Вчимося бути добрими людьми. (для учнів 3- 4 класів)



Дата конвертації20.02.2016
Розмір90.9 Kb.
фото0601.jpg

фото0020.jpg

Провела

вчитель початкових класів

Онопрійчук Марина Олександрівна




2014


Тема: Вчимося бути добрими людьми. (для учнів 3- 4 класів)

Мета: продовжити формувати уявлення про достоїнства людини,  цінність яких визнана у суспільстві; учити характеризувати події та явища як прояви добра і зла; сприяти  розвитку в  учнів мотивації до добрих і гуманних вчинків; розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу;   критичне мислення, творчість; вміння працювати в групах;
виховувати толерантне ставлення до людей, бажання творити добро.

Очікувані результати:

  • Виховання чуйного ставлення дітей до інших.

  • Бажання прийти на допомогу у скрутну хвилину.

  • Розуміння того, що добро може бути безкорисним.

Обладнання: мультфільм «Просто так», дерево , серце, квітка, презентація, магнітофон.

Форма проведення: моральний практикум.

Сценарний хід

1.Організація класу. Корекція емоціонального стану.

1. Привітання . Вправа «Посмішка»

- Діти, візьміть свого сусіда по парті за руку і подаруйте йому посмішку і передайте через тепло своїх  долонь тепло свого серця.



2. Вправа « Очікування».

- Зараз пора року осінь і листя на деревах вже майже опало. До нас скоро прийде холодна зима. А так хочеться щоб ще трішки побула така тепла осінь. Отож і ми сьогодні прикрасимо наше дерево осінніми листочками. Напишіть на них що ви очікуєте від уроку? ( вислухати всі припущення  дітей)фото0597.jpg

-А я очікую:

ви будете правильно, точно висловлювати свої думки; фантазувати і уявляти;

мислити і працювати творчо;

підтримувати один одного;

злагоджено працювати в групах.

3.Передбачення теми заняття. Оголошення теми години спілкування.

Прочитайте епіграф до нашого заняття , скажіть, про що сьогодні піде мова.

  Добрим бути – зовсім це не просто,

  Не залежить доброта від зросту,

  Не залежить доброта від віку,

  Добрим треба бути нам довіку.

( припущення дітей)

Сьогодні у нас заняття особливе тому, що воно має торкнутися не тільки вашого розуму, а найперше серця. Ми будемо вчитися бути добрими людьми.

Завдання уроку:


  • Продовжимо розмову про людські чесноти;

  • Продовжимо ознайомлення з поняттями «добро», «зло»;

  • Спробуємо зрозуміти, чому людина і добро взаємопов’язані та повинні йти поруч? ;

  • Будемо вчитися відганяти зло від свого серця.

ІІ. Основна частина.

1. Бесіда про добро. 
- Чи можна доторкнутися до добра? 
- Чи можна його покуштувати? 
- Чи можна понюхати? 
• Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поруч з такими поняттями, як Дух, Душа. 
- А як ви розумієте, що таке добро? (добра справа, вчинок, щось приємне) 
- Якщо уявити добро у вигляді музики, яка це буде музика? 
- Яким би кольором ви намалювали добро? 

- Що є протилежністю добра? 

Чого більше в сучасному світі – добра чи зла? 
• Отже, добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве слово, добре, ніжне ставлення, готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, заставляє нас радіти, любити, співчувати. 

2. Словникова робота

-  Що таке доброта? Що ж означає слово «добро»?

Добро - корисна справа, учинок.

Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

Добро – одне з понять  моральної свідомості, учинок, що приносить людям щось корисне.

Зло – те, що завдає комусь болю, викликає страждання. Поняття, що є протилежним добру.




Добро
3. Складання асоціативного куща «Добро». 
- Які асоціації у вас виникають, коли чуєте це слово? 
• Слово «добро» виступає в ролі магніту. Притягує до себе слова без яких не може існувати. З'єднайте слова за допомогою стрілочок, які тягнуться до слова «добро». 
допомога 
золото 
гроші 
милосердя 
дорогоцінності 
любов фото0599.jpg

сердечність 


щирість

мир 
багатство 

-Ви правильно з'єднали слова, добро не може існувати без любові, допомоги, сердечності. 

_ А зараз послухайте одну історію.

- В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших.

Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.

Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність.

Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках.

Чому в дитячих?

А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.

Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.

- Коли ви відпочивали на перерві, сюди завітали Добро і Зло. Вони поклали вам на парти сердечка. Придивіться, сердечка не прості: з одного боку на них проростають зернята доброти, з іншого - зла. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння.



4. Аналіз ситуацій

— Діти, а зараз послухайте одну історію й визначте, хто з персонажів проявив справжню доброту.

«Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.

Коли це бачать: до хатинки біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому мокра. Він тремтить од холоду.

І ось перший із тих хлопців, що сиділи в сухому одязі, сказав:

— Як же ти змок на дощі. Мені шкода тебе…

 Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:

— Як страшно опинитися в зливу серед поля. Я співчуваю тобі…

А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху”.

— Кого в цій історії ви вважаєте доброю людиною і чому?

— Тепер інша ситуація. Будьте уважні.

Хлопчина вбіг із двору в хату

До тата голосно гука:

„А я провідав у лікарні

Свого найкращого дружка.

Це ж правда, тато, я чутливий

і маю серце золоте?”

Замисливсь тато на хвилину

І так сказав йому на те:

— Діти, як ви думаєте, що сказав татусь синові? (Висновки дітей.)



— Добре, що хлопчик відвідав свого друга у лікарні. Але цим не треба хвалитися. Доброта, діти, любить мовчання.

— А тепер подивіться уважно мультфільм і подумайте над тим, чого він нас вчить?

(Перегляд мультфільму „Просто так”.)


  • Так чого нас вчить мультфільм?

Підніміть свої сердечка й поверніть до мене тим боком, чиї вчинки вам сподобались більше.

І тут Зло зазнало поразки.



5.  Робота в групах над прислів’ями.

- У житті завжди відбувається боротьба між добром і злом. Народ складає прислів’я. приказки про те, як добро повинно перемогти зло. . З деякими прислів’ями ми зараз попрацюємо.

-         Наступним кроком уроку є наша робота в парах.

Скласти  прислів’я.

слова Від теплого  сердечко   коле .

словечко Гостре розмерзається.   і лід

краса, Твоя , доброті. твоїй, в.

роби Добре – буде добро і

добра Перший не робити крок до – зла.

бажає Хто собі добра людям, той і має.

переймай,Усе злого добре а уникай.

вчинків Без доброї добрих немає людини

6. Ознайомлення  з  правилами  заспокоювання.

Хочете  ви  цього  чи  ні, але  в  житті  виникають  ситуації, коли  в тебе  вселяється  Злюка – ти  сердишся  або  гніваєшся. Гніватися також  нормально, як і радіти  і  сумувати, горювати, цікавитися. Це твоя  реакція  на  події. Гніватися – це  ні добре, ні погано. Але  при гніві  людина  сильно  збуджується  і  тоді  робить те,  чого  не варто  або  не  можна  робити.  Коли  ви  гніваєтеся? ( думки  дітей).

Але  що ж  робити, коли  в  тебе  вселилася  Злюка? ( обговорення з  сусідом)

Єтакі  люди  яких  Злюка  відвідує  дуже  часто  і  бійки  і  погані слова  так  і  лізуть  з  них. Як  же  бути ?  Що  робити?



7. Вправа: „ Порожнє  крісло”.

Для  висловлювання  прошу  зайняти  порожнє  крісло.



а).”Візьми  себе  в  руки”

Обхопи  долонями  лікті  і  сильно   притисни  руками  до  грудей – це поза  витриманої  людини.



г). «Замри»

Якщо ти розійшовся, незадоволений чимось, скажи собі подумки:   « Замри !».

Подивися довкола, що роблять інші, знайди собі цікаве заняття, підійди до кого – не будь і попроси пограти з тобою.

д). «Порахуй до 10»

Якщо ти нестриманий, звичайно криком відповідаєш на будь – які зауваження, перш ніж щось викрикнути, подумки повільно порахуй до 10 і зразу подумай: „І  чого кричати?”.

ЦЕ СПОСОБИ ЗАСПОКОЇТИСЯ.

Зло породжує в душі людини прагнення робити погані, ганебні вчинки. Треба намагатися не допускати в своє серце зло. Учіться бути милосердними, гуманними дітьми, які вміють володіти собою і тоді зло ніколи не зможе перебороти вас.



8.  Рефлексія.

Закрийте очі й уявіть, що із зерна Доброти, яке ми сьогодні посіяли на уроці, у вашому серці проросла й розцвітає квіточка. Спочатку це пуп'янок, який повільно розгортає свої пелюстки. Вдихніть аромат цієї квіточки, переповніться почуттям добра, миру, спокою.

А на дошці з'явилась лише серединка цієї квітки. Скласти пелюстки - ваша справа.

9. Складання квітки доброти.

Тож до роботи! Нехай ваші серця будуть завжди сповнені:

Милосердя Щедрості Справедливості

Увічливості Доброти Дружби

( Діти прикріплюють на дошці пелюстки з цими словами).

ІІІ. Підсумок заняття.

Закінчується наш урок.

Чи справдилися ваші очікування?

Чи сподобався вам урок?

Чи сподобалася вам ваша робота на уроці?

Що ж перемогло у нас на уроці, Добро чи Зло?

Візьміть сердечка та прикріпіть на дошці тією стороною, яка перемогла у ваших серцях.

Вийшло велике червоне серце.

Дякую вам за співпрацю. А дарунком для вас нехай стане ця пісня. ( Пісня « Якщо добрий ти»)
Дощик босоніж по землі пробіг, 
Клени по плечах плескав. 
Якщо день ясний – то лунає сміх, 
А коли все навпаки – кепсько. 

Чуєш, як дзвенять в небі промінці – 


Сонячні ясні струни. 
Якщо добрий ти – хороше усім, 
А коли все навпаки – сумно. 
Кожному свою посмішку лиши, 
Радість тим, кому тяжко. 
Якщо заспівають – легко на душі, 
А коли все навпаки – важко


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка