Василь Сухомлинський «Оленчин горобчик»



Дата конвертації19.02.2016
Розмір96.5 Kb.
Шахтарський міський відділ освіти

Загальноосвітня школа I-III ступенів № 4


Урок читання (2 клас)

на тему:

Василь Сухомлинський «Оленчин горобчик»

Розробила

учитель поч. класів

Штекель С. М.
Урок читання (2 клас)

I модуль

Тема: Василь Сухомлинський «Оленчин горобчик»

Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу твору, уміння самостійно працювати,

поширювати кругозір учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати

зв’язне мовлення, фантазію, виховувати любов до природи, пізнавальну активність, бажання більше знати.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, виставка книг, словникова скарбничка, текст скоромовки, пірамідки слів, підручник «Читанка» О. Я. Савченко (2 клас)

Термін проведення: II семестр, травень

Хід уроку

I.Організація класу

Добрий день!

В добрий час!

Рада,діти,бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.


II. Мовна розминка

  1. Робота з індивідуальними картками

Читання стовпчиків слів;

  • знайти слова що відповідають на певне запитання;

  • хорове читання на швидкість

  • гра «Знахідка»(знайти незрозумілі слова)

  1. Робота над скоромовкою

Горобець,горобеня галушок везуть горня,

Горобчиха – горошину,

Кличуть гуску на гостину.

Про яких пташок тут розповідається?


III. Мотивація навчальної діяльності

1. Повідомлення теми і завдань уроку

-Сьогодні ми познайомимось з оповіданням В.Сухомлинського та спробуємо пофантазувати (скласти кінцівку оповідання ).А про кого це оповідання ви дізнаєтесь,коли відгадаєте загадку-добавлянку.

Я ловлю комах,жучків,

Їм маленьких черв’ячків,

В теплий край я не літаю,

Під стріхою хату маю.

Цвірінь! - сів я на хлівець

Звуть мене ….(горобець)



2. «Мозковий штурм»

- Як ви здогадалися, що це – горобець? За якими ознаками?

-А що вам відомо про горобців?


  1. Пізнавальна хвилинка.

1-й учень. Горобці – корисні птахи. Вони всеїдні: живляться плодами і насінням, їдять комах та їхніх лічинок.

-Чи відлітають вони на зиму?

2-й учень. Горобчики - дбайливі батьки. Вони турбуються про пташенят -горобенят: годують, захищають від ворогів, вчать літати. А покидають пташенята гніздо лише після того, навчаться літати і самостійно добувати їжу.
IV. Вивчення нового матеріалу.

Написав оповідання «Оленчин горобчик» В.Сухомлинський.



1. Складання асоціативного куща.

- Які асоціації у вас викликає прізвище Сухомлинський?

В. Сухомлинський -письменник;

-учитель;

-добра людина;

-директор школи;

-ветеран

2. Передбачення за заголовком.

як ви вважаєте, про що може йтись в цьому творі?



3. Читання вчителем.

Перевірка первинного сприймання.

-Чи збулося ваше передбачення? Де Оленка взяла горобчика?

4. Словникова робота.

Пошуки людського скарбу

-Ось зараз ми й вирушаємо з вами на пошуки людського скарбу. А цим скарбом будуть всі незнайомі слова, які зустрічатимуться на вашому шляху.



Читання пірамідок слів

пір’я клеєм той

вікном Оленка підняв

посадила дірочку вишневим

дзьобиком сіренький відчиненого

Фізхвилинка



5. Повторне читання твору «ланцюжком»

-Чому Оленка вирішила зробити горобчика



6. Вибіркове читання.

-Прочитайте, з чого і як Оленка зробила горобчика?

-Знайдіть і прочитайте опис горобчика.

-Для чого дівчинка насипала йому пшонця і поставила водичку?

-Що ще робила щоб горобчик ожив?

-Прочитайте, що сталося з пташкою, коли надворі зацвірінчала горобчиха до своїх діток?

V. Вправи для розвитку мовлення та формування читацьких навичок.

1. Гра «Кидок-засічка»

Читання мовчки перших двох абзаців тричі по 30с за командою, яку подаю.



2. Гра-тест»Чи є у творі такі речення?»

Вчитель читає речення, а учні проставляють +( так ), - ( ні )



1. Маленькій Оленці дуже хотілося впіймати горобчика.

2. Порізала подушку на маленькі шматочки.

3. Посадила Оленка горобчика на підвіконні.

4. Мовчить горобчик.

5. Накришила хліба-зацвірінькав горобчик.

3.Гра «Розвідники « ( по варіантах )

1в.-відшукати усі слова «горобчик»

2в.-відшукати слова з буквою «ша»

4. Перечитування тексту з метою продовження.Складання кінцівки.

5. Висновки

-Як ви гадаєте, - це оповідання чи казка? Доведіть свою думку. У якому епізоді твору стає зрозуміло, що це казка?



6. Підсумок уроку.

-Що нового дізналися на уроці? Чи досягли поставленої мети?

Що сподобалося вам найбільше?

Зараз кожен із вас подумає над таким питанням: «Що з сьогоднішнього уроку я знаю, умію, ціную?»



7. Домашнє завдання

Скласти кінцівку оповідання «Оленчин горобчик»



Урок читання

II модуль
Тема: Склади собі казку. Олександр Зима «Дві білки і лисиця «

Мета:вчити складати казки, розкривати їх зміст, формувати в учнів ціннісні орієнтації, збагачувати словниковий запас, удосконалювати навички виразного читання, розвивати зв язне мовлення.

Обладнання: портрет О. Зими, малюнки з зображенням білочки та лисиці, картки для роботи в групах, підручник «Читанка» О. Я. Савченко

Термін проведення: II семестр, травень

Хід уроку

I.Організація класу

Сьогодні у нас надзвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

В країну чудових казок.

-Діти, а тепер скажіть, яким має бути наш урок і якими ми будемо з вами на уроці?

Урок має бути: Ми будемо:

-цікавим; -дисциплінованими;

-трохи казковим; -уважними;

-навчальним; -зібраними;

-продуктивним -активними

-Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, продуктивний, творчий урок.
II. Розчитування.

-Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочинаємо наш урок з розитування.



1. Розминка для очей.

Уявляємо собі Буратіно з його довгим носом і в уяві пишемо своє ім я.



2. Надування кульку.У кого найбільша кулька? (імітують надування кульки)

3. Розвиток мовно-слухової уваги. Гра «Що зайве?»

Визначити «зайве» слово у кожному ланцюжку. Дать пояснення, чому вибрали саме це слово. Повторюють весь ланцюжок, виключивши зайве.

Горіх, горішина, горіховий, горох, горішок,.

Білка, лисиця, синиця, ведмідь, вовк.

Лапки, хвостик, вушка, рука, шерсть.

Сварка, зварити, посварити, посварені, сварливі.

III.Мотивація навчальної діяльності.

1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні ми прочитаємо казку Олександра Зими, але кінець її придумаємо самі. І тільки від вас буде залежати, якими стануть герої казки: добрими чи злими, чесними чи хитрими.

А щоб дізнатися назву казки, треба розшифрувати цей таємничий запас.


2 Б, А і ,ИЦЯ

Б гілка И лист
(«Дві білки і лисиця»)

2. Колективна робота.Методика «асоціативний кущ»

-Що ви знаєте про цих тварин? Працювати будемо за варіантами.

Iв. – искладає “асоціативний кущ» до слова (лисиця), а IIв. – до слова (білка)


народжує маленьких лисенят





це тварина

хитра

Лисиця




полює в ночі і вдень



це хижий звір

живе у лісі,

руда шорстка

пухнастий хвіст





їсть горіхи, ягоди

проворна

Білка


руда



запасає їжу на зиму

IV. Ознайомлення з новим матеріалом.



1. Знайомство з творчістю О.Зими.

2. Робота над казкою «Дві білки і лисиця»

а) Прогнозування змісту казки.

-Як ви думаєте, про що розповідатиметься у цій казці? Чому ви так вважаєте? Що може трапитися в казці?

3. Читання казки учителем.Перевірка первинного сприймання.

-Що знайшли білки? Чому вони не з їли горішок?



4. Словникова робота.

-Які слова вам не зрозумілі?

-Пропоную ці слова помістити у нашу словникову скарбничку. Протягом уроку ми також будемо досліджувати багатство української мови, поширювати свій словниковий запас, вчитися фантазувати.

5. Повторне читання казки вголос «буксиром»(за вчителем)

-Чому білки засперечались?



6. Вправи на розвиток техніки читання.

а) Гра «Небо і земля»

Читання мовчки, пальчик тримає губки. За командою учителя «небо» діти припиняють читання, піднімають очі вгору. За командою «земля» знаходять місце, де закінчили, і читають далі.)

б) Гра «Дві білочки», що наздоганяють одна одну.



7. Робота над мовою твору.

а) Доберіть слова близькі за значенням до слів: знайшли, сказала, кричала.

б) Доберіть слова, протилежні за значенням: сваріться, знайшли, мій, перша, підняла.

8. Розвиток зв язного мовлення.

Робота в парах (складання кінцівки казки)

V. Складання казок.

1. Робота у групах.

-А зараз ми з вами полинемо думками у незвідані казкові країни, спробуємо створити свою казку.



Завдання для 1 та 3 групи (сильніших учнів)

Скласти казку «Останній осінній листочок»

Діти отримують на допомогу картку із написаним віршиком, підказками для побудови сюжету.

КАРТКА

Казка «Останній осінній листочок»

Листя падає додолу,

Засинає гай і поле.

На вербі один листочок

До зими - один деньочок.

Пофантазуйте,чому так трапилося,що листочок залишився на дереві один?

-Хотів спостерігати за природою взимку.

-Він вирішив випробувати себе:чи витримає негоду.

-Листочок не хотів розлучатися зі своєю гілочкою.

Йому жаль було роздягати дерево.

Він хвалько. Вирішив похизуватися перед товаришами та зостався один.



Завдання для 2 та 4 групи (для слабших учнів)

На картці готовий зачин і словничок - довідничок.

Завітала до нас чарівниця - Зима. Побачила вона, що осінь славно потрудилася. Пташки та звіри добре підготувалися до зими. Тільки ялинка не хоче скидати зелених хвоїнок. Розгнівалась Зима……………..

Словничок - довідничок: Вітер, заморозити, хуртовина, Сніжинки, Мороз, пушинки, тріскучого, злякалися,втекли, геть, холодно.



2. Переказування учнями створених казок.

VI.Підсумок.

1. Рюкзак

VII. Домашнє завдання.

Диференційоване завдання

- Скласти кінцівку казочки «Дві білки та лисиця»



- Скласти свою казочку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка