Чи уважно ти читав?», «Перевір свої досягнення»






Розділ. Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…

44
П. с. 76-78
РЗ

с. 45-46


Білі шати зими.

Вступ до розділу. О.Копиленко «Зима йде», В.Скомаровський «Казкові шати», народні порівняння






45
П. с. 79-81
РЗ

с. 46


Мов метелики сріблисті, сніжинки біленькі, чисті.

О.Сенатович «Веселий сніг», Л.Костенко «Синички на снігу», Н.Кир’ян «Зимові слова», А.Качан «Крихта хліба»




46
П. с. 81-83

РЗ

с. 47



Стоїть на узліссі ялинка моя не зрубайте її!

С.Носань «Ялинка», Олександр Олесь «Ялинка», Л.Глібов «Зимня пісенька»




47
П. с. 84-87
РЗ

с. 47-48


Вже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати!

О.Воропай «Коляда», А.М’ястківський «На щастя, на здоров’я, на Новий рік!», колядки, В.Малишко «Веселий Новий рік». Узагальнення за розділом. Блок «Перевір свої досягнення»




48


Кришталева зимонька в срібнім кожушку! Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: Грицько Бойко «На санчатах», «Кришталева зимонька», «Ой, летять, летять сніжинки»; В.Близнюк «Синички»; А.Бондарчук «Перший сніг»; П.Воронько «Гра у сніжки»; А.Григорук «Яка вона, зима?» (уривок з повісті «Прощавай, Цвіріньчику!»); Т.Коломієць «Зима на возі», «Ялинка у дворі»; О.Копиленко «Перший сніг»**; Л.Куліш-Зіньків «Носики червоні»; А.М’ястківський «Снігова баба і місяць молодик», «Синичка та хурделиця»; Ю.Набока «Новорічко»*; Олександр Олесь «Снігурі»**; К.Перелісна «Мороз», «Дід Мороз»; М.Рильський «Зимовий ранок»**; В.Скомаровський «Чому лютий короткий»**; В.Сухомлинський «Хлопчик і сніжинка»; К.Ушинський «Витівки бабусі Зими»**; І.Франко «Сипле сніг»; М.Чумарна «Січень»*; В.Шаройко «Наша баба снігова»




ІІ семестр

(18 тижнів х години на тиждень = 72 години)


уроку,
с.

у підруч. (П) та Роб. Зошиті (РЗ)

Дата

Тема, матеріал до уроку


Тема. Мову рідної природи розуміти серцем вчись*

1




Ходить, ходить зима гаєм…

О.Сенатович «Друже мій», Марійка Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм…»

2




Гарні доні у зими.

Н.Мовчан-Карпусь «Припіка морозом грудень…», Б.Бойко «Гарні доні у Зими», Л.Повх «Ой, не жарти, не сміх…»

3




Холодно взимку зайчатам і білці.

Л.Левченко «Якщо допоможем», І.Сенченко «Жаль, та не дуже, плакала б, та не хочеться». Блок «Пригадай і поміркуй…»

Розділ. Тарас Григорович Шевченко — великий народний поет і художник

4
П.
с. 88-90

РЗ

С.49






Дитячі роки великого Кобзаря.

Автопортрет «Тарас Шевченко», Д.Красицький «Тарас Шевченко», бібліографічні відомості про поета

5-6
П.
с. 90-93

РЗ


с. 50-51





Образ української природи в поезії і малюнках Тараса Шевченка.

«Світає, край неба палає...», «Встала й весна...», «Вранці», «Зоре моя вечірняя». Блок «Перевір свої досягнення»



Розділ. Твори українських письменників

Тема: Вірші цікаві і різні

7
П.
с. 94-96

РЗ с.52





Вірші поетичні картини природи.

Вступ до розділу. М.Рильський «Зима», Леся Українка «Красо України, Подолля!», короткі відомості про життя і творчість поетів



8




Наталя Забіла: сторінки життя і творчості. Урок позакласного читання.

Короткі відомості про життя і творчість поетеси.*



Рекомендовані твори: «Пригода з автобусом»*, «Ясоччина книжка», «Стояла собі хатка», «Веселий корабель», «Чотири пори року»**

9
П.
с. 97-98

РЗ с. 52





Образ зими у вірші Ліни Костенко.

Л.Костенко «Пряля», короткі відомості про життя і творчість поетеси

10
П.
с. 98-100

РЗ с. 53






Вірш-діалог.

Короткі відомості про життя і творчість поетеси Марійки Підгірянки, Марійка Підгірянка «Розмова про сонце», загадки, В.Марсюк «Рідна гора»



11
П.
с. 100-101
РЗ с. 54




Вірш-небилиця.

Короткі відомості про життя і творчість поета, П.Воронько «Картина»



12
П.
с. 102

РЗ с. 55





Вірш-безконечник.

І.Світличний «Безконечник»

13
П.
с. 103-104

РЗ

с. 56-57






Вірш-загадка.

Короткі відомості про життя і творчість поета, Л.Глібов «Котилася тарілочка».


Блок «Чи уважно ти читав?»

14




Дмитро Білоус: сторінки життя і творчості.

Короткі відомості про життя і творчість поета*, «Злитки золоті»*, «Зарубай на носі»*, «Турботливі друзі»*



15





Анатолій Костецький: сторінки життя і творчості.

Короткі відомості про життя і творчість поета*, «Чому?»*, «Косички»*,



16




Тамара Коломієць: сторінки життя і творчості. Урок позакласного читання.

Короткі відомості про життя і творчість поетеси*, «На роботу»*, «Диваки»*, «Хто розсипав роси»*, збірки: «Найперша стежечка», «Де ховає сонце роси»



17




Анатолій Качан: сторінки життя і творчості.

Короткі відомості про життя і творчість поета*, «Зимові яблука»*, «Солоний вітер після зливи…»*, «Немов на батька рідний син…»*, «Крилата школа»*, «Примовка»*, «Новорічна пригода»*



18




Галина Малик: сторінки життя і творчості.

Короткі відомості про життя і творчість поетеси*, «Хто сказав?»*, «Розумна мавпа»*, «Неділя та будень»*, прислів’я*



19




Вадим Скомаровський: сторінки життя і творчості.

Короткі відомості про життя і творчість поета*, «Прощання з літом»*, «Вишня»*, «Як зветься пташечка»*



Тема: Казковий дивосвіт

20
П.
с. 105-107

РЗ с. 58





Яке частування, таке й дякування.

Короткі відомості про життя і творчість письменника, І. Франко «Лисичка і Журавель»



21

П.
с. 107-108







Розкажу вам, діти, казку…

Марійка Підгірянка «Безконечні казочки»

22
П.
с. 109-110

РЗ с. 58





Дива у садочку-зеленочку.

Л.Костенко «Бузиновий цар»

23
П.
с. 110-112

РЗ

с. 60-61






Хто вміє читати – буде багато знати.

Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка».
Блок «Чи уважно ти читав?»

Тема. Літературні казки*

24





Казки українських і зарубіжних письменників. Урок позакласного читання.

Н.Забіла «Корінці та вершки»**, «Два морози»**; О.Іваненко «Кисличка»**; М.Чумарна «Боброва сімейка»**; М.Слабошпицький «Хлопчик Валь»**; Ганс Крістіан Андерсен «П’ятеро з одного стручка»**; Енід Блайтон «Знамените каченя Тім»**

25




Добре діло твори сміло.

М.Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»*

26




Дружба – велика сила.

Ю.Ярмиш «Трамвай і Щиглик»*

27




Навіть золотий пісок має власний голосок.

В.Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала»*

28




Між людьми завжди в пошані ті, хто чемні та слухняні.

Г.Малик «Чому Равлик ховається»*, А.Качан «Закличка»*, С.Маршак «Казка про розумне мишеня»*. Блок «Пригадай і поміркуй…»*

Тема. Оповідання про світ дитинства

29
П. с. 113-115

РЗ с. 62





Радість розуміння.

Вступ до теми, короткі відомості про життя і творчість письменника, В.Сухомлинський «У привокзальному садку»



30
П.
с. 115-116





Подарувати радість – це ж так просто...

В.Сухомлинський «Про що думала Марійка»

31
П.
с. 116-117





Людяність дорожча за багатство.

В.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»

32





Урок позакласного читання за творами В.Сухомлинського.

Рекомендовані твори: «Всі добрі люди – одна сім’я», «Невиховані й виховані», «Перший день», «Чи винен м’яч?», «Чого синичка плаче?»**, «Як Федько робив уроки», «Як хлопці мед з’їли»

33
П.
с. 118-119
РЗ с. 63




Совість – у людини головне!

Короткі відомості про життя і творчість письменника, В.Нестайко «Руденький»



34
П.
с. 120-121
РЗ с. 63




Сміливий вчинок.

«Він живий» за В.Кавою, загадка

35
П.
с. 122-123
РЗ

с. 63-64





Чи буває морозиво гірким?

М.Конончук «Гірке морозиво»

Розділ. Скільки на Землі іще цікавого*

36-37

РЗ с.64





Скільки на Землі іще цікавого!

Н.Умеров «Скільки на Землі іще цікавого»*, прислів’я*, О.Орач «Сім братів – малярів…»*, В.Струтинський «Таємниця»*, В.Скомаровський «Сліди»*, загадки*, В.Сухомлинський «Як змінюється колір снігу»*, скоромовки*, Ф.Кривін «Чому росте трава?»*, А.Коваль «Напровесні…»*, М.Чумарна «Чому?»*

38





Цікавий світ навколо нас.

В.Танасійчук «Хто бачить і у воді, і у повітрі»*, «Аби пересвідчитися»*, Н.Хаткіна «Казка про ім’я»*

39
П.
с. 124-125





Цікаві факти про тварин.

«Чому кішка так часто вмивається?» з енциклопедії «Дітям про все на світі»


40





Який цікавий світ навколо, ти тільки придивись! Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: «Чи розуміють тварини одна одну?»* з популярної енциклопедії «Дітям про все на світі», М.Рильський «Ясне сонце виплива...»*, Л.Романова «Риби з оригінальними назвами», Л.Андрієць «Як звірята вчаться»; «Нащо вимірювати час?»** з журналу «Малятко», «Чому птахи співають?»** з популярної енциклопедії «Дітям про все на світі»

41
П.
с. 125-126






Чи можна керувати дощем?

А.Григорук «Як «видоїти» хмару?»

42
П.
с. 126-128
РЗ с. 65




Історія іграшок.

Л.Гладун «Державний музей іграшки», «З історії винаходів»* з дитячої енциклопедії Перо «Відкриття і винаходи»

43
П. с. 129

РЗ

с. 66-67






Узагальнення за розділом.

Блок «Перевір свої досягнення», О.Савченко «Шукай нові знання»*



44




Презентація проекту «Улюблена іграшка»

Розділ. Ой весна,весна, днем красна…

45
П.
с. 130-131






Будить березень весну

Вступ до розділу, українська народна пісня «Ой весна, весна…», Н.Мовчан-Карпусь «Будить березень весну…», прислів’я, В.Марсюк «Ластівка»*

46
П.
с. 131-132
РЗ с. 68




В нас весела новина – повертається весна!

О.Копиленко «Весна іде»*, О.Копиленко «Весна у лісі», Л.Костенко «Берізки по коліна у воді»

47
П. с. 133
РЗ с. 69




Як почути мову природи?

В.Сухомлинський «Все в лісі співає»*, Л.Костенко «Перекинута шпаківня»

48

РЗ с. 68





Весняні поезії. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: В.Гринько «Струмок»*; Г.Демченко «Весняні струмочки»; С.Жупанин «Весняне сонечко»; А.Костецький «Все прокидається поволі», «Починається весна»; В.Ладижець «Веснянка»; М.Лисич «Березень»; Н.Мудрик-Мриц «Хто розбудив весну»; К.Перелісна «Верба»; Олена Пчілка «Весняні квіти»; М.Стельмах «Весна»; І.Яворський «Синьоокий квітень»

49
П.
с. 134-135






Як Великдень на дворі, то й писанки на столі.

Відомості у підручнику про Великдень. К.Перелісна «Писанка»; «Крашанки і писанки»* за О.Менем; Д.Чередниченко «Писанка»*



50
П.
с. 135-136





Квіти – землі окраса.

«Квіти – землі окраса» за Ю.Смоличем, репродукція картини К.Білокур «Квіти під тином», «Польові квіти», Л.Костенко «Сонце сипле квіти»*, М.Познанська «Пролісок»*



51





Українські квіти.

Г.Черінь «Українські квіти»*, «Український віночок»* за О.Кириченко, Д.Павличко «Пісня про пшеницю»*

52

РЗ


с. 70-71




Вчимося бачити красу.

Зірка Мензатюк «Дощиковий світ»*

53





Презентація проекту «Весняні квіти у поезії»

54
П. с. 137





Приклади своє сумління, а природа тобі віддячить.

Г.Чубач «Я беру своє відерце», А.М’ястківський «Сливка»*, прислів’я*, П.Воронько «Липка»*; Є.Гуцало «Скоромовка»

55
П. с. 138

РЗ с. 69





Травень розкинув квіти в діброві, килими стелить, трави шовкові.

О.Копиленко «Найвеселіший місяць»

56





Моя рідненька матуся. Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: С.Кузьменко «Андрійко і мамин день», «Мамин день»**, «Мамі я допомагаю»; М.Лисич «Дорогій і любій мамі»; О.Лупій «Найгарніша»; Л.Мовчун «Казка про мам»**; Д.Павличко «Мамина рука»**; К.Перелісна «Вклонюся!», «Гарне слово», «Дуже люблю»; Г.Черінь «Мій подарунок для матусі»; Г.Чорнобицька «Хто із нас додержав слова?»; М.Чумарна «Моє сонечко – матуся»; «Найдорожче слово»

57





Усе в світі починається з мами.

Відомості у підручнику про День матері. А.Костецький «Все починається з мами», В.Гринько «Мама», Е.Саталкіна «Мамині руки»*

58
П.
с. 140-141

РЗ

с. 70-71






Краса художньої мови у поетичних творах.

Леся Українка «На зеленому горбочку», П.Сиченко «Українська ніч»*, Л.Компанієць «Чотири квіточки»*. Блок «Перевір свої досягнення»

Розділ. Я хочу сказати своє слово!

59
П.
с. 142-143





Дива навколо нас.

Т.Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник», З.Топеліус «Де беруться казки»*, бібліографічні відомості про письменника Захаріаса Топеліуса*

60
П.
с. 144-146

РЗ с. 72





Як побачити живу казку?

В.Струтинський «Жива казка»

61
П.
с. 146-147





Порівняння збагачують нашу мову.

Д.Онкович «Город, мов килим,..», Г.Малик «Що для чого треба», загадка

62
П.
с. 148-151

РЗ

с. 73-74







Чи легко складати вірші?

П.Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші», Наталя Забіла «Як я придумала перший вірш», А.Качан «Забавлянка»

63





Мало хотіти, ще треба вміти.

М.Носов «Як Незнайко був музикантом»*

64





Скільки цікавого відкривається тому, хто вміє спостерігати, придивлятись! Урок позакласного читання.

Рекомендовані твори: В.Артамонова «Сонечко казало правду», «Ясенок»; Д.Красицький «Снігове мереживо»; С.Мацюцький «Галявина самоцвітів»

65




Презентація творчого проекту (колективний рукописний журнал)

66
П.
с.151-153





Як побачити дива? Як про них сказати?

В.Сухомлинський «Синій світ», В.Коломієць «Лис і ліс»

67
П.
с.153-154





Вчись римувати слова.

С.Жупанин «Підкажи словечко», Н.Поклад «Поет»*, Г.Чубач «Що це?»*; А.Камінчук «Бабусині квіти»*, Є.Горева «Якби у мене песик був…». Блок «Перевір свої досягнення»

Розділ. У дружному колі*

68




Дитячі народні ігри.

М.Сингаївський «Травко-веснянко», дитячі народні ігри «Перстень», «Журавель», Грицько Бойко «Ну й охочий брат мій Ігор…»*, А.Качан «По дорозі їхав віз…»*, С.Жупанин «Грайте, грайте голосніше»

69




Лічилки, жмурки, мирилки*.

Народні й авторські лічилки*, жмурки*, мирилки*, Н.Мовчан-Карпусь «Біля дуба»*



70




Грайтесь так, щоб усім було весело

О.Буцень «Новий м’яч», А.М’ястківський «Паличка-стукалочка»

71




А дружити треба вміти.

М.Пономаренко «Суниці для Лесі», Л.Повх «У горах», М.Рильський «Річка»

72

РЗ с. 75-77






Підсумковий урок за семестр



Примітка:

сторінки Робочого зошита подано за таким виданням:В. О. Мартиненко. Літературне читання. Робочий зошит. 2 клас. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. — 80 с.

* Савченко О.Я. Я люблю читати : навч. посібн. з літературного читання для учнів 2 кл. / О. Я. Савченко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160 с.

** Савченко О.Я. Моя домашня читальня: навч. посіб. для позакласного читання у 2 класі / О. Я. Савченко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 160 с.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка