Уроку. Урок позакласного читання «Дзвенить Шевченкове слово»



Скачати 37.78 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір37.78 Kb.
Українська література

7 клас


Тема уроку. Урок позакласного читання «Дзвенить Шевченкове слово».

Мета уроку: розкрити поетичний світ Шевченкового слова, тематичне

розмаїття та художню довершеність його творів, розвивати

навички виразного читання та аналізу поезії, виховувати любов до мистецтва слова та до рідного краю.

Обладнання: портрет поета, виставка творів Кобзаря, ілюстрації до поезій Шевченка.

Епіграф уроку: Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття.

І голос твій нам душі окриля.

М.Каменюк.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Здрастуйте , діти! Чи задумувались ви над тим, яку роль відіграє слово в житті людини.Це питання цікавило багатьох митців.Особливо хвилювало воно і великого Кобзаря:

Ну що б здавалося слова?

Слова та голос, більш нічого.

А серце б’ється, ожива, як їх почує!


ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми зібрались у нашій поетичній світлиці, щоб поринути у дивовижний світ , створений талановитим майстром слова-безсмертним Кобзарем. У долі кожного народу є митці, які приносять йому світову славу. Геніальним поетом був Тарас Шевченко, творчість якого здобула світову славу. Як кажуть, генії належать людству.

ІІІ. Оголошення теми, мети та епіграфа уроку. (Слайд №1).

Тема нашого уроку: Дзвенить Шевченкове слово.

Не на шовкових пелюшках

І не у пишному палаці,

В селянській хаті він родивсь

Серед неволі, тьми і праці.

І виріс він, і кобзу взяв,

І струн її торкнувсь руками,

І дивна пісня полилась…

Так, пісня, створена безсмертним Кобзарем, лунає майже два століття по світу,зачаровує своєю глибиною думки та неповторною красою, надихає митців на нові шедеври, хвилює вона і дорослих , і дітей. (Слайд №2).

На уроці кожен з вас заново розкриє для себе Шевченка, розгорне сторінки «Кобзаря», торкнеться серцем і душею до зболеного долею України тернистого шляху поета. Ви познайомитеся з розмаїттям Шевченкової поезії, переконаєтесь у її художній довершеності та актуальності.

(Слайд №3).

Епіграф нашого уроку : Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття.

І голос твій нам душі окриля.

(Слайд №4).

ІІІ. Розпочнемо нашу роботу із цікавої інтерактивної вправи »Назви подію».

1814 -

1838 –


1840 -

1843 –


1845 -

1847 –


1861 –

IV Метод «Мікрофон». Інтервю із Шевченком. (Робота в парах - кореспондент і Шевченко).

- Чи сумували Ви за Україною, перебуваючи на засланні?

- Яке Вам заняття більше до вподоби-писати вірші чи малювати картини?

- Чи сподобалось Вам Поділля?

- Якою Ви бачили Україну в майбутньому? (Слайд №5).

V. Наступна наша рубрика «Народ про Кобзаря». (Слайд №6).

Українці гордяться своїм славним сином, поезія якого надзвичайно актуальна і сьогодні. Запитаєте, чому?Мабуть, тому, що поетам дано писати не лише про минуле, сучасне, а й бачити майбутнє. Свою любов українці влучно передають у творах усної народної творчості. (Учень виступає з проектом «Народ про Кобзаря»).

VI.А зараз ми запрошуємо вас до поетичного салону. Учні виразно читають поезії Шевченка та аналізують їх.

VII. (Слайд №7) Ми з вами - подоляни. І гордимося тим, що наш край подарував світу багатьох талановитих митців: М.Коцюбинського і М.Стельмаха, В.Стуса і Г.Чубач, Є.Гуцала і С.Чернілевського…А чи відомо вам, що доля Шевченка теж пов’язана із Поділлям?

Учень виступає із проектом»Шевченко і Поділля».

VIIІ. Кожна людина у душі поет. Мабуть, немає серед вас таких, хто б не робив свої спроби у поезії.Отже, зараз ви будете реставровувати поезію.

Гріє сонце, вітер віє

На долину з поля.

Над водою гне з вербою

Калину червону.

Одиноке на калині

Гойдає гніздечко,-

Соловейко а де ж дівся?

Не питай, не знає.

ІХ. Ви помітили на дошці ілюстрації до творів Шевченка. Просимо юних художників захистити свої роботи.

Х. Музична пауза. Звучить пісня «По діброві вітер віє».

ХІ Підсумок уроку. Гра «Розумний куб».

1.Чим вас схвилювала доля Шевченка?

2.Яка тематика творів поета?

3.Де народився Шевченко?

4.Які прислів’я про поета ви знаєте?

5.Скількома мовами перекладено «Заповіт» Шевченка?

6.Назвіть твори Кобзаря, які стали улюбленими народними піснями?

Перегляд слайдів № 8, №9, №10 , присвячених вшануванню пам’яті про Т.Шевченка

ХІІ. Рефлексія. Чи справдилися ваші очікування ?

ХІІІ.Завершилася наша мандрівка у поетичний світ Шевченка. Надіюсь, що «Кобзар» на все життя залишиться вашою улюбленою книгою.

ХІV. Оцінювання учнів.

(Слайд №11.)



ХV. Домашнє завдання. Написати твір »Поезія Шевченка у моєму серці».


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка