Узагальнення і систематизація знань з теми



Скачати 95.94 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір95.94 Kb.
Тема уроку: узагальнення і систематизація знань з теми «Дієслово».

Мета уроку: відновити в пам’яті учнів, систематизувати й узагальнити відомості про дієслово, формувати вміння правильно писати дієслово в різних особових формах, розвивати пам’ять, увагу, логічне й образне мислення, мовлення; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, берегти і зміцнювати здоров’я

Обладнання: таблиця «гора Говерла», ілюстрації «про здоровий спосіб життя під назвою «Здоров’я дітей - багатство нації».

Хід уроку



  1. Вступне слово вчителя

Любі діти, до нас у клас

Завітали люди щирі.

Треба дружно привітатись:

Д: Добрий день

Дружно голосно сказати



Д: Доброго вам здоров’я!

Вправо, вліво повернутись

Туди, сюди посміхнутись

Д:Добрий день! Здоровенькі були! Здрастуйте!

Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, здоров’я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устях додає сили та наснаги, бо найбільше людське багатство – здоров’я. Без здоров’я втрачає цінність матеріальне забезпечення, краса і навіть розум.

Стук у двері: (заходять дівчата)

1 Д. :Добрий день!

2 Д.:Доброго вам здоров’я

Вч.: Доброго дня дівчата! А чому ви запізнилися? Де ходили?

Дівчата (разом): Здоров’я шукали

Вчитель: І знайшли?

Дівчата (разом) : Здоров’я на землі не валяється (показують кошик. Сідають)

Вчитель: Дійсно. Здоров’я на дорозі не валяється. Але як його зміцнити, ми будемо сьогодні говорити. Ми проводимо цей урок під гаслом:

Здоров’я дітей – багатство нації.


  1. Актуалізація опорних знань.

(Записуємо дату)

  1. Оголошення теми й мети уроку

Тема нашого уроку: узагальнення і систематизація знань з теми «Дієслово». А мету ми визначимо разом за опорними словами

  • Діти, подивіться на дошку, чи зрозуміло вам мету уроку? Чого не вистачає?

(Дієслів)

Відновити в пам’яті учнів;

Систематизувати й відомості про дієслово;

Узагальнити в різних особових формах;

Розвивати мовлення, пам’ять, увагу, логічне мислення;

Виховувати бажання вести здоровий спосіб життя;

Берегти і зміцнювати здоров’я

Я хочу, щоб ви добре налаштувалися на роботу. Перед вами лежать смужки різних кольорів. Виберіть той колір, який вам найбільше до вподоби, з яким хочеться подружитись, побути довше. Виберіть той колір, який відповідає вашому настрою. Хто вибрав

Червоний – піднесеність, оранжевий – радість, жовтий – приємність, зелений – спокій, синій – сум, фіолетовий – тривожність, чорний – незадоволений, білий – складно визначитися.

Сподіваюсь, що наш урок не зіпсує настрій тим, у кого він хороший, і значно покращить тим, хто вибрав темні кольори, адже будемо працювати зі словами, а мова наша так само різнобарвна, як смужки, що перед нами.



  • Діти, перед вами таблиця із зображенням гори Говерли. Що ви знаєте про неї?

Учень (Костя): Гора Говерла найвища вершина Карпатських гір, висота якої досягає 2067 метрів. Це найвища вершина в Україні.

Вч.: Я хочу, щоб ви підійшли до підніжжя гори прикріпили питання, про які хотіли б дізнатися більше, свої очікування від уроку.



  • І мені хочеться, щоб ви в своїх знаннях досягли найвищої вершини.

Розпочинаємо повторення з поетичної хвилинки. (вірш Л. Лужицької «Дієслово»).

  • Ваше завдання: послухати і записати якомога більше слів.

Дієслово - слово діє:

Ходить, робить, носить, сіє,

Слово плаче і радіє,

Усміхається і мріє,

Дієслово – слово діє:

Вірить, любить і жаліє,

Не злословить, не лукавить,

Серце ближнього не ранить.

Дієслово – слово діє:

Народилось і зоріє,

Розвивається і квітне

Слово любе, слово рідне.

Яка основна роль дієслова? (дітям)


  • (що виражає дієслово: дію і стан предмету)

  • Запишіть по пам’яті дієслова. Якого часу дієслова? А хто запише дієслова минулого часу?

  • Давайте дамо характеристику слову «народилось»

Діє – дієслово неоднорідна форма – діяти, тепер.

Ч., ІІІ ос. Одн., дійсн. Спосіб, непер.



  1. Інтерактивний метод.

Мовознавча розминка «Двобій»

Перевірте один в одного правила



  • Діти, оцініть один одного ( у вас є оцінки). Запишіть окрему пару.

  1. Виконаємо вправу на відповідність

  1. Ший А. Дієслово наказ. Способу ІІ особи однини

  2. Спечуть Б. Дієслово майбутнього часу ІІІ особи доконаного виду

  3. Ростете В. Дієслово теперішнього часу ІІ особи множини

Г. Дієслово теперішнього часу, недовершеного виду І особи

1. А; 2.Б; 3.В.

Установіть відповідність між виділеними словами та їх синтаксичною функцією.


  1. Дівчина, як видно, соромиться йому розповідати.

  2. Я до школи – носити воду школярам.

  3. Він наказав усім вийти з кімнати.

  4. Одні тільки бажання творити добрі справи й зостались при мені на все життя.

1

Б

2

А

3

Д

4

В

а) обставина

б) присудок

в) означення

г) додаток

д) підмет


  1. Доповнити речення й деякі пояснити

1. Щоб ти був здоровий… (як вода)

2. Без здоров’я нема… (щастя)

3. Було б здоров’я, а все інше… (наживне)

4. Вартість здоров’я знає лише той хто його… (втратив)

5. Поки чоловік здоровий, то здоров’я… (не шанує)

6. Судіть про своє здоров’я за тим, як ви… (радієте)

7. Ранку й весні… (записуємо речення)

- Виконайте морфологічний розбір дієслова «радієте»



  1. Відгадайте загадку-жарт.

  1. Дієслова, якого способу могли б виконувати один із функціональних обов’язків адміністратора. (наказового)

  2. Дієслова якого способу могли б перебувати на дипломатичній службі. (умовного)

  1. Робота з текстом.

Діти – це майбутнє кожної нації, її завтрашній день. Зберегти здоров’я допоможе здоровий спосіб життя, сформований в сім’ї та школі.

Людина і природа – найбільш хвилююча проблема суспільства. Від екології залежить здоров’я кожного з нас і цілої нації. Діти повинні себе загартовувати, робити ранкову зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, дотримуватись правил гігієни. Кожна людина, ознайомлена з правилами гігієни, може зміцнити свій організм, вберегти від різних захворювань. Отже, зростатимуть здорові діти, буде здорова нація, весь народ України.



  • До якого стилю мовлення належить текст. (публіцистичний)

  • Яка тема тексту? (розповідь про те, як потрібно берегти здоров’я)

  • Який можна дати заголовок?

  • В яких словах виражена головна думка?

  • Яке лексичне значення слова нація, екологія?

Нація – це стійка спільність людей, що історично склалась, виникла на базі спільної мови, території, екологічного життя і психологічного складу, який проявляється у спільності культури.

Екологія – це наука, яка вивчає навколишнє середовище.



  1. Вибірковий диктант

Випишіть із тексту форми дієслова. Які ви знаєте форми дієслова?

(сформований, зберегти, загартовувати, хвилююча). Яких немає? (дієприслівник, дієслово, безособові форми дієслова)



Фізхвилинка (музична)

  1. Творчий диктант

Записати слова з не за їх тлумаченням або синонімічні

  1. Без потреб НЕ заходити – НЕ турбувати

  2. Справа НЕ посувається – НЕ рушає з місця

  3. НЕ доглядіти – НЕ добачити

  4. НЕ завадить – НЕ зашкодить

  5. Якому НЕ щастить – НЕ таланить

  6. Утратити самоконтроль від сильного хвилювання – НЕ стямитися

  7. Хворіти, слабувати – НЕ здужати

Назвати дієслова, які пишуться разом

  • Які дієслова можуть писатися, то рядом, то окремо.

  1. Відредагувати речення

  1. У час куріння в організмі відбувається розпад вітамінів. (Під час паління в організмі людини відбувається розпад вітамінів)

  2. Щоб запобігти кишковим інфекційним захворюванням необхідно мити руки милом перед їжею. (Для запобігання кишкових інфекційних захворювань необхідно перед їжею мити руки з милом

  1. Детектор брехні

Ви повинні спростувати або підтвердити мої твердження чи запитання.

  1. Алкоголь – це стимулятор, вживання, якого бадьорить? (це брехня, оскільки алкоголь спочатку збуджує, а надалі пригнічує діяльність головного мозку).

  2. Тютюн – це наркотик? (Це правда. Оскільки нікотин, як будь – який наркотик спричиняє звикання).

  3. Куріння заспокоює нерви? (Це брехня)

  4. Наркотики поділяються на легкі і важкі? (Це брехня. Всі наркотики шкідливі для життя (вміст токсинів менший на грам).

  1. Робота в групах

Алкоголь вносить глибокі зміни в організмі людини. Довгий час вони нічим себе не проявляють і людині здається, що алкогольний дурман легкий і приємний, він створює видимість веселощів і гарного настрою.

  • Діти, людина повинна бути здоровою не тільки фізично , а й духовно. Є в житті людини гріхи, які заважають людині бути здоровою духовно, а значить і фізично.

  • Які це гріхи? (заздрість, жадібність, розпуста, ненажерливість, гордощі). Якщо ці гріхи живуть у людині, то вони не дають їй спокійно рости і розвиватися. А коли серце переповнене любов’ю до людей, то душа такої людини буде здорова, а тіло міцним і сильним.

  1. Розпутай павутинку

(Підставити дієслова із довідок)

  1. Сім гріхів (не наживай),

  2. А любов у серці (май).

  3. Весело (дивися) в світ.

  4. І (живи) багато літ.

  5. В очі кожному (дивись).

  6. А відаючи, (всміхнись).

  7. Щиро з другом (привітайся) .

  8. І не злись, не зазнавайся.

  9. А над іншими (не смійся).

  10. Бути ввічливим (не бійся).

  11. Слів брутальних (не вживай).

  12. Всім здоров’я (побажай).

  13. (Кажуть) правду люди звірі.

  14. Що в душі – те і на тілі.

  15. То ж за розум свій (берись).

  16. Бути мудрим – з малку (вчись)

  • Чого вчить, від чого застерігає?

  1. Перевірка домашнього завдання

Здоров’я людини – цікаву й складне явище. Це і висока працездатність, гарний настрій, упевненість в собі.

І воно складається з деяких чинників. З яких, ми зараз дізнаємось, перевіривши домашнє завдання.

Діти записують Д/З


Особиста гігієна



Правильний розпорядок дня



Раціональне харчування



Здоров’я



Відсутність шкідливих звичок

Загартовування організму

Висновок: щоб бути здоровим потрібно… (дотримуватись)…

Продовжити речення. Щоб бути здоровим…


  1. Скласти сенкан із словом здоров’я

Закінчи речення.

Бажаю тобі, собі і нашим гостям...

(Зачитуємо)

Сьогодні на уроці я дізналась (вся)…

Набуті знання мені знадобляться…

Поставте собі оцінку (прокоментуйте)

Хто досяг вершини гори…

Чи змінився настрій?

У кого настрій змінився.

V. Оцінювання учнів.

VI. Д/З Повторити теорію за темою «Дієслово», на вибір скласти сенкан із ключовим словом.

«Інфекція». « Інфекційні захворювання»

VII. Діти, у нас є аптека Зубицької

В Україні є відома цілителька лікар – фітотерапевт Наталя Зубицька. Ще ми її знаємо, як Наталю Земну. Про неї нехай розкажуть овочі із кошика

1уч. : Наталя Земна – чарівниця зеленого дивосвіту, бажає вам всім доброго здоров’я і побільше вживати овочів і фруктів (тримає піднос)

2дів. (бере моркву) : Її називають коморою вітамінів, міс вітамінів. Вона містить велику кількість каротину. Вживайте моркву у сполуці з маслом, сметаною і ви не будете хворіти.

3уч. : Червоний буряк. Видатний лікар давнини Гіппократ вважав буряк чудовим засобом проти малокрів’я, хвороб печінки, лімфатичних вузлів, піднімає гемоглобін.

4уч. : Цибуля. Жоден салат не може без неї обійтись. Саме цибуля підтримує в організмі рівновагу вітаміну С. Їжте цибулю і ви не будете хворіти

5уч. : Капуста. Піфагор писав, що капуста постійно підтримує бадьорість, добрий настрій. Капуста вижене біль з голови, очей, цілком тебе вилікує.

6уч. : А ось рецепт для наших учителів, бо у вас через нас зривається голос. Дорогі вчителі, візьміть велике листя капусти, добре вимийте, варіть у 10л води. Наливайте вдруге і т.д. Потім сік відіжміть, додайте меду і пийте по столовій ложці багато разів на день. Голос стане світлим і чистим. Будьте здорові, дорогі вчителі.

7уч. : А ось і яблуко. Друзі ви сьогодні з’їли яблуко? Ні? Шкода. Н.З. радить щодня з’їдати по яблуку, цьому українському банану, і тоді цілий рік ви не будете хворіти. Відома приказка говорить! «Яблуко щодня – і лікар не потрібний»

Заключне слово вчителя:

А щоб сьогодні день був не втрачений і приніс вам усім здоров’я – з’їжте яблуко. Пригощайтесь, будь ласка.

(звучить музика)

Отже, будете здорові – будете щасливі і радісні. Якщо ви будете здорові – буде здорова нація.

(Усі діти їдять яблука)

Пояснення

Якщо людина сама стежить за власним здоров’ям, то важко знайти лікаря, який знав би, що краще й корисніше для її здоров’я, ніж вона сама.

Змінити здоров’я дитини в дитинстві, не допустити, щоб дитина вступила в юність кволою і млявою, - це означає дати їй всю повноту життєвих радощів. (В. Сухомлинський).

Доповнити речення.



Дієслова на ш, шся – без м’якого знака ться, ть, з м’яким знаком.

Збирає…я, каж…мо, спровади…мо, очікют…, потривож…тися, пиш…ш, бач…ш.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка