Вчитель: Тацій Ольга Степанівна



Скачати 64.24 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір64.24 Kb.



Голубівська загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів
Позакласний захід на тему:




Вчитель: Тацій Ольга Степанівна

Голубівка 2012
Тема заняття. Шевченкове слово. « Ми тебе не забули, Тарасе!»

Мета. Повторити основні етапи біографії Т. Шевченка; висловлювати своє ставлення до Шевченка; формувати вміння працювати в малих групах; вдосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати гордість за духовну спадщину українського народу.

Обладнання. Портрет Т. Г. Шевченка; книжкова виставка ( збірки поезій Т. Шевченка для дітей; « Кобзар», малюнки учнів до творів Шевченка.
Хід заняття

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні на позакласному занятті ми будемо з вами говорити про видатного українського поета, письменника, художника Т. Шевченка. Починаючи з першого класу, ми з вами перебували у світі Шевченка, вивчали його твори, прагнули зрозуміти , звідки у нього стільки милосердя до знедолених, любові до України і мужності в боротьбі з поневолювачами. На цьому уроці ми ще раз поринемо у чарівний світ поетичного Тарасового слова, спробуємо самі складати вірші, послухаємо поезію про Т. Шевченка.

  • Спочатку ознайомимося з планом роботи на уроці.

План

1. Що ми знаємо про Т. Шевченка.

2. Поетичне слово Шевченка.

3. Ми тебе не забудемо, Тарасе!



ІІІ. Що ми знаємо про Т. Шевченка.

1.Гра « Інтервю» ( мікрофон)

  • Уявіть собі, що я кореспондент шкільного радіо. Я хочу взяти у вас інтерв’ю на тему « Біографічні відомості про Т. Г. Шевченка.

  • Коли і де народився Тарас Шевченко?

  • В якому селі провів своє дитинство?

  • Ким були батьки Тараса?

  • Скільки було років Тарасу, коли померла його мати?

  • В скільки років він став повною сиротою?

  • Ким з дитинства мріяв стати Тарас?

  • Як називається книга віршів Шевченка?

  • Як звали пана, у якого наймитувала сім’я Шевченків?

  • Хто допоміг Шевченкові отримати вольну? (Художник Сошенко)

  • Коли помер великий поет?

  • Де похований Тарас Шевченко?

2. Асоцітивний кущ.

  • Зараз ми з вами за допомогою слів іменників спробуємо створити кущ. До слова Шевченко доберіть такі слова – іменники, назви істот, які допоможуть нам усвідомити, ким був Тарас Григорович.

(Шевченко : поет, сирота, художник, козачок, наймит, кобзар.)

3. Сенкан.

- Хто знає, що таке сенкан? Так, це слово для вас незнайоме. Зараз я поясню його значення, і ми спробуємо разом скласти сенкан про Т. Шевченка.

Сенкан – невеличкий вірш, який складається з п’яти рядків. Він синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання, що описує та віддзеркалює тему, а тема нашого занятття – Т. Г. Шевченко.

1 рядок – тема ( іменник) Т. Г. Шевченко

2р . - опис ( прикметник) Відомий, український,

талановитий.

3р. - дія ( дієслово) Писав, малював, творив,

4р. - ставлення, почуття ( чому вчить) Вчить любити Батьківщину.

5р. - синонім до 1 рядка. Поет.

ІV. Поетичне слово Шевченка.


  • Зараз ми поринемо в поетичний світ Шевченкового слова.

  1. Впізнайте вірш. ( робота в групах)

а)У кожній групі лежить на парті завдання. Перед вами лежать листочки із уривками віршів Шевченка. В кожному слові пропущені голосні звуки. Вам потрібно відтворити ці слова і прочитати уривки.

Б) Перевірка пам’яті. Рядки віршів переплуталися місцями. Розмістіть їх правильно.



2. Творча робота.

- Діти, а які рослини згадуються у віршах Тараса Шевченка найчастіше.? Правильно – верба і калина. Зараз прослухайте вірш Шевченка про калину.

«Зацвіла в долині червона калина»


  • А тепер прочитайте виразно уривки, в яких згадується верба.(Діти читають напам’ять)

  • В народі кажуть : Не ламай калину – образиш дівчину.

Не рубай вербу – накличеш біду.

  • Зустрічається згадка про вербу і в біографії Шевченка. За миролюбні вірші Шевченка було заслано на 10 років каторжної служби до казахських степів. Вербову гілочку як символ рідної України повіз поет зі собою на заслання. Він підібрав вербову палицю і згодом посадив цю гілочку у казахській пустелі ще у 1850 році. Виросло велике дерево, яке люди назвали вербою Тараса. А потім ще 200 вербинок виростив поет з її гілочки. Вербовий гай у засланні нагадував Т. Шевченку рідні місця України. А щоб поливати свій гай, він ще й криницю викопав. Казахи й досі шанують пам’ять українського Кобзаря. Вони поливають вербовий гай із Тарасової криниці, а гілочки із його верби насаджують там, де полягли поетові дороги.

  • Зараз ми на хвилинку перетворимося у поетів і спробуємо скласти колективний вірш про вербу. На дошці записані останні слова кожного майбутнього рядка. Ці слова закінчуються однаково. Пригадайте, як називаються такі слова. Нам потрібно придумати початок до кожного рядка, щоб вийшов вірш.

______________ верба (Біля ставу нахилилася верба)

_______________ голуба. ( В небі пропливає хмарка голуба)

_______________ вербиченько (Ой, ти милая вербиченько)

_______________ личенько. ( Умивай же своє личенько)

_______________ вербички ( Біля тебе вербички)

_______________ сестрички ( Молодії сестрички)

_______________ листі ( А в твоїм зеленім листі)

_______________ голосисті. ( Співають пташки голосисті)



V. Підсумок « Ми тебе не забудемо, Тарасе!»

- В цьому році 9 березня виповнюється 198 років із дня народження Т. Шевченка, а 10 березня – 151 рік від дня смерті поета. Але і через таку велику кількість років весь світ пам’ятає великого Кобзаря. У день народження поета дорослі і діти йдуть до його пам’ятника, щоб поставити свічку, покласти квіти, прочитати його вірші, поспівати пісні. Зараз і ми запалимо свічку і вшануємо його пам’ять , які і до сьогодні складають поети про Шевченка.

1. « Унашій хіті на стіні»

2. «Я маленька Українка»

3. « Сонце засвітило, весна наступила»
Презентація книжкової виставки.
Додаток

Уривки поезій про вербу.


Як широка сокорина І яр, і поле, і тополі,

Віти розпустила… і над криницею верба

А над самою водою нагнулася, як та журба

Верба похилилась. Далеко в самотній неволі.

Аж по воді розіслала

Зеленії віти,

А на вітах гойдаються

нехрещені діти.


Тихесенько вітер віє В яру криниця завалилась,

Степи, лани мріють, Верба усохла, повалилась,

Між ярами , над ставами І стежечка, де ти ходила,

Верби зеленіють. Колючим терном поросла.


Дорогий Тарасе

Сонце засвітило, Зацвіла в долині

Весна наступила Червона калина,

І принесла квіти, Ніби засміялась,

Щоб раділи діти. Дівчина – дитина.

В ці дні березневі Любо, любо стало,

Линуть співи всюди. Пташечка зраділа

Шевченка вітають І защебетала.

Всі вкраїнські люди. Почула дівчина

І дорослі, й діти І в білій свитині

Його величають. З біленької хати вийшла погуляти.

І по всьому світу У гай на долину.

Його прославляють.

Ми тобі співаєм,

Дорогий Тарасе!

Твоя вічна слава

Не вмре і не згасне.
Сонце України

Я маленька українка,

Вісім років маю, П

ро Тараса Шевченка

Вже багато знаю.

Він дитя з-під стріхи,

Він в подертій свиті,

Він здобув нам славу,

Як ніхто на світі.

А та наша слава

Не вмре, не загине,

Наш Тарас Шевченко —

Сонце України. Дитяча присяга

Уклін тобі, Тарасе,

Великий наш пророче,

Для тебе вірно б'ється

Те серденько дитяче.

За твої заповіти,

Чого батьки не зможуть,

Те зроблять їхні діти.



Портрет Тараса

У нашій хаті на стіні

Висить портрет у рамі.

Він дуже рідний і мені,

1 татові, і мамі.

Він стереже і хату, й нас,

Він знає наші болі.

Я добре знаю — це Тарас,

Що мучився в неволі.

Такий ріднесенький, дивись,

Він мов говорить з нами,

Він на портреті, мов живий,



Ось-ось — і вийде з рами.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка