Весна дарує кожному, що треба. Д. Чередниченко «Рідні краєвиди»



Скачати 49.28 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір49.28 Kb.
Інтегрований урок читання

з використанням інтерактивних технологій в 4 класі
Л.І. Плотник, спеціаліст вищої категорії, Романківська ЗОШ І-ІІ ступенів, Покровський р-н, Дніпропетровська обл.
Тема уроку: Весна дарує кожному, що треба. Д. Чередниченко «Рідні краєвиди»

Мета уроку: вдосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі в прозовому творі; зв’язно висловлювати свої думки; розвивати спостережливість і образне мислення.

Обладнання: малюнки птахів, весняних квітів, диск зі звуковими ефектами (спів птахів, капання води і т. д.), сигнали для оцінювання роботи на уроці, картки з написами назв прахів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.



Зінтегровано зміст уроків: читання, сходинки до інформатики, музичне та образотворче мистецтво

Інтерактивні технології:

  1. Робота в групах

  2. Асоціативний кущ

  3. Передбачення

  4. Сенкан

  5. Рефлексія

Хід уроку

  1. Організація класу. Активізація учнів до навчальної діяльності.

Треба разом привітатись:

  • Добрий день! Добрий день!

Дружно, весело сказати:

  • Добрий день! Добрий день!

Вліво, вправо повернутись:

  • Добрий день!

Один одному всміхнутись:

  • Добрий день!

У долоні поплескати:

  • Добрий день!

Один одного вітати!

  • Добрий день!

  • Розпочнемо наш урок.

  • Я бажаю, щоб робота на уроці принесла Вам нові знання, а гостям – приємні враження.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Фонетичні вправи:

А) понюхати квіточку

Б) подмухати на кульбабку.

2. Артикуляційні вправи. (В парах)

Чистомовки: на-на-на-прийшла весна

Очки-очки-очки-шумлять струмочки

Ба-ба-ба-зацвіла верба.

Скоромовка (прочитати на одному видисі).


  1. Підготовка до сприймання тексту

А) вправа «Блискавка» дихнути прокидається виткнуться оживає жевріти.

Б) вправа «Перекладач»

Анаграми: капШ, дзірД, билязк, аружевль, йіравж.

В) читання «пірамідок» слів

Ряст

Підбіл


Жевріють

Виткнуться

Барва

Бентежно


Малесенький

Пересвистуються

Ранні

Пильнуй


Примічай

Придивляйся



  • Прочитайте першу пірамідку.

  • Що таке ряст? Підбіл. Жевріють (медь, горить, тліють)

Синоніми до слова «виткнуться» (вилізуть, проклюються)

Барва (колір). Бентежно (хвилююче, стривожено)



  • Доберіть спільнокореневі слова до слова «пересвистуються»(свист, свистати, свисток)

  • Прочитайте третю пірамідку. Яке слово тут зайве? Чому? У яких реченнях за метою висловлював вживаються дієслова ( в спонукальних)




  1. Вступне слово вчителя ( на фоні мелодії)

На тепло чекала,

А тепер прокинувшись,

До вас бігти кинулась.

У коло вас зберу

Того, хто справа – похвалю (молодець!)

Того, хто зліва – збадьорю (сильним будь)

Всіх, хто сумує – звеселю (усміхнись)

Хто пробуджує всіх і все від зимового сну? Яке ім’я цієї цариці – чарівниці? (Весна).



  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

  • Із чим у Вас асоціюється слово «весна».

Сонце Бруньки

Радість Струмочки

Квіти Весна Проліски

Спів Трава



  • Якими прикметами весни ви можете наділити людину?

  • А якою ви уявляєте людину з цими ознаками (словесне малювання).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку

  2. Передбачення

  • Діти, поміркуйте, яким може бути текст с такою назвою: науковим чи художнім? Доведіть свою думку. Послухайте текст і скажіть чи правильними були ваші припущення?

  1. Читання тексту комбінованим способом

  • Діти, поміркуйте, яким може бути текст с такою назвою: науковим чи художнім? Доведіть свою думку. Послухайте текст і скажіть чи правильними були ваші припущення?

Першу частину читає вчитель, другу і третю – учні, які добре читають.

  • Так який це текст?

Вправа. Метод «Прес»

Я вважаю …

Тому що …

Наприклад …

Отже …

  • Які почуття викликав цей опис?

  • Від чийого імені ведеться розповідь?

ІV. Фізкультхвилинка.

V. Смисловий і структурний аналіз тексту

1. Аналіз композиції тексту

2. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

- Яку першу ознаку весни помітив автор?

- Що автор називає «сяйнистою вісницею весни»?

- Що з’явилося в ліску? Прочитайте.

3. Практична робота в групах «Дослідники»

Завдання для груп: вибрати з тексту

1 група - дієслова

2 група - епітети

3 група - порівняння

4 група - слова, вжиті в переносному значенні.


  • Які ж художні засоби використав письменник?

  • Яка головна думка твору?

  1. Інтерактивна вправа «Сенкан»

- А) самостійна робота в парах.

- Б) презентація своїх творів.

Оцінювання.


  1. Робота над картиною Володимира Яценка «Рання весна»

  • Що зображено на передньому плані картини?

  • Доведіть, що змальовано саме ранню весну.

  • Які ще ознаки свідчать, що це весна? (дерева, листя яскраво-зелене, на деяких деревах торішнє листя. Сонце високо над горизонтом.)

  • Які фарби використав художник?(світло голубий, білий, темно-синій, трішки жовтого, зеленого.)

  • Який настрій створює картина?

6. Слухання музики П. Чайковського «Вальс квітів»

VІ. Творча робота в комп’ютерному класі



  1. Створення власних малюнків.

  2. Оцінювання.

VІІ. Рефлексія.

  • Ось і закінчився наш урок. Яким він був у нас?

  • Які моменти найбільше сподобалися?

  • Що нового дізналися, зробили.

  • Давайте поаплодуємо собі за працю.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка