Узагальнюючий урок за темою «П’єси -казки». Пригадайте, поміркуйте. Інсценізація уривків улюблених казок



Скачати 91.09 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір91.09 Kb.
Цимбалюк Тетяна Михайлівна

вчитель початкових класів

Калинівської ЗОШ I-III ступенів №1

Васильківського району

Предмет: Українське читання

Клас: 3

Розділ: П’єси - казки

Тема: Узагальнюючий урок за темою «П’єси -казки». Пригадайте, поміркуйте. Інсценізація уривків улюблених казок.

Мета: перевірити та закріпити знання з теми п’єси - казки, вчити учнів інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору.

Розвивати навички спілкування, критично мислити, переконувати вести дискусії засобами інтерактивного навчання, розвивати фантазію та уяву.

Виховувати любов до читання, до мистецтва шляхом активної участі у постановках п’єс – казок.

Тип уроку: урок перевірки знань умінь і навичок

Обладнання: підручник «Читанка 3 клас (частина 1)» автор О.Я. Савченко; картки, малюнки за темою, презентація, костюми для інсценізації казок.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Відгадування загадки:

Ця дивна країна

Довкола – чудесна,

І все там чарівне,

Скрізь – диво-краса.

Подумайте. Друзі,

Промовте, будь ласка,

Яка це країна?

Згадали? Це ж …. (казка).



  1. Вірш Т.Коломієць

***

Кажу, кажу казку

За бубликів в’язку.

Один бублик – на зубок,

Другий бублик – в козубок,

Третій – у кишеню,

А четвертий – в жменю.

А онука п’ятим

Буду частувати.

Хай він бублика смакує,

Хай над казкою міркує.

Починаєм…

- Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона буде існувати стільки, скільки будуть жити люди.

Казка буває сумна і весела, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям.

Тому сьогодні ми ще раз перегорнемо сторінки улюблених книжок, зустрінемося із улюбленими героями і, звичайно, побачимо, як, у котрий раз, добро перемагає зло.

Сьогодні ми казку до нас запросили,

Щоб бачити її і слухати гуртом.

А казка у лісі десь там заблудилась,

Давайте її погукаєм разом.

h:\фото\нг 2 клас\dsc_0157.jpg

- Діти, я , навіть, не запитую, чи любите ви казки. Звичайно, любите. У кожного з вас є улюблена казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку.

Чудово! Яке розмаїття!

- Ви знаєте, що сьогодні на наш урок повинні були з’явитися казкові герої. Але я поки що бачу, що тут з’являвся тільки листоноша Пєчкін і приніс багато телеграм на адресу нашого класу.



https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcth32x-we_2a1bzrmibim8gls6rehqllaaxixrnukxlgv0awdhm

- Цікаво. Хто ж їх надіслав? Діти, допоможіть прочитати.

( Діти читають телеграми )


  • Не можу ні приїхати, ні розмовляти, чоловік чатує… (Язиката Хвеська)

  • Занесла мене Лиска далеко, не дістатись до вас… ( Півник)

  • Загубила черевичка, не дійду в одному… (Попелюшка)

  • Як складу кришталевий замок, так і рушатиму… ( Кай )

  • Як тільки викую голосок матері так і прибуду…(Зміючка)

  • Як награємось досхочу, поїмо пиріжечки Півника і прибіжимо…(Круть, Верть)

II Повідомлення теми і мети уроку, мотиваційна підготовка до перевірки та закріплення знань учнів.

  • Сьогодні ми перевіримо і вдосконалимо свої знання про казку.

Для цього ми позмагаємось командами: Конкурс «Всезнайко»

1 команда- «Чарівники», 2- «Мрійники», 3- «Фантазери», 4- «Казкарі».

Всі свої нагороди (бублик (+1) бал, горіх(- 1 бал)) учень складає у скарбничку(скринька з картону)


  1. Упізнай казку за сюжетом. (Сюжети казок на екрані: «Ріпка» (Українська народна казка), « Золотий ключик або Пригоди Буратіно» (Автор Олексій Толстий), «Дванадцять місяців»( українська народна казка), «Дикі лебеді»( Казка Ганса Крістіана Андерсена), «Бременські музиканти»(автори Брати Грім).



http://igrushka.kz/vip72/brem1.jpg

http://www.k1.ua/uploads/tv_product/2009/12/23/ecbfae36c5be93e8cfc3f8a54f4d66b3ed81a707.jpg http://i044.radikal.ru/0809/b1/ee7aaba465ab.jpg

(Хто швидше знайде відповідь: назву та автора )

2.Вчитель читає уривки з казок чи описи казкових героїв.

«Набридло йому на віконці лежати, він і покотився: з вікна на травичку, з травички на доріжку...» (Колобок)

Вона ще не знала, як це небезпечно: зупинятися у лісі і розмовляти з вовками... (Червона Шапочка)

«Залилася сестриця сльозами, сіла під снопок, а козенятко біля неї все скаче...» (Сестриця Оленка та братик Іванко)

«Гуси-гуси, гусенята, візьміть мене на крилята...» (Івасик Телесик)

«У неї тільки дві ніжки! Жаль дивитися! — У неї немає вусиків! — Яка в неї тонка статура! — Фі! Вона зовсім, як людина!» (Дюймовочка)

«Будь хто розгубиться, якщо прямо у повітрі перед ним повисне людина, яка може літати без літака або навіть гвинтокрилу, а просто сама по собі. Повисне та ще й промовить: «Пробачте, чи можна тут приземлитися?» (Карлсон)

Відгадайте, що за хлопчики у темниці? Вони обидва дерев’яні і мають довгі носи. Але вони з різних казок. (Буратіно і Пінокіо)

3. Як називають виставу розіграну в ролях на сцені? (П’єса)

4.Хто передає зміст в п’єсах через розмову? (Дійові особи)

5.Як говорять дійові особи, якщо їх двоє і більше? (Діалогами)

6А якщо дійова особа одна? (Монологи)

7.Як ми можемо назвати всі сюжети, побачені на екрані? (П’єси – казки)

III Перевірка знань учнів з теми «П’єси-казки».

А зараз ми дізнаємось, хто з вас уважно читав п’єси-казки.

На екрані запитання.

Відмічаємо на тестових картках відповіді.



  1. Автором п’єси-казки «Бабусина пригода» є:

А) Ніна Куфко;

Б) Олександр Олесь;

В)Леонід Глібов.

2. Які слова з п’єси-казки «Гуси-лебеді» пропущено?

«Іде доріжкою, кульгає маленький….»

А) сірий їжачок;

Б) сірий котик;

В) сірий песик.

3. Слова «Пустіть, у мене діточки…. Всі золоті, як зірочки.

Вони мене додому ждуть» належать до…

А) п’єси «Хитрий півень»;

Б) п’єси «Бабусина пригода»;

В) п’єси «Гуси-лебеді».

4. Дійовою особою п’єси-казки «Гуси-лебеді» є:

А) Марійка;

Б) Орися;

В) Наталка.

5. Бабуся, дійова особа п’єси-казки «Бабусина пригода», випасала:

А) гусенят;

Б) курчат;

В) каченят.

6. П’єса-казка «Гуси-лебеді» повчає нас:

А) слухатися батьків;

Б) захищати тварин;

В) хвалитися.

IV Робота над змістом і формою прислів’я та загадками.


  • Всім відомо, що казки повчають людей. А народні приказки і прислів’я коротко передають зміст повчання.

Конкурс «Мудрунчики»- скласти прислів’я.

( Кожній команді дається прислів’я на окремих листочках. Їх необхідно з’єднати в речення.)


Слово — не горобець, як вилетить, не спіймаєш.

Хто багато читає, той багато знає.

Добре того вчити, хто хоче все знати.

Казки маленькі, а розуму в них багато.
Відгадайте казкові загадки
Любі діти, коли йшла,

По дорозі це знайшла.

Це хатинка невеличка,

Ми у казці…. ( “Рукавичка”)


Від цієї булави

Змій позбувся голови.

Прагне хлопчик буть хоч трошки

Схожим на …. ( “Котигорошка “)


Хто до нас прийшов на свято,

Вередливий та пихатий?

Вередлива то коза

Ми у казці …. ( “ Дереза”)


Хто на гусячих крилятах

Прилетів до мами й тата,

Був міцний. Бо їв кулешик.

Це відомий всім …. ( “ Телесик”)


На голову глечик лисиця наділа,

Мерщій до річки поспішила,

Скоріше глечика сварити, у річці жартуна втопити.

І не подумала лисиця.

Що і сама може втопиться. ( “ Лисиця і глечик”)
Сидить півник на печі.

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає.

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати. ( “ Котик і півник”)


Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав. ( “ Колосок”)


V Артистичний конкурс
Завдання «Лото»: хто яку витягне пісню.(Витягують капітани команд)

1. Заспівати пісеньку Колобка.

"Я Колобок, Колобок,

по коморі метений,

по засіку шкрябаний,

на сметані мішаний,

на маслі пряжений,

на віконці студжений.

Я від діда втік,

я від баби втік,

я від зайця втік,

а від тебе, вовка,

втечу й поготів!"

2. Які слова кричав півник, коли його викрала лисиця?

"Котику-братику,

несе мене лиска

по каменю-мосту

на своєму хвосту.

Порятуй мене!"

3. Яку пісеньку співав котик під вікном у лиски?

"Ой у лиски, в лиски новий двір

та чотири дочки на вибір,

п 'ятий синко, ще й Пилипко.

Вийди, лисе, подивися,

чи хороше граю!"

4. Яку пісню співала мати Телесику?

"Івасику- Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити!"

5. Якою пісенькою відлякувала Коза-Дереза своїх ворогів?

"Я коза-дереза,

за три копи куплена,

півбока луплена!

Тупу-тупу ногами,

сколю тебе рогами,

ніжками затопчу,

хвостиком замету,

тут тобі й смерть!"

6. Яку пісеньку співав табунок каченят Кривенькій Качечці?

"Онде наша діва,

онде наша іва,

на метеному дворці,

на тесаному стовпці.

Кужілочка шумить,

веретенце дзвенить.

Скиньмо по пір 'ячку,

нехай летить з нами!"
VI Інценізація казок.
Домашнім завданням було підготувати епізоди п’єс з прочитаних казок.

Українська народна казка «Кривенька качечка»,



h:\відкритий урок попелюшка\img_6887.jpg

Казка Шарля Перро «Попелюшка, або соболевий черевичок» ,


h:\відкритий урок попелюшка\img_6973.jpg h:\відкритий урок попелюшка\img_6967.jpg

«Гуси-лебеді»,



h:\відкритий урок попелюшка\img_6885.jpg
«Бременські музиканти» автори Брати Грім

h:\відкритий урок попелюшка\img_6924.jpg

« Золотий ключик або Пригоди Буратіно» О.Толстий



h:\відкритий урок попелюшка\img_6866.jpg

VII Підсумок уроку

  • Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

Ось і казочці кінець

А хто слухав – молодець!

Пролунав шкільний дзвінок

Закінчився наш урок

Ось по бубличку взяли

Й на перерву всі пішли.



Хто отримав «на горіхи»

Повторити вдома п’єси.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка