Уроку. «Україна єдина країна !»



Скачати 134.4 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір134.4 Kb.
Косован О.К.,

вчитель початкових класів СПШ №23,

заслужений учитель України

1 клас



Тема уроку. «Україна – єдина країна



Мета уроку: активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; виявити рівень знань про Україну;

визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці;

розвивати пізнавальні інтереси;

виховувати любов до України, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання.



Форма проведення: театралізоване свято
Обладнання: ілюстрації із зображенням України та її символів, школи, учнів; листівки «З Першовереснем»; "Пам'ятки першокласникам"; квіти з прізвищами дітей; тематичні презентації; тістечка зі свічками; подарунки першокласникам; прислів'я: "Людина розумом і лева приборкає, а силою і цвіркуна в траві не зловить", "Не кажи "не вмію ", а кажи "навчусь", "Добре того вчити, хто хоче все знати", "Здобудеш освіту, побачиш більше світу", "Письменний бачить поночі більше, як неписьменний вдень.", кольорові кульки, дитячі роботи, ілюстрації із зображенням школи, шкільного приладдя.

У класі присутні діти, їх батьки та родини, студенти педагогічного коледжу. Клас прибраний великою розгорткою «Найсвітліша дорога – дорога до школи», на якій пізніше діти ліворуч та праворуч від зображення школи розмістять квіти зі своїм зображенням та прізвищем у центрі.

Хід заходу

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок!

Починається урок!

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим : "Добрий день!"

ІІ. Створення емоційного настрою

Учитель. Дорогі діти, шановні батьки, бабусі, дідусі, гості. Вітаю вас усіх з визначною подією у ваших сім'ях – з першокласниками! Дітям бажаю бути завжди здоровими, слухняними, уважними учнями, а дорослим зичу якнайбільше терпіння і віри в те, що швидко пролетять 11 шкільних років і з ваших сьогоднішніх малят-першачків виростуть розумні юнаки й дівчата.

Ось і закінчився незабутній серпень – щедрий місяць, який дарував лагідне сонце. Саме він простелив нам доріжку до величного свята - Дня знань. Вересневий дзвінок стривожив кожне серце. Щороку вересень веде до школи, розгортає нові підручники і заглядає у вікна каштанами, шелестить щоденниками і жовто-зеленим листям клена…

І ще на одну осінь мудрішають діти. Вересень завжди будить спогади. Школа, як велика скриня, вона зберігає перші невдачі та перемоги, сльози та усмішки, перші великі образи і неприховані радощі усіх своїх випускників.

Діти. Тож дозвольте наше свято розпочати.

Вересень, немов учитель,

Двері школи відчинив,

Школярів дзвінком врочистим

До навчання запросив.

Перше вересня – радісне свято!

Про нас розмова і увага нам.

Тож ми вітаємо вас радо

І шлем вітання нашим любим вчителям!

ІІІ. Створення ситуації успіху

«Учіться! Завжди знадобиться!»

Учитель. Сьогодні для вас продзвенів перший шкільний дзвінок, який покликав на перший у вашому житті урок, ви розпочинаєте дивовижну подорож, крокуючи шкільними стежинами до Країни Знань. Чи чули ви про таку Країну?

Діти. Так, це школа.

Учитель. Цьогорічний Першовересень і веселий, і сумний одночасно. Сьогодні для вас продзвенів перший шкільний дзвінок, але не всі діти змогли розпочати навчання в школі.


  • Чому?

  • За що борються українці на сході нашої держави?

Тема нашого уроку: «Україна – єдина країна!»

Завдання перше. «Відгадайте загадку»

Учитель. Спробуйте відгадати, про що йдеться:

Красивий, щедрий, рідний край,

І мова наша солов’їна,

Люби, шануй, оберігай,

Бо все це зветься (Україна).

Учитель. Так, це Україна.

Завдання друге. «Продовжіть речення»

Україна - наша …

Завдання третє. «Складіть слово,переставивши літери місцями»

Я все люблю в своїм краю:

Криницю, звідки воду п’ю, -

Та повні гомону ліси,

Та дзвони срібної роси...

Я все люблю в своїм краю:

Найбільше – матінку свою,

Ласкаву, рідную, єдину...

Люблю, як сонце, Батьківщину.

М. Сингаївський

- Як називається людина, яка дуже любить свою рідну Батьківщину?



(Діти складають слово «патріот». Зразки літер додаються.)



Завдання четверте. «Живі літери»

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини

(Діти промовлять вірш по рядку, відкриваючи першу літеру кожного рядка. Зразки літер додаються.).



  • Який символ, розміщено високо вгорі на будівлі нашої школи? (Тризуб).

  • Який символ нашої держави ви ще побачили на лінійці? (Прапор).

  • А який символ України звучав на лінійці? (Гімн).

Перегляд презентації «Символи України».

Різні в світі є країни,
різні люди є на світі.
Різні гори, полонини,
різні трави, різні квіти…


Є з усіх одна країна

найрідніша нам усім.

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Висновок.

Україна – це наш спільний дім, разом ми живемо в нім.

Тут ми живемо, працюємо, навчаємось.

Ми з вами разом навчатимемось у ось у цьому класі.

(Додаток 1,2)
ІV. «Зачіпка». Ситуація розриву

Учитель. Сьогодні, в День знань, ви переступаєте шкільний поріг і починаєте оволодівати найважливішою професією у світі, повз котру не може пройти жодна людина - професією школяра. Пам’ятайте: «Найсвітліша дорога – дорога до школи». Тож у добру путь, шановні діти! (Додаток 3)

(Надається слово для привітання батькам та студентам педагогічного коледжу).

Студенти. Хай будем дружно ми радіти

За ваші успіхи, уміння.

Хай нові паростки коріння

Проб’є до нових, світлих знань.

Всяких удач вам, починань!

У добру путь і в добрий час!

Із святом ще раз усіх вас! (Додаток 4)
Учитель. Любі учні, ви бачили зі слайдів, як гарно діти почуваються у своїх родинах, у дитячих садочках. Чи подобалося вам відвідувати дитячий садок, школу «Малюк»?

Багато таких, як і ви, дітей сьогодні переступили поріг школи.



  • А для чого діти йдуть до школи, хіба не можна було залишатися в садочку, адже в ньому вам було так добре…

V. Організація навчальних дій дітей з аналізу проблемної ситуації

Учитель. Мені здається, чи справді хтось стукає у двері.

(Під музичний супровід відомої пісні «Бу –ра –ті –но!» до класу забігає Буратіно із золотим ключем у руках та великою святково оздобленою торбинкою, в якій знаходяться «Букварі» для першокласників).

Введення казкового героя



Дорогі першокласники!

Добрий день, діти! Я чув, що ви хочете стати школярами, що ви всі дуже виховані й багато чого навчились у дитячому садочку. Це вхід до Країни Знань, а ось ключ до знань. Я зможу вам його вручити після того, як ви впораєтесь із моїми завданнями.

Учитель. Отже потрапити до Країни Знань не так просто.

- Що ж потрібно зробити?



Буратіно. Спочатку, спробуйте відгадати, що це?

Завдання перше. Відгадування загадки.

Дає здоров'я – спорт,

Вагу – солодкий торт,

Мед – працьовиті бджоли,

Знання глибокі (школа ). (Додаток 5, 6)

Буратіно. А чи знаєте ви щось про історію виникнення школи?

Буратіно. Школа – це не лише приміщення, до якого ви зайшли, це велика Країна Знань. У 1 класі діти вчаться бути школярами. Колись і ваші батьки, і я – всі ми також були школярами. Професія «школяр» це та професія, яку мусить опанувати кожна людина. (Додаток 7, 8, 9)

Недаремно кажуть: найсвітліша дорога – це дорога до школи.



  • А чи замислювались ви над тим, скільки років школі?

  • Звідки ж вона прийшла до нас? (Додаток 10)



Учитель. Взагалі школа виникла дуже давно. Їй біля двох з половиною тисяч років. Перші школи з'явилися в Стародавній Греції. Греки називали її "схоле". Минуло багато часу і грецьке слово "схоле" перетворилося на знайоме нам "школа".

(На дошці в «Довідкове бюро» вчитель розміщує нові слова: «схоле», «школа», «Греція»). (Додаток 11)

Історія створення рідної школи. (Перегляд документального фільму про історію створення гімназії)

Учитель. Наша рідна школа побудована в 1896 році. В цьому році минає 118 років, як тут пролунав перший дзвінок і скликав до школи перших учнів. Давно закінчили школу перші випускники і привели до школи, тепер вже дідусі й бабусі, своїх онуків, мами і тата – своїх діток. Підніміть, будь ласка, всі разом свої руки, чиї мами, тата, бабусі чи дідусі вчилися в нашій школі.

Наша школа перша українська школа на Буковині.

В цьому році на ній угорі розмістили гасло: «Україна понад усе!».

(Учитель розміщує у «Довідковому бюро»: 1856 рік, 118 років).

Учитель. Любов’ю до вічного, правдивого і прекрасного нехай запаляться ваші думки. Вересень сьогодні відчинив двері нашої школи і запросив нас на свято, якого з нетерпінням чекали діти, а особливо першокласники, для яких сьогодні відкривається 1-ша сторінка великої книги Знань. Здорові, засмаглі, сповнені енергії і сили. Це вас вона чекає сьогодні в свої обійми, чекає, щоб ви наповнили її своїм веселим сміхом, дзвінким співом. Це для вас вона приготувала світлі класи.

Завдання друге. Дидактична гра «Як називається ?»

Учитель. А зараз пропоную вам пограти у цікаву гру.


  • Як називається будинок, де навчаються діти ?

  • Як називається кімната, де навчаються діти ?

  • А чим класні кімнати відрізняються від інших кімнат? Наприклад, тих, які розміщені в наших будинках.

  • Як будуть звати дівчинку, яка навчатиметься у школі?

  • Як називається хлопчик, який навчається у школі?

  • Як називається людина, яка навчає дітей у школі?



Завдання третє. "Утвори нове слово"

Учитель. Поміркуйте, які слова можна утворити з початкових звуків слів-назв картинок. (Додаток 12)

(Учитель супроводжує відповіді учнів картками з надписами слів, викладає їх довкола слова «школа» як ключового).

На дошці з’являються слова: учні, школярі, учениця, учень, учитель, клас, парта, дзвінок




Школа


(Додаток 13)

Учитель.

Дітей, які відвідують школу, називають школярами. Правильно я зрозуміла?

Буратіно також хоче відвідувати школу.

Завдання четверте. "Вибери необхідні речі»

Учитель. Допоможіть вибрати ту сумку, з якою необхідно ходити до школи.

(Учитель виставляє скриньку та по черзі виймає ранець, папку, пакет, валізу, жіночу сумочку).

Буратіно. Допоможіть мені, будь ласка, скласти необхідні речі у портфель

(Діти допомагають вибрати з-поміж усіх предметів ті, які необхідні для навчання).

(Додаток 14)

Висновок. Отже, для того, щоб навчатися в школі, недостатньо називати себе учнями, а потрібно мати такі необхідні речі для навчання (Діти називають необхідні речі).

Завдання п’яте. "Навчальна гра"

Учитель. Спробуймо перевірити, чи були ви уважними. Пропоную пограти в навчальну гру.

Умови гри такі: я називатиму предмети, а ви плескатимете в долоні, якщо це можна брати до школи (на урок), і не плещете, якщо ця річ зайва в школі.



(Ручка, книжка, лялька, тарілка, лампочка, пенал, олівці, альбом, пістолет, солдатики, машинки, папка, зошит, пластилін).

Отже, сьогодні, потрапивши до Країни Знань, ви зі звичайних хлопчиків та дівчаток перетворитесь на учнів, школярів.



Фізкультхвилинка

Буратіно. Країна Знань має свої закони, і ми повинні їх знати та виконувати.

- Що ж це за закони?

1.Заходить вчитель - треба встать.

(Стоять рівно)

2.Коли дозволить, тихо сядь.

3.Спитати хочеш – не гукай,

(Прикладають пальчик до губ).

4.А тільки руку піднімай.



(Піднімають руку, як на уроці).

5.Щоб урок минав немарно,

Треба сісти рівно, гарно.

(Складають руки перед собою)
VI. «Ласкаво просимо до Країни Знань»

Учитель. Щодня, пізнаючи нове, ви, діти, відчинятимете двері у світ знань, ставатимете дорослішими, розумнішими. Чим більше людина отримує знань, тим розумнішою і цікавішою вона стає. Її всі поважають і шанують.

У нашому 1 класі …хлопчиків і … дівчаток. Щоб робота та навчання у колективі були злагодженими, треба всім навчитись поважати і любити один одного. Адже всі ви тепер шкільна сім'я першого класу. І хочеться, щоб мир, злагода, дружба оселилися в цій новій шкільній сім'ї.



Буратіно. Молодці, малята, тепер я можу вручити вам ключ до Країни Знань. Ось він, сміливо крокуйте до нових вершин. А зробимо ми це так: я називатиму ваше прізвище, а ви доповните своє ім'я. (Діти по черзі підходять до святкової арки, прибраної осіннім листям, квітами та калиною, а також саморобними квітами, в центрі яких надруковані прізвища дітей. Кожен учень, входячи до арки тримає символічний «Ключ до Знань» та свою квіточку, яку прикріплює на галявині, намальованій на розгортці «Найсвітліша дорога – дорога до школи».

Виходячи з арки, запрошують наступного, зриваючи квіточку з прізвищем однокласника (- ці).

У цей час учитель проголошує слова, що характеризують дитину. Інформація відібрана з анкет, які батьки заповнювали попередньо на батьківських зборах. Це дає можливість познайомити дітей та представити кожного зокрема.

Наприклад:

1. Бак Володимир уважний, щедрий, грає в шахи, любить розв’язувати логічні завдання

2.Дроздовська Ангеліна кмітлива, рухлива, любить танцювати, малювати, робити витинанки, вивчає англійську.



Учитель. Погляньте, наче вулик наша школа,

Вся вона гуде, як рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.



Обіцянка учителя (Додаток 15)

Обіцянка учнів (Додаток 16)

Текст читає одна особа (наприклад, Буратіно). Діти в кінці фрази хором говорять: " Обіцяємо !"

Буратіно. А ви, батьки, що обіцяєте?

Обіцянка батьків

А тепер послухайте, що пообіцяють нам батьки.

(На місці крапок робити довгу паузу). (Додаток 17)

VII. Рефлексія

Учитель. Дорогі першокласники, ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими. У добрий час. Щасливої дороги в Країну Знань. Нехай допомагає вам у дорозі найперша книга у житті - "Буквар "

Буратіно. Я хочу піднести вам, діти, цей Ключик від знань, отже :

Вчіться, діти, не лінуйтесь,

Бо знання – велика сила.

З вами нині я прощаюсь

Ненадовго - до весни.

Дуже-дуже постараюсь,

Щоб зустрілись знову ми.

До побачення, до нових зустрічей .



Учитель. Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Ви знаєте дуже багато свят і знаєте, як їх святкують. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно? У нас сьогодні теж свято – День народження. А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?

Діти. На День народження нашого класу. Сьогодні народилася нова шкільна родина 1-А класу.

Нас іменинниками звуть,

Вітають з першим днем навчання.

Знайте: малі не підведуть, -

Учитись є у них бажання.
Буратіно. Як і на кожному святі, у нас

будуть тістечка, печиво та свічки. Запалювати їх допоможуть нам батьки.



(Всі стають навколо свічок і разом задмухують ).



Учитель. Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.

Батьки. Вітання першокласникам (Додаток 18)



Буратіно вручає кожному «Буквар» та листівку «Оберіг»

Текст «Оберегу» (Додаток 19)
Використана література

  1. Учителю о психологии детей шестилетнего возраста: Книга для учителя. – М.: Просвещение, 2008

  2. Першокласні свята. – Харків: Торсінг плюс, 2005

  3. Шкільні свята від вересня до травня. – Харків: вид. група «Основа», 2005

  4. Сьогодні свято. Сценарії свят у початковій школі. Посібник для вчителів/ Г.І. Могорита. – Тернопіль: Мандрівець, 1998

  5. Бібліотека журналів. «Початкове навчання»; Вип. 11 (23)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка