Узагальнюючий урок по темі:



Скачати 67.65 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір67.65 Kb.
Тема: Узагальнюючий урок по темі: «Іменник»

Мета:Повторити, узагальнити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти виробленню навичок морфологічного розбору іменників; формувати загально – пізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль в реченнях; розвивати творчі вміння використовувати іменники у власних висловлюваннях.

Тип уроку:Урок повторення з елементами поглиблення.

Обладнання: квіти – очікування, алгоритм морфологічного розбору іменникя.

Хід уроку:

I. Організація класу до уроку.

У нас сьогодні ніби свято

Гостей зібралося багато

Ану ж на мене подивіться

І веселенько посміхніться.

Доброго дня вам, любі друзІ!

Вітаю вас в чудовий час

Вже кучерява жовта осінь

Давно пішла уже від нас.

Зима, морози й заметілі

Вже кличе ось на зміну їй

Й небесні простирадла білі

Легенько стелить по землі

Та хай оці чудові квіти

Зігріють ніжністю серця

Послухайте уважно, діти,

Урок з початку й до кінця.

Всі сідайте тихо, діти

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати,

Щоб не було нам всім мороки,

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

І урок вже починаймо.

Правила уроку в нас такі:

Сидимо – рівно

Пишемо – гарно

Слухаємо – уважно

Відповідаємо – точно.

Квіти які знаходяться у вас на партах незвичайні, це квіти – очікування.

В середині квіточки – надпис « від уроку я очікую…»

За одну хвилину продовжіть будь – ласка речення ( квіти кріпляться віночком на дощі ).

П. Перевірка д/з

Ш. Оголошення мети, запис теми.

Запишіть у зошит дату

Також « класна робота»

Будьте пильні ви в навчанні,

Ось послухайте завдання.

IУ. Розподільний диктант.

1.Завдання: розподілити в дві колонки,в першу – іменники, в другу – інші частини мови. Підкреслити першу літеру, прочитаєте прислів’я.

Матуся, наша , дивно, океан, величність, альпініст, цінність, яблуневий, електроніка, дивина, окраса, один, ласощі, ясен, дивиться, милується, ясно, осінній, національність, апельсин, сосновий, радість, особа, останній, думка, успіх.

III


наша

матуся дивно

океан один

величність дивиться

альпініст милується

цінність ясно

електроніка осінній

дивина сосновий

окраса останній

ласощі


ясен

національність

апельсин КЛЮЧ:

радість Мова – це доля народу.

особа

думка


успіх

2.Завдання: розподілити іменники за відмінами. Підкреслити другу літеру, прочитаєте прислів’я.

Спостерігач, обнова, осінь, лоша, лелека, освітлення, вугілля, здоба, вдача, каченя, з’єднання,столяр, сирість, чаєня, сім’я, льон, алея, блакить, зайча, ослятко, каліка, дядько, мати.

І ІІ ІІІ ІУ

Обнова спостерігач осінь лоша

Лелека освітлення сирість каченя

Оздоба вугілля блакить чаєня

Вдача з’єднання мати зайча

Сім’я столяр

Алея льон

Каліка ослятко

Дядько


У. Погляньте, діти, на таблицю

Усі уважно, як годиться.

Знання свої ми підсумуєм

І ще практично попрацюєм.



Алгоритм морфологічного розбору іменника.

Виділити з контексту іменник

Поставити іменник в початковій формі

( називний відмінок однини )

Визначити постійні морфологічні ознаки

властиві іменникові

рід


загальна відміна

назва істоти чи чи власна

не істоти група назва

( для іменників I–II відмін )



Назвати змінні морфологічні ознаки

аналізованого іменника

число відмінок

Указати синтаксичну функцію, яку виконує іменник у реченні.

УІ. Вправа « Зумій прочитати»



Завдання:прочитай правильно, підкресли іменник, визнач рід, число, відміну, відмінок і синтаксичну роль.

Щось по ві

шеспитьтер,

че

во в став



те

кридаку


ляі в

сяцьно


мі вік

роз да


заг

Щось шепоче вітер,

Спить в ставку вода.

І в вікно розкрите



Місяць загляда.

УІІ. Вправа « Будь уважним»



Завдання: прочитай правильно, користуючись цифровими підказками, дайте характеристику іменнику.

1 Лас 6 чи 4 день 12 вей

5 по 2 тів 7 на 13 кін

3 ка 9 а 10 со 14 ча

4 є 11 ло 15 є

Ластівка день починає, а соловей кінчає.

УІІІ. Шаради.

Корінь неважко в путівці знайти,

Префікс побачиш у сутінках ти,

Знайдеш у збірнику суфікс умить

Разом – навколо планети летить.

(супутник)

Корінь – в слові вихідний,

Там і перший префікс мій,

Другий – в слові набуття,

Разом – родич відкриття.

(винахід)

Корінь мій знаходиться в ціні

Префікс дали від оклику мені.

Суфікс від лінійки чи від зірки,

Разом -- результат я перевірки.

(оцінка)

Корінь -- як в іменнику ставлення,

Префікс -- як в дієслові навчати,

Суфікс -- як в іменнику керівник.

(наставник)

А зараз виконаємо вправу

І пригадаємо все те,

Що ви вивчали про іменник

І вірну відповідь дасте.

ІХ, Виконання вправи 353.

Зробіть ви зошитами обмін,

З своїм сусідою по парті

Я буду відповідь казати,

А ви хутчіш перевіряти,

Візьміть у руки олівці,

І будьте в ролі вчителів.

(перевірка вправи)

Тепер я прошу залюбки

Складіть віршовані рядки.

Римовані ось вам слова

УКРАЇНА КАЛИНА

Хай ваша творчість ожива.

Х. Підсумок уроку.

Отже, іменник ми вивчали,

Загальне значення пізнали,

Його ознаки граматичні

Та його ролі синтаксичні.

А бесіда нам допоможе

Зробити підсумок уроку.

Питання слухайте уважно,

Активно піднімайте руки:


  • що таке іменник?

  • Як змінюється іменник?

  • Яку синтаксичну роль виконує?

Надіюся на те, що всі ваші сподівання від уроку виправдалися. Бажаю, щоб знання завжди квітнули у чудовому віночку знань.

Багато з вами віршували,

Та правди більше є в житті.

Ті учні, що відповідали,

Оцінки маєте такі.

(виставляються вмотивовані оцінки)

ХІ. Завдання маєте додому,

Двадцятий вивчіть ви параграф

Та вправу ось таку зробіть –

Вам вдячна, діти, за увагу,

За вашу щирість, доброту.

Я зичу всім умінь, наснаги,



Знання хапайте на льоту.

На цьому наш урок закінчений.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка