Виховувати увагу, акуратність; розвивати вміння слухати, працювати самостійно; розширити



Скачати 88.91 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір88.91 Kb.
Тема уроку. Сім чудес України

Мета уроку. Закріпити навички про арифметичний квадратний корінь,

повторити про раціональні вирази, про степінь з цілим

показником, тотожні перетворення виразів зі степенями;



виховувати увагу, акуратність; розвивати вміння слухати,

працювати самостійно; розширити знання учнів про рідну

державу.

Обладнання: карта України, зображення семи чудес України, карточки із

завданнями та картки-відповіді до завдань, кольорова

крейда.
Хід уроку



І. Організаційний момент

Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами, продовжуючи вивчення теми

«Квадратні корені» та вдосконалюючи навички дій з ними, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2007 року стартувала акція «7 чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам ҆яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2007 року в «Софії Київській» відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами не брали участі в голосуванні, але сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати з вами по карті нашої держави, на якій вже позначено місцезнаходження «переможців». Але подорож наша буде незвичайна – математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.



ІІ. Основна частина

Перша зупинка

Учитель. Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, давайте виберемо правильні рівності з даних і розмістимо їх в даному порядку. З іншого боку на цих картках записані букви. Якщо правильно виберете правильні рівності, то дізнаєтеся назву міста, що є нашою першою зупинкою.
Завдання 1.
= (А) : = у (Н)

: = (К) = (Ї)

а = (И) р : = . (В)

Відповідь: К И Ї В




c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06755.jpgc:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06756.jpg

Завдання 2. Знайти значення виразу і ви дізнаєтеся скільки чудес України розташовано у місті Києві.



( = 2)

Учитель. У Києві знаходиться два із семи чудес України – це Києво-Печерська лавра та Софія Київська. Учитель демонструє зображення пам ҆яток історії. Презентація 1.c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06759.jpg
c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06784.jpg

Друга зупинка

Учитель. Мандруємо далі Дніпром до наступного міста – володаря одного із семи чудес України. Але перш ніж ми приступимо до виконання наступного завдання, давайте пригадаємо правила про раціональні вирази.
Запитання

1.Які вирази називаються цілими раціональними виразами?

2.Які вирази називаються дробовими раціональними виразами?

3. Які вирази називаються раціональними?

4. Що таке допустимі значення змінних?
Завдання 3. Заповніть таблицю значень виразів при даних значеннях змінної.

Правильно виконавши це завдання, ви дізнаєтеся назву міста, у якому розміщено ще одне з чудес України.




х

-3

0

2



А

П

Ж



Р

О

Я



З

Ж

І




-2

-3,5

7







2

1






























Відповідь.




х

-3

0

2





7

2













1






-2

-3,5

7







2

1



З

А

П

О

Р

І

Ж

Ж

Я

c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06766.jpgc:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06765.jpg

Учитель. Саме так, у місті Запоріжжі знаходиться третє із семи чудес України – це Національний заповідник «Острів Хортиця».

Учитель демонструє зображення острова. Презентація 2.

c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06762.jpg


c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06761.jpg

Третя зупинка

Учитель. Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки наступного дива на Південний берег Криму у таврійські степи – у місто Севастополь.

Спочатку давайте пригадаємо основну властивість дробу.

Учні пригадують основну властивість дробу.

Учитель. Щоб дізнатися назву четвертого дива, ви повинні допомогти Незнайкові скоротити дроби. Відповідь запишіть у вигляді таблиці, розмістивши правильну відповідь у відповідні рядки.

(На звороті карток записана пара літер, розмістивши картки у правильному порядку ви прочитаєте назву четвертого дива України.)


; ; ;




РС



ОН



ЕС



ХЕ




Учитель. Таким чином, четверте диво України Херсонес Таврійський нами вже відкрито.

c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06771.jpgc:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06772.jpg
Учитель демонструє зображення. Презентація 3.

Учитель. З відкриттям цієї визнаної історичної пам ҆ятки України ми з вами завершуємо подорож водними шляхами і продовжимо подорожувати суходолом. Вирушаймо в путь на захід України.

Четверта зупинка

Учитель. Розумію, ви вже трішечки втомилася від нашої подорожі, тому п ҆яте диво України я вам відкрию в обмін на правильне ров ҆язання вправи №316.

Учитель. Так п ҆яте диво України – це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам ҆янець», що знаходиться у місті Кам ҆янець-Подільський. Презентація 4.

c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06788.jpg


П ҆ята зупинка

Учитель. Завітати до наступного міста нам допоможуть учні, що працювали над тестовими завданнями. Складіть, будь ласка, слово із букв, що визначають правильний варіант вашої відповіді.
Тестові завдання

Варіант І. Варіант ІІ.

1.Знайти значення арифметичного кореня

О) 6; Х) 60; Т) 36. О) 2; Х) 0.2; Т) 20.

2.Який вираз має зміст

Н) ; И) ; О) . Н) ; И) ; О) .

3.Обчислити

– 1 + 1

Т) 0; У) 4; Б) 2; Т) 2; У) ; Б) 6;

4.Знайти х, якщо = 4 = 7

Х) -16; А) 2; И) 16; Х) -49; А) 7; И) 49;

5.Роз ҆язати рівняння = 9 = 16

Н) 3і-3; О) 81і-81; Я) 3; Н) 4і-4; О) 16і-16; Я) 4;



Учитель. Передостання наша зупинка – це місто Хотин, що знаходиться в 15 км від Кам ҆янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є шостим дивом України.

Учитель демонструє зображення. Презентація 5.



c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06775.jpg

Учитель. А тепер вирушаємо, тим більше, що остання точка нашого маршруту знаходиться на нашому шляху.

Учитель. Розв ҆язавши геометричний кросворд, прочитаєте назву нашої останньої зупинки.
Кросворд. 1. Геометрична фігура, яка складається з трьох точок і

трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки.

2. Паралелограм , у якого всі сторони рівні.

3. Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні.

4. Чотирикутник, у якого всі кути прямі.

5. Частина півпрямої.



Відповідь.














т

р

и

к

у

т

н

и

к






















р

о

м

б































т

р

а

п

е

ц

і

я

п

р

я

м

о

к

у

т

н

и

к
















п

р

о

м

і

н

ь
















Так, це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка». Презентація 6.



c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06781.jpgc:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06782.jpg

Учитель. А тепер прямуємо, нарешті, додому. а щоб дорога не видалася вам нецікавою, пропоную розв ҆язати наступне логічне завдання
Учитель. Ось завершилася наша подорож. Ми з вами повторили степені з цілим показником, раціональні дроби і їх тотожні перетворення. Водночас ми згадали про історичні пам ҆ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, а й для світу в цілому.

Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник – те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаю усім, щоб щастя додавалось, а горе віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.



c:\users\адмін\desktop\інтегрований урок\dsc06785.jpg



РС



ОН



ЕС





ХЕ


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка