Уроку з предмету «Я і Україна. Природознавство»



Скачати 56.97 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір56.97 Kb.


«Розмноження тварин»

Конспект мультимедійного уроку

з предмету

«Я і Україна. Природознавство» у 3 класі

Автор:

учитель – методист початкових класів



Донецької

загальноосвітньої школи № 97 Федорченко Т.А.



Тема уроку. Розмноження тварин.

Мета: формувати уявлення про розмноження різних груп тварин, вміння міркувати за аналогією, виховувати пізнавальний інтерес до природи.

Обладнання: картки для опитування та індивідуальної роботи, презентація Pover Point "Розмноження тварин», презентація Pover Point «Весняні клопоти в лісі» .

ХІД УРОКУ

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Фронтальне опитування.

- На які групи поділяють тварин за їх особливостями будови? (Птахи, звірі, комахи, риби, земноводні, плазуни.)

- На які групи поділяють тварин за способом живлення? (Травоїдні, хижі, всеїдні.)

- Що таке ланцюги живлення?

- З яких частин вони складаються? (Рослина – травоїдна тварина – хижа тварина.)

2. Індивідуальна робота за картками (Додаток 1).

3. Робота за малюнками (Слайд 1).

Завдання:

Описати тварину за планом:


  • Назва тварини.

  • До якої групи належить

за зовнішньою будовою.

  • Чим живиться.

До якої групи належить за способом живлення.

  • Яке її місце в ланцюзі живлення.

4. Експрес – опитування.

  • Як люди розрізняють тварин?

  • Чим різняться тварини одного виду?

  • За якими ознаками тварин відносять до живої природи?

  • Які ознаки є у тварин і немає у рослин?

  • Які групи тварин за зовнішньою будовою існують у природі?

  • Яка істотна ознака комах?

  • Яких тварин називають рибами?

  • До якої групи відноситься черепаха?

  • З чого складається ланцюг живлення?

  • З якої ланки завжди починається ланцюг живлення?

  • На які групи поділяють тварин за способом живлення?

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

  1. Повідомлення теми й задач уроку.

  2. Вправа «Мікрофон».

Закінчіть речення:

«Від сьогоднішнього уроку я очікую ….»

«Хочу дізнатись про …..

«Хочу навчитись …..»

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Перед уроком клас був розбитий на 6 груп. Кожна група обрала завдання: розповісти про розмноження певної групи тварин. Для роботи на уроці було складено презентацію, яку учні разом з учителем демонструють на уроці під час виступу.

  1. Створення проблемної ситуації.

Вчитель повідомляє, що комахи – колорадські жуки відкладають до 700 яєць, метелики – до 400 яєць, а у звірів буває найбільше до 10 яєць (собаки).

Чому чим більша тварина – тим менше яєць вона відкладає? (Слайд 2)

Діти дають своє бачення цього питання.

  1. Представлення групами учнів інформації про розмноження різних груп тварин:

І група «Розмноження комах» (Слайди 3 – 4).

Метелики відкладають на листочках рослин яйця. Зазвичай ці яйця вони

відкладають на зворотній стороні листочка. Через деякий час

з яєць вилуплюється зелена гусінь. Спочатку гусінь з’їдає оболонку свого яйця, після цього починає об’їдати листки дерев. Міцні щелепи гусениць

весь час жують листочки. Коли настає час перетворюватись, гусінь переповзає у затишне місце. Там вона прикріплюється до листочка на гілці рослини й висить униз головою. Там гусінь і перетворюється на лялечку: зі свого рота випускає тоненьку ниточку, яку намотує на своє тіло. У такому вигляді лялечки перезимовують. Навесні зі свого старого будиночка – лялечки , який уже не потрібен, виповзає метелик. Він обсушує крильця і вилітає у нове життя.




ІІ група «Розмноження бабки» (Слайди 5).

Бабка відкладає яйця у воді, прикріплює їх до підводних частин рослин.

Для відкладання яєць бабка опускається у воду, сповзає по стрілках рослин й поринає дуже глибоко.

З яєць утворюються личинки. У воді вони ростуть, живляться, зимують під льодом.

Влітку вони вибираються з води на які-небудь надводні предмети ) стеблини рослин), і тут з личинок вилуплюється доросла комаха – бабка.
ІІІ група « Розмноження риб» (Слайди 6).

Навесні у водоймах риби відкладають ікру. З ікринок з’являються мальки, схожі на дорослих риб.

Мальків буває багато, але дорослими стає тільки частина з них.




ІV група «Розмноження земноводних» (Слайди 7 – 8).

Навесні в річці, озері, ставку серед водоростей жаби відкладають ікру. Через 9 - 10 днів з ікринок з’являються пуголовки. Вони схожі на рибок, дихають киснем, розчиненим у воді. Поступово в пуголовків виростають ноги, відпадають хвости. Вони перетворюються на маленьких жабок, які дихають киснем у повітрі.

Жабенята швидко ростуть і стають дорослими жабами.


V група «Розмноження плазунів» (Слайд 9).

Черепахи, ящірки, змії, крокодили риють ямки в сухому грунті на берегах річок, морів, на узліссі. У них вони відкладають яйця і засипають їх. Через деякий час з них вилуплюються і вибираються на поверхню маленькі черепашки, ящірки, змії, крокодильчики. З яєць вилуплюється багато малюків, але виживає їх мало, бо вони часто стають поживою для хижаків.

VІ група «Розмноження птахів» (Слайди 10 – 11).

Майже всі птахи будують гнізда: на землі, на деревах, у дуплах, чи вилуплюють їх із глини чи землі. Відклавши яйця, птахи насиджують їх, зігріваючи своїм теплом. Із яєць вилуплюються пташенята. Влітку у пташенят виростає пір’я.

Поки пташенята не навчаться літати, батьки – птахи годують їх і оберігають від хижаків.




VІІ група «Розмноження звірів» (Слайд 22).

У звірів малята народжуються сліпими і безпорадними ) лисенята, білченята, мишенята).

У деяких тварин ( у лосів, козуль, диких свиней) малята народжуються зрячими і уже через кілька годин зводяться на ніжки і йдуть за батьками.

Малята бобрів уже через кілька днів після народження добре плавають.

Усі звірі вигодовують своїх малят молоком.



  1. Фізкультхвилинка.

  2. Робота з підручником.

Прочитати статті підручника «Розмноження тварин» (с.140 – 144), доповнити виступи груп тим матеріалом, якого діти ще не чули.

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

        1. Парна робота. (Слайд 13)

Описати тварину за планом:

  • Назва тварини.

  • До якої групи тварин за зовнішньою будовою належить.

  • Чим живиться. До якої групи належить за способом живлення.

  • Яке її місце в ланцюзі живлення.

  • Як розмножується.

Завдання даються по рядах: І ряд – корова, ІІ ряд – заєць, ІІІ ряд – ведмідь.

2. Бесіда.

Порівняєте розмноження риб і земноводних, назвіть схожість і відмінності. Порівняйте розмноження плазунів і птахів, назвіть схожість і відмінності.



Дайте відповідь на проблемне питання.

Чому комахи, риби, земноводні відкладають дуже багато яєць і ікринок, а у птахів і звірів потомство невелике?



ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ

  1. Перегляд презентації «Весняні клопоти тварин ( про розмноження тварин лісу)» (Слайд 14).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка