Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання чисел»



Скачати 91.72 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір91.72 Kb.
Узагальнення знань з теми – додавання і віднімання чисел“


Математика

2 клас
Вчитель початкових класів

Марцін Оксана Василівна

Тема: Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання чисел»

Мета: узагальнити знання школярів з даної теми, розвивати математичні здібності учнів, виховувати старанне ставлення до навчання.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть – додавати і віднімати двоцифрові числа, розв’язувати приклади і задачі та працювати з геометричним матеріалом.

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;

загально-мовленнєві вміння і навички:

  • виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

контрольно-оцінні вміння:

  • оцінює свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;

загальнокультурна:

  • дотримується правил поведінки на уроці;

здоров'язбережувальна:

  • розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

  • співпрацює в команді.


Предметні компетентності

( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)



Початковий рівень:

  • знає назви компонентів і результатів дій додавання і віднімання;

  • читає і записує вирази з дужками.


Середній рівень

  • володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через розряд;

  • виконує дії з іменованими числами;

  • розуміє поняття “ периметр “.


Достатній рівень

  • аналізує текст задачі;

  • упорядковує розв'язання задачі арифметичними діями або виразом;

  • застосовує правило знаходження прямокутника( квадрата).


Високий рівень

  • обґрунтовує вибір арифметичної дії, якою розв'язується задача;

  • розв'язує задачі за схемою;

  • робить узагальнюючі висновки з уроку.

Тип уроку: урок-подорож( закріплення знань, умінь і навичок).

Обладнання: підручник «Математика 2 клас» 2012., автор М.В. Богданович,

карта подорожі Математичним океаном, картки з геометричним матеріалом, фішки (кораблики),сигнальні картки.



План уроку

І. Організаційний момент.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

( Подорож Математичним океаном )
ІІІ. Хвилинка каліграфії.

( Острів Каліграфічний )
ІV. Математичний диктант
V. Розв'язування виразів .

( Острів Обчислювальний )
VІ. Самостійна робота в парах.

( Завдання від Краба )
VІІ. Фізкультхвилинка.

( Острів Відпочинку )
VІІІ. Вправа “ Мозковий шторм“
ІХ. Розв'язування задач.

( Мис Задачний )
Х. Самоперевірка від Дельфіна
ХІ. Робота в парах.

( Бухта Геометрична )
ХІІ. Підсумок уроку.
ХІІІ. Оцінювання учнів.

ХІД УРОКУ :
І. Організаційний момент

- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка.( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)

Станьте рівно, підтягніться,

Один одному всміхніться.

На урок старанність не забули взяти?

Сідайте рівненько, почнемо працювати.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Тема сьогоднішнього нашого уроку це «Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання чисел»». Після цього уроку ви повинні знати як додавати і віднімати числа та вміти розв’язувати задачі і працювати з геометричним матеріалом.

- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок математики. Ми вирушаємо у подорож Математичним океаном. Тому, на уроці вам необхідно (слайд №2):



Міркувати — швидко!

Відповідати — правильно!

Рахувати— точно!

Писати — гарно!

  • Під час подорожі ми будемо виконувати різноманітні завдання , які містять в собі додавання і віднімання чисел, розв’яжемо задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, найшвидше виконані завдання, будете отримувати фішки (кораблики) і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.




  • Ось перед вами карта Математичного океану ( слайд №3). Готові до подорожі? Вирушаймо! ( Звучить музичний супровід, гудок корабля)


ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Хвилинка каліграфії.

- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ».

Перша наша зупинка - Острів Каліграфічний

  • Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7. Запишіть її каліграфічно.

( Найкращу з усіх цифр позначити красунею, крапочкою знизу)
Молодці, вирушаємо на острів Обчислювальний.

Подивіться на числа, які ви бачите тут числа? Скажіть, яке число зайве? Чому? (слайд №4)



12,14,16,17,18,20

( Зайве число 17, воно непарне. А всі решта – парні.)



  • Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (21,22,23.)

  • Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?

  • Давайте пригадаємо, як називаються числа при додаванні?

  • А як називаються числа при відніманні?

Проведемо розумову розминку. (Усний рахунок) ( слайд№5)

13+7 12-5 7+7 7+5 7+6

17-7 7+16 15-7 7+8 7+4
Наступне завдання, яке ми маємо виконати на обчислювальному острові – це математичний диктант:

2. Математичний диктант ( слайд №6)


  1. Запишіть сусідів числа 27;

  2. Число, в якому 1дес. і 7 од.;

  3. Скільки одиниць в числі 12?

  4. Знайти суму чисел 12 і 5;

  5. Знайти різницю чисел 20 і 6;

  6. Скільки в 1дм см?

- Перевіримо, приготуйте долоньки. Якщо відповідь правильна – сплесніть у долоні один раз.

Ключ: 26, 28, 17, 2, 17,14, 10 см. (слайд №6)

Молодці, справилися із завданням. ( Вручаються фішки – кораблики .)


Висновок: діти ми з вами виконали всі завдання, котрі були на обчислювальному острові, отже усі справилися, а ті, що працювали найшвидше отримують кораблики. Отже вирушаємо далі.
ІV. Контроль, корекція і закріплення знань

1. Розв’язування виразів.

  • Вирушаємо далі і потрапляємо на коралові рифи прикладів . (слайд №7)

Тут проживає Краб Крабович, який дуже любить розв’язувати приклади. Він підготував для вас завдання, з якими ви обов’язково повинні справитися, адже від цього буде залежати ,чи вирушите ви далі, чи ні.

Ось перше завдання від Краба Крабовича – подивіться на вирази і скажіть, чим вони відрізняються.

19 – (6+3) = (10)

19-6+3 = (16)

( Перший вираз має дужки. А другий – без дужок.)


Пригадайте правило виконання обчислень у

виразах, що містять дужки.

( У виразах з дужками першою виконують дію

над числами, записаними у дужках.)



  • Чим відрізняється другий вираз від першого?

( Дужок немає .) В якому порядку виконуємо дії?

  • Знайдіть значення виразів.( Двоє учнів працюють біля дошки. Записати вирази і розв’язати з поясненням.) ( Вручити фішки )


2.Самостійна робота

  • Наступне завдання від Краба – попрацюйте самостійно ( Робота на картках).

  • І Варіант

1. Розв’яжіть задачу: 1. У Черепашки було 17 яблучок. 7 яблучок вона віддала сусідці. Скільки яблучок стало у Черепашки?


  • 2. Визнач довжину відрізка

  • ІІ Варіант

  • 1. Маса щуки 9 кг, а окуня 5 кг. Яка маса щуки і окуня разом?

  • 2. Визнач довжину відрізка

  • Давайте виконаємо перевірку. (Слайд із правильними відповідями)

Краб Крабович дуже задоволений вашою роботою і дозволяє вирушати далі.

Вперед!
V.Фізкульхвилинка

І ось ми потрапляємо на острів Відпочинку.

Чергові юнги – до дошки! ( слайд №8)



Час настав для відпочинку

Проведем фізкультхвилинку
Хвилі бавляться та б'ються,
Роблять хвильові рухи руками
Наче ті малі хлоп'ята. перед собою, зліва направо і
I стрибають, і сміються:
навпаки.
Вітер їм лоскоче п'яти. Стрибають.
Вгору, вниз і знову вгору
Руки вниз — вгору, очима


Підганяє дужий вітер. слідкують за руками.

Розгойдав він ціле море — Розводять руки в сторонни.
Як же хвилям не радіти! Усміхаються один до одного.


Всі спочили? От чудово!

А тепер – до праці знову. Тихенько сідають за парти.

Ми відпочили, а тепер рушаємо далі на чудовому кораблі. Та починає штормити, щоб він затих нам потрібно розгадати ребус (Слайд 9)



VІ. Розвиток математичних умінь

1. Розв’язування задач

- Увага! Ми наближаємося до мису Задачного. (слайд № 10 )

Тут живе Мудра Черепаха. Вона теж приготувала для вас свою задачу.
Попрацюємо колективно

У магазині купили 3 кг риби, 1 кг крабів, а раків на 2 кг менше ніж риби і крабів разом. Скільки кг раків купили?



Задача .

Риби – 3 кг

Крабів – 1 кг

Раків - ?,на 2кг менше,



Розбір задачі:

  • Про що йде мова в задачі?

  • Скільки кілограмів риби купили?

  • Скільки кілограмів крабів купили ?

  • А що сказано про раків? (на 2 кг менше, ніж риби і раків разом)

  • Що запитується в задачі?

  • Чи можемо зразу дати відповідь на питання? Чому?

( Тому що нам невідомо, скільки кілограмів риби і крабів купили разом.)

  • Можемо дізнатися скільки всього разом кілограмів риби і крабів купили?

( Так, можемо.)

  • Якою дією? Чому?

( Дією додавання, тому що потрібно шукати суму чисел, скільки разом.)

  • Тепер можемо дати відповідь?

( Так, адже всі раніше невідомі величини ми знайшли.)

  • Яка перша (друга) дія?

    1. 1+3=4 ( кг) – крабів і риби разом;

    2. 4- 2=2 (кг)

  • Яка відповідь? ( Щоб записати відповідь, треба прочитати запитання. )

( Відповідь: купили 2 кг раків.)

  • Молодці, справилися і з завданням від Мудрої Черепахи. Найактивнішим учням – фішки.

- Вирушаємо далі.
Наступна зупинка – бухта Геометрична. (слайд № 12 )

Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку!Для цього нам необхідно

виконати піратські вимоги.
Бесіда за запитаннями:


        1. Діти давайте пригадаємо, які ви знаєте геометричні фігури?

        2. Діти погляньте на малюнок. Що тут зображено? Які геометричні фігури ви на ній побачили?














Скільки зображено трикутників? (9)

Скільки чотирикутників? (2)

Скільки кругів? (1)




        1. Пригадайте, що таке периметр многокутника? ( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр многокутника.)

        2. Зараз попрацюємо в парах, кожна пара отримає конверт з геометричними фігурами.

        3. Виберіть якусь геометричну фігуру та обчисліть її периметр;

Яка пара виконала це завдання, то подає зелений сигнал сигнальною карткою. (Вчитель перевіряє і вручає фішки.)

А ті, хто швидше виконає завдання попробують стати морськими дизайнерами. Підійдете до стола на якому лежить геометричний матеріал, подивіться на ці фігури, подумайте та складіть із них будь-яку річ, що стосується моря.



Давайте поглянемо, що ж вийшло у наших морських дизайнерів?

  • Ми з різних геометричних фігур склали кораблика.

  • Які і скільки геометричних фігур ви використали?

  • Ми використали 3 трикутника, 4 кола і 1 прямокутник.

  • Молодці. Перевіримо, як справилися із завданням піратів.

Бухта Геометрична для нас відкрита і ми вирушаємо додому.
Дом. Завд. ( слайд №13 )
V. Підсумок уроку.

Продовж речення:

  • Мені на уроці було цікаво, бо…

  • Я добре зрозумів, як розв’язувати …

  • Мені було важко працювати над…

  • Мені було легко працювати разом…



Оцінювання учнів:

  • Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість корабликів. Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож залишають кораблики собі.

  • Ті, у кого менше корабликів, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.

  • А ті, хто не отримав жодного кораблика, тим потрібно бути активнішим, більше старатися. На наступному уроці ви будете працювати краще і одержите свою винагороду.


Давайте побажаємо нашим гостям успіхів і всіляких гараздів. До побачення! До нових зустрічей!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка