Виховний захід „Ми за чисту планету” Мета



Скачати 84.58 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір84.58 Kb.
Виховний захід

Ми за чисту планету”



Мета:

  • розширити уявлення учнів про природне середовище, про зна­чення екологічних чинників для форму­вання, збереження і зміцнення здоров'я;

  • продовжити ознайомлення учнів з понят­тям «екологія»;

  • показати в доступній фор­мі взаємозв'язки в навколишньому середо­вищі;

  • формувати уявлення про причинно-наслідкові зв'язки поведінки людей і стану природи;

  • сприяти розвитку пізнавальних інтересів, навичок роботи з підручника­ми, довідниками; розвивати уяву, мис­лення, пам'ять;

  • виховувати бажання бути турботливими господарями довкілля;

  • ви­ховувати екологічну свідомість, естетич­ні почуття.


ХІД ЗАХОДУ

Звучить мелодія. На сцену вибігає дівчинка з підня­тим над головою глобусом.

Дівчинка

Зупиніться! Подивіться! Що принесла сюди я,

Це ж бо наша найрідніша, найгарнішая Земля.

1-й учень . Ось вона — наша планета.

2- й учень. Ось вона — сонцем зігріта.

3-й учень. Ось вона — дощами вмита.

4-й учень. Морями оперезана.

5-й учень. Ріками помережана.

Разом

Це наша планета Земля!

Поки жити планета ця буде,

Поки світ ще в полоні краси,

Бережіть же красу її, люди,

Сонцем сяє хай крапля роси!

Доля планети у наших руках.
1-й учень. Ми — майбутнє України!

2-й учень. Нас цікавить життя степу й лісу.

3-й учень. Нас зворушує схід сонця і спів птахів,-

4-й учень. Нас турбує стан повітря, яким ми дихаємо.

5-й учень. Вода, яку ми п'ємо.

6-й учень. Земля, на якій ми живемо.

7-й учень. Нас об'єднує

8-й учень. Віра в те, що ми здатні зробити

Разом. Нашу Землю прекрасною!

Хлопчик

Ще назва є, а річки вже немає.

Усохли верби, вижовкли рови,

І дика качка тоскно обминає

Рудиментарні залишки багви.

І тільки степ, і тільки спека, спека,

І озеревин проблиски скупі,

І той у небі зморений лелека,

І те гніздо лелече на стовпі

Куди ти ділась, річечко? Воскресни!

У берегів потріскались вуста.

Барвистих лук не знають твої весни,

І світить спека ребрами моста.

В ч и т є л ь. А як почувається річка у нашій міс­цевості?

Як їй допомогти?



Дівчинка.

Щоб до життя нам повернути річку,

Трудитись треба всім чимало.

Не лити бруд їдкий в водичку

І не кидати, що попало,

Розчистити дзвінкі джерельця,

Навкруг дерева посадити.

Прийняти біль ріки до серця... .

Тепер вже треба це робити!
ГРА «ЯК ЗБЕРЕГТИ ПРИРОДУ»

Учитель. Робіть те, що я скажу.

Якщо ти не нариваєш великих букетів польо­вих квітів, то сплесни у долоні над головою.

Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, то тупни ногою.

Якщо ти не ламаєш гілочок-дерев, то під­стрибни.

Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руку.

Якщо тобі подобаються квіти — посміхнись..

Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.

Якщо ти підібрав приблудне кошеня, собаку, то простягни руки вперед

Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, — покладіть руку на серце.

Якщо ти переконаний, що треба кожній люди­ні піклуватися про природу, про все живе, — простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так як ви дружно взялись за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу матінку-природу!

Хлопчик.

У березневий день її зрубали,

Вона, немов лебідонька, стояла,

Стан обвивали шовковисті коси,

Була нам мила в спеку і в морози.
У березневий день ЇЇ зрубали,

Від болю затремтіла, застогнала.

Мов скошена, упала при дорозі,

Весняним соком пролилися сльози.


Той сік цілющий, а вона вже мертва.

Рука не заніміла, не затерпла!

Яке жорстоке серце треба мати,

Щоб ту красу навіки зруйнувати.


Стікали додолу ще живі сльозинки.

А небо чисте — жодної хмаринки.

Весна ішла — життя всім дарувала,

А на землі берізка помирала.


Вчитель. Ми бачимо в рослині беззахисне по­кірне створіння і часто забуваємо, що їй боляче, коли її топчуть, ламають, трощать.

9-й учень. Щоб на Землі не сталося біди, ша­нуйте ліси — усюди й завжди.

10-й учень

Усі квіти бережіть, без потреби їх не рвіть.

Бо чарівної краси не побачим я і ти.

Хай вони ростуть у лузі,

Бо всі квіти — наші друзі!

11-й учень

У квітки жива душа, така як твоя і моя. Я жити хочу, й хочеш ти, А квітка хоче рости і цвісти.





СЦЕНКА

Продавець повітря. Чисте, цілюще повітря! Купуйте для всіх і для кожного!

Продавець води. Питна вода! Жива вода! Ку­пуйте!

Продавець повітря. Купуйте протигази від смогу! Парасольки від кислотних дощів! Тільки у нас! Останні зразки!

9-й учень. Усе це нісенітниці. Це якісь казки!

Продавець води. Не казки це, молоді люди. Це сумна реальність. Ще трохи — і на Землі не знайдеться ні краплини справжньої питної води, яку й називають «живою».

Продавець повітря. А за один подих свіжо­го повітря доведеться платити таку ціну!..

9-й учень. Яку ж?

Продавець повітря. Навіть страшно вимо­вити... Ціною всьому може стати людське життя! Ваше і ваших дітей!

12-й учень

Повітря забруднюють дим і заводи,

І це завдає всім великої шкоди,

Бо гинуть дерева, травичка і квіти,

Хворіють частенько дорослі і діти.

Та й листя, й гілляччя... Не треба губити!

Завісу із диму не можна робити.

Бо цим ви природі приносите шкоду.

Ще й шкода від диму легеням народу.

13-й учень

Людина жива, як і дерево, й квітка,

Як білка, їжак і маленька чечітка.

Вона без повітря не може прожити,

Їй хочеться спати, і їсти, і пити...

Людина — це витвір живої природи,

Як пташці, солодкий їй запах свободи.

І щоб у довкіллі здоровому жити.

Людині потрібно природу любити.

Вчитель. Яке ж добро ви принесете природі?

14-й учень. Ми посадимо липи і клени — буде все місто зелене.

15-й учень. Ми посадимо в полі тополі, хай вони зростають у поволі.

16-й учень. Ми обсадимо школу бузками, при­красимо клумбу квітками.

17-й учень. Хай ростуть дерева і квіти, хай бу­дуть здоровими діти!

18-й учень. Дерева зростатимуть з нами, ше­лестітимуть тихо гілками. Хай же шумить топо­лина.

Всі. Хай цвіте, розквіта Україна!

19-й учень

Нам би хотілось намалювати мрію

Кольором чистим, синім-синім!

Щоб веселка з неба нам завжди всміхалась,

Щоб метелики в полі з вітерцем танцювали!

Та щоб квітів було на планеті багато,

Щоб лелеки повертались до рідної хати!

Щоб повітря було ніби край неозорий!

Щоб нам сонечко сяяло й не згасло ніколи!

Та щоб згодом матінка-Земля більш розквітала,

Щоб для неї, для рідної, чиста ера настала!

Усі учасники заходу прикріплюють на зображенні пла­нети Земля кольорові «прикраси» з паперу: квіти, де­рева, тваринок, сонечко, райдугу, чисті хмаринки, гри­бочки, ягоди, метеликів, пташок.



ПАМ’ЯТАЙ СІМ ЗАПОВІДЕЙ ОХОРОНИ РІДНОГО КРАЮ
По закінченню польових робіт не палити рештки рослин, а виготовити з них компости, що буде хорошим органічним добривом.
Весною не спалювати торішню траву, бур'яни, бо це призводить до знищення корисних комах та дрібних тварин, підвищує радіаційний фон.
Не спалювати побутове сміття, бо при горінні пластмас і гуми виділяються токсичні речовини, не закопувати їх в землю, тому що там вони не розкладаються.
Побутове сміття, яке непридатне для переробки на органічне добриво повинно вивозитись на сміттєзвалища у спеціально відведені для цього місця.
Трупи загиблих тварин здавати на пункти збору для переробки на м'ясо-кісткове борошно, або закопувати їх лише на худобо могильниках.
Розорювання прибережних смуг, річок, ставків призведе до змиву у водойм хімічних елементів мінеральних і органічних добрив, отрутохімікатів, може стати причиною ерозії грунту.
Кожної весни і осені висаджуйте дерева і кущі, які не лише прикрашатимуть нашу землю, але і поліпшать навколишнє середовище нашого краю.


Підсумок

  • Природа – наш дім, який ми повинні берегти.

  • Залишаться добрі людські справи, які ви зробите для збагачення і охорони природи рідного краю.

  • Шануйте та бережіть усе, що росте на берегах водойм, у лісах, парку. Не засмічуйте їх, не топчіть без потреби, не зривайте квіти, не ламайте гілок. Зберігайте природні, лісові багатства і для себе, і для своїх нащадків! Природа чуйна і щедра, вона віддячить вам за це сторицею...

  • Щоб віковічно шумів ліс, бриніла вода, шелестіла трава, птахи та тварини мали захисток, а ми відчували красу, щедрість, тепло природи, - цінуймо життя, збережемо все, що нас оточує.

  • Садіть ліси!

  • Садіть та оновлюйте парки! Закладайте алеї!

  • Очищайте природні джерела! Охороняйте водойми!

  • Бережіть природу!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка