Уроку записана на дошці. Згадайте,кому з героїв драми належать ці слова?



Дата конвертації05.03.2016
Розмір41.7 Kb.
Тема:«Ні! Я жива! Я буду вічно жити!» (за драмою Л. Українки «Лісова пісня»)

Мета:визначити риси характеру Мавки, які дали їй безсмертя, розвивати вміння аналізувати драматичний твір, розвивати усне мовлення, виховувати любов до волі,праці, людини.

Хід уроку.

I.Орг.момент

II.Оголошення теми і мети уроку.

Вступне слово вчителя. Сьогодні ми продовжимо знайомство з драмою Л. Українки «Лісова пісня». Тема уроку записана на дошці. Згадайте,кому з героїв драми належать ці слова?

Так, саме Мавці, і саме про неї піде сьогодні мова. Мета нашого уроку –з’ясувати, що дало їй красу і безсмертя, що ріднить її з самою Лесею і що ми, сучасне покоління, повинні перейняти від неї.

III.Актулiзацiя опорних знань.

Звучить мелодія (Чайковський)

- Чарівна мелодія… Вона здатна пробудити природу, людину, якщо вона йде від чистого серця, якщо, людина, яка її виконує, є часточкою природи. Пробудила ця мелодія і лісових мешканців.



Учень читає уривок з драми

«З очеретів чутно голос сопілки, ніжний, кучерявий, і як він розвивається, такрозвивається все в лісі. Спочатку на вербі та вільхах замайоріли сережки, потімбереза листом залепетала. Дика рожа появляє ніжні пуп’янки. З-за стовбура старої розщепленої верби виходить Мавка в ясно-зелений одежі, з розпущеними косами і проводить долонею по очах.»

-Ось і відбулась наша перша зустріч з головною героїнею.

Схема життєвого шляху Мавки.

-Перед вами схематично показаний шлях, який пройшла Мавка. Давайте і ми пройдемо ним, щоб з’ясувати, що дало їй вічність, з якою метою Л.Українка відправила її до людей.

Учні записують проблемне питання 8.Безсмертя




















7.Мудрий осуд помилок людей

2.Кохання. 3.Буденість. 6.Стражданя.

1.Мавка – лісова красуня 4.Падiння. 5.Воскресіння

1

Робота з текстом твору(визначаємо риси характеру.)

-?- Що подумала Мавка, почувши мелодію Лукашевої сопілки?

-?- Чому, дізнавшись, що то хлопець грає, захотіла його побачити?

- ?-Яке враження справляє Мавка з перших рядків твору? Якою постає перед нами?

На дошщі відкриваємо: 1.Поетичність.

2.Відчуває прекрасне.

-?- Від чого застерігає Лісовик свою доньку? Зачитайте.

-?-Чому, на вашу думку, Мавка не слухає застережень? Цитуйте.

На дошці: 3.Волелюбнiсть.

Музика весни.

Вчитель:


- Зверніть увагу на ілюстрацію. Який епізод твору відповідає їй? (Мавка слухає мелодію).

-?- Що відбувається з Мавкою на другій сходинці життя? (приходить кохання)

Учні добирають цитати, які розкривають кохання Мавки і Лукаша.

Зовнішність Мавки,її мова.

-?- Що приваблює Мавку в людських стосунках? Чи здатна вона на глибоке і вірне почуття?

На дошці: 4.Вірність.

Підводиться підсумок.

Учитель:


- Весна, літо. Зустрічі з Лукашем серед чарівної подільської природи. Кохання.

Якою ж предстала Мавка перед нами в цей період?



Зачитують на дошці: поетичною

відчуває прекрасне

волелюбною

вірною


-?- Чи відповідає зовнішність Мавки її внутрішньому світу?

Учні роблять висновок.

Розгляд наступної сходинки – буденність. (робота в групах)

1.Що змальовано на ілюстрації

2.Якою Мавка прийшла до людей, чому зважилась на цей шлях?

3.Чим займається, що робить?

4.Чи схоже відношення до праці Мавки і Килини. В чому різниця?

5.Що для Мавки праця?



На дошцi: 5.Праця - натхнення

?-Як ставиться до героїні мати Лукаша? Як веде себе Мавка? Чому так?



На дошцi 6 Терплячiсть.

-?-Чи зрадила Мавка саму себе, живучи серед людей?



На дошці: 7.Єдність з природою.

Вчитель:


- Мавка залишається відданою, ніжною, ліричною. А Лукаш?

-?- Як розуміти слова Мавки, сказані Лукашеві, коли вона побачила зміни в ньому:

«а тільки смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятися».

Наступна сходинка – падіння.

Ілюстрація.

-?- Чому Мавка поступається «тому, що в скелі сидить»?

Учень читає уривок. «Хмарна, вітряна,осіння ніч. Останній жовтий відблиск місяця гасне в хаосi гологоверховiття.Сстогнуть пугачi,регочуть сови.Раптом все покриваетьсяпротяглим сердитим вовчим виттям,що розлягаеться все дужче,дужче I враз обриваеться.Настае тиша».

Ілюстрація – воскресіння. Контраст білого і чорного. Калина.

-?- Що змусило Мавку повернутися до людей?

- Мавка має вогонь кохання, сильніший за смерть. Любов до людини повернула до життя Лукаша.

Лісовик проклинає Мавку. Саможертовність лісової красуні.



На дошці: 8.Любов до людини. Саможертовність.

-?- Як закінчується життєвий шлях Мавки? Фізично гине. Душа знову відродиться, бо ніколи не помре той, хто дбає про інших, хто живе в гармонії з природою.



Музика(«Лускунчик»).

Учениця читає останній монолог Мавки.

Вчитель: В цьому монолозі Л.Українка утверджує ідею безсмертя найвищих духовних ідеалів, неминучості перемоги високого над буденним, добра над злом. Як паросток до сонця, так і люди завжди будуть тягнутися до волі і краси.Урок підходить до закінчення, повернемося до питання, яке було поставлено перед вами на початку уроку: Що дало Мавці безсмертя?

Учні зачитують на дошці відкриті риси характеру.

-?- З якою метою Л.Українка послала Мавку до людей?

-?- Що ріднить Мавку з самою авторкою.



Учні роблять висновки.

4.Оцінювання

5.Домашнє завдання. Характеристика образів драми.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка