Виховуємо громадянина-патріота



Сторінка1/7
Дата конвертації05.03.2016
Розмір0.87 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХМЕЛЬНИЦЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 22 ІМЕНІ ОЛЕГА ОЛЬЖИЧА

Виховуємо

громадянина-патріота
описание: описание: c:\users\pc\desktop\img_1095.jpg

Хмельницький - 2015


Укладач: Л.П. Черчик, заступник директора з виховної роботи, вчитель вищої категорії Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22 імені Олега Ольжича.
Рецензенти: В.С. Ружицький, директор Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22 імені Олега Ольжича.

Черчик Л. П. Виховуємо громадянина - патріота: [Методичний посібник] / Л. П. Черчик. – Хмельницький: Хмельницька середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 імені Олега Ольжича, 2015. – 82 с.



Виховання молоді на військово-патріотичних традиціях вимагає від педагогів створення необхідних і достатніх умінь (зокрема, методичного забезпечення) для розвитку національної свідомості і самосвідомості особистості кожного учня.

Методичний посібник уміщує нормативно-правові документи з національно-патріотичного виховання, витяг з плану роботи школи по патріотичному вихованню, зразки наказів, планів заходів, виступи на педраді, семінарі та сценарії шкільних свят.

Виходячи з цього, одним із головних завдань сучасної школи є формування національної свідомості та самосвідомості особистості підростаючого покоління, виховання громадянина України – патріота своєї Вітчизни.

© Черчик Л.П., текст, 2015

ЗМІСТ


  1. Вступ …………………………………………………………………… 4

  2. Керівні документи з національно-патріотичного виховання в роботі заступника директора з виховної роботи……………………………. 6

    1. Витяг з плану роботи школи по національно-патріотичному вихованню………………………………………………………. 8

    2. План роботи ради військово-патріотичного виховання учнів на 2014-2015 навчальний рік……………………………………… 11

    3. Зразки наказів:

а) Про відзначення Дня Гідності та Свободи………………………… 16

б) Про проведення уроків та виховних заходів з питань протимінної

безпеки дітей………………………………………………………… 17

в) Про організацію та проведення місячника військово-патріотичного виховання та оборонно-масової роботи………………………….. 18

г) Про відзначення річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників…………………………………………. 21

д) Про підготовку та відзначення 69-річниці Перемоги у Великій

Вітчизняній війні 1941-1945 років………………………………… 22

е) Про відзначення Дня Соборності України………………………. 23

2.4. Зразки планів заходів по національно-патріотичному вихованню:

а) План по підготовці та відзначенню річниці визволення міста Хмельницького від німецько-фашистських загарбників………… 24

б) Заходи приурочені місячнику військово-патріотичного виховання

на листопад-грудень 2014 року…………………………………… 25

в) План заходів щодо відзначення 200-річчя творчості великого українського поета Т. Г. Шевченка в березні 2014 року………… 27

г) Заходи до відзначення 70-річниці визволення України від фашистських загарбників………………………………………… 29

д) План заходів з відзначення Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 рр…………………………………………………. 30
3. Національно-патріотичне виховання в практиці роботи.

3.1. Теоретичний семінар «Організація патріотичного виховання школярів»…………………………………………………………… 31

3.2. Виступ на педраді «Стан національно-патріотичне виховання

в школі»… …………………………………………………………. 42

3.3. Сценарії шкільних свят:

а) Діти за єдину Україну……………………………………………… 50

б) Виховання громадянина – патріота (виховна година)…………… 60

в) Свято на честь Дня Перемоги «Тих днів не померкне слава»….. 66

г) До 200 – річчя з дня народження поета і художника

Т. Г. Шевченка……………………………………………………….. 73

4. Висновки………………………………………………………………… 79

5. Список використаної літератури………………………………………. 81


ВСТУП

Патріотизм – переконання,

що твоя країна краща за інші

тому, що саме ти в ній

народився.

Бернард Шоу
Виховання у молодого покоління почуттів патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблеми загальнодержавного масштабу.

Характерною рисою українського патріотизму має бути його дієвість. Саме вона спроможна перетворювати почуття у конкретні справи і вчинки на користь Батьківщини і держави. Адже патріот це не той, хто говорить красиві слова про Україну, прикрашає дійсність, а той, хто бачить труднощі, помилки, невирішені проблеми, розуміє соціально-політичну ситуацію в країні і освіті, проте не панікує, не носиться зі своїми егоїстичними претензіями, не збирається тікати туди, де краще, а готовий долати перешкоди, зв’язати свою долю з долею Вітчизни.

Розв’язання цього загальнолюдського завдання потребує від педагогів формування в учнів єдиних моральних пріоритетів, які б забезпечували стійке почуття патріотизму.

Патріотизм (від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу.

Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,

Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,

Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,

Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.

Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.

Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене.

Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так і під час позакласної роботи.

Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу.




  1. Керівні документи з національно-патріотичного виховання в роботі заступника директора з виховної роботи.




  • Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»;

  • Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»;

  • Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»;

  • Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 «Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності»;

  • Стратегія державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затверджена Указом Президента України від 24 березня 2012 року № 212;

  • Концепція допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді, схвалена Указом Президента України від 25 жовтня 2002 року № 948;

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2009 № 41 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки»;

  • Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 № 1494 «Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини»;

  • Доручення Кабінету Міністрів України від 05.05.2009 № 22966/1/1-09 та План організації виконання положень Указу Президента України від 27.04.2009 № 272 «Про проведення Всеукраїнської молодіжної акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти»;

  • Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 № 3754/981/538/49;

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді»;

  • Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності»;

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 № 1/9-376 «Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році»;

  • Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.08.2012 № 1/9-557 «Про методичні рекомендації з громадянської освіти та виховання у навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році» 

  • Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.12 № 1/9-530 «Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи».

2.1.Витяг з плану роботи школи по національно-патріотичному  вихованню




                      Зміст заходів

Строки

 Відповідальні

1.

 Провести  Перший урок  на тему

 «Україна – єдина країна».

 


1 вересня

Класні керівники

2.

Прийняти участь у відзначенні  Дня   Миру. Взяти участь у міському флешмобі ( оформлення плакату   на тему « Нехай взлетять у небо білі голуби, як символ миру і єдності в країні»).

З 19.09 по 23.09

Класні керівники

3.

 Розглянути  питання  національно-патріотичного виховання  на методоб’єднанні класних керівників. Оновити тематику планів виховної роботи класних керівників  в розділі «Національно-патріотичне виховання».

вересень

Черчик Л. П. заступник директора з виховної роботи

4.

Урочиста лінійка до Дня партизанської слави

 22 вересня

вчителі історії

педагоги-організатори



5.

Організувати зустріч з учасниками  бойових дій в зоні АТО 

жовтень

Дирекція школи

6.

Залучити дітей та учнівську молодь до організації та проведення Всеукраїнської акції «Лист пораненому» (передача листів, малюнків, власних виробів, жовто-блакитної   стрічки-символу миру і єдності).

вересень-жовтень

Педагоги-організатори

7.

Провести конкурс стінгазет на патріотичну тематику.

до 24 жовтня

Класні керівники

8.

Провести виховні години, на яких розкрити  і підкреслити мужність українських військових та добровольців, їх вірність присязі українському народові, готовність віддати життя за мир і спокій в Україні, а також героїзм простих українців, які допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням.

Протягом жовтня

Класні керівники

9.

Провести засідання  учнівського самоврядування . Національно-патріотичне виховання у нас в школі.

29 жовтня

Педагог-організатор

10.

Оформити   Куточок національно-патріотичного виховання  під назвою « Юний патріот»

До 15

листопада



Педагог-організатор

11.

Відзначити дати українського  літературно  – мистецького життя:

-         Декада української мови та літератури;

-         День української писемності;

-         День рідної мови;

-         виховні години до річниць видатних діячів історії та культури ( зокрема, до 200-річчя  Т.Г.Шевченка).

 


протягом року



вчителі-словесники,

бібліотекар,
класні керівники

 


12.

Акції пам’яті( урочисті лінійки, зустрічі, уроки мужності ):

-         до Дня Перемоги ("Пам'ять", "Ветеран живе поруч","Наша турбота пам'ятним місцям")

-         до Дня пам’яті Крут;                                  

-         до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав;

-         до Дня захисника Вітчизни;

-         до Дня Чорнобильської трагедії ("Дзвони Чорнобиля")

-         до Дня пам’яті жертв політичних репресій;

-         до Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв воєнних дій в Україні;

-         до Дня партизанської слави;

-         до Дня пам’яті жертв голодомору ("Запали свічку")

 


Протягом року

квітень 


січень

лютий


жовтень

квітень


січень

вересень


листопад

Класні керівники, вчителі історії, бібліотекар

педагоги-організатори



13.

На засіданні педагогічної ради розглянути питання  національно-патріотичного виховання.

-          Обговорити напрямки роботи і тематику заходів.

-         Розглянути і обговорити  наказ президента України про   встановлення 14 жовтня  Дня захисника Вітчизни

 


листопад

Дирекція школи

14.

Провести   конкурс  « Нумо, хлопці»!

( до Дня Збройних Сил України).



6 грудня

 Заяць П. В. вчитель  Захисту Вітчизни

15.

 Взяти активну участь  у конкурсі  на кращий  літературний твір на тему « Ви перемогли – ми пам’ятаємо». ( присвячено 70 – річчю Великої Перемоги).

До 15 грудня

 Вчителі-словесники

16.

Урочиста лінійка пам’яті  загиблих учасників АТО та «Небесної сотні».

лютий

Педагоги -організатори

17.

Тематична лінійка  до Дня Соборності України

22 січня

Педагоги-організатори

18.

Екскурсії до шкільного музею

квітень

Мельник Л. Й.

Кравченко С. М.



19.

Провести  Тиждень патріотичного виховання

(заходи за окремим планом).



 травень

Педагогічний колектив

20.

Провести  цикл заходів   з нагоди святкування 70- річчя  Великої Перемоги.

8 травня

Вчителі історії, педагоги -організатори

21.

Взяти активну участь у проектах національно - патріотичного спрямування:

- «Знай і люби свій рідний  край»;

  - Всеукраїнська краєзнавча експедиція учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна»;

- Всеукраїнська  історико - географічна експедиція учнівської молоді

«Історія міст і сіл України».

 


Протягом року

Педагогічний колектив,

 учнівська молодь

 


22.

Розміщувати анонси про проведення уроків мужності, акцій, освітніх компаній, семінарів та інших заходів з національно - патріотичного виховання на офіційних сайтах  відділу освіти та навчального закладу.

 


Протягом року

Дирекція школи вчитель інформатики
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка