Вчитель: Варжеленко Н. Г



Дата конвертації03.03.2016
Розмір90.4 Kb.
Класна година у 6 класі

«Починай творити добро»

Вчитель: Варжеленко Н. Г.

Мета: поглибити знання про добро, виховувати доброзичливість та людяність; розширювати любов до пізнання, толерантне ставлення один до одного

Обладнання: плакати з висловлюванням про доброту, виставка малюнків, картки із прислів’ями про доброту, аудіо записи пісень (Пруть Сплін «Добро пожаловать» «Если добрый ты» із мульт. «День народження кота Леопольда».
Епіграф: Перед розумним треба

Схилити голову, а перед

Добрим- стати на коліна.

Й.В.Гете


Вступне слово вчителя

  1. До питань моральності людина звертається завжди. Всім нам приємно мати справу х хорошими людьми.

  • Назвіть будь ласка, кілька ознак які характеризують хорошу людину.

(щирість, відвертість, людяність, терпимість, великодушність, порядність, благородство, милосердя.)

В основі цих характеристик лежить поняття добра.



  • От і поговоримо сьогодні про добро та доброту. (Тема: «Поспішай творити добро») А почнемо ми з казки

  1. Інсценування казки про доброту

Жила – була на землі дівчина, яку звали Любов. Не весело їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулась вона до сивого старого чарівника, який прожив уже більше ста років:

  • Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.

Подумав чарівник і сказав:

Вранці, коли яскраве сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.

  • Ось вибирай, - сказав чарівник

  • Одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Журба, п’яту – Доброта

  • Усі вони прекрасні, - сказала Любов, - Не знаю, кого й вибрати.

  • Твоя правда, - відповів чарівник, - вони всі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя.

Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла їй руку.

  1. Обговорення казки

  • А кого вибрали б ви?

  • Чому, на вашу думку, Любов зупинила свій вибір саме на Доброті? (Бо добро, доброта і милосердя це якості, які доповнюють одна одну)

  • Записуємо, у цих питаннях наш народ має великий досвід, який знайшов своє вираження у прислів’ях та приповідках.

  1. Читання прислів’їв

Вірою в людину, в її найкращі якості пройняті українські приповідки

  • Світ не без добрих людей. Ця народна мудрість є визначальною

  • Доброму всюди добре

  • До доброї криниці стежка протоптана

  • Добро ходить тихо, а зло гримить і гуркоче

  • Доброта це те, що ніколи не старіє

  • Пригорща добрих справ коштує більше діжки знань

  • Добро – це мова, на якій німі можуть говорити і яку глухі можуть почути

  • Чим людина розумніша і добріша, тим більше вона помічає добра в людях

  • Добро, яке ми робимо від серця, ти робиш завжди для себе

«Поспішай творити добро»

Учень: Не хлібом єдиним живе людина. У цьому старовинному вислові – глибока думка. У людини багате і багатогранне духовне життя.

З того моменту, як людина починає усвідомлювати себе як живу, розумну і обдаровану особистість, вона смикається з іншими людьми, спілкується з ними, вступає у світ щастя і горя, радості та прикрощів, торкаючись глибокого особистого світу, ми маємо справу з тонкими, ніжними, крихкими і водночас могутніми силами. У цьому світі є речі протилежні і непримиренні, такі, що взаємно виключаються. Це добро і зло, правда і кривда, честь і безчестя, справедливість і несправедливість

2 учень: Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим.

_

Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.



Учитель: Ось ми і підійшли до серйозної розмови про етику людських відносин

_

Один із мудреців сказав: « Доброта схожа на сонечко, яке зігріває, огортає теплом душі живих істот, робить життя ясним, світлим, радісним.



  • Ось наше сонечко. Давайте побудуємо «Асоціативний кущ до слова доброта


Співстраждання
Складання асоціативного куща


Лагідність



Душевність




Любов до ближнього



Співчуття



Доброта



Людяність




Співпереживання




Щиросердя



Чуйність



Великодушність



Милосердя

Учитель: Як ви розумієте слово доброта

Учень: Добро – це позитивне, хороше, корисне

Учитель: А зараз ви будете психологами.

Давайте за допомогою графіка простежимо за настроєм протягом дня і зробимо висновок


  • Чи впливає ваш настрій на настрій інших людей?

(Підготувати листочки для кожного)

  1. Психологічна гра

  1. Ви встали зранку і у вас чудовий настрій

  2. Мати не підготувала вам одяг і ви нервуєте

  3. Йдете ви до школи і по дорозі зустрічаєте товариша, з яким говорили про щось цікаве

  4. Прийшли в школу і однокласники не дали списати уроків

  5. Почався урок і на початку уроку вас не спитали, і ви у чудовому настрої

  6. Під кінець уроку ви були неуважні і вас відповідно оцінили.

  1. (Покажіть свій графік)

Він схожий, крива змінювалася, вона то піднімалась, то опускалась.

Учитель: На кого вплинув ваш настрій і ваша поведінка?

(На матір, на однокласників, на вчителя)

Який робимо висновок?

(Ваш настрій залежить від людей, а значить і чийсь настрій від вас. Поводьтесь так, щоб не відбирати здоров`я у когось через свою невихованість. Будемо добрими один до одного.)


  1. А ось як говорять про доброту видатні люди минулого

- Доброзичливими, бо доброзичливість полягає у тому, щоб творити добро, а не приймати його.(Арістотель)

- Доброзичливість – це душевна делікатність. (Честорфільд )

- Діти, а що таке зло? Як ви розумієте?

Учень: Зло – це також категорія етики, за своїм змістом є протилежністю добру, це те що знищує життя і шкодить йому.



Учитель: А зараз ми відкриваємо творчу сторінку.

  • Діти, а тепер я хочу дізнатися чи все з вас правильно розуміють, що таке добро, а що таке зло? Я зочу запропонувати вам психологічну гру.

  1. «Що таке добре, а що погане?»

Ваше завдання – заперечити (ні) або підтвердити (так) наведенні положення

  1. Погано не співчувати людині, коли з нею трапилася біда (так)

  2. Погано заздрити успіхам товариша чи однокласника (так)

  3. Погано не дозволяти кривдити себе і не дозволяти собі кривдити інших (ні)

  4. Погано користуватися результатами праці інших (так)

  5. Погано не бути боягузом, не відступати перед труднощами (ні)

  6. Погано не поважати думку іншого, хоч вона і відрізняється від твоєї (так)

  7. Погано розкидатися обіцянками і не виконувати їх (так)

  8. Погано перебільшувати свої здібності (ні)

  9. Погано бути жадібним і злим (так)

  10. Погано радіти, коли у товариша радість (ні)

  • Ось як наші діти (зобразили) уявляють добро і зло.

  1. (Коментар малюків)

А зараз знавці моральних норм презентують інформацію – ознайомлювальний проект «Порушення кодексу людської порядності»

  1. Проект «Порушення кодексу людської порядності»

  1. Наодинці із собою роби не так, як робив би на очах у людей

  2. Лінуватися, бути дармоїдом

  3. Видавати за доблесть і заслуги те, що є твоїм обов’язком

  4. Бути жадібним, корисливим, негостинним

  5. Лицемірити, говорити не те що думаєш і почуваєш

  6. Запобігати перед тим, хто сильніший від тебе

  7. Давати порожні обіцянки і не додержуватись слова

  8. Нашіптувати, доносити на товариша

  9. Байдуже проходити повз людську біду, горе, відчай

  10. Використовувати свою силу і навпаки

  11. Мовчати, коли треба говорити і навпаки

  12. Відступати перед небезпекою, щоб зберегти свій спокій, благополуччя

  13. Кривдити дівчину, жінку

  14. Не слухати батьків, обманювати їх

  15. Глузувати з калік

  16. Не любити, кривдити тварин

Учитель: Чи порушуєте ви кодекс людської порядності?

  • Так, найважливіше для кожного з нас – виховати в собі людину. В. Сухомлинський, видатний педагог, писав: «Інженером можна стати за п’ять років, учитися ж на людину треба все життя. І закликав:

  • Виховай у собі людську душу!»

  • А що таке душа? Чи є вона взагалі? Адже її не можна побачити, до неї не можна доторкнутися. Так все ж таки ми спробуємо зараз побачити, якою може бути душа, станемо свідками дива.




  1. Експеримент доброти

У склянці – прозора рідина – речовий луг . Уявіть собі, що це людська душа – чиста, не заплямована ні обманом, ні злими жорсткими вчинками. Та ось щось сталось з людиною і вона скоїла злий вчинок, потім – ще щось недобре, погане. Поступово душа темніє, їй важко, вона страждає, болить, мучиться. І, не витримавши цих душевних мук, людина знову починає творити добро.

І сталося диво – душа знову поступово очистилася, стала красивою.



  • А яка вона людина з чистою, красивою душею?

  • Чим відрізняється від інших?

  • Так, дійсно, така людина завжди готова прийти на допомогу іншим від щирого серця. Вона відрізняється від інших своїми вчинками, вона омита святим бажанням любити. І ця чистота, ця красота робить людину добрішою, мудрішою. І хоч до душі не можна доторкнутися, її можна легко зруйнувати, тому треба мати в душі свят, чисте, прекрасне, бо без цього ми вже не люди, бо переступимо через закон людяності, доброти, честі.

  1. «Сушма починає прийом «Прес»»

Зачитування.

  • Чи здатна доброта і милосердя зробити світ кращими?

  • Отже, більшість із вас переконані, що доброта може творити дива. Недарма Марк Твен стверджував «Добре – це те, що може почути глухий і побачити сліпий»

Наш клас – це маленька сім’я. Всім нам хочеться, щоб у нашій сім’ї завжди панувало добро, взаємоповага, не було сварок, лихослів’я. Я переконана, що кожен із вас прагне, щоб наша школа стала територією добра (А що для цього треба робити?(Для цього треба бути людиною з гарною душею)). А тепер я пропоную утворити квітку доброти. У чому ви бачите своє призначення.



Бути милосердним


Приносити користь людям



Доброта


Трудитися для себе, для сім`ї, для школи




Добросовісно виконувати свою справу

І наостанок я хочу звернутися до епіграфа.

У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить схилятися, це – геній, і одна річ, перед якою слід упасти на коліна, це –

В. Гюго


Заключне слово вчителя

Я хочу, щоб у житті ви керувалися лозунгом «Не скупись на добро!» І якщо ви цього не зрозумієте, то «Те, що почато в гніві, завжди закінчиться в соромі.» І хочу процитувати слова нашого великого пращура князя В. Мономаха, який говорив: «На світанні, побачивши сонце, з радістю прославляйте день новий і скажіть: «Господи, дай мені віку до ліку щоб я чесно, совістю, і добром виправдав життя своє»». Відкривайте свої серця і душі навстіж, поспішайте робити добро, ставайте добродіями. Нехай вам щастить завжди в усьому.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка