Усі ми живемо у світі, де треба дотримувати певних норм і правила, не виключення і правила поведінки на дорозі. Саме дотримання цих правил це збережене здоров’я та життя людини



Скачати 79.71 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір79.71 Kb.
Усі ми живемо у світі, де треба дотримувати певних норм і правила, не виключення і правила поведінки на дорозі. Саме дотримання цих правил – це збережене здоров’я та життя людини. Нерідко винуватцями дорожньо-транспортних випадків є самі діти, які грають поблизу доріг, переходять вулицю у невстановлених місцях, неправильно здійснюють посадку в маршрутні транспортні засоби й висадження з них. Але варто звернути увагу на те, що діти – це особлива категорія пішоходів і пасажирів, яких потрібно навчати правилам поведінки на дорозі, використовуючи різні форми та методи. Знайомити з цими правилами, дотримання яких є законом для кожного, треба починати з раннього віку, так як знання, отримані в дитинстві, найбільш міцні, а правила, засвоєні в ці роки, згодом стають нормою поведінки, а їх дотримання - потребою людини.
Навчання школярів культурі поведінки на вулиці тісно пов'язане з розвитком у дітей орієнтування в просторі. Крім того, кожен педагог повинен пам'ятати, що не можна виховати дисциплінованого пішохода, якщо з дитинства не прищеплювати такі важливі якості, як увага, зібраність, відповідальність, обережність, впевненість. Адже часто саме відсутність цих якостей стає причиною дорожніх пригод. Завдання кожного вчителя - організувати профілактичну роботу так, щоб знання, отримані в школі, стали міцними і могли бути з успіхом застосовані майбутніми школярами. Навчання школярів дисциплінованій поведінки на вулиці необхідно здійснювати в системі. Заняття, прогулянки, екскурсії, спостереження важливо проводити з урахуванням віку дітей і навколишніх умов. Знання, що повідомляються дітям, необхідно поступово ускладнювати, уточнювати, доповнювати. У вдосконаленні та закріпленні знань особлива роль відводиться організації ігрової діяльності дітей, в якій формуються просторова орієнтація молодших та їх вміння застосовувати ці знання на практиці. Діти повинні добре орієнтуватися в навколишньому середовищі, її зміни, правильно реагувати на них, повинні знати основні правила для пішоходів і пасажирів. Саме з цією метою в практиці своєї роботи приділяю велику увагу вивченню учнями правил дорожнього руху.

Виховний захід у 1 класі

Школа світлофорних наук

Мета. Вивчати з учнями правила вуличного руху, дорожні знаки, які цими правилами керують, вчити розрізняти дозволяючи та запобігаючи знаки.  Вчити учнів правильно реагувати на сигнали світлофора та їх значення, Застерігати дітей від пустощів на дорогах, про лихацтва і вдавану сміливість, які призводять до трагедії. Виховувати у дітей дисциплінованість, попереджувати нещасні випадки на дорогах, бажання бути уважними, спостережливими, обережними на вулицях і дорогах.

Обладнання. дорожні знаки (малюнки), мультимедійна презентація, дійові особи Незнайко, Світлофор.

Хід заняття

1 ведуча.  Діти , ми  з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими і вузькими вулицями. Ними рухається багато машин та вантажних автомобілів , автобусів , маршрутних таксі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали.

Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг – правил дорожнього руху.



2 ведуча

Дорога дає нам щоденний урок,

Тож пам’ятайте за кожен свій крок.

Азбуку міста вивчайте завжди,

Щоб не траплялось ніколи біди.

ІІІ. Основна частина.

1.Бесіда.



Вчитель

 Рух це життя, сказав філософ древній.

Це шлях до того, щоб пізнати світ,

Дорожній рух – це складова прогресу,

Що формувався довгі сотні літ.

Дорожній рух – це швидкість в плині часу.

Дорожній рух – це зручність для людини.

Та небезпечний він без правил строгих,

І пам’ятати слід про це щоднини.

Сьогодні ми з вами будемо вивчати Правила дорожнього руху для пішоходів. Адже усім вам щодня приходиться переходити дорогу коли ідете до школи. І щоб з вами ніколи не трапилось біди потрібно добре знати і виконувати Правила дорожнього руху. А допоможе нам у цьому наш гість Незнайка. О, здається він уже іде…(до класу заходить хлопчик у костюмі незнайки)



Вчитель

  • Незнайко, і куди це ти так поспішаєш?

Незнайко

-Так у кінотеатр хочу. Там прем’єра нового фільму.



Вчитель

Ну, кінотеатр це добре.

Але ж він далеченько від твого будинку.

Незнайко

Та нічого. Я швиденько пробіжусь. Ви знаєте як я бігаю?



Вчитель

Молодець, що бігаєш. Але на дорозі потрібно бути дуже обережним.

А як у тебе справи із знанням „ПДР”?

Незнайко

Ніяк. Ну.. я знаю, що є там якісь знаки…, світлофори є…



Вчитель

А які види знаків ти знаєш?

Та навіщо мені ці знаки? Я пробіжусь швиденько, і все.

Отже, не поспішай. Побудь з дітками на нашому уроці. Гарненько все запам’ятовуй і виконуй на дорозі.

Наші діти вже знайомі з правилами дорожнього руху. Вони тобі Незнайко допоможуть ,повідомлять , як поводитись на вулицях міста. А допоможе їм мій помічник – Світлофор .

Світлофор — він друг для нас,

Помагає нам щораз.

Це його ліхтарі

Світять ясно угорі.

Зустріч зі «Світлофором»


Заходить «Світлофор» (хлопчик в костюмі).
- Здрастуйте, діти! Це тут заняття з правил дорожнього руху?
(Відповіді дітей). Діти, хто я? Що ви знаєте про мене? (Відповіді дітей).
- Я - ваш добрий друг Світлофор. Не дивіться, що я такий маленький. Я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже захотілося зустрітися з вами і дізнатися, чи ви вже знаєте правила вулиць і доріг.

Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?

Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує. На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати їх можна хіба навмисне.



Світлофор

Як переходиш вулицю,

На розі зупинись, і перш за все,

Уважно на мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорове око я маю недарма.

Дивлюся червоним оком -

Велю спинитись я,

Одне мені потрібно,

Це витримка твоя.

А блимне жовте око -

Іти не поспішай!

Бо жовтий - не зелений,

Потрапиш під трамвай.

Увага! І зелений примітно замигтів,

Він колір найдобріший.

Щасливої путі!



1 ведуча

Горить червоний – стань і стій,


Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.

Жовтий нас застерігає:


Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважними дуже ти.

2 ведуча

Зелений каже: - Не барись,


З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.

Незнайко

Я все зрозумів. Я вже сам зможу перейти вулицю.


Світлофор Ми це зараз перевіримо.
Червоне світло загориться –
Незнайко Я зразу мушу ( зупиниться)
Світлофор А жовте – значить…
Незнайко Приготуйся
Зелене – швидше я іду.

Вчитель


- Незнайко, а ти не будеш поводити себе на вулиці так, як цей пішохід?
1 ведуча
Неуважний пішохід не помітив перехід.
Він мерщій через дорогу –
І пошкодив собі ногу.
Швидко їхало авто,
Зачепило за пальто,
Потягло його щосили,
Пішохід враз втратив сили.
Впав невдаха під колеса,
Вмить змінилася адреса.
Не потрапив він до школи.
А відвезли на уколи.
Хто ж у тому, діти, винен,
Що він ледве не загинув?
Незнайко Ні, я не буду себе так поводити на дорозі. Я буду дуже уважним.

Вчитель. Коли людина вчиться читати, то їй показують букви. З букв складаються слова. Зі слів – речення. У дорожньої мови теж є букви – знаки. Та їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал.

Ці сигнали – кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Голубі, жовті з червоною окантовкою.

І не випадково вони такої форми і кольору.

Одну групу розмістили на трикутниках з червоною окантовкою. «Обережно!» - попереджають вони і називають їх – попереджувальними.

Другу групу розмістили в крузі з червоним обрамленням. Ці знаки називають – забороняючі.

І ще одна група знаків – голубі прямокутники з малюнками. Це – вказівні знаки.

Сьогодні ми познайомимось ще з острівком безпеки, який знаходиться на середині дороги.(Таблиця) Чи бачили в місті ви такий острівок? Навіщо він потрібен на дорозі?

На дорозі острівок –

Мов смугастий килимок.

Він велике право має –

Пішохода захищає.

Можна тут перепочити,

Всі машини пропустити.

А коли дорога вільна,-

Можна далі йти спокійно.

Гра “Впізнай знак” (пішохідний перехід, острівок безпеки, Увага,діти). Діти називають знак та пояснюють Незнайкові значення знаку.

Незнайко

- Дякую вам, діти і тобі Світлофоре . Дорожні знаки буду я вивчати і правила дорожні буду пам’ятати .

Підсумок заняття


  • Від чого залежить життя кожного пішохода на вулиці?




  • Де потрібно переходити вулицю?



  • Які ви знаєте дорожні знаки?

Світлофор Діти , ви молодці! - Так, я дуже задоволений, і хочу кожному залишити подарунки Це – знак «Світлофор», щоб ви ніколи не забували про мене і мої кольори.

 

Використані матеріали

1.Пєхота О.М., Кіктенко А.З., Любарська О.М. Освітні технології: Навчально-методичний посібник. – К.: А.С.К., 2002. – 255 с.

2.Розкажіть онуку № 1-2, січень 2002р.

3. Інтернет ресурси

http://camil-v.narod.ru/osvita/dorruh.htm



http://lit.govuadocs.com.ua/docs/1158/index-183573.html


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка