Веселі вірші О. Сенатович «Базіка», Г. Бойко «Виступаиченко», «Обіцяльник», В. Гринько



Скачати 45.39 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір45.39 Kb.
Урок читання з використанням інтерактивних технологій.
Тема: Веселі вірші О. Сенатович «Базіка», Г. Бойко «Виступаиченко», «Обіцяльник», В. Гринько «Мирилки».

Мета : Розширити уявлення про тематику гумористичних творів. Збагатити знання про творчість Грицька Бойка. Удосконалювати уміння виразно читати, висловлювати морально - етичні судження. Виховувати куль­туру мовлення.

Обладнання : портрет Грицька Бойка, збірки його творів для молодших школярів, картки для читання.

Зміст уроку.

1. Повторення вивченого матеріалу.


  • Як називається розділ, над яким ми працюємо? ( Світ дитинства).

  • І перша частина цього розділу... (А дружити треба вміти).

1) Гра «Гімнастика для розуму».

  • Хто автор вірша «Буває все»?

  • Анатолій Костецький писав вірші чи оповідання?

  • Головним героєм вірша «Краще з друзями разом» є .. .(Славко).

  • Славко забув ... (Хлопчачу дружбу).

  • Славко зрозумів...( Усім разом кататись значно краще).

  • Оповідання «Як Павлик списав у Ніни задачу» написав..(В. Сухомлинський).

  • Василь Сухомлинський відомий.. .(педагог, письменник).

  • В. Сухомлинський говорив: «Людина народжується, щоб...»

(Залишити по собі слід вічний).

  • Автором оповідання «Найкраща лінійка» є.. .(В. Сухомлинський)

  • Головні дійові особи цього оповідання.. .(Микола і Роман).

  • Які здібності у Миколи? (до диктантів).

  • Які здібності у Романа ? ( до ручної праці).

  • Чому Роман забрав лінійку до класу?

  • Які поради ви дали б кожному хлопчикові?

  • Вірний приятель - то...(найбільший скарб).

2) Гра «Не розірви ланцюжок».
Друг, товариш, друзі, дружба, і т. д.

2. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми читатимемо веселі вірші українських поетів Оксани


Сенатович і вже відомого вам гумориста Грицька Бойка та мирилки
Варвари Гринько.

3. Вивчення нового матеріалу.

1) Робота над віршем О. Сенатович «Базіка».

- Як ви гадаєте, кого називають базікою?
Довідкове бюро: Базіка - той, хто багато говорить.
А) Читання вірша учнями.

Б) Дійові особи вірша.

В) Повторне читання вголос.

Г) Бесіда за прочитаним:



  • Чи вдалося героям вірша збудувати дім? Чому?

  • Чи можна сказати, що герої працювали злагоджено і дружно?

  • Яка головна думка вірша? (Краще добре робити, ніж багато говорити). Прислів'я : На язиці густо, а на ділі пусто,




  1. Розповідь про Грицька Бойка.

  2. Робота над віршем. Бойка «Виступайченко».

Довідкове бюро: Виступайченко - переливає із пустого в порожнє, меле язиком.

- Як автор ставиться до Панаса?

(Він осуджує вчинки хлопчика, застерігає читачів, щоб серед них не було таких « виступайченків »).


  1. Робота над віршем Г . Бойка «Обіцяльник». Довідкове бюро: Обіцяльник - той, хто обіцяє.

  2. Робота в групах.

1-а група. Що спільного між віршами «Базіка» і «Обіцяльник» ?

2-а група. Пояснити прислів'я «Пообіцяв - виконуй, дав слово -

дотримуй».

6) Узагальнення вивченого.

- Перш ніж обіцяти, давайте слово, добре подумайте, чи зможете ви
виконати обіцянку. Якщо важко це зробити, то вчіться ставити перед собою
такі завдання, з якими можете впоратися , обов'язково доводьте їх до кінця.
Якщо так трапиться, що ви не зможете виконати обіцяного, обов'язково
попередьте про це того, кому обіцяли. Пам'ятайте, що слово не має
розходитися з ділом.

4. Хвилинка поезії.

5.Побудова «асоціативного куща».

Усмішка. 1) Інформаційна група - значення слова із тлумачного словника. 2) Літературознавці приготують розповідь про відомих українських письменників - гумористів.



  1. Читці приготують виразне читання усмішок.

  2. Фольклорна група приготує нам інсценізацію гуморески.

  3. Аналітики дадуть оцінку ставлення людей до існування усмішок.

  4. Художники намалюють карикатуру до гуморески.

6. Робота над мирилками.

Довідкове бюро: Мирилка - це невеликий віршик, промовляючи який,

діти миряться.

Мир, мирний, мирилка, мирити, миритися, помиритися.



7. Розвиток зв'язного мовлення.

1. Вправи на розвиток асоціативного мислення.

- З яким предметом асоціюється назва даного предмета? Із вірша «Базіка» - гості, пиріжки, стіни, вікна. 2. Перелічіть наслідки подій. Хлопчик вдарив по м'ячу і... Дівчинка відкрила кран, і тут раптом ... 1. Фантастичні гіпотези.

- Що було б, як би до Лисички і Журавля на обід завітав Сірий Вовк?



8. Підсумок уроку.

  • Вірші якого поета ми читали на уроці?

  • Що об'єднує всі твори?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка