Виховна година «Наповнюймо серця добром»



Скачати 90.91 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір90.91 Kb.




Виховна година

«Наповнюймо серця добром»

Підготувала класний керівник

ЗОШ І-ІІІст.с. Перепельників

Висоцька О.Б.

Мета: з’ясувати значення понять людська індивідуальність,вчитись жити за законами добра і справедливості,виховувати прагнення до самовдосконалення,уміння поважати в інших людях власну гідність,формувати вміння сприймати оцінку своїх учинків іншими,виховувати почуття любові та поваги до рідних і близьких,почуття патріотизму.

Основний зміст уроку.

Привітання. Посміхнімось сонечку «Здрастуй золотаве!»

Усміхнімось одне одному,погляньмо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А ми гостям посміхнемось,побажаємо добра.



Вступне слово учителя.

Наш урок розпочався з усмішки,адже щира посмішка,ласкаве слово,хоча б краплина тепла мають дуже велику силу.

В.Сухомлинський учив «Роби добро не тільки тоді,коли бачать люди. Значно більше треба для того,щоб залишитись людиною тоді,коли тебе ніхто не бачить.

В житті ми зустрічаємось з красою і підлістю,радістю і горем. Чому ж в такому гарному світі існує зло, байдужість,жорстокість? Чому ми не уміємо прощати одне одному,захистити один одного,допомогти? Чи залишимо ми добрі сторінки нашого життя?

Людина прийшла у світ творити добро і кожен новий день повинен розпочинатися з добрих побажань один одному і легкокрилою піснею благословляти на добрі справи на благо і добро нашої України.

А зараз з’ясуємо як ви розумієте слово

Кожна людина має свої звички та інтереси

У кожної людини власний внутрішній світ.

А зараз ми спробуємо намалювати портрет справжньої людини.

(Добра, милосердна,ласкава,привітна,мудра.)

Кажуть,коли народжується дитина Бог запалює свічку і посилає ангела до неї. Той цілує її тричі:у чоло,щоб була мудра,у щічки,щоб була красива,а у груди – щоб була здорова і добра.

Запитання учителя.


  1. Скажіть, чи приходилось вам робити добрі справи і які?

  2. А хто ж отримує більше задоволення: той , хто творить добро чи той,кому його роблять?

  3. Хто ж, на вашу думку, потребує у наш час допомоги?

А зараз з’ясуємо,що ж таке добро?

Вчитель. У працях Сухомлинського знаходимо ту вакцину, що вбиває віруси зла. Він пише: «Роби все так,щоб хорошим людям було добре,а злим-нестерпно. Ти користуєшся благами,створеними іншими людьми,плати їм за це добром. Але не будь байдужим до зла,борись з ним. Люблячи себе, людина прагне позбавитись поганих рис,досягти досконалості.

Ось у мене лист хлопчика, який вважає себе ображеним: «Мене штовхнув товариш,бо я вдарив собаку, я забрав іграшки у сестри і вона на мене образилась. Зі мною ніхто не говорить, бо я образив сусіда.

Хто цього хлопця покарав,наказав?

Вчитель. То ж,діти,намагайтесь поводитись так,щоб люди казали про вас такими словами:

Живи,добро звершає та нагород за все не вимагає.

Лиш в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.



Вчитель. Скажіть,діти,чи хочете ви бути щасливими? Звичайно, цього прагне кожна людина. Але щасливими не народжуються-ними стають. Важливу роль у цьому відіграє сім’я. Згадайте прислів’я чи приказки про сім’ю.

З родини йде щастя людини.

Нащо клад,якщо в сім'ї лад.

У дитини заболить пальчику мами-серце.

Дерево міцне корінням,а людина-домом.

Вчитель. Всі ми прагнемо мати добру родину але кожен з нас є зобов’язаним перед нею.

Учитель розповідає притчу «Три хлібини.»

Як ви розумієте підтекст притчі?

Потрібно шанувати батьків,бо вони дали нам життя. Коли ми були маленькі,батьки піклувались,а коли ми виросли,а батьки постаріли,ми повинні піклуватись про них.

Учитель. А чи завжди ви поводитесь добре у сім’ї? Давайте закінчимо речення, яке починається словами «Не можна…»

Вчитель. З родини ми виходимо у широкий світ. Тому ми хочемо мати щирих, вірних друзів, спілкуватись з ними. Згадаймо,що народ говорить про дружбу?

(Учні наводять приказки про дружбу,висловлюють думки: «Хто є справжній друг?»

А якщо людина зрадить,принизить,обмане,то як про неї скажемо?( Безсовісна.)

Вчитель розповідає притчу про совість .

Стародавні греки вважали,що стежка-це наше життя. А чотири чоловіки,це ми-люди,такі різні в цьому жітті,перший чоловік,який був на вашу думку ?(Байдужий).Другий-егоїст,третій-безсовісний.Який же,на вашу думку ,четвертий?(Людина із совістю).



Поради Сухомлинського .

Хай світлими і чистими будуть ваші помисли,а всі справи-добрими.

Вірте у духовне очищення народу нашого,бо зло недовговічне.

Рано чи пізно на кожний вірус знаходять вакцину .А щоб знищити ненависть,кривду,неприязнь,нещастя у кожного закладено так багато добра.

Не шкодуйте його роздавати рідним,друзям,знайомим,не лінуйтесь щодня робити найлегшу справу-дарувати хоч краплину добра всьому живому на землі. І негаразди щезнуть.

Тож нехай кожен з вас задумається: «А чи все я зробив для того,щоб людям було біля мене затишно,спокійно!»

Маленька гра «Сильна ланка»(Вибір 4 ланок)

Хто з античних філософів першим порушив проблему совісті ?(Сократ.)

Що про совість сказав Арестотель?(Правдивий суд дорої людини).

У якій книзі сказано,що совість-це суд Божий?(Біблії).

Як перекладається з грецької слово совість?(Обов'язок,голос внутрішнього я).

Вчитель. Людина не може житии одна.Найбільше щастя і радість людини-це спілкування з іншими людьми. Зараз ми почуємо поезію про чарівні слова. Сказавши їх,бажаєш добра іншому і сам радієш.

До всіх сердець,як додверей

Є ключики малі

І кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь .

Ти,друже,мусиш знати їх,

Запам’ятать не важко-

Маленькі ключики твої-

«Спасибі» і «Будь ласка».

Зеленіє навіть пень,

Як почує «Добрий день».

Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Щиро кажу я усім «До побачення»

То ж не забувайте про ці слова,щоб дарувати добро іншим,наповнювати шкатулку доброти.



Вчитель. А зараз давайте допоможемо знайти вихід з будь – якої ситуації. (Пошук добрих слів)

  1. Оленка робила подарунок для мами. Братик біг і частина папірців злетіла. Дівчинка готова була заплакати,але братик сказав…

  2. Бабуся з Катрусиного плаття зшила для ляльки плаття, але воно виявилось малим,дівчинка засмутилася,але бабуся зшила інше плаття. Катруся зраділа і…

  3. До Тані на день народження прийшли друзі,вручали її подарунки. Побачивши книгу,вона сказала: «В мене така є»,цукерки «Я ж такі не люблю» (чи правильно вона вчинила?)


Тест «Хвилинка для роздумів»

- Чи хотіли б ви знати, чи виховані ви діти? Для цього досить дати відповіді на запитання цього тесту. Якщо відповідь ТАК, поставте «+», якщо НІ, — «-».



  1. Якщо виникає необхідність затриматися в школі, на прогулянці чи раптово піти з дому, — чи повідомляєш ти про це рідних [запискою, по телефону, через знайомих)!

  2. Чи бувають випадки, що батьки займаються якось значною роботою в домі {генеральне прибирання, ремонт, прання), а ти йдеш на вулицю чи до друзів, щоб не «крутитися під ногами»?

  3. Відклади на хвилинку книжку чи відірвися від телевізора, оглянь кімнату не своїми, а маминими очима. Чи немає в кімнаті речей, що лежать не на своєму місці?

  4. Чи можеш ти, нікуди не заглядаючи, назвати дні народження батьків, сестер, інших близьких?

  5. Те, що тобі необхідно {купити м'яч, ляльку, джинси чи кросівки), ти напевне знаєш добре. А чи відомо тобі, які речі терміново потрібні матері чи батькові? Коли вони збираються їх придбати?

  6. Чи буває так, що крім маминого чи татового доручення, ти виконуєш яку-небудь роботу «від себе, за своєю ініціативою»{наприклад, тебе просили підмести підлогу в коридорі, а ти, крім цього, все взуття привів до ладу).

  7. Батьки пригощають тебе бананами, тістечком, шоколадкою. Чи завжди ти перевіряєш, чи дісталося смачненьке дорослим?

  8. У батьків вільний вечір. Вони збираються в гості чи в кіно. Чи демонструєш ти своє небажання залишитись вдома {просиш їх, щоб не йшли; вимагаєш взяти з собою, говориш, що тобі страшно, або мовчки сидиш із незадоволеним обличчям)?

  9. У вашому домі — дорослі гості. Чи доводилося рідним доводити тобі, що потрібно займатися якоюсь справою, не заважати дорослим, не втручатися у їх розмову?

  10. Чи соромишся ти вдома, в гостях чи в театрі подати мамі чи сестрі пальто чи дати руку, коли ви виходите з транспорту?

• Всього 10 запитань. Якщо ти дуже гарний син чи донька, знаки повинні стояти такій послідовності:



+ __ + + + + ___

• Якщо картина вийшла зовсім навпаки, ти повинен серйозно замислитися над тим, якою людиною ти ростеш.

• Якщо ж тільки дещо не збігається-не засмучуйся,справу можна виправити,будь тільки уважним до своїх близьких.

Вчитель. Доброта ,милосердя-багатоликі. Потреба в них повсякчасна,навіть тоді,коли немає біди,коли зелень навколо,твердь під ногами. Це два крила-на яких тримається людство. В Україні проживає 2млн. самотніх людей,200тис. із них не здатні обслужити себе,15тис. проживають в інтернатах. У злиднях живуть 1млн. 150тис. людей,80тис. живуть у напіврозвалених будинках. Ці сумні цифри,незвичні,та це правда. Люди страждають через те, що не щодня мають свіжий хліб, не чують «Добрий день!».

Та не тільки люди потребують допомоги,а й увесь оточуючий світ. Кожна найменша комашка,найтонша билинка потребують захисту.



Вчитель. Як ви думаєте,що означає слово «Каяття»? Людина хоче позбавитись поганих вчинків,бо кажуть: «Совість без зубів гризе».

Коли людина хоче стати кращою позбавитись своїх гріхів,куди вона іде ?

А ви хочете позбавитись своїх провин?

Здавна існує повір’я, що в день Водохреща вода має чудодійну силу,вона очищує душу і тіло. Таку силу має і вогонь.

Давайте виконаймо цікаву роботу. Напишемо свої вади і підійдіть до мене. (Учитель бере папірці з написами на них вад,спалює у чарівному «Вадоглоті».)

От і все. Хочеться, щоб ваші вади щезли так легко,як папірці перетворились у попіл. Але це залежить від вас.

Поступово наша дорога добра привела на «Поетичну стежку».


  1. Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.


  1. Людина починається з добра,

Із світла,що серця переповняє.

Ця істина,як світ,така стара

А й досі на добро нас надихає.


  1. Людина починається з добра,

З уміння співчувати,захистити –

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Вчитель. У житті треба не тільки чекати добрих вчинків від інших, але і віддавати тепло своєї душі людям,які нас оточують. Адже людина покликана творити добро,бо вона тільки тоді стає духовно багатшою,чистішою. Її можна порівняти з джерельцем,яке тамує спрагу і не міліє.

Спалахнула свічечка ясним полум’ям,

Підійдіть погрітися,кому холодно,

Крихітку любові нашої взяти,

Добрі слова на останок сказати.

Ось і прийшов час знайти у собі риси доброї,чуйної людини. (Учні пишуть на промінцях найкращі риси своєї душі.

Входить доброта (Фея.)

Я — доброта людська. Невже мене забуто?

Я мир несу і радість у серця.

Тож не впускайте в душі зла отруту,

Впустіть мене в думки і в душу,

Я принесу вам спокій і тепло.

Крижинки зла розтоплювать я мушу,

Щоби незгод між вами не було.

Дарує осінь вам плоди і калину,

А в ягідці калини-серця жар.

Я закликаю кожную дитину:

«Душі своєї відкривай вівтар!»



Наповніть душу ніжністю й теплом.

Добром,любов’ю,мудрістю зорійте!

За зло ніколи не віддячте злом,

Серця людей добром своїм зігрійте

Вчитель. Кожна добра справа-це маленьке сонечко,що робить наше життя світлішим,а щоб ми відчули на собі його тепло,прикріпимо проміння доброти,щоб воно усім людям дарувало радість,щоб у державі панував мир і спокій та процвітання.

(Фея тримає в руках сонечко,а діти приставляють до нього промінці доброти своєї душі. )

Пісня «Усмішка».

Учні сідають,а вчитель вручає їм пам’ятки «Кодекс громадянина».



Підсумок уроку.

Вчитель. Ось наша розмова дійшла до кінця,а щоб ви не забули про наш урок,щоб ваші серця завжди були багатими на душевне тепло,прикріпіть ці пам’ятки біля свого ліжка на робочому містці і намагайтесь робити все так,як личить справжні людині.

Запитання .

1.Як ви розумієте вислів «Добра людина?»

2.Чи важко творити добро ?

3.Що підказує людині,як вчинити добро?

4.Що потрібно,щоб залишитись доброю людиною?

5.Як ви розумієте вислів «Совість гризе без зубів»?



Дякую за відверту розмову ваших сердець.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка