Відділ освіти Жашківсько райдержадміністрації Районний методичний кабінет Дошкільний навчальний заклад «Ялинка» с. Тетерівка мо вихователів Жашківського району Сучасні технології реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку



Скачати 164.52 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір164.52 Kb.







2222222

Відділ освіти Жашківсько райдержадміністраціїimages.jpeg

Районний методичний кабінет

Дошкільний навчальний заклад «Ялинка» с. Тетерівка

МО вихователів Жашківського району
c:\users\admin\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\content.word\sam_4898.jpg


Сучасні технології реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі»

2012 р.

План семінару



  1. Сучасні технології реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі». Методист РМК Педченко С.І.

  2. Перегляд заняття «Кімнатні рослини – окраса нашої хатини». Вихователь Гончарук К.Л.

  3. Інноваційні технології впровадження програми «Я у Світі» в дошкільній установі. З досвіду роботи ДНЗ «Ялинка» с. Тетерівка Коломієць Л.М.

  4. Огляд розвивального середовища дошкільного закладу.

  5. Виставка посібників «Працюємо по новому».

  6. Тренінг для вихователів дитячого садка за темою : « Корекція розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку ».



Тема: «Кімнатні рослини – окраса нашої хатини»

Інтегроване заняття з пріоритетом продуктивних видів діяльності,

пізнавальних завдань та трудових дій.

СФЕРА: «Природа»

Програмовий зміст:

Соціально-моральний розвиток: Розширювати уявлення дітей про значення кімнатних рослин для життя і здоров’я людини. Виховувати любов до природи, бажання примножувати та дбайливо доглядати її.

Пізнавальний розвиток: Закріпити з дітьми назви знайомих кімнатних рослин( герань, бегонія, бальзамін,кактус,фікус,фіалка, гіппеаструм), їх будову(корінь, стебло, листя, квітка) та ознайомити з новою рослиною Каланхоє Дегремона, характерними особливостями зовнішнього вигляду, а також лікувальними властивостями. Поглибити знання про догляд за рослинами(полив, розпушування, підживлення, пересаджування і т. інше; способами розмноження (листками, живцями, цибулинками, «діточками» по краях листків). Вчити правильно розсаджувати молоді рослини Каланхоє Дегремона у окремі горщики. Уточнити уявлення про умови потрібні для росту рослин(грунт, вода, світло, тепло). Розвивати розуміння взаємозв’язку між властивостями грунту, кількістю тепла, світла та води для розвитку кімнатних рослин через досліди. Розвивати зорову пам’ять, мислення, трудові навички.

Мовленнєвий розвиток: Збагачувати словник дієсловами: поливати, розпушувати, доглядати, підживлювати, мити, пересад- жувати; активізувати словами: досліди, лабораторія, живці, парост- ки, грунт, назвами кімнатних рослин, теплиця, садівник, народна медицина; розвивати мовлення, вміння висловлювати свою думку.

Художньо- естетичний: Розширювати знання про те, що квіти є окрасою нашої землі, розвивати естетичне сприйняття, вміння помічати красиве у довкіллі.

Креативний розвиток: Спонукати до аналізу дослідів, вчити розмірковувати щодо нового, дивного; проявляти творчість у аплікації.

Емоційний розвиток: Учити радіти спілкуванню з рослинами у куточку природи, проявляти емоційний інтерес у пошуковій діяльності, відчувати задоволення від результатів праці.

Фізичний розвиток: Розвивати спритність у грі, бажання активно виконувати рухові вправи, проявляти ініціативність у трудовій діяльності.

Попередня робота:

1.Ознайомлення з кімнатними рослинами у куточку природи (герань, бегонія, бальзамін, фіалка, фікус, кактус, гіппеаструм).

2.Проведення дослідів з кімнатними рослинами(припинення поливу, полив підфарбованою водою, висівання овесу), та гілоч- ками дерев(черешні, вишні) і значення тепла.

3.Розмноження кімнатних рослин різними способами: листками, живцями, частинками листка, цибулькою).

4.Систематичний догляд за кімнатними рослинами (полив, миття, підпушування і т. інше).

5.Висадження цибулі, петрушки, квасолі у підготовлений грунт з додаванням поживних речовин(дров’яний попел, пісок, тирса).

6.Поспостерігати деякий час, як з’являється коренева система в цибулі, поставлену у склянку з водою.

7.За 2 тижні висіяли насіння овесу.

8.Оздоблення форми горщиків для кімнатних рослин на занятті з аплікації різними підручними матеріалами(засушене листя, гарбузове насіння, фольга, вермішель різної форми, яєчна шкаралупа,соняшникове насіння).

О Б Л А Д Н А Н Н Я: На столі: кімнатні рослини розсаджені різними способами; два вазони, які поливалися чистою і підфарбованою водою; два вазони, один з яких не политий протягом 5 днів; висаджена цибуля, петрушка, квасоля; висіяне насіння овесу у двох ємкостях, те що проростало в кімнаті, і те що в темному місці; ваза з гілочками черешні, вишні; розрізана цибулина та часник.

Матеріали: чорний ящик з кімнатною рослиною, роботи дітей з аплікації та необхідний матеріал для завершення аплікації(стебла, листочки, квітки),серветки, клей,пензлі для клею, спецодяг на кожну дитину та горщики для посадки; молоді рослини Каланхоє; ілюстрації, поливальниці, яєчна шкаралупа,палички для утворення ямок, дров’яний попел, лопатки, відро з піском та землею, ємкість для змішування, вода.
ЛІТЕРАТУРА: « Палітра педагога» №1/2004, №3/2011, №2/2009, №1/2011.

«Бібліотека вихователя дит.садка» №23/2005, №8/2009.

«Дошкільне виховання» №4/2008, №7/2010.

С.О. Веретенникова «Ознайомлення дошкільників з природою».

Г.Г.Провозюк «Барвистий світ навколо нас».

В.В. Кархут «Ліки навколо нас».

Д.Сквайр «Нова енциклопедія кімнатних рослин».


Х І Д З А Н Я Т Т Я:

1.Організація дітей: (Діти заходять до кімнати стають півколом).

Вихователь: - Діти, ви всі сьогодні прийшовши до дитячого садка, зустріли мене, своїх друзів, а що ми зазвичай робимо при зустрічі?

(Вітаємось).

А тепер подивіться навколо, скільки у нас сьогодні гостей завітало у групу. Давайте ми із ними дружно привітаємось:

--Всіх гостей ми привітаєм: « Добрий день!»

-- І здоров’я побажаєм : «Добрий день!»

Вих.-ль: І саме цим привітанням і усмішкою ми подаруємо чудовий настрій один одному. І цей день неодмінно буде добрим та веселим.

2.Створення мотивації до дитячої діяльності:

Вих.-ль: -- Уявляєте, діти, сьогодні зранку, поливаючи кімнатні рослини, я почула цікаву розмову, яку вели між собою квіти. Так,так наші квіти у горщиках…. Вони сперечалися про те, яка з них є головною окрасою нашої кімнати.

Фікус стверджував, що він справжній красень, і звичайно, най гарніший.

А фіалочка доводила,що найгарніша вона,бо в неї є квітки.

А ось кактус мовчав… І мовчав він не від того, що йому нічого сказати, а з образи, адже інші квіти уже встигли нашептати йому про те, що він далеко не красунчик. Що замість листя у нього—голочки…. А ви як думаєте? Красень він чи ні?

ВИСНОВОК: Всі кімнатні рослини є окрасою і багатством природи, але кожна по- своєму незвичайна та приваблива. Адже всі вони створюють затишок у кімнаті, очищують повітря, додають кисню, а деякі мають лікувальні властивості.

--Давайте ж пригадаємо їх назви : герань, фікус, бегонія, бальзамін, гіппеаструм, фіалка, кактус.

-- А у вас вдома теж є кімнатні рослини? ( Так).

От я хочу,щоб ви розпитали маму чи бабусю, як називаються ваші рослини, а завтра мені розповіли про них. А щоб ви не забули, я кожному з вас дам ось таку пам’ятку із зображенням кімнатної рослини. Це і буде вашим домашнім завданням.

(Діти сідають за столики і кладуть памятки у столики).

3.Організація продуктивної діяльності:

Вих.-ль: -- А зараз я хочу, щоб ми з вами пригадали, які чудові горщики для квітів, ми з вами робили на занятті з аплікації, як майстерно та неповторно ми їх прикрасили різними підручними матеріалами, але без кімнатної рослини, ці горщики не мають свого призначення. Тому зараз ви спробуєте «посадити» квіти в них, але з кольорового паперу. Тож в кожного з вас є необхідний матеріал для цієї роботи, вам лише потрібно правильно і послідовно наклеїти його, пригадавши, що кожна рослина має :

--- Стебло, листочок, квітку.

--- Будь- ласка «використайте» ваші горщики за призначенням.



4.Самостійна робота дітей. Індивідуальні поради.

(Готові роботи віднести на стіл і стати в коло).

Вих.-ль: -- А тепер після роботи трішки слід нам відпочити. І уявити ніби ми паростки маленької рослинки(звучить музика).



5.Фізкультхвилинка «Паросток».

6.Організація пізнавальної діяльності :

Вих.-ль : -- Які гарні ваші роботи яскраві, кольорові, акуратні, а тепер подивіться на наші справжні кімнатні рослини і скажіть від чого вони такі красиві і привабливі? Що ми для цього робимо в куточку природи?

Відповіді дітей : -- Поливаємо, розпушуємо грунт, підживлюємо, миємо листя.

Вих.-ль: -- А які умови необхідні рослині для росту і розвитку? Можливо ось ця схема допоможе вам? (вих.-ль показує схему певних умов для розвитку: відповідний горщик, підготовлений грунт, поливальниця з водою, сонце і термометр).

Відповіді дітей : -- Горщик по розміру, підготовлений грунт, вода, світло і тепло.

Вих.-ль : -- А тепер давайте перевіримо, як ці умови впливають на розвиток рослин за допомогою дослідів у нашій лабораторії.





7.Пошуково- дослідницька діяльність :

ДОСЛІД № 1 : «Чому потрібен підготовлений грунт?»

Вих.-ль : -- Візьмемо в одну посудину землю багату на поживні речовини, а в другу – пісок і поллємо водою. Що сталося? Чому вода в другій посудині швидко витекла? А в землі затрималася?

(Щоб рослина змогла вдосталь напитися)

--- А якщо змішати землю із піском, то вона стане пухкою і корінь краще буде розростатися. А ще до цього можна додати поживних речовин :

-- Попіл з дрів, подріблену яєчну шкаралупку.

Висновок : І це у нас уже буде не просто земля, а підготовлений грунт, у якому рослинка буде краще рости і розвиватися.



ДОСЛІД : № 2. «Яке значення має вода?»

Вих.-ль : -- Декілька днів тому ми з вами відставили кімнатну рослину бальзамін і не поливали її, давайте подивимось, що з нею сталося? (Суха, в’яла). Чому? (корінь не отримував води).

--- А друга, навпаки, була полита і має гарний вигляд. А щоб переконатися, що вода дійсно проходить через всю рослину від

кореня до квітки, зверніть увагу на ці дві кімнатні рослини, чим вони відрізняються? (Кольором).



  • Адже ми з вами поливали їх по- різному : одну—чистою відстояною водою, а другу – підфарбованою, і що?

(Друга змінила колір).

Висновок : Отже, всі рослини потрібно регулярно поливати чистою, відстояною водою, щоб вони мали свій природний вигляд.



8.Зацікавлюючий момент :

Дослід № 3 « Як впливає світло?»

Вих.-ль : --- Ой, діти, а що це за чорний ящик у нас тут? Давайте заглянемо, що там? (кімн. рослина). Чи може вона там рости? Чому? (Там темно). Порівняйте таку саму рослину, яка була в кімнаті, що ми бачимо? (Листки в однієї розправлені, а в іншої --- складені? Чому?

--- А тепер пригадайте ми з вами сіяли насіння овесу у дві посудини, одну ставили у темряву, іншу на світло. Порівняйте.

Дослід № 4: «Вплив тепла».

Вих.-ль : -- А зараз поверніться всі до вікна, і скажіть, чому зараз надворі нічого не росте? ( Зима, холодно, мороз, сніг).

--- А чому в кімнаті росте і цибулька, і петрушка, і квасоля, і кімнатні рослини? (Бо у кімнаті тепло є).

Навіть і гілочки вишні та черешні, які ми зрізали і поставили в кімнаті, змінилися від того, що в кімнаті тепло.

Висновок: Отже, і світло, і тепло дуже потрібне будь- якій живій рослині для нормального розвитку.

(С Т У К У Д В Е Р І )

9. Прихід садівника:

Садівник:О, нарешті я вас знайшов!

- доброго дня дітки! Доброго здоров’я шановні гості!

Я, звичайно, вибачаюсь, можливо я вам щось перебиваю. Але у мене є важливе доручення.

Так як я садівник теплиці працюю з багатьма рослинами: саджаю, пересаджую, доглядаю, підживлюю, мию їх, а вони за це радують мене своїми пахощами та квітами.

І ось до нас надійшло прохання від лікарів народної медицини, у зв’язку із холодною порою року, побільшало простудних захворювань, тому вони попросили нас відвідати як найбільше дитячих садків і поцікавитись чи хворіють дітки і що роблять для профілактики?

( відповіді дітей )


  • А ще, дітки, треба багато рухатись , бувати на свіжому повітрі, і ось я хочу побачити, які ж ви рухливі, давайте перевіримо, хто з вас швидше одягне ось ці фартушки,а для чого, я вам пізніше скажу.

  • Молодці! Які ви спритні!

  • Я помітив, у вас у групі є багато кімнатних рослин.

А я вам приніс ще одну цікаву рослину, яка називається Каланхое Дегремона і має лікувальні властивості. ( вносить в групу )

Росте ця рослина в тропіках Африки, у Центральній та Південній Америці. А у нас Каланхое – вирощують на підвіконні у горщиках.

Висота рослини може досягати і до 1 метра.

Листочки Каланхое м’ясисті, соковиті, і на кінчиках у них є маленькі «діточки», з яких виростають молоденькі рослинки. У сокові Каланхое виявлено багато мікроелементів та корисних лікувальних речовин.

Застосовують, як протизапальний, ранозагоювальний засіб, в вигляді мазі, також соком лікують простудні захворювання при нежиті.


  • Чи закапували вам мами носики соком Каланхое?

  • А для того,щоб ви мали змогу лікуватися, я приніс вам молоденькі живці Каланхое, і пропоную вам розсадити їх у горщики, щоб у кожного вдома була ця лікарська рослина, яка допоможе вам впоратись із простудою.

  • Ви ж умієте доглядати за кімнатними рослинами? ( так .)

( садівник роздає дітям горщики, діти по черзі кладуть в горщики на дно камінчики, та насипають підготовлений грунт )

каланхоє.jpgкаланхоє.jpeg


діточки.jpeg

10. Показ правильного висадження молодої рослини Каланхое.

11. Самостійне висадження рослин дітьми.

12. Подарунок садівникові.

В-ль: - Діти, як добре що до нас сьогодні завітав садівник , і повідомив нам таку цікаву інформацію, а ми йому за це подаруємо наші яскраві роботи, адже він так любить квіти.

Садівник: - дякую, до побачення, бувайте здорові. А мені треба поспішати до інших діток.



13. Аналіз діяльності дітей та заняття.

В-ль: ну що ж діти, перед вами стоїть важливе завдання – догляд за рослинкою, яку ви посадили.

  • А ви запам’ятали назву цієї рослини?

  • І знаєте що потрібно рослинам для розвитку?

  • Які лікувальні властивості вона має?

  • А ще ви отримали домашнє завдання. пам’ятаєте яке?

14. Підсумок. Чи сподобалось вам наше заняття? Що найбільше сподобалось вам на нашому занятті?

Природа - це вічне життя, становлення і рух.

Природа не визнає жартів, вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди сувора; вона завжди права; помилки ж і омани виходять від людей.

Природа - творець всіх творців.

І. Гете
1271199789.gif

Поради для батьків


Осінньо-зимовий сезон з його холодами, відсутністю сонця і частими застудами важко переносяться не тільки дорослими, але й малятами. Тому будь-яка мама намагається поліпшити клімат у квартирі, де дитина проводить у цю пору року більшу частину часу.

І без рослин на підвіконні тут не обійтися - вони і око радують своєю яскравою зеленню, і насичують повітря киснем, а деякі навіть знезаражують приміщення, що дуже придасться в боротьбі з вірусами і бактеріями.




У списку найбільш невибагливих кімнатних рослин для дитячої кімнати лідирують різні види хлорофітумів. Вони добре витримують сухе повітря, тіньолюбні (ці кімнатні рослини не люблять світло настільки, що можуть рости навіть при штучному освітленні!), не піддаються дії шкідників. Все що їм потрібно – температура близько 22о, помірний полив улітку і рідкий – узимку. А вашу дитину пишний кущик хлорофітуму буде радувати своєю яскравою зеленню цілий рік.


Поради педагогічним працівникам
Питання екологічного виховання та освіти населення, а особливо наймолодших, - одне з найважливіших.

Бажано, щоб вихователі всіх дитячих закладів, за можливістю, батьки скористалися методичними рекомендаціями "Дошкільник і екологія”, підготовленими кандидатом педагогічних наук Н.В.Лисенко, "Український фольклор та народні традиції в житті дошкільника” (укладачі М.Бальон, О.Максимова. – Чернівці, 1996 р.). У цих та інших публікаціях визначені мета та завдання екологічної освіти, і виховання в дитячих закладах, які можна сформулювати таким чином:

- формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори в розвитку живої природи та очевидні взаємозв'язки і залежності;

- виховувати у дітей діяльну любов до природи, вміння піклуватися про рослини і тварини, нетерпеливість до безглуздого псування рослин, знищення тварин;

- формувати у дошкільників вміння пізнавати взаємозв'язки у природі;

- розвивати вміння класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприймання та аналізу зовнішніх ознак, способів їх живлення та взаємодії із середовищем;

- знайомити дітей з живими барометрами природи, пристосовуваннями рослин і тварин до змін у природі;c:\users\admin\documents\днз с.тетерівка\sam_4751.jpg

- знайомити дітей з перлинами народної мудрості про дбайливе ставлення до природи;

- вчити культурно поводитись у природі, та найголовнішими завданнями є формування постійної потреби в зміцненні та охороні власного здоров'я і здоров'я інших. Про це часто забувають педагоги і батьки.

Під час здійснення екологічної освіти педагог-дошкільник, по-перше, повинен використовувати такі цікаві форми роботи:

- заняття-вистави "Цілюще зілля”, "Дідусь Лісовичок”, акторами в яких виступають діти;

- прогулянка, екскурсії в природу, в музеї, на поля, в ліс;

- робота дитячих організацій, гуртків, студій: "Зелена аптека”, "Природа і фантазія”, "Юні друзі природи”;

- перегляд кінофільмів, діафільмів, діапозитивів на природничу тематику;

- збирання лікарських рослин, приготування чаїв та коктейлів;

- організація роботи на городах, проведення дослідів з рослинами і тваринами;

- вивчення казок, легенд, загадок, народних прикмет, обрядів та свят;

- використання художньої літератури відповідного змісту.



Все на землі, все треба берегти –

І птаха й звіра, і оту рослину,

Не чванься тим, що цар природи ти –

Бо врешті, ти його частинка.

Друже мій, люби життя,

Люби людей, природу,

А кривду кинь у забуття,

Як камінь в тиху воду.
Б.Лепкий

2893070w732r44il1.gif

Тест „Досвідченого” педагога

Інструкція.

Виберіть, які з народних прислів’їв, на ваш погляд, найбільш відповідають уявленням про вашу діяльність:

1. Педагог дитячого садка – це ...

а) добра конячка усе повезе

б) без матки – бджілки – пропащі дітки

в) під трубами повиті, під шоломом викохані, кінцем списа вигодувані.



2. Педагогічний колектив – це ...

а) у світі, як у морі

б) в однієї ягнички – сім пастухів

в) склеєний посуд два століття живе



3. Навчати дітей означає ...

а) що посієш, те й пожнеш

б) була б нитка, дійдемо й до клубка

в) у дорогу йти – п’ятеро постолів сплести



4. Виховувати дітей означає ...

а) служив сім років, вислужив сім рік, та й тих немає.

б) перемелеться – борошно буде

в) наказом воєвода сильний



5. Розвивати дітей – означає ...

а) цей день не без завтра

б) високо літаєш, та низько сідаєш

в) палка в два кінці



6. Робота з батьками – це ...

а) папір не купила, лист домашній

б) у добру годину мовити, в лиху промовчати

в) способом німого ходимося

Ключ до тесту

Якщо у вас переважають відповіді:

типу А – ви більше орієнтовані на виконання викладацької, корекційно-розвивальної й культосвітньої функції педагога. Отже, можна говорити про те, що ви вже маєте власний, індивідуальний стиль психолого-педагогічної діяльності і правильно вибрати собі професію.

типу Б – у вас переважає мотивація особистісного спілкування з дітьми, батьками, колегами. Це виявляться в тім, що найкраще вам вдається реалізація науково-методичної й виховної функцій педагога. Отже, саме ви зараз найбільше потрібні сучасному дошкільному закладу, щоб зберегти і відродити кращі традиції роботи старшого вихователя ДНЗ.

типу В – пріоритетними напрямками вашої діяльності в ДНЗ є управлінська й соціально-педагогічна. Вам варто задуматися : може ваше покликання – стати завідувачем дитячим садком

Вправа „Афоризми”
Робота в групах.

Виберіть із запропонованих афоризмів один, який найбільше характеризує ваше професійне кредо. Приєднуйтесь до колег, які вибрали афоризм із тієї ж групи.

Ваша група повинна придумати та зобразити образ – метафору, яка б совмістила у собі групове уявлення про професійне кредо педагога.

Образ-метафора – предмет чи явище, яке зображає у переносному виді суть професійної діяльності, її пріоритети та головні цінності, особливості взаємодії з навколишнім середовищем.

Складіть невеликий монолог від імені цього образу, у якому б розповідалося про:


  • до чого прагне цей образ?

  • чого хоче досягнути?

  • що може цей образ?

  • як звичайно знаходиться у взаємодії з колегами, підлеглими, начальником, інформацією?

Стиль розповіді може бути різним. Потім обов’язково проводиться презентація образів.

Синій колір – „комунікатори”

Жовтий колір – « предметники»

Зелений колір – „організатори”

Фіолетовий колір – „інтелігенти – просвітлені”


Синій колір

Капля долбит камень не силой, а частотой.

Дайте детству дозреть в детстве.

Понимание – начало согласия.


Жовтий колір

Чем больше у меня работы, тем больше я учусь.

Лучше выучить меньше, чем ничего.

Делай лучше свое дело и узнай самого себя.


Зелений колір

Один алмаз копирует другой.

Иди к цели через опыт и учись на ошибках.

Час работы научит большему, чем день объяснений.


Фіолетовий колір

Не мыслям надо учить, а мышлению.

Дари свет, темнота появится сама.

Наша личность – это сад, а наша воля – садовник



elka_natur1.jpg

Матеріал підготували:



Завідуюча ДНЗ Коломієць Л.М.

Вихователь ДНЗ Гончарук К.Л.

Адреса закладу :

ДНЗ «Ялинка» с. Тетерівка

Жашківський р- н, Черкаська обл..



19214

Адреса сайту «Дошкілля Жашківщини» http://ocvitazhrvo.jimdo.com/


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка