Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні



Скачати 39.76 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір39.76 Kb.
Автор:

Плисак Світлана Ярославівна

вчитель початкових класів

спеціаліст

Ситняківської ЗОШ I-III ступенів

Макарівського району




Українська мова

3 клас


Тема: Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні.


Мета: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова.

Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам'ять.

Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин.

Тип уроку: урок - казка

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок


Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо-
працювати починаймо.

1. Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок.

2. Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка)

3. Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки.

4. Тому дивізом на урок ми візьмемо такі слова

Думати швидко


Виконувати чітко
Творчо працювати
Каліграфічно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку



«Мозкова атака»

- З чого складається наше мовлення?

- Які ви знаєте речення за метою висловлювання?

- З чого складається речення?

- На що можемо поділити слова?

- Який склад називається наголошеним?

- Який звук називається наголошеним?

- Як називаються склади на які не падає наголос?

2. Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож.

Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки.

3. А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку.

Написання букв та буквосполучень (написання у зошиті)



В ід мі де ед

- Назвіть склади, які ми записали. Введіть ці склади у слова.

- Ось ми і відчиняємо двері, а перед нами господар дому. Хто це? (Ведмідь)

- Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь?

- Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е.

- Складіть речення із словом ведмідь.

(Запис на дошці 1 дитиною. Підкреслити головні члени речення. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах)

- Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга.



ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. А перед тим як відправитись до наступного будиночка, пригадайте і скажіть якою була тема нашого попереднього уроку української мови?

- А може ви скажете над якою темою ми будемо працювати сьогодні? (закріплення вивченого про наголос)

- Для чого нам це знати?



ІV. Робота над темою уроку

1. А ось і будиночок друга Капітошки. Але і тут нас чекає завдання - пропуск.



Це дистанційний диктант

(одна дитина на дошці записує слова)

Шофер, вишня, директор, метро, комбайн, вовк, льон, столяр, Шепетівка.

- Поставте наголос в усіх словах.

(Перевірити, поставити оцінки. Для дитини, що писала на дошці додаткові запитання, оцінка)

- Ім'я друга Капітошки заховалось у дистанційному диктанті. Це назва тваринки. (Вовк)

- Отже ми прийшли у гості до Вовчика (малюнок)

Вовчик дуже любить читати книги і зараз нам пропонує попрацювати з нашим підручником.

Вправа 115 с. 50

(читає завдання дитина)

- Списати слова, які відповідають на питання яка?

- Назвати слова протилежні за значенням.

- Пояснити значення виділених слів.

- Як називаються слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення? (багатозначні)

- Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

2. Ми з вами прибуваємо до наступного будиночка.

- Подивіться, тут навіть написано, хто в ньому живе.(Кулубок)

- Ви здогадалися хто це? А як ви вважаєте чи правильно написано його ім'я? Як правильно?

- Від якого слова походить назва цього казкового героя? (коло, і він круглий)

- На який склад падає наголос у слові Колобок? (на останній, третій)

- Давайте навчимо Колобка правильно записувати слова і ставити наголоси у них.

2.1. Вставити пропущені букви у словах, знайти слово у якому змінивши наголос, зміниться значення слова. Скласти спонукальне речення із цим словом.

М..лоток, кал..ндар, з..ма, з..мок, мрі.., чита..ня.

- Ось тепер Колобок не буде допускати помилок у словах, а його ім'я на табличці ми замінимо.(прикріпити правильно написане).

- Ми з вами так багато говоримо про наголос. А можливо він і не обов'язково має бути у словах? Чи все-таки він важливий? Як ви вважаєте?

- Ви знаєте, а ось у цьому будиночку живе мудра пташка, (показати малюнок сови) яка хоче розказати вам чи у всіх мовах наголос такий важливий як в українській.

Довідкове бюро (про наголос)

- Ось бачите, правильно поставлений наголос допоможе нам зрозуміти значення слів.

- Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували?

- Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв)

Б..ЖА..МО У..ПІХ..В У Н..В..АННІ!

VІ. Підсумок уроку

- Який склад називається наголошеним?



- Як називаються склади на які наголос не падає?

- Які завдання були найцікавішими?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка