Вчитель: Коряченко Л. В



Скачати 101.68 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір101.68 Kb.
Миронівська ЗШ І-ІІ ступенів


Виховна година на тему:






Вчитель: Коряченко Л.В.


Мета: Вчити: дбати про своє здоров’я, основних правил харчування, планувати свої дії щодо визначення якості їжі.
Розвивати: уявлення про здоровий спосіб життя, його складові; формувати у дітей навички безпечної поведінки та свідоме ставлення до здоров’я; стійку мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.
Виховувати: бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: шапочки з написами «пані Користь»і «пані Шкідливість»; прислів’я про здоров’я; індивідуальні картки; малюнки із зображеними харчовими продуктами, сигнальні картки зеленого і червоного кольорів.
Хід години спілкування
І. Організаційний момент.




1. Емоційне налаштування учнів.
Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Годину спілкування починаймо.


2. Знайомство «Найкраще я вмію…»
Учні стають у коло і перекидають м’яч один одному. Той, хто триматиме в руках м’ячика, повинен розказати про те, що він найкраще вміє робити, а решта мають це запам’ятати. Кожен має починати з фрази «Найкраще я вмію..», а закінчувати словами «…Ось який я молодець!».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Як ви вважаєте, що є найціннішим скарбом для людини? (Відповіді дітей)


Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж дивне щастя жити на Землі

В здоров’ї кожній квіточці радіти,

І посміхатися навіть уві сні.

Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здорові були ми.




2. Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Кожен із вас має промінець, висловіть свої очікування, напишіть їх на промінці. А в кінці уроку чиї очікування справдяться прикріпите промінчики до сонечка, яке ви бачите на дошці.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні, діти, ми поговоримо на нашій годині спілкування про найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров’я. Без нього немає повноцінного, радісного, щасливого життя.

В третьому тисячолітті, під час наукового та технічного прогресу без знань не обійтися жодному із нас. Та й кожен повинен досягти своїх вершин у житті. А це не завжди легко й просто, тому що все досягається великими зусиллями волі і фізичними навантаженнями. Отже, треба мати велику силу й міцну волю, а це мають лише ті, хто здоровий фізично і духовно. Недаремно кажуть: «В здоровому тілі – здоровий дух».


ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Отримані знання нам необхідні для того, щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними, підтягнутими і стрункими.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя з елементами бесіди

Одна дівчинка запитала в мами.



  • Як бути здоровою, дужою і вправною? Такою, як ти?

  • Ти дійсно хочеш, щоб я відкрила тобі таємницю? – запитала мама.

  • Так, відповіла донька. – Адже цього, мабуть, може домогтися кожна людина. Чи не так?

  • Звісно, кожна, коли в неї немає якоїсь тяжкої хвороби. А таємниця ця проста: потрібно вести здоровий спосіб життя.




  • Для чого людині потрібно бути здоровою, дужою і вправною?

  • Які чинники впливають на здоров’я людини?





2. Складання «Асоціативного куща»


3. Гра «Обіцянки».
Вчитель. Давайте зараз зробимо ще один крок до здорового способу життя. Сядьмо, діти, обличчям один до одного і пообіцяємо, що кожен з вас буде робити тільки те, що буде на користь здоров’ю.

(Обіцянки: чистити зуби, робити зарядку, бігати вранці, добре харчуватися тощо).

Пам’ятайте, обіцянка обов’язково повинна виконуватися!


4. Слово вчителя.
Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя», «Найбільше в світі багатство – це здоров’я».

Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).

Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.

А як же берегти своє здоров’я? (Думки дітей).

Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.
5. Сценка «Суперечка» (Виходять діти, на головах у них шапочки «пані Користь» і «пані Шкідливість»)


Вчитель:

-Дозвольте запитати, ви хто такі? І чого ви до нас завітали?



Пані Користь і пані Шкідливість:

- Ми прийшли дати поради вашим дітям.



Вчитель:

- Ну, будь ласка!



Пані Користь:

- Робити добро, говорити правду, бути ввічливим і охайним.



Пані Шкідливість:

- Не дотримуватись правил гігієни, культури поведінки, не гуляти на свіжому повітрі, їсти чіпси, пити кока-колу.



Вчитель:

- Діти, чиї поради вам сподобалися більше?



Діти:

- Поради Пані Користі.



Вчитель:

- Діти, давайте доведемо пані Шкідливості, що її поради ми не приймаємо.



(Пані Користь і пані Шкідливість сідають за парти).



6. Визначення корисних продуктів (робота в групах).

(На дошці прикріплені малюнки із зображенням харчових продуктів: молоко, яблуко, сік, сир, картопля, чіпси, мівіна, сухарики, копчена ковбаса, компот, газований напій, кока-кола, солодощі, мед, риба, олія, морозиво, смажене м’ясо, солоний огірок, гамбургер).



Завдання для учнів:

І група: Вибрати і назвати корисні для здоров’я продукти. Які страви можна з них приготувати?

ІІ група: Вибрати і назвати шкідливі для здоров’я продукти. Пояснити свій вибір.
7. Обговорення ситуацій.

1. На обід Оленка має борщ із сметаною, салат із свіжої капусти, гречану кашу з котлетою, хліб, компот.



2. На обід Світланка має смажену картоплю з кетчупом, солоний огірок, хліб, два тістечка, газований напій.

Вчитель. Хто з вас, діти, правильно харчується? Поясніть свою відповідь.
8. Робота з індивідуальними картками. (У запропонованих картках з різними літерами необхідно відшукати слова – назви корисних харчових продуктів).

О

В

О

Ч

І

П

Ш

М

Е

Д

Ф

Х

С

О

Ф

Р

У

К

Т

И

К

Е

Л

О

М

Б

Р

О

М

О

Л

О

К

О

Л

Р

К

Т

В

А

Ц

А

Р

И

Б

А

Ж

П

Д

А

Б

М’

Я

С

О

Ц

(Овочі, мед, фрукти, молоко, риба, м’ясо).
9) Конкурс «Народна мудрість».
Завдання. Назвати якомога більше прислів’їв про людину та здоров’я.
Приклади: У здоровому тілі – здоровий дух.

Чиста вода для хвороби біда.

Здоровий не знає, який він багатий.

Найбільше щастя у житті – здоров’я.

Здоров’я не купиш ні за які гроші.

Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.

Здоров’я – всьому голова.

Без здоров’я нема щастя.

Здоров’я маємо – не дбаємо, а згубивши – плачемо.

Шкіра – дзеркало здоров’я.

Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.

Здоровому все здорово.

Світ великий – було б здоров’я.

Глянь на вигляд – і про здоров’я не питай.

Гроші загубив – небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров’я загубив – все загубив.
VІ. Рефлексія
1. Гра «Корисно-шкідливо».

(Учні показують зеленим кольором «корисно», а червоним – «шкідливо»)

1. Перебування на свіжому повітрі.

2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.

3. Тривале сидіння біля телевізора .

4. Миття рук перед уживанням їжі .

5. Дворазове чищення зубів .

6. Паління цигарок .

7. Правильне регулярне харчування .

8. Загартування.
2. Конкурс «Хто більше?»

На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по черзі пишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт.



Передавайте аркуш на наступну парту після того як учні, що сидять за однією партою, запишуть кожен по слову. Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише найбільшу кількість слів, що відповідатимуть темі. (Учні виконують завдання).

Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркуші, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ».





3. Декламування віршів дітьми.

Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

Зрозуміло, всім відомо,

Як приємно бути здоровим,

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.




Учитель звертається до пані Шкідливості:

- Чи усвідомили ви до чого закликали учнів?



Пані Шкідливість:

- Так, я змінила свою думку. А дітям хочу я сказати:

Поки ви ще невеличкі –

Виробляйте добрі звички,

Щоб здоров’я зберегти

І щасливими рости.


VIІ. Підсумок години спілкування

Що важливого було на уроці?

Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?

Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, то прикріпіть промінчики до сонечка на дошці.

А зараз стікерами покажіть як вам працювалося на уроці.



Вчитель.

А ще пам’ятайте, що:

Життя чарівне, мов казка.

І дається людині раз.

Не марнуйте його, будь ласка.

А любіть й бережіть весь час.

Я сподіваюсь, що кожен із вас буде зростати здоровим!
Бережіть себе і свій організм, радійте життю. Набувайте хороші звички, привчайте себе до активного і здорового способу життя, будьте розумними і мудрими.

Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами.


Література:

1. Будна Н.О. Уроки з курсу «Основи здоров’я». 3 кл. : Посібник для вчителя. [Текст] / Н.О. Будна, Ж.А. Голінщак – Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2003.

2. Будна Н.О. Уроки з курсу «Основи здоров’я». 4 клас [Текст] / Н.О. Будна. – Тернопіль: Навчальна книга «Богдан», 2005. – 128 c.

3. Власенко І.С. Тестовий зошит з основ здоров’я. 2 клас [Текст]



/ І.С. Власенко. – Харків: Країна мрій, 2009.

4. Ісаєнко О.В. Основи здоров’я, 3 клас [Текст] / О.В. Ісаєнко. – Харків, 2009.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка