Виховний захід Вітальня «Барвистий дивосвіт» у 2 класі



Скачати 114.02 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір114.02 Kb.


Виховний захід

Вітальня «Барвистий дивосвіт» у 2 класі

Розробка виховного заходу

Чечетової Олени Семенівни

вчителя вищої категорії

«Старшого вчителя»

Краснолуцької гімназії № 1

імені Л. Литвяк та

Стельмах Марини Олексіївни

бібліотекаря

Краснолуцької гімназії № 1

імені Л. Литвяк

Адреса закладу : вул. Леніна, 29

м. Красний Луч, Луганської області, 94500

Адрес вчителя: вул. Переверзєва, 34 кв. 4

м. Красний Луч, Луганської області, 94500

м.тел.0506345106

Вітальня «Барвистий дивосвіт»

МЕТА:


розкрити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емоційний зміст слова, збагачувати словниковий активний запас, розвивати творчість, фантазію, спостережливість, читацький інтерес школярів, викликати бажання читати, спілкуватися з книжкою, виховувати любов до природи, до рідного краю, до прекрасного.

ОБЛАДНАННЯ:

Телевізор, DVD –плеєр, словники, малюнки, пазли, картини, фотографії, портрети, кольорові олівці, картки-сигнали, роздатковий матеріал.

Добрий день!

Шановні гості, любі діти! Сьогодні ми побуваємо в чудовому «Барвистому дивосвіті», будемо вчитися краще розуміти природу. Багато нового дізнаємося про поетів, художників, музикантів, як вони сприймали і розуміли природу. Будемо вчитися не тільки дивитися, а бачити, не тільки слухати, а чути.



Вчитель Сьогодні вже не в перший раз

Заходиш ти у рідний клас

Ти зараз зробиш дивний крок

У світ, що сповнюють дива.

Є багато див на землі, створених природою. Погляньте на це диво.

Учень Звуть веселкою у селах

Райдугу за кольори.

Скільки промінців веселих

Грає, виграє вгорі?

(Олекса Зощенко)

Учні розглядають картину-панно «Райдуга».

Учні показують віяло-веселку.

Вчитель Скільки кольорів має веселка?

7 кольорів у райдузі - веселці.



Бібліотекар

Є дива, створені природою, а я хочу розповісти про диво, створене руками людини. Це диво-книга. А найважливіше місце серед усіх книг займають словники.

Не бійтесь заглядати у словник,

Це пишний яр, а не сумне провалля.

Збирайте як розумний садівник

Достиглий овоч у Грінченка й Даля.

Перед вами словник української мови автор якого наш земляк Борис Грінченко, а ось це – «словарь живого русского языка», який склав також наш земляк Володимир Іванович Даль. Якщо ви не знаєте як правильно написати слово, як правильно ставиться наголос у слові, ви обов’язково візьмете у руки орфографічний словник.

Буває, що слово відомо давно,

А знає не кожен, що значить воно.

Тоді у пригоді стає визначник

Скарбів наших мовних-тлумачний словник.

Скажіть, будь ласка, що таке олівець? Впевнена, що ви знайомі з олівцем, але замислились. І тут вам допоможе тлумачний словник, в якому у вигляді маленьких оповідань, надаються пояснення багатьох слів. Ми з вами користуємось тлумачним словником школяра, який пояснює значення саме тих слів, що використовують в своїй мові другокласники.

Наше довідкове бюро мало домашнє завдання: знайти пояснення тих слів, які ми використовуємо, коли малюємо. Слухаємо доповіді.

Вчитель Ми зараз зробимо з вами перший крок у барвистий дивосвіт «Довідуюсь».

Працюємо з тлумачним тематичним словником школяра «Шкільне приладдя» с. 116

( учні тримають малюнки предметів)

Альбом - чисті аркуші паперу в оправі, призначені для малювання, зберігання марок, фотографій.

Палітра - дощечка або пластинка з вирізом для великого пальця, на якій художник змішує фарби.

Пензель - прикріплений до ручки пучок щетини, що використовується для нанесення фарби на поверхню.

Ліна Костенко

Візьму я пензель і паперу клапоть і намалюю всю цю акварель.



Акварель – фарба розведена водою

Олівець - тоненька паличка графіту, або сухої фарби, якою пишуть, креслять, малюють.

Микола Сингаївський

Олівець захотів погуляти,

По сторінці пішов малювати.

А сторінка була біла-біла,

І рука олівця там водила.

Олівець не простий-кольоровий

Змалював і луки, і діброви.

(Показ пейзажів)



Вчитель Природа рідної землі різноманітна й красива.

Як тебе не любити земле!

З твоїми голубими морями і озерами,

З глибокими океанами, високими горами.

Із зеленими лісами, буйно цвітними садами, багатими родючими землями.

Любі діти ! Впевно робимо другий крок «Дивуюся!»

Дивуюся різними станами рідної природи, які надихають художників, поетів, фотографів, музикантів на творчість. Давайте розглянемо картини в нашому класі.

На картинах зображена місцевість

Яка картина вам сподобалась? Які почуття вона викликала?

Пейзаж - у перекладі з французької означає місцевість її зображення.

Темний ліс, велике місто.

Старі липи у дворі

Хвиль морських ясне намисто

Крила птаха угорі.

Щоб чудові ці хвилини

Вмить не зникли як міраж

Лиш натхнення хай прилине

І народиться пейзаж.

Третій крок до Барвистого дивосвіту «Знайомимось»

Давайте познайомимось з художниками, поетами,які оспівували природну красу у своїх творах.

(показ портретів, ілюстрацій, картин в телевізорі)

Вчитель

Леся Українка – видатна українська поетеса письменниця Леся з України. Її дитинство пройшло у мальовничому українському селі Колодяжному. Леся написала вірш у 9 років. Її вірші ліричні, життєлюбні: «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Збірку українських пісень, загадок, казок, ігор передала нам у спадок.

Учень Вірш «Черешеньки»

Поблискують черешеньки

В листі зелененькім

Черешеньки ваб лють очі

Діточкам маленьким:

Дівчаточко й хлоп’яточко

Під деревом скачуть,

Простягають рученята

Та мало не плачуть.

Раді б вишню з’їсти,

Та високо лізти,

Ой раді б зірвати,

Та годі дістати!

«Ой вишеньки-черешеньки,

Червонії, спілі,

Чого ж бо ви так високо

Виросли на гіллі?»

«Ой того ми так високо

Виросли на гіллі,-

Якби зросли низенько,

Чи то ж би доспіли?

Яким кольором описала поетеса - письменниця листя? (зелененьким)

Яким ви уявили собі вишеньки-черешеньки?

(червонії, спілі) . Які почуття вона викликала?



Тарас Григорович Шевченко –уславлений народний поет, геніальний Кобзар України, великий живописець і художник, філософ, народний вчитель, талановита людина. Його вірші ми читаємо,вчимо напам’ять. Він малював пейзажі, портрети, автопортрети. Він був автором першого в Україні букваря для дітей. Дбав про освіту українського народу.

Багато своїх живописних творів залишив у спадок.

Зараз ви послухаєте вірш «Діброва» і подивитесь пейзаж, який намалював Т.Г.Шевченко. «На узліссі»

Вірш «Діброва»

Ой діброво, темний гаю!

Тебе одягає

Тричі на рік… Багатого

Собі батька маєш.

Раз укриє тебе рясно



Зеленим покровом…

Аж сам собі дивується

На нову діброву…

Надивившися на доненьку

Любу, молодую,

Возьме її та й огорне

В ризу золотую

І сповиє дорогою,



Білою габою,

Та й спать ляже, втомившися

Турбою такою.

Т.Шевченко

Вчитель Як гарно в цих рядках великий український поет передав настрій діброви, передав кольори вбрання: зелений, золотий, білий.

(кольори показують)



Ісак Ілліч Левітан (1861-1900) – співець природи, майстер пейзажу. Левітан примушує нас вдивитися в природу, передає нам любов до Батьківщини, до дорогих серцю куточків природи Ви бачити ілюстрації картини «Осінній ліс».

Придивись! Як радісно золотяться на сонці крони беріз і осик. Якою свіжою прохолодою віє від блакитного неба і синьої поверхні річки.

Назвіть теплі кольори? (жовтий, червоний, жовтогарячий)

Учень Вірш «Осінь»

Осінь

Тихо осінь ходить гаєм,

Ліс довкола аж горить

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

А березка над потоком

Стала наче золота.

Вітер ніби ненароком

Їй косиці запліта.

Ніна Приходько

Якого кольору мала одяг берізка? (показують колір)



Архип Іванович Куїнджі (1842-1910) чарівник-художник. На виставках біля його картин завжди збиралась юрба людей. Найкращий його твір «Місячна ніч на Дніпрі!».

Поетеса Наталя Забіла (1903-1985) народилась в Санкт-Петербурзі. У 19 років переїхала на Харківщину. Видала понад 150 книг для дітей . Перший лауреат премії імені Лесі Українки. Вона написала такі рядки

Учень Дніпрове плесо тихе й сине

Далеко чути кожен звук

Ось на човні копиця сіна

Везуть із того боку, з лук.



Вчитель Ось ми вже з вами робимо четвертий крок до барвистого дивосвіту.

«Визначаю»

Вслухайтесь та визначте кольори у вірші



Марійки Підгірянки « Прийшла осінь».

Прийшла осінь люба, мила

Дітям на потіху.

Груші вже позолотила

У годину тиху.

Ще червону фарбу мала

Осінь мальовнича.

Яблучка намалювала

На обидва личка.

Як на сливи позирала,

Знала, що робити:

Усі сливи завивала

В сині оксамити.

І куди лиш не ходила

У годину тиху,

Весь садочок прикрасила

Дітям на потіху.

Вчитель Якими фарбами автор прикрасила садочок?

(Яблука червоні, груші золоті, сливи сині

Який колір холодний? (синій)

Запрошую Вас зробити П’ятий крок



«Я вмію» (робота в групах)

-Я дійсно вмію вибрати осінній пейзаж та його розмалювати;

- Зібрати з пазлів пейзаж.

Звучить пісня «Я малюю», огляд клипу.



Шостий крок

«Презентую»

Чи знаєте ви, що у вигляді пазла зібрали малюнок відомої української художниці Марії Приймаченко? Я вам розповім про неї. Народилася художниця у мальовничому селі Болотня на Київщині. І хоча змалку дуже хворіла, світ навколо себе бачила не в сірих відтінках, а різнобарвним і кольоровим. Багато фантазувала, свої фантазії почала малювати. Перший малюнок зробила на стіні власної хати, сусідам дуже сподобалось, запрошували Марію малювати й до них.

Подивіться на картини Марії Приймаченко. Ви ніде не побачите таких фантастичних звірів як у неї, таких мальовничих квітів як н її картинах. І тому впевнена, що картини української художниці прикрашають наше життя, роблять його ще більш барвистим і веселішим.

Перед нами виставка однієї книги, в якій зібрані малюнки Марії Приймаченко, надана розповідь про художницю. Запрошую вас до бібліотеки, щоб ближче познайомитися з цими прекрасними роботами.



Сьомий крок до Барвистого дивосвіту «Зупинись!»

Вчитель

На планеті Земля є наймиліший куточок для серця кожного з нас і назва його місто Красний Луч. В його назви грає, виграє який колір? (червоний?)

Ми з вами зупинились на мить, придивились, замилувались. Наше око вловило диво, сфотографувало якийсь момент, епізод. Навколо стільки прекрасного, кожна мить неповторна

Виступ фотографа - мастер-класу В.В. Дронова

Вчитель Придивіться до краси рідного міста, до його барвистих див.

Дива! Дійсно дива, дійсно краса.

Учні читають девіз міста:

ЭТОТ ГОРОД НЕЛЬЗЯ НЕ ЛЮБИТЬ!

Вчитель

Усю красу рідного шахтарського міста розписав різнобарвними нотами



Закурдаєв Олег Володимирович, вчитель музики нашої гімназії.

Виконала пісню учениця 10-А класу Близнюк Дар’я, переможниця міського конкурсу «Красний Луч має талант» , та обласного конкурсу талантів «Музика! Чарівне диво!Звідки ти така грайлива».



Звучить пісня « Красний Луч»

сл.О.Закурдаєва

муз.О.Закурдаєва

Красний Луч

Этот город нельзя не любить, не забыть, не оставить…

Пусть у времени свой непонятный для сердца отсчет.

Только годы летят, и уже невозможно представить.

Как я жил без тебя? А житейские будни не в счет.

Здесь родной ручеек и родного порога истоки.

Здесь у каждой тропинки своя роковая судьба…

И родной террикон, и несмелые первые строки,

Первый школьный рассвет, первый снег, первый вздох и ходьба.

Красный Луч – это миг!

Красный Луч – это жизнь!

Это память отцов и дедов повторяет все снова и снова.

Красный Луч – это ты!

Красный Луч – это мы!

Нитью жизни легли эти два заповетные слова,

Я люблю суету твоих дней, переулки и лужи.

Свет ночных фонарей, милых окон надежду и грусть,

Широту твоих крыш и дымок на морозной стуже.

И листву на тропе, по которой шагал наизусть.

Вся твоя глубина теплотою душевной согрета.

Здесь ничто не забыто, никто не забыт никогда.

Старый клен у двора в теплых сумерках жаркого лета…

Красный Луч ты со мной, ты со мной, ты со мной навсегда!

(Учні дивляться та милуються краєвидом рідного міста)



Вчитель Озирнімось. Сьогоднішній Барвистий дивосвіт залишив цілу низку думок, ціле море переживань, музику фарб та звуків.

Тож я вас усіх закликаю: торкайтесь природи серцем, любіть її, оберігайте. Не забувайте що природа – храм.



Література

  1. Веселий струмочок: Хрестоматія для позакласного читання.

2 клас/Упор.Л.О.Гребенькова.-Х.: Видавництво «Ранок», 2010 р., 114 с.

  1. Горошко Н.А. Уроки образотворчого мистецтва, 2 клас. Посібник для вчителя/ Х.; Країна мрії, 2006 р., 128 с.

  2. Інноваційні технології в початковій школі. – К.: Шкільний світ, 2008 р. 112 с.- (Бібліотека «Шкільного світу»)

  3. Прищепа К.С., Лукьяненко В.Г. Тематичний словник школяра, - К..: Форум, 2001 р.,336 с.

  4. М.Приймаченко: Альбом/Автор-упорядник Н.І.Велігоцька: К. : Мистецтво, 1989 р., 132 с.

  5. Словник української мови. Сост. Б.Грінченко. К.: Освіта, 1947 р.

  6. Українська мозаїка. Посібник-хрестоматія/ Упоряд. О.П.Долинна, О.В.Низковська, Н.І. Вакуленко, О.А.Копійкіна.- К..: АВДІ, 2008 р.,-256 с.

  7. «Червоний дзвоник». Хрестоматія для позакласного читання 1-4 клас, Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО» 2008 р.,-256 с.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка