Вчимося бути здоровими



Скачати 156.7 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір156.7 Kb.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Управління освіти міської ради м. Костянтинівки

Навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад»

Костянтинівської міської ради Донецької області

в рамках конкурсу учнівських проектів

«Вчимося бути здоровими»

Виконала:

учениця 10 класу

ФоменкоТетяна

Керівник:

Криворучко С.А.

Костянтинівка

2013


Тип проекту: колективний.

Учасники проекту: учнівська рада, асоціація учнівської молоді НВК, учні 2-11 класів, педагогічний колектив, громадськість та батьки.

Термін реалізації: довготривалий.

Мета проекту :

Завдання:

1. Пропаганда здорового способу життя, як стиля життя сучасної молоді.

2. Профілактика антисоціальної поведінки серед молоді.

3. Привернення уваги до проблем наркоманії, пияцтва, тютюнопаління, розповсюдження ВІЛ, гіподинамії, неправильного харчування.

4. Профілактика шкідливого впливу комп’ютера та мобільного телефону на організм людини.

5. Формування у молоді позитивної мотивації до систематичних занять фізкультурою та спортом.

6. Реалізація творчого потенціалу, пошук своєї значимості у соціумі.

7. Розвиток психофізичних ресурсів, підтримка високої працездатності.

8. Виховання вольових якостей, формування активної життєвої позиції, здорового способу життя засобом просвітницької роботи та залучення до творчої роботи.

9. Покращення роботи учнівського самоврядування.



Актуальність проекту: Актуальність проекту зумовлена необхідним вихованням активного громадянина, здатного відчувати себе морально, соціально, фізично працездатною особистістю. Проект покликаний залучати учнів до суспільного життя у різних його проявах; озброїти знаннями та навичками в плані здорового способу життя, допомогти обрати свою життєву позицію в соціумі, розвиваючи творчий потенціал реалізувати свої вміння та навички, набуті під час навчання в школі; прищепити молоді імунітет до шкідливих звичок, навчити протистояти деструктивним явищам у суспільному середовищі. І всі ці важливі питання ми зможемо вирішити за допомогою роботи учнівського самоврядування.

Вступ

Сьогодні особливо гостро постала проблема становлення здорової молоді. Здоров’я багато людей починає цінувати та берегти тоді, коли вже втратили значну частину його. Кожен з нас повинен свідомо ставитись до власного здоров’я, берегти найдорожчий скарб у житті. Тільки творча, духовно багата і здорова особистість зможе будувати майбутнє. Бути здоровим – значить бути веселим та життєрадісним, із надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим. Для цього необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво, само реалізовуватися, займатися фізкультурою, спортом, уміти реалізовувати дозвілля, сказати «ні» шкідливим звичкам. На фундаменті фізичного базується здоров’я психічне, на психічному – моральне та соціальне. Статистика вказує, що за період навчання дітей у школі стан їх здоров’я погіршується у 4-5 разів. Проблема зміцнення здоров’я виникла у зв’язку з великою кількістю факторів ризику, які виплили з біологічних, екологічних, соціальних та економічних умов життя



Проблемне питання:

- Бути чи не бути здоровим?

У НВК працює Учнівська Рада асоціації учнівської молоді (далі УР АСУМ), яка розробила та випробувала цей проект. УР АСУМ має наступну структуру

Схема 1. Структура учнівської ради

Практично всі відділи включені у роботу в рамках проекту «Здорове покоління»:


  • Відділ соціальної адаптації

  • Відділ інформації та моніторингу

  • Відділ «Інтелект»

  • Відділ екології та спорту

  • Відділ «Милосердя»

Зміст проекту «Здорове покоління»

Напрямки роботи по проекту «Здорове покоління».

Щоб виховати здорове покоління, треба працювати одночасно в декількох напрямках, бо тільки цілісна особистість здібна на будову нового, кращого майбутнього. Тож ми розглядаємо роботу в 6 напрямках, які висвітлені на даній діаграмі

Схема 1. Напрямки проекту «Здорове покоління»

Програма реалізації напряму «Здоров’я та cпорт »

Очікувані результати:


  • зміцнення здоров'я;

  • розвиток фізичних, морально-вольових здібностей людини;

  • надбання практичних навичок під час походів різної складності.



Зміст

Кате

горія

Термін

Відповідальні

1.

День здоров’я


2-11 класи

Вересень, травень

Відділ соц.адапт.

2.

Випуск інформаційного вісника «Спортивні секції міста»

8 клас

Вересень


Відділ інформації та моніторингу

3.

Відкриття спартакіади

(Додаток 1)



5-7 класи

Жовтень

Відділ екології та спорту

4.

Конкурс малюнків «Мамо, тато, я - спортивна сім`я»

1-7 класи

Грудень

Відділ екології та спорту

5.

Заочна мандрівка «Подорож до країни Здорв`я»

1-4 класи

Лютий

Відділ інформації та моніторингу

6.

Участь у міському туристичному сльоті

9 клас

Квітень

Відділ екології та спорту

7.

Змагання «Спортивна надія»

1-11 класи

Квітень

Відділ екології та спорту

8.

Організація спортивної роботи в пришкільному таборі

1-7 класи

Червень


Відділ екології та спорту

Програма реалізації напряму «Здоров’я та гіподинамія»

Очікувані результати:

  • Правильна постава;

  • нормальна робота опорно-рухового апарату.

  • розуміння негативного впливу телебачення, мобільних телефонів, комп’ютеру на здоров’я підлітка;

  • дотримання правил безпеки здоров’я при роботі з мобільними телефонами, комп’ютером.






Зміст

Категорія

Термін

Відповідальні

1.

Усний журнал «Як я дбаю про своє здоров’я»

1-11 класи

Жовтень

Відділ інформації та моніторингу

2.

Презентація «Мій здоровий день» (Додаток 2.1,2.2)

6-8 класи

Грудень

Відділ інформ. та моніторингу

3.

Диспут «Дві сторони спілкування з комп’ютером»

9-10 класи

Березень

Відділ «Інтелект»

4.

Розповсюдження пам’яток «Правил безпеки здоров’я при роботі з мобільними телефонами, комп’ютером»

11 клас

Квітень

Відділ інформації та моніторингу

5.

Моніторингове дослідження «Моє ставлення до гіподинамії»

5-11 класи

Вересень,

травень


Відділ інформ. та моніторингу

Програма реалізації напряму «Здоров’я та екологія»

Очікувані результати:

  • надбання знань про вплив негативних факторів середовища і їх комплексів на здоров’я та життєдіяльність людини;

  • коректне ставлення до середовища, в якому живемо.



Зміст

Категорія

Термін

Відповідальні

1.

Свято «Чисте повітря»

1-4 класи

Жовтень

Відділ соціальної адаптації

2.

Тренінг «Зв'язок з природою»

5-7 класи

Листопад

Відділ екології та спорту

3.

Дискусія «Жити в злагоді з природою»

8-9 класи

Січень

Відділ «Інтелект»

4.

Вечір-реквієм « Дзвони Чорнобиля»

5-11 класи

Лютий

Відділ соціальної адаптації

5.

Виставка творчих робіт «Негативний вплив екологічних проблем на здоров’я людини»

10-11 класи

Березень

Відділ інформації та моніторингу

6.

Конкурс малюнків «Росток»

1-4 класи

Травень

Відділ інформації та моніторингу

Програма реалізації напряму «Здоров’я та успішність»

Очікувані результати:

  • реалізація творчого потенціалу, знаходження своєї значимості у соціумі;

  • надбання вольових якостей, формування активної життєвої позиції, здорового способу життя засобом просвітницької роботи та залучення до творчої роботи.



Зміст

Категорія

Термін

Відповідальні

1

Круглий стіл «Мої цінності»

7-8 класи

Жовтень

Відділ «Милосердя»

2.

Творча лабораторія «Моє здоров’я в моїх руках» (Додаток 3)

9-11 класи

Листопад

Відділ соціальної адаптації

3.

Тестування «Пізнай самого себе»

7-9 класи

Грудень

Відділ інформації та моніторингу

4.

Презентація проектів «Крок до успіху»

7-11 класи

Січень

Відділ інформації та моніторингу

5.

Участь у шкільних заходах

1-11 класи

Постійно

Відділ соц.. адаптації

6.

Участь у Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я» (Додаток 4)

7-11 класи

Березень-вересень

Актив УР

7.

Виставка портфоліо «Я»

1-11 класи

Травень

Відділ інформ.

Програма реалізації напряму «Здоров’я та правильне харчування»

Очікувані результати:

  • знайомство з резервами здоров'я людини, значенням раціонального харчування в системі здорового способу життя;

  • навчитися розділяти індивідуальну програму харчової поведінки;

  • озброєння чіткими знаннями про правила здорового харчування;

  • правильно харчуватися, запобігати шкідливих продуктів харчування.



Зміст

Категорія

Термін

Відповідальні

1.

Ярмарок «Щедрі дари осені»

1-11 класи

Вересень

Відділ соц. адаптації

2.

Тренінг «Продукти харчування : наші друзі та вороги»

7-9 класи

Жовтень

Відділ екології та спорту

3.

Усний журнал «Культура харчування»

1-11 класи

Листопад

Відділ інформації та моніторингу

4.

Розробка та розповсюдження пам’яток «Шкідливі продукти»

9-11 класи


Січень

Відділ інформації та моніторингу

5.

Презентація проектів «Моє здорове харчування»

5-8 класи

Лютий


Відділ соц.. адаптації

6.

Інтелектуальна гра «Здоровим будеш-все добудеш» (Додаток 5)

7-10 класи

Квітень

Відділ «Інтелект»

Програма реалізації напряму «Здоров’я та шкіливі звички»

Очікувані результати:

  • Усвідомлювати різницю між корисними та шкідливими звичками;

  • Знати вплив шкідливих звичок на здоров'я;

  • Усвідомлювати наслідки корисних та шкідливих звичок;

  • Жити без шкідливих звичок.



Зміст

Категорія

Термін

Відповідальні

1.

Рейди «Ні-палінню!»

6-11 класи

1 раз на місяць

УР

2.

Дебати «Стигма дискримінації ВІЧ інфікованих»

9-11 класи

Листопад

Відділ «Інтелект»

3.

Вікторина «Сезам здоров’я» (Додаток 6)

2-11 класи

Грудень

Відділ інформації та моніторингу

4.

Конкурс плакатів «Ми обираємо здоров’я»

5-11 класи

Лютий

Відділ інформації та моніторингу

5.

Презентація програми «Молодь на роздоріжжі»

9-11 класи

Квітень

Відділ екології та спорту

6.

Зустрічі з представниками Центру здоров’я

8-10 класи

Травень

Відділ соц. адаптації

Під час роботи за проектом у НВК проводилось моніторингове дослідження шляхом анкетування на початку проекту та напикінці. Всього було опитано 150 респондентів.

Підсумки анкетування ми можемо побачити на наступних графіках:

1. Чи важливу роль грає заняття спортом для зміцнення здоров’я вцілому:



А) так;

Б) ні.


2. Чи впливає негативно гіподинамія на стан здоров’я людини?:



А) так;

Б) ні


3. Чи впливає екологія на тривалість життя та захворюваність?:

А) так;

Б) ні.

4. Чи вважаєте ви, що правильне, корисне харчування впливає на стан здоров’я людини:



А) так;

Б) ні.


5. Припинити вживати наркотики можна в будь який момент:

А) так;

Б) ні

6. Хотіли би жити яскраво:

А) так;

Б) ні



7. Чи можу я особисто допомогти у рішенні проблем алкогольно-тютюнової залежності:

А) так;

Б) ні


8. Як ви вважаєте, чи відповідає людина за те, як вона проживе життя :



А) так;

Б) ні.


Тож, з діаграм ми бачимо, що, практично, у всіх випадках суттєво збільшився показник свідомого відношення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих, надбання нових знань та небайдужого ставлення проблеми. Вважаємо, що проект можна взяти за основу в будь - якому навчальному закладі, органам учнівського самоврядування додавати або заміняти своїми заходами за запропонованими напрямками.

Також одним із значних досягнень ми визначаємо участь команди «Акварель» НВК у Всеукраїнському фестивалі конкурсі «Молодь обирає здоров’я». На протязі п’яти років ми виходили на обласний рівень, в 2012 році стали переможниками та виступили на Всеукраїнському рівні в м. Одеса.

Фестиваль проходить у декілька етапів

1етап – шкільний, після якого проводиться кастинг, на якому обираються творчі, талановиті учні для створення колективу команди «Акварель». Учні завзято готуються до кастингу. Проявляють свої здібності і знання щодо пропаганди здорового способу життя. Творча група створює сценарій виступу, готуються декорації, розробляються костюми, ведеться обрання музичного оформлення.

2 етап – участь у міському фестивалі, в якому ми вже 5 рік поспіль займаємо перше місце.

3 етап – участь у зональному конкурсі, де ми 2 роки займаємо перше місце.

4 етап – участь в обласному фестивалі, в якому у 2010 році ми були лауреатами, в 2011 році зайняли 2 місце, а у 2012р – перше. 5 етап – у 2012році стали лауреатами V Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я», який відбувся у м.Одеса.

Сподіваємось і надалі вести пропаганду здорового способу життя на вищому рівні, на це і спрямований проект «Здорове покоління».




Вечір-реквієм
Фото звіт


Інтелектуальна гра «Здоровим будеш-все добудеш»



Зустрічі з представниками Центру здоров’я

Дебати «Стигма дискримінації ВІЧ інфікованих»

Конкурс малюнків



Творча лабораторія «Моє здоров’я в моїх руках»



Творча лабораторія



Відкриття шкільної спартакіади

Участь у міському етапі фестивалю «Молодь обирає здоров’я»



Участь у V Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я»



Фото-конкурс «Як зміцнити своє здоров’я»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка