Відділ освіти Лисянської райдержадміністрації Районний методичний кабінет



Скачати 249.79 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір249.79 Kb.


Відділ освіти Лисянської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет



Свиденко Т.О., Івлєва О.В.,

Багацька О.І., Байрак Н.Ф.

Жмурко К.Д., Кучеренко Н.О.






Упорядник – методист РМК Запара О.Г.
Автори: Свиденко Т.О., Івлєва О.В.,

Багацька О.І., Байрак Н.Ф.

Жмурко К.Д., Кучеренко Н.О.

Збірка містить 5 проектів першого уроку математики в 5 класі. Автори діляться досвідом роботи щодо проведення першого уроку в 5 класі за новим Державним стандартом.

Рекомендовано вчителям математики, які викладають математику в 5 класі.
1 урок математики в 5 класі
Виноградський НВК

Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Лисянської районної ради Черкаської області


Автор – Свиденко Т. О., вчитель математики Виноградського НВК
Перший урок з математики для 5-го класу за темою:
«Повторення вивченого в 1-4 класах».

(підручник: О. С. Істер, Математика, Київ „Генеза” 2013 ).


Виноград


2013

Тема уроку. Повторення вивченого в 1-4 класах.

Мета уроку: повторити і закріпити уміння розв’язувати приклади вивчених типів, задачі на рух, повторити одиниці вимірювання довжини; закріпити навички усних та письмових обчислень, ознайомитися із планетами Сонячної системи; продовжити вчитися працювати в групах.

Закріплювати навички усних та письмових обчислень, уміння розв’язувати задачі на рух; повторити одиниці вимірювання довжини;            

 розвивати  навички усних обчислень, мислення, уміння працювати в групах, увагу; просторову уяву, розумову активність, пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті, обґрунтованість суджень;

       виховувати   культуру спілкування, взаємодопомогу, ознайомити із планетами Сонячної системи.



Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку

 

І. Організація классу.

                   Дзвоник пролунав веселий,

                   Дружно всіх він кличе в клас.

                   Що ж цікаве на уроці пропоную я для вас?



ІІ. Мотивація начання.

Щоб у космос літати, щоб до зірок дістати,

                   Треба нам гарно математику знати.

  Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе нам сьогодні здійснити космічний політ.

                   Наш клас сьогодні – це екіпаж. На чому можна подорожувати в космос? (На ракеті) У вас на партах є геометричні фігури, з них треба створити ракети. Які геометричні фігури використали? (Трикутник, квадрат, чотирикутник)

   У кожного екіпажу є свій бортовий журнал. В ньому капітани будуть записувати результати вашої роботи. В кінці подорожі ці журнали ви здасте мені і я врахую результати при оцінюванні ваших навчальних досягнень.

 

ІІІ. Повторення й узагальнення знань.


  1. Математична розминка (проводиться методом «Блискавка».)


 

Перед польотом перевіримо вашу готовність. Відповідає той, хто спіймає кульку.


-Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки? (Ділення)

-Яку арифметичну дію виконуємо при порівнянні чисел?(Віднімання)

-Який знак треба поставити між числами при збільшенні числа у кілька разів?

(Множення)

-Як знайти частину від числа? (Діленням)

-Як називаються числа при множенні?


Молодці,от тепер я бачу,ви готові до польоту.

2. Повідомлення завдань уроку
Наш маршрут такий: відвідати деякі  планети Сонячної системи і повторити вивчені навички: усних та письмових обчислень, умінь розв‘язувати  задачі.
3. Каліграфічна хвилинка

Екіпажам - готовність номер 1.Перевірити порядок на робочому місці,положення тіла під час письма. Відлік:10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2,1, пуск! Щоб наші космічні кораблі набрали відповідну швидкість,ми маємо перевірити свою пам'ять (прийом «Сфотографуй » :

– правильно прочитати числа (№ 1, ст.. 5);

- Записати  в зошити найменше та найбільше число.

 - Які числа записали? (111,417 009)

- Скільки всього одиниць в першому числі? Скільки всього тисяч в другому числі?

- № 2, ст. 5.(Самоперевірка за заздалегідь приготовленими записами на дошці).

4. Робота в групах

А зараз нам треба буде попрацювати в групах. Не забувайте правила Зараз кожному екіпажу необхідно буде скласти пазл, на якому зображена планета, про яку ми сьогодні дізнаємося. Але для того, щоб його скласти, необхідно розв’язати приклади.

1 група


№ 8 (1, 3); № 9(1; 3); № 34(1); №40.

2 група


№ 8 (2, 4); № 9(2; 4); № 34(2); №41.

 3 група


№12; № 19; № 24.

Отже, планети Сонячної системи розташовані навколо чого? (Сонця) Що таке Сонце? (Зірка) Які ж планети ми відвідаємо сьогодні? (Меркурій, Марс, Земля, Венера).



  • Яка планета найближча до Сонця? (Меркурій) .

Діти читають.

 Ми знаходимось на планеті Меркурій.Це найближча до Сонця планета її відстань до Сонця змінюється від 46 до 70 млн. км.


Це найшвидша планета, адже за рік вона «оббігає» навколо Сонця аж 4 рази. Дні тут дуже жаркі й довгі (температура +400 С цілих 3 місяці ). Ночі — навпаки, дуже холодні -180 С.
Учитель.
Меркурій – жовта планета,покрита шаром пилу і кратерами.Там немає нічого живого. Одне лиш мовчазне і мертве каміння.

Ну що ж, летимо далі до іншої планети.

Ой,нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. Що це таке?

(Це мільярди кам'яних частинок, що обертаються в Сонячній системі. Більшість із них дуже малі і згорають, входячи у атмосферу.) Метеоритики можна знищити,виконавши швидко обчислення.



Відстань від Сонця до Землі в середньому 150 млн.км, а від Сонця до Меркурія –приблизно 60 млн.км. На скільки відстань від Сонця доЗемлі більша за відстань від Сонця до Меркурія?
Один відповідає, інші підтверджують правильність сигнальними картками.

 Яка ж наступна планета? (Венера)

Ми знаходимося на планеті Венера. Це друга планета від Сонця. її відстань від Сонця від 107 до 109 млн. км. Ця планета найяскравіший об'єкт на небі після Сонця і Місяця.

Венера повільніша від Меркурія,бо тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Температура на поверхні Венери найвища в Сонячній системі. За розмірами Венера майже така,як і Земля.



- Яка температура поверхні на Венері, ви дізнаєтесь, виконавши обчислен­ня: Різницю чисел 24 300 і 24 190 зменшити на 20. (90 градусів).

Обміняйтесь зошитами  і зробіть взаємоперевірку.



Запис на дошці та в зошитах, пояснення.
 

Ну що ж,рушаймо далі.

А в нас знову небезпека – космічні пірати.Вони вимагають,щоб ми виконали їхні завдання. Інакше далі нас пірати не пропустять.

1. Початковий рівень. Розмістіть одиниці вимірювання довжини від найменшої до найбільшої. Зайве викресліть: км, м, т, мм, дм, см, кг.

2. Середній рівень. № 26.

3. Достатній рівень. №38.

Обміняйтесь зошитами  і зробіть взаємоперевірку.

Фізкультхвилинка

 Рушаймо на наступну планету. Що ж це за планета?

Це наша рідна планета – Земля.



Земля – третя планета від Сонця. Земля – єдина планета в Сонячній системі з атмосферою, багатою  киснем. Завдяки своїм унікальним у Всесвіті природним умовам, стала місцем, де виникло життя. 

  Скажіть, а які  повітряні транспортні засоби ви знаєте? (Літак, вертоліт).



Давайте розв’яжемо задачу (високий рівень).

Один вертоліт пролетів 480 км, а другий 800 км. Перший вертоліт був у польоті на 2 год менше. Скільки годин був у польоті кожний вертоліт, якщо їх швидкість однакова?

 Розв’язування  задачі на дошці та в зошитах.

 І остання планета, яку ми відвідаємо, буде - ... (Марс)
МАРС
Марс – найближча до Землі планета (після Венери ). Його денна температура на поверхні нагадує земну. Це четверта планета від Сонця. Марс називають червоною планетою за його іржаво - червоний колір. Марс є найбільш вивченою планетою після Землі. На нього здійснювало посадку більше космічних апаратів, ніж на будь - яку іншу планету.

Усно пояснити хід розв’язування рівнянь: № 16; № 22.


 

IV. Підсумок уроку
- Діти,  сьогодні ми відвідали  тільки чотири планети з 9.

Подорож наша закінчується. Ми повертаємося на нашу рідну планету, проходимо атмосферу. І давайте дамо нашим очам відпочити на хмаринках.

Фізкультхвилинка для очей.
От і Земля. Наша подорож завершилася.У польоті ви добре подолали всі труднощі й випробування. Важким був шлях,але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали хороші знання, виявили, кому і над чим треба попрацювати. Капітани екіпажів, прошу здати бортові журнали. Під час канікул ви підготуєте матеріал про планети, які ми не встигли відвідати і на годині спілкування  поділитися інформацією.
.Скільки планет і які саме ви відвідали?
.-Що вам найбільше запам'яталося?
.-Що було важким у польоті?
Дякую вам за змістовну співпрацю.

V. Домашнє завдання. А.№3; №7; №21;

Б. № 32; № 35; № 37.




1 урок математики в 5 класі
Автор – Івлєва О.В., вчитель математики

Журжинецького НВК.

Тема: Повторення матеріалу, вивченого в 1-4 класах. Додавання та віднімання багатоцифрових чисел.

Цілі: навчальна: відтворити вміння читати та записувати багатоцифрові числа; повторити означення дій додавання та віднімання, назви компонентів цих дій та знаходження невідомих компонентів; відпрацювати вміння виконання додавання та віднімання чисел;

розвивальна: активізувати пізнавальну активність учнів, математичне мовлення;
виховна: виховувати уважність, наполегливість, самостійність в роботі.

Тип уроку: урок повторення та систематизації знань, умінь та навичок

Обладнання: підручник, кольорові картки, тестові завдання, ПК, проектор

Хід уроку



І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

Знайомить учнів з новим підручником.




ІІ. Формування мети та завдань уроку.

Учитель пропонує учням пригадати як читати та записувати числа.



  1. На дошці записані числа: 245, 5078, 123790 ( учні читають).

  2. Потім учитель читає числа, а учні знаходять відповідні записи на дошці, вказуючи колір сердечка.

Сім тисяч двісті два; сімдесят тисяч двадцять два; сім тисяч два; сімсот сім тисяч двадцять.



Отже, завданням на урок: пригадати запис та читання чисел та нагадати дії додавання та віднімання двох чисел.
План повторення.

  1. Читання та запис натуральних чисел.

  2. Додавання та віднімання натуральних чисел

  3. Назва компонентів дії додавання

  4. Знаходження невідомого доданка

  5. Назва компонентів дії віднімання

  6. Знаходження невідомого зменшуваного

  7. Знаходження невідомого від’ємника



У формі фронтальної бесіди учні нагадують назви компонентів дій додавання та віднімання, правила знаходження невідомого доданка, зменшуваного та віддємника. Наводять елементарні приклади.


ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.
Робота з підручником. (усно) виконати завдання № 1, 4, 6

Виконання письмових завдань: № 2, 8, 14, 29.


ІV. Підсумки уроку.

Учням роздати картки з малюнком, на яких вони будуть відмічати правильні відповіді до тестових завдань. Тестові завдання проектуються на екран і створені в редакторі PowerPoint.


КАРТКА. ( на кульці записати вибрану відповідь)

documentdocumentdocumentdocument

ПРЕЗЕНТАЦІЯ




Відповід. 1Б; 2В; 3А; 4Г.


V. Домашнє завдання № 3,5,10,16,30
Додатково. Скласти кросворд за схемою



1 урок математики в 5 класі
Лисянський НВК

‘’Загальноосвітня школа I – III ступенів №1 - гімназія‘’


Автори: Багацька О.І., Байрак Н.Ф.

Тема уроку. Повторення матеріалу, вивченого в початкових класах.

Мета уроку: відтворити вміння читати і записувати багатоцифрові числа, повторити означення дій , назви компонентів цих дій, правила знаходження невідомих компонентів, порядок дій у числових виразах, формувати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, грамотно формулювати математичні твердження, розвивати пам’ять ,увагу, обчислювальні навички, логічне мислення, виховувати старанність, дисциплінованість, почуття відповідальності.

Тип уроку: повторення і систематизація знань і вмінь.

Обладнання: підручник О.С. Істер

Табличка прикладів для швидкого обчислення ‘’ Упіймай число’’.



Хід уроку.

  1. Організаційний етап.

  1. Знайомство з учнями класу.

  2. Ознайомлення учнів з особливостями вивчення математики у 5 класі, вимогами до вивчення предмета, критеріями оцінювання навчальних досягнень.

  3. Ознайомлення учнів зі структурою підручника та особливостями роботи з підручником.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Які асоціації у вас викликає слово ’’УРОК’’?

Розкладемо його по літерах:

У – успіх,

Р – радість,

О – обдарованість,

К – кмітливість.

Чого ви чекаєте від цього уроку?

Сподіваюсь, що сьогодні на уроці на вас чекає успіх і радість.

Ви зможете показати свою обдарованість і кмітливість.

Китайський педагог і філософ Конфуцій сказав: Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, трохи пам’ятаю. Те, що чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.’’




Сьогодні, у формі гри, ми повторимо дії з числами, правила знаходження невідомих компонентів, розв’яжемо цікаві задачі та рівняння.

. Приказки;

. Знаки;

. Хвилинка швидкого обчислення;

. Впіймай число;

. Казкові задачі;

. Рівняння;

. Веселі запитання.



  1. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

Запитання для повторення матеріалу.

  1. Означення дій додавання, віднімання, множення, ділення.

  2. Назви компонентів дій.

  3. Правила знаходження невідомих компонентів.

  4. Порядок виконання дій у прикладах.

З давніх-давен щасливим вважалося число 7. У багатьох народів це число увійшло до легенд, прислів’їв та приказок. Усі чули про сім чудес світу? Хто може їх назвати?

Відповідь:

  1. Висячі сади Семіраміди у Вавілоні.

  2. Великі піраміди у Єгипті.

  3. Храм Артеміди у Ефесі.

  4. Статуя Зевса в Олімпі.

  5. Галікарнаський мавзолей.

  6. Статуя Бога Сонця на острові Родос.

  7. Александрійський маяк.



Конкурс ‘’Приказки’’

Назвати прслів’я та приказки, у яких зустрічається цифра 7 ?



Відповідь:

  1. Сім раз відміряй, а раз відріж.

  2. Один з сошкою, а семеро з ложкою.

  3. Сім п’ятниць на тижні.

  4. Сім верст до небес і все пішки.

  5. Краще один раз побачити, ніж сім раз почути.

  6. Семеро одного не ждуть.

  7. Сім баб – сім рад, а дитя безпутне.

  1. Застосування знань і вмінь.

Конкурс '' Знаки''

Ось задача не із легких,

Віднімай, діли і множ,

Плюси став, а також дужки,

Віримо, до фінішу прийдеш.

Вставте між числами знаки, щоб утворилися вирази, значення яких дорівнюють:



Вирази Відповідь

5 5 5 5 = 3 (5+5+5):5=3

5 5 5 5 = 4 (5х5-5):5=4

5 5 5 5 = 5 (5-5)х5+5=5

5 5 5 5 = 6 (5х5+5):5=6

8 8 8 8 8 8 8 8 = 1000 888+88+8+8+8=1000


Конкурс '' Хвилинка швидкого обчислення із сюрпризом''

– Покажемо, наскільки швидко і вправно в учнів працює '' мозковий комп'ютер''. На розв'язання прикладів та розшифровку ключового слова – перевірки, вам надається 5 хвилин.

2764+358=? 2345:5=?

32568+1481=? 882:21=?

12327-5839=? 23х50=?

357х4=? 33х54=?

Ь Ц Л О

1150 42 6488 1428

М Д О Е

3122 469 34049 42



( МОЛОДЕЦЬ).
Фізкультхвилинка.

Наші ручки: раз, два, три!

Наші ніжки: раз, два, три!

На носок, на каблучок,

Руки вліво, руки вправо:

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядем, два – присядем,

Гарний настрій, добре всім,

Покружляли, повертілись

Й тихо всі за парти сіли.



Конкурс ''Упіймай число''

Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх у інші величини.



5 годин

4 тони

2 доби

8000 метрів

8 км

3 центнера

4000 кілограм

48 годин

30 тон

300 хвилин


Конкурс '' Казкові задачі''

Задача №1

Кіт Матроскін продав 42л. молока по 96коп. за літр та 16 кг. сиру по 2 гривні за кілограм.

Скільки грошей отримав Матроскін за свій товар?

Розв'язання.



  1. 42х96=40(грн.) 32(коп.) – за молоко.

  2. 2х16=32(грн.) – за сир.

  3. 40грн.32коп.+ 32грн. = 72грн. 32коп.

Відповідь: 72грн.32коп.

Задача №2

У пошуках Царівни Жабки Іван Царевич обстежив 4 болота.

На кожному болоті було по 357 купин, а на кожній купині сиділо по 9 жабок.

Скільки жабок перецілував Іван Царевич у пошуках своєї нареченої?

Відповідь: 12852 жабки.

Задача №3

Хрещена мати Попелюшки добре знала математику. Вона вміло, з допомогою чарівної палички змінювала розміри предметів. Давайте дослідимо, як саме відбувалися ці зміни.

У скільки разів Хрещена мати збільшувала розміри казкових персонажів?



  1. Нехай довжина карети 4м, а діаметр гарбуза 40см. Тоді 4м:40см = 400см:40см = 10разів.

Відповідь: розміри персонажів були збільшені в 10 разів.


  1. Якого росту був кучер, якщо розміри пацюка 16 см?

16см х 10 =160см = 1м 60см

Відповідь: ріст кучера 1м 60см.




  1. Яких розмірів були казкові коні, якщо розміри мишей 8см?

8см х10 =80см

Відповідь: карету тягли поні.





  1. Розв'язати рівняння.

6426 : Х = 42 Х : 38 = 529

Х = 6426:42 Х = 529 х 38

Х = 153 Х = 20102

Відповідь: 153 Відповідь: 20102


Конкурс '' Веселі запитання''

  1. Скільки хвилин в трьох годинах? (180хв).

  2. Скільки днів у році? (365 – 366днів).

  3. Скільки зубів у дорослої людини? (32).

  4. Скільки кольорів у веселки? (7).



  1. Підсумок уроку.

Запитання.

  1. Чого ви навчились на уроці?

  2. Що сподобалось на уроці? А що не сподобалось?

  3. Як би ви оцінили свою роботу на уроці?




  1. Домашнє завдання. №16, №20 (О. С. Істер).

Ми пройшли всі етапи уроку. Настав час відкрити для себе одну із таємниць мудрості.

Є просто дім, а є ще дім науки,

В якому мудрість й сила розуму живе.

І хто пізнає насолоду знань,

Той звідти вже ніколи не піде.

Знання – це мудрість, мудрість – то є вічність.



1 урок математики в 5 класі
Автор – Жмурко К.Д., вчитель математики

Шубиноставської ЗОШ І-ІІІ ст.



Тема: Повторення вивченого в початкових класах.

Мета: навчальна: повторити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу за початкові класи; розвивальна: формувати вміння правильно і чітко висловлюватись, грамотно формулювати математичні твердження; виховна: виховувати бережливе ставлення до книг, зокрема , до підручників, до особистого і шкільного майна.

Обладнання: макет корабля, карта маршруту, роздатковий матеріал.

Тип уроку: Урок повторення і систематизації знань.

Хід уроку

Учитель: Дзвоник пролунав! Ура!

Бо сьогодні не просто урок,

А цікава і змістовна гра.

Тож усе скоріш кидайте,

Всі голівки піднімайте.


Сьогодні я отримала телеграму від Королеви Математики, в якій вона пише, Що дарує нам подорож Математичним морем. Ми з вами будемо подорожувати, але під час подорожі ви будете не просто учнями, а учнями – «краплинками води». Вашими помічниками в подорожі стануть: уважність, пам'ять, швидкість мислення, винахідливість та взаємоповага. Але щоб перетворитися на краплинки води і потрапити до моря, варто перевірити чи готові ви до подорожі. Правильні відповіді дозволяють нам подорожувати з острова на острів.

У ці осінні дні холодні

Нам всім так хочеться тепла,

Тож дружно вирушим до моря!

Ну що, готові, дітвора?



  1. ОСРІВ УСНИХ ОБЧИСЛЕНЬ.

Гра. Мозковий штурм.autoshape 3

  • Які числа використовуються для лічби предметів?

  • Яке найменше натуральне число?

  • Чи має натуральний ряд найбільше число?

  • Назвіть арифметичні дії?

  • Як називаються числа придії додавання, віднімання, множення і ділення.?

  • Як знайти невідомий доданок, зменшуване, від’ємник, множник, ділене , дільник.?

  • Назви:

  • Наступне число за числом 345?

  • Попереднє перед числом 825?

  • Число на одиницю більше за число 800?

  • Збільшити число 12 у 3 рази?

  • Збільшити число 74 на 5?

  • Зменшити число 39 на 2?

  • Зменшити число 42 у 2 рази?

  • Прочитати числа : 8325, 17015, 249000, 2001, 50005, 1345789.

  • Назви найбільше п’ятицифрове число.

  • У саду росте 27 дерев 2/3 всіх дерев - яблуні. Скільки яблунь росло в саду.

  • Довжина шкільного паркану 54 метри, а ширина 32 метри. Скільки метрів дроту потрібно щоб обгородити паркан.

ОБЧИСЛИТИ:

  • 23*3-9= 40+15*4= 240/3-10= 124*10= 64/8*3= 340+120=

Учитель: Я бачу що ви добре підготовилися до плавання і всі готові в подорож. (перетворює учнів в краплинки води, одіваючи на голови голубі панамки)

2 ОСТРІВ ЗАДАЧНИЙ.

Нас зустрічають дельфіни



Робота з підручником.

Робота в групах з наступною перевіркою.

1 група. №12 №28(1) №33(а) Різнорівневі.

2 група №14 №28(2) №33(в) ( відповіді записані на дошці)

Учитель6 дельфіни залишилися дуже задоволені вами. Ви добре навчилися мислити і працювати з числами.



ОСТРІВ РІВНЯНЬ. Господарами цього острова є пінгвіни. Вони чекають на вас.

Робота в парах. Розвязати рівняння.

1 пара х+1427=5371 х*24=15048 Х-32475=1431

2 Пара 12325+х=17024 х/427=25 4525-х=2329

3 Пара 24731+х=52427 29008/х=37 х-2324=1728

Учитель: Із цим завданням ви справилися. Мешканці острова дозволяють вам подорожувати до наступного острова.

ОСТРІВ ВІДПОЧИНКУ.

Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться трудитись,

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись

Руки вгору, руки в боки

І зробіть чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть

Плесніть, дітки кілька раз

За роботу – все гаразд




ОСТРІВ ПРИГОД.

Учитель: Я чую сигнал тривоги. Нас кличе восьминіг на допомогу. Щоб йому допомогти ми повинні попрацювати самостійно.

Робота в зошитах. №17( 1,3) – середній рівень № 35 - достатній рівень №43 високий рівень. ( Учитель перевіряє роботи і робить аналіз самастійної роботи)

ОСТРІВ СКАРБІВ (шкатулка)

Підведення підсумків та виставлення оцінок.

Домашнє завдання № 10 – початковий рівень №13- середній рівень №37 – достатній рівень.

1 урок математики в 5 класі
Автор –Кучеренко Н.О., вчитель

математики Чаплинського НВК


Урок - подорож
Тема: Повторення матеріалу за курс початкової школи

Мета:

Освітня – систематизувати, узагальнити знання учнів про дії над числами,

розв’язування рівнянь, розв’язування текстових задач, знаходження дробу від числа, знаходження числа за його дробом, чисел;



розвивальна - розвивати в учнів уважність, навички пошукової діяльності, логічного мислення, самоконтролю, пізнавальну активність; формувати вміння узагальнювати та робити висновки; правильно висловлювати думки; розвивати навички раціональної обробки інформації; активізувати розумову діяльність шляхом розв’язування нестандартних завдань в умовах обмеженого часу;

виховна - формувати свідоме ставлення до набутих знань, вміння співпрацювати в ході спільної навчальної діяльності, навички колективної роботи, працьовитість, прищеплювати бажання мати якісні, глибокі знання, стимулювати зацікавленість вивченням математики; привчати до виступів перед аудиторією.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань набутих в початковій школі

Обладнання : роздатковий матеріал; О.С. Істер підручник «Математика» 5 клас Київ «Генеза» 2013 ; мультимедійна дошка.

Хід уроку
1 Організаційний етап.

1 Перевірка готовності учнів до уроку

2. Емоційне налаштування:


Продзвенів дзвінок веселий,

Запросив до класу нас.

Чекає урок цікавий

Сьогодні усіх вас.

Тож часу не гаємо

А роботу швидше починаємо.



3. Девіз уроку проектується на дошку

У

Угору

С

Сходами

П

Пізнання

І

Ідемо

Х

Хоробро

4. Робота в групах: Розділити учнів на трійки за таким принципом: сильний, середній і слабкий учень, або сильний і два слабких учні, або два середніх і один слабкий учень. Провести інструктаж: « Я сподіваюсь, що кожен з вас внесе особистий вклад у спільну справу, висловити свої ідеї, буде уважно вислуховувати партнерів, чітко слідкувати за тим, щоб у всіх були рівні можливості на участь в роботі. Кожен член групи повинен розуміти, що він робить і як треба виконувати завдання».

Пронумерувати учнів за таким принципом: сильний-№1, середній-№2, слабий-№3. Якщо в групі сильний і два слабких учні, або два середніх і один слабкий учень, провести нумерацію так, щоб слабким учням відповідав №3

Учитель: Сьогодні ми вирушаємо в гості до Осені. А де ж вона живе? Щоб дати відповідь на це запитання, треба знайти значення виразу, що записаний на дошці, і поставити у відповідність результатам дій букву у таблиці.

1000 – (119 + 283) + (544 – 457) – 137∙5 = 0

1) 119 +238 = 402 2) 544 – 457 = 87

3) 137∙5 = 685 4) 1000 – 402 = 598

5) 598 + 87 = 685 6) 685 – 685 = 0

Таблиця 1


87

0

402

598

685

л

!

у

с

і

Відповідь: ( У лісі!)

Учитель А щоб Лісовичок, який живе у чарівному лісі дозволив нам іти стежинкою, потрібно розв’язати такі рівняння:

1) х – 4589 = 987



( х = 4589 +987

х =5576)
2) х + 2387 = 4005

( х = 4005 – 2387

х = 1618)

3) 35 492 – х = 9871



( х = 35 492 –9871

х = 25 621)

4) 24 ∙ х = 15048



( х =15048 ÷ 24

х = 627)

5) 29008 ÷ х = 37



( х = 29 008 ÷ 37

х =784)

6) х ÷ 427 = 25



( х = 427 ∙ 25

х =10675)

Після виконання завдання відбувається ротація трійок за раніше визначеним порядком: учні з номером 1переходять до наступної трійки за годинниковою стрілкою, а учні з номером 2 переходять через дві трійки проти годинникової стрілки; учні з номером 3 залишаються на місці і є постійними членами трійки. Результатом буде нова трійка. В нових трійках перевіряється правильність виконання завдання.

Лісовичок. А ще дайте відповіді на такі запитання:

1) Як знайти невідомий доданок? (потрібно від суми відняти відомий доданок)

2) Як називають компоненти та результати дії ділення? (ділене, дільник, частка)

3) Скільки мишей зїдає сова за день? (ніскільки, адже вона полює вночі)

4) Четверо гравців грали в доміно 4 години. Скільки годин грав кожний? ( 4 години)

5) У чому суть переставного закону додавання? (від перестановки доданків сума не змінюється)

6) У чому різниця між усним і письмовим додаванням? ( усне починаємо з десятків, сотень, а письмове з одиниць.)

Учитель зверніть увагу – в небі зграя птахів. На яку цифру схоже схематичне зображення пташки? Правильно, на цифру 3. ( каліграфічна хвилинка: запишіть у зошитах рядок цифри 3).

Різні птахи літають з різною швидкістю.наприклад ворона за 3 години польоту може подолати відстань 90 км, куріпка – 120 км, шпак – 210 км. Знайдіть швидкість кожного птаха. Хто з них літає швидше?

(Відповідь: ворона - 30 км/год, куріпка - 40 км/год, шпак – 70 км/год )

За 2 години польоту горобець долає відстань 112км, ластівка - 148 км, качка - 170 км. На скільки швидкість качки більша за швидкість горобця? Ластівки? ( Відповідь: горобець на 30 км/год)

Швидкість польоту горобця на 26 км/год більша ніж швидкість ворони і на 14 км/год менша ніж швидкість шпака. Знайдіть швидкість горобця і шпака, якщо ворона за 2 години польоту долає відстань 60 км. (Відповідь: швидкість горобця – 56 км/год, шпака 70 км/год)

Учитель. З цим завданням впорались. А куди йти далі? Може нам струмок підкаже?

Струмок. Щоб перейти через мене, обчисліть значення виразу:


  1. (b + а ÷ 7 – 1599, якщо а = 18186; b =3879

(3879 + 18186÷ 7 – 1599=4878

1) 18186 ÷7 =2598

2) 3879+2598=6477

3) 6477 – 1599 =4878)

  1. х– 15 ∙y +17987, якщо х = 12 389; y = 463

(12 389 - 15∙463 + 17 987 =18531

1) 15∙463 =6945

2) 12 389 – 6945 =5444

3) 5444 + 17987 =18531)

3) b ÷ 34 + b, якщо b =884



884 ÷ 34 + 884 = 910

4) 1000 – 774 ÷а, якщо а = 43



1000 – 774 ÷ 43 = 982

Після виконання завдання відбувається ротація трійок. Перевіряється правильність виконання завдання

Учитель . Ми прийшли на галявину « Усної лічби»

)

Робота з підручником О.С.Істер Математика 5 клас.



1. Усно

1 Прочитай числа:

1) 7283; 2) 14 013; 3) 417 009; 4) 3001;

5) 111; 6) 200 007 7) 13 000 8) 127 397.


6 Наведи приклади чисел, у яких:

  1. цифра 7 – це цифра тисяч;

  2. цифра 0 – це цифра сотень;

  3. цифра 9 – це цифра десятків;

  4. цифра 5 – це цифра одиниць.

12 Запиши числа в порядку спадання та відгадай прізвище y видатного українського письменника: 36 981 (Н),37 291(Р), 36 831 (О), 42 379 (Ф), 36 979 (К), 37 219(А) (Відповідь: Франко)
14 У 5 –А навчається 27 учнів, а в 5-Б – на 2 учні менше. Скільки учнів навчається у двох класах разом? ( Відповідь 52)
28 Наведи приклад чотирицифрового числа, яке при:
1) збільшенні на 115 перетворюється на п’ятицифрове;

( 10000 – 115=9885. Відповідь: 9885)



  1. зменшенні на 208 перетворюється на трицифрове

(1000 -208 =792,Відповідь 792)

3)збільшенні на 1217 залишається чотирицифровим

( 1111 +1217 =2328)
Фізкультхвилинка


На галявині вогнище,

Полум’я стелиться низько-низько, (присідають)

Далі багаття розгоряється

(піднімаються)

І полум’я коливається.

(показують руками)



Ми взяли водичку прямо із

кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітують руками)

І з галявини пішли.(крокують).



Учитель Подивіться на галявині білочка розкидала горішки. Давайте допоможемо білочці зібрати горішки. Може, дорогу до Осені нам покаже!? ( на горішках номера задач, горішки потрібно зібрати і задачі розв’язати)

36 У ящики по 10 кг і 5кг розклали 600кг огірків, п’ятикілограмових ящиків було 26. Скільки знадобилось ящиків місткістю по 10 кг?



(Розв’язання: 26×5 = 130( кг) 0гірків в 5 кілограмових ящиках;

600 – 130 = 470 (кг) огірків в 10 кілограмових ящиках;

470÷ 10 = 47( ящиків) знадобилося 10 кілограмових. Відповідь: 47)
Після виконання завдання відбувається ротація трійок. Перевіряється правильність виконання завдання
38 Автомобіль проїхав 240 км за3 год. Швидкість мотоцикліста на 5 км/год менша від швидкості автомобіля. Скільки кілометрів проїде мотоцикліст а 2 години? (Розв’язання: 240÷3 = 80( км/год) - швидкість автомобіля; 80 – 5 = 75( км/год) - швидкість мотоцикліста. 75×5 = 150( км) - проїхав мотоцикліст за 2 години Відповідь: 150 км)
Після виконання завдання відбувається ротація трійок. Перевіряється правильність виконання завдання
40 За продаж моркви й буряків сім’я фермерів отримала 7800 грн. за моркву отримала 1/3 всієї виручки, решту за буряки. На скільки більше отримали за буряки, ніж за моркву?

(Розв’язання: 7800 ÷ 3 =2600( грн.) - отримали за моркву;

7800 – 2600 = 5200(грн.) – отримали за буряки;

5200 – 2600 = 2600 (грн.)- отримали більше за буряки ніж за моркву. Відповідь; на 2600 грн)

Після виконання завдання відбувається ротація трійок. Перевіряється правильність виконання завдання
Білочка. Дякую за допомогу. Ідіть до того дуба, він може допоможе Осінь знайти. На дубі залишилися листочки, які треба полічити

  1. 35 +15+16+4

  2. 23 + 7+13+7

  3. 44 +16+11+9

( Відповідь: 1) 70; 2)50; 3) 80.)

Після виконання завдання відбувається ротація трійок. Перевіряється правильність виконання завдання
Учитель. Що за кумедний Зайчик нам зустрівся?

Зайчик. Вам слід полічити від 1 до7, називаючи геометричні фігури, з яких я складений. Тоді напевно зустрінете Осінь.


Осінь. Добрий день, дітки! Дякую, що прийшли до мене в гості. Знаю,що ви подолали всі перешкоди, які вам траплялися на шляху до мене.за це я вас пригощаю своїми дарами!) завжди будьте наполегливими, сумлінними, уважними! Успіхів вам! До зустрічі в наступному році!


Підсумок уроку:

Мікрофон:

Чи сподобався вам урок?

На уроці я…

-дізнався…

- зрозумів …

- навчився..

- найбільший мій успіх – це..

- найбільші труднощі я відчув …

- я не вмів, а тепер умію..

- я змінив своє ставлення до…

- на наступному уроці я хочу..



Оцінювання учнів

Домашнє завдання; №7; № 18; № 34; № 39




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка