Уроку української мови у 2 класі «Повторення вивченого про слова назви дій (дієслова) і службові слова»



Скачати 66.85 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір66.85 Kb.
Виконавчий комітет Нововолинської міської ради

Управління освіти

Міський методичний кабінет

НВК «Нововолинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1-колегіум»

Кафедра початкового

навчання


План-конспект уроку української мови у 2 класі

«Повторення вивченого про слова – назви дій (дієслова) і службові слова»

Підготувала

вчитель початкових класів

Грабовська С. В.

Нововолинськ

2012 рік


Мета: закріпити знання учнів про роль дієслова і службових слів у мовленні, спостерігати за вживанням цих слів у текстах, підвищувати мовну культуру школярів, виховувати бажання вчитись.
І. Організація учнів до уроку

-Радо вас я всіх вітаю

І до праці закликаю.

Чекаю старання і плідної праці!

-Ми любимо працю і будем старатись!
-Працювати ми будемо під гаслом… Щоб його прочитати, треба розташувати слова у певному порядку.

(того вчити, Добре все хто знати. хоче)


-Так, добре того вчити, хто все хоче знати. А ви хочете багато знати? Вчитися хочете? До уроку готові?

Тож налаштуймося на урок і починаймо працювати!


-Скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, навчальним, веселим, продуктивним, світлим, пізнавальним).
-А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, зібраними, уважними, активними, наполегливими).
ІІ. Оголошення теми уроку. Актуалізація опорних знань
-Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Тема нашого заняття: «Повторення вивченого про слова-назви дій (дієслова) і службові слова»
*Вправа «Кубування» (Запитання написані на кожній грані куба)

-Що таке дієслово?

-На які питання відповідають дієслова?

-Яким членом речення бувають найчастіше?

-Для чого служать службові слова?

-Як пишуться службові слова з іншими словами?

-Чи можна поставити питання до службового слова?
-Молодці. Теоретичний матеріал ви запам’ятали добре. А як на практиці?

* Гра «Чарівне сито»

Пограймо гру «Чарівне сито». Прочитайте всі слова, що записані на дошці. Пересійте їх через своє «Чарівне сито» і залиште тільки ті, що стосуються теми уроку. Можете радитись у парах.

(Думаю, вивчу, Леся, поетеса, у, до, з, міркуємо, Україна)

-Які слова залишились? Чому?(Думаю, вивчу, міркуємо, у, до, з).

-Які слова не підійшли до теми уроку? (Леся, поетеса, Україна)

-У яке словосполучення можна об’єднати ці зайві слова? (Поетеса Леся з України) .


-Саме так, «Леся з України», відома вам поетеса по віршах «Вишеньки», «Сніг з морозом», «На зеленому горбочку» підписала у 9 років свій перший вірш «Надія». Саме її творчість допоможе нам провести сьогоднішній урок української мови.

Леся Українка жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки, не бігала з ровесниками гучними коридорами. Вчителями її були батько і мати, книги і життя, а ще рідна Україна.


-Як ви вважаєте, що невмируще мала в серці Леся Українка? (Любов до свого краю, до рідної мови, до України).
-Пригадаймо написання слова Україна. Як його треба писати? (З великої букви). Це словникове слово, з його написанням ми ознайомились у І семестрі. А зараз нагадаймо з’єднання і його правопис.
* Хвилинка каліграфії

Ук їна


Україна
* Перевірка домашнього завдання

-Перевірмо, як ви виконали домашнє завдання. Які речення ви утворили? (Впр. 44)

(З дерева на пеньок стрибнула білка. У лапках вона тримала шишку. Вона поснідала на пеньку.)

-Які слова підкреслили? (З, на, у, на).

-Назвіть головні слова у першому реченні? (Білка стрибнула).

ІІІ. Опрацювання теми уроку

-Молодці, ви гарно впорались із домашнім завданням. Тож дайте мені відповідь на таке запитання:

-Як називаються слова, що служать для зв’язку слів у реченні? (Службові).

-Які службові слова ви знаєте? (У, на, до, від, під).

-Ці слова називаються прийменниками. Прочитаймо правило на сторінці 25 у підручнику.
-Знайдіть прийменники в уривкові з вірша «Конвалія». Його Леся Українка написала в 13 років.

Візьміть в руки жовті листочки. Прочитайте і підкресліть прийменники. Спишіть прийменники з тими словами, з якими вони зв’язані.

Росла в гаю конвалія

За дубом високим.

Захищалась від негоди

Під віттям широким.

(В гаю, за дубом, від негоди, під віттям).

-Яка роль службових слів у реченні? Для чого вони потрібні? (Для зв’язку слів у реченні).

-Як називаються слова у, на, до , біля, перед? (Прийменники).
-А зараз ми закріпимо ваше вміння відшукувати дієслова в тексті, добирати дієслова близькі за значенням. Ви любите міркувати? Маленька Леся теж росла допитливою дівчинкою. Її дитинство проходило у тому ж краю, що і ваше, на Волині. Манив Лесю до себе дивний ліс, вабила синь озер, чарували птахи своїм співом. У всьому вона бачила красу: у висоті неба, у шелесті верби, у дзюркотінні струмка. Ця любов перетворювалася в поезії. Послухайте ще один вірш. Він називається «Пісенька весняної води»

З гір на долину

Біжу, стрибаю, рину!

Місточки збиваю,

Всі гребельки зриваю.

Всі гатки, всі запруди,

Що загатили люди,-

Бо весняна вода,

Як воля, молода.

Візьміть у руки рожеві листочки. Знайдіть, які слова, близькі за значенням до слова течу, використала поетеса?

( Течу – біжу, стрибаю, рину. )

Запишімо їх у зошити. Запам’ятаймо.



  • Що означає слово ринути? (Ринути- швидко, бурхливо текти.)

  • Які річки так течуть? (Гірські).

  • А які гори є в Україні? (Кримські, Карпати).

  • Ви гарно попрацювали. Відпочиньмо. Хто любить рідний край? Вставай!


*Хвилинка відпочинку

  • Моя Україна широка-широка,

А гори Карпати високі-високі.

Чорне море глибоке-глибоке,

А річка Дніпро теж широка-широка.

Дністер в Карпатах дуже стрімкий,

В степах України віє вітер швидкий.

А над нами веселе сонечко сяє,

Хто любить свій край,

Хай за парту сідає.


-Продовжуймо наш урок.

-На голубих листочках у вас записаний уривочок з вірша Лесі Українки. Прочитайте його. Знайдіть дієслова.

Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває.

-Попрацюйте самостійно. Продовжіть рядок і запишіть у зошити.

Зима (що робить?) іде, вкриває,…………

(За 1 хв потрібно написати якнайбільше дієслів. Вислухати дітей. Доповнити їх відповіді)

(…морозить, холодить, огортає, вкутує, чарує, засипає, вабить, заколисує, присипляє, зачаровує, наступає, відступає, тікає, сердиться, хмуриться, гнівається, свариться, лукавить…)

-Це встигла написати я за 1 хв. Чому так багато?

-Хто хотів би теж вміти добирати так багато слів?

-Що для цього треба робити? (Багато читати)

-Дйсно, треба багато читати, цікавитись всім, хотіти пізнавати нове. Бо ж добре того вчити, хто хоче все знати.


*Робота в групах

Як легше працювати, коли ти сам чи з товаришами?

Попрацюймо у групах. Проведемо гру-змагання «Аукціон».Сьогодні на уроці присутні ваші батьки. Цей аукціон саме для них.

Хто більше добере дієслів про маму або тата, той переміг.


Моя мама найкраща. Вона вміє….(пекти, варити, шити, вишивати, в'язати, обійняти, приголубити…)
Мій тато найкращий. Він вміє… (майструвати, лагодити, готувати, працювати, копати, рубати, плавати…)
-Ось і добігає наш урок до кінця. Удома ви ще раз закріпите вивчений матеріал, виконаєте вправу 49, підготуєтеся до контрольної роботи.
ІV. Рефлексія

-Чи легко вам працювалося?

-Чи став для вас урок цікавим, пізнавальним?

-Яке завдання було найцікавішим?

- Чого навчились ви від Лесі Українки?


Сподіваюсь, діти, що сьогоднішній урок допоміг вам не тільки закріпити знання з теми «Дієслово і службові слова», а й ще запалив у ваших серцях вогник жаги до знань і любові до рідного краю.

Завдяки вашим знанням, старанній роботі в нашому класі стало світліше й тепліше. Мені добре вас вчити, бо ж ви все хочете знати. Чи не так?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка