В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки»



Скачати 61.37 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір61.37 Kb.
Тема: В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки»

Мета: розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

Тип уроку: узагальнюючий з інтерактивними елементами.

Обладнання: портрет автора, таблиці, ключ для перевірки результатів вікторини, підручники, магнітофон, диски з класичною музикою, картки із завданнями з теорії літератури.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  2. Пароль.

  3. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, сьогодні у нас узагальнюючий урок за повістю Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», на якому ми ще раз згадаємо найцікавіші сторінки твору, будемо розвивати вміння і навички виразного читання, переказування, коментування подій та вчинків героїв, вчитимемося аргументувати свою думку. Я бажаю вам отримати задоволення від уроку. Вірю, що кожен запам’ятає щось із сьогоднішньої розмови і обов’язково використає отримані знання і вміння у житті.

  • Уміння спілкуватися з людьми, правильно формулювати запитання, тобто комунікативну функцію, ми з вами намагалися удосконалити, провівши своєрідне соціологічне опитування у стінах рідної школи. Ви запитали в учнів і вчителів, чи відомо їм, хто такі «тореадори». Будь ласка, оприлюдніть результати своєї роботи.

(Діти оголошують результати у відсотках)

  • Дякую за роботу. Але пам’ятайте, що тепер ви повинні розповісти тим, хто не знав, про тореадорів.

  1. Актуалізація опорних знань.

а) Перевірка домашнього завдання.

- А зараз перевіримо домашнє завдання. Вдома ви повинні були підготувати виразне читання уривка, який найбільше сподобався.

(Читання учнями уривків, які найбільше сподобалися, пояснення, чому саме цей уривок обрано).

б) Вікторина «Так чи ні».

- Відкрийте робочі зошити, запишіть число, тему уроку і приготуйтесь до вікторини «Так чи ні».

(Учні ставлять + або – на позначення правильного та хибного твердження, потім виконують взаємоперевірку за поданим ключем).



  1. Сприйняття та узагальнення навчального матеріалу.

1.Робота в групах.

  • Я бачу,що у змісті повісті ви орієнтуєтеся, тому попрошу вас, на основі опрацьованого матеріалу, довести, що ця повість пригодницька і визначити її головну думку. Зробимо ми це у групах. Будь ласка, об’єднайтеся у групи і отримайте завдання.

1 група

(Доведіть, що повість пригодницька)

2 група

(Визначте головну думку повісті)



2. «Гронування»

  • Ми знаємо, що всі персонажі художнього твору поділяються на головних і другорядних. Пригадаймо, хто ж головні герої повісті?

(Відповіді дітей)

+ ПАВЛУСЬ ―

ЯВА


  • Хлопчики – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять на зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами. Та й як не сміятися, адже Всеволод Нестайко – майстер гумористичної прози.

3. Визначення засобів творення комічного.

  • Подумайте, будь ласка, і скажіть, за допомогою яких засобів творення комічного автор досягає того, що читаючи повість «Тореадори з Васюківки», ми не можемо стримати сміх.

(Діти визначають і називають засоби творення комічного у повісті)

4. Вибірковий диктант.



  • Крім названих вами засобів автор, щоб зробити розповідь яскравішою, образнішою, використовує різні художні засоби. Які ж саме? (Діти називають художні засоби)

  • Ви вже знаходили їх у тексті, тому зараз я пропоную, об’єднавшись у три групи, виокремити з поданих художніх засобів епітети, порівняння, метафори.

(1 група – епітети.

  1. група – метафори.

3 група – порівняння.)

5. «Хвилинка мудрості»

- Поясніть, будь ласка, народне прислів’я: «Кожна пригода – до мужності дорога».

(Учні пояснюють прислів’я)



  • Так, у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини і справжня дружба. А чи хотіли б ви мати таких друзів, як Павлусь і Ява? Чому?

  • Вони були гарними друзями?

  • Згадаймо історію з виставою, як ви думаєте, якби хлопцям дали не однакові, не рівноцінні ролі, вони б посварилися?

6. Проблемне питання.

- Уявіть, що ми з вами вирішили поставити виставу і під час розподілу ролей вам випала найгірша. Як би ви вчинили? Чому?

(Відповіді учнів)


  • Дякую за відповіді. Пам’ятайте, що у деяких ситуаціях треба вміти відстояти власну думку, але також треба вміти знаходити компромісні рішення. Можливо, керуючись здоровим глуздом, навіть піти на поступки. А ще завжди залишатися оптимістом, у всьому знаходити позитив.

  • До речі, які слова асоціюються у вас зі словами «пригоди», «оптимізм», «романтика»?

7. Творча робота. Підбір музичного оформлення.

- Продовжуючи тему асоціацій, пропоную вам прослухати декілька уривків з класичних творів і спробувати визначити уривок, який найбільше підходить до кориди, влаштованої хлопчиками.

(Учні слухають уривки музичних композицій, добираючи найбільш вдалу)


  1. Підведення підсумків.

  • Дякую всім за роботу і пропоную закінчити речення:

«Сьогодні на уроці я зрозумів…»

або


«Після вивчення повісті «Тореадори з Васюківки» я зробив такі висновки…»

- Дякую, сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.



  1. Домашнє завдання.

Уявіть, що ви створили клуб романтиків. Складіть устав цього клубу або Скласти усний роздум на тему : «Як зробити своє життя цікавішим».

  1. Оцінювання.

  • Підрахуйте, будь ласка, кількість отриманих балів.

Вікторина «Так чи ні»

  1. Хлопці хотіли прорити метро під клунею. (Ні, під свинарником)

  2. За проїзд у метро хлопці збиралися брати п’ять копійок з учительки української мови. (Ні, математики)

  3. Дідусь у покарання примусив хлопців закопувати метро назад. (Так)

  4. Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки. (Так)

  5. Щоб витягти цуценя з криниці, хлопці принесли мотузку з дому. (Ні, відв’язали козу)

  6. Кандидатура цапа Жори не підійшла на тореадорський бій, бо він був з одним рогом. (Ні, бо був «дуже балакучий»)

  7. Хлопці шукали порятунку від Контрибуції в калабані. (Так)

  8. Павлусь дружив з Явою ще з першого класу. (Ні, з 4)

  9. Сестра Яви не вимовляла літеру «Л». (Ні, «Р»)

  10. Театр хлопці організували разом з учителькою Галиною Сидорівною. (Так)

  11. Ява з Яришкою найчастіше сварилися через велосипед. (Так)

  12. Думаючи, що вмирає, Ява подарував Яришці свій магнітофон. (Ні)

ВАРТІСТЬ ВИДІВ РОБОТИ

  1. Пароль - 1б.

  2. Д/з – 2б.

  3. Вікторина – 1б.

  4. Робота в групах – 2б.

  5. Гронування – 1б.

  6. «Хвилинка мудрості» - 1б.

  7. Проблемне питання – 2б.

  8. Незакінчене речення – 1б.

ВАРТІСТЬ ВИДІВ РОБОТИ

  1. Пароль - 1б.

  2. Д/з – 2б.

  3. Вікторина – 1б.

  4. Робота в групах – 2б.

  5. Гронування – 1б.

  6. «Хвилинка мудрості» - 1б.

  7. Проблемне питання – 2б.

  8. Незакінчене речення – 1б.

1 ГРУПА

Доведіть, що повість Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» - пригодницька. Проілюструйте прикладами.



2 ГРУПА

Визначте головну думку повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки».



Художні засоби

Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка