Вік учнів: 6 11 років. Обладнання: бланк спостереження за учнями. Інструкція



Скачати 315.71 Kb.
Дата конвертації24.03.2016
Розмір315.71 Kb.

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Мета: визначити тип темпераменту учня.

Вік учнів: 6 - 11 років.

Обладнання: бланк спостереження за учнями.

Інструкція: для правильної оцінки особливостей темпераменту слід дотримуватись наступних умов:

а) оцінювати їх у найрізноманітніших видах реакцій;



б) знати, в яких саме реакціях особливо яскраво проявляється темперамент.


1. У ситуації, коли потрібно діяти швидко:

а) легко включається в роботу;

б) діє із захопленням, пристрастю;

в) діє спокійно, без зайвих слів;

г) діє невпевнено, боязко.

2. Як реагує на зауваження вчителя?

а) каже, що надалі той чинити не буде, але через деякий час робить те ж саме;

б) обурюється, що йому роблять зауваження;

2. вислуховує, реагує спокійно;

г) ображено мовчить.

3. Під час обговорення з товаришами питань, що його дуже хвилюють, висловлює власну думку:

а) швидко із запалом, але прислухається до висловлювань інших;

б) швидко, пристрасно, але не слухає інших;

в) повільно, спокійно, але впевнено;

г) з великим хвилюванням та сумнівом.

4. У ситуаціях, коли потрібно здавати контрольну роботу, а вона ще не закінчена або зроблена, як виявляється, з помилкою:

а) легко реагує на ситуацію, що склалася;

б) поспішає закінчити роботу, обурюється з приводу помилки;

в) працює спокійно, доки вчитель не підійде до нього і не візьме роботу;

г) здає роботу, але висловлює невпевненість, сумніви щодо правильності її виконання.



5. Під час розв'язання складної задачі (або прикладу), якщо вона одразу не виходить:

а) кидає, потім знову береться до розв'язання;

б) розв'язує вперто й наполегливо, але час від часу висловлює різке незадоволення;

в) розв'язує спокійно, сумлінно;

г) виявляє розгубленість, невпевненість.

6. У ситуації, коли учень поспішає додому, а вчитель або актив класу пропонує йому залишитись у школі після уроків для виконання конкретного завдання:

а) швидко погоджується;

б) обурюється;

в) залишається без суперечки;

г) виявляє розгубленість.

7. У незнайомій обстановці:

а) виявляє максимум активності, легко і швидко отримує потрібні відомості для орієнтування, швидко приймає рішення;

б) виявляє активність у якомусь певному напрямі, через це не отримує потрібних відомостей, але рішення приймає швидко;

в) спокійно обдивляється навколо, з рішенням не поспішає;

г) боязко знайомиться з обставинами, рішення приймає невпевнено.

Обробка отриманих результатів.

Ситуація

Темперамент

а

б

в

г

1

сангвінік

+










2

флегматик







+




3

холерик4




+







4

холерик




+




-

5

холерик




-







6

меланхолік










+

7

холерик




+







Разом

1

4

1

1


Висновок: Темперамент учня наближений до холеричного типу.
Літери попереду варіантами поведінки означають:

а — сангвінік;

б — холерик;

в — флегматик;

с — меланхолік.


ТЕСТ «ФАНТАЗІЯ»
Мета: Визначити рівень розвитку уяви в учня.

Вік учнів: 6-14 років.

Обладнання: Роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки..

Інструкція: Учень має відповісти «так» або «ні» на наступні запитання.
Дорогий друже!

Вибери відповідь «так» або «ні» на наступні запитання.

1. Чи захоплюєшся ти малюванням?

а) Так;


б) ні.

2. Ти часто сумуєш?

а) Так;

б) ні.


3. Розповідаючи про який-небудь життєвий випадок, чи прикрашаєш свою розповідь вигаданими деталями?

а) Так;


б) ні.

4. Виявляєш ініціативу в навчанні? (За власним бажанням читаєш додаткову літературу з теми, яку вивчаєте на уроці, стараєшся якось по-особливому оформити свою роботу.

а) Так;

б) ні.


5. У тебе розмашистий почерк?

а) Так;

б) ні.


6. Чи сперечаєшся ти із батьками щодо одягу, орієнтуючись на

власне почуття красивого?

а Так;

б) ні.


7. Чи маєш звичку, занудьгувавши, малювати одні й ті самі фігурки?

а) Так;

б) ні.

8. Чи полюбляєш імпровізувати (вносити свої зміни), коли граєш музику, танцюєш або читаєш вірш?



а) Так;

б) ні.


9. Твої твори з літератури більш змістовні, ніж у твоїх однокласників?

а) Так;


б) ні.

10. Тобі сняться незвичайні сни?

а) Так;

б) ні.


11. Чи легко ти зорієнтуєшся в обстановці (наприклад, знайдеш будинок), якщо місцевість буде знайома тобі лише за описом?

а) Так;

б) ні.

12. Чи траплялося так, що ти плакав, дивлячись фільм або читаючи книгу?



а) Так;

б) ні.


Дякуємо за співпрацю!
Обробка отриманих результатів.




1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

а)

2

1

1

2

1

2

0

1

2

1

1

1

б)

1

2

0

1

0

1

1

0

1

0

0

0



І4—16 балів.

У дитини багата фантазія. Вміло спрямована, вона прикрасить її життя, принесе багато радості їй та оточуючим.



9 - 12 балів.

Дитина здатна фантазувати; але потребує стимулювання цих здібностей.



3—8 балів.

Скоріше за все, дитина — реаліст. У певному сенсі це збіднює її життя. Потрібно пробудити в неї бажання фантазувати і розвинути ці здібності.




АНКЕТА «СТАВЛЕННЯ УЧНЯ ДО ШКОЛИ ТА КЛАСУ»

Мета: визначити ставлення учня до середи, у якій він навчається, а також до однокласників.

Вік учнів: від 7-12 років. .

Обладнання: роздруковані бланки анкет, ручки.

Інструкція:. заповнюючи анкету, учень у письмовій формі відповідає на її запитання. На запитання слід відповідати «так» або «ні», окрім запитань за номерами 8, 9,10.

Юний друже!

На запитання слід відповідати «так» або «ні», окрім запитань за номерами 8, 9,10.

1. Чи подобається тобі навчатись у цій школі?

2. Чи подобається тобі ваш клас?

3. Чи із задоволенням ти повертаєшся в школу після канікул?

4. Чи є у тебе друзі серед однокласників?

5. Чи з гордістю ти розповідаєш оточуючим про вашу школу?

6. Чи відчуваєш ти задоволення від навчання у вашій школі?

7. Чи хотів би ти перейти в іншу школу?

8. В якому шкільному кабінеті (класі) вам найбільше всього подобається займатися?

9. Що за останній рік тобі найбільше запам'яталося в школі?

10. Як би ти визначив характер життя та взаємовідносин

у школі (вибери не більше п'яти стверджень у кожному списку):





весело ,



цікаво



неочікувано



незвично



оригінально



нудно



одноманітно



сумно



добрі стосунки

нові предмети

цікаві вчителі

дружний клас

шкільне подвір'я

творчі завдання

відчуття успіху

11.Чи є у тебе відчуття, що вчителі в школі ставляться до вас добре не через обов'язок, а тому, що люблять дітей?



Дякуємо за співпрацю!
АНКЕТА «МОТИВИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Мета: виявити мотиви навчальної діяльності школяра методом анкетування.

Вік учнів: від 8 років.

Обладнання: роздруковані бланки анкет, олівці чи ручки.

Інструкція:. учитель ставить перед учнями завдання: «Уважно прочитайте анкету й підкресліть ті пункти, які відповідають вашим прагненням і бажанням».
Юний друже!

Уважно прочитай анкету й підкресли ті пункти, які відповідають твоїм

прагненням і бажанням.


  1. Навчаюсь тому, що на уроках з цього предмету мені цікаво.

  2. Навчаюсь тому, що змушують батьки.

  3. Навчаюсь тому, що хочу одержувати гарні оцінки.

  4. Навчаюсь для того, щоб підготуватися до майбутньої професії.

  5. Навчаюсь тому, що в наш час навчаються всі, неосвіченим нині бути не можна.

  6. Навчаюсь тому, що хочу завоювати авторитет серед товаришів по навчанню.

  7. Навчаюсь тому, що подобається дізнаватися про нове.

  8. Навчаюсь тому, що подобається вчитель з цього предмету.

  9. Навчаюсь тому; що хочу уникнути поганих оцінок і неприємностей.

  10. Навчаюсь тому, що хочу більше знати.

  11. Навчаюсь тому, що люблю мислити, думати, міркувати.

  12. Навчаюсь тому, що хочу бути в класі першим учнем.

Дякуємо за співпрацю!
Обробка отриманих результатів.

1. Проведіть класифікацію мотивів. Їх можна розділити на наступні групи:

а) широкі соціальні мотиви — 4, 5;

б) мотивація благополуччя — 1, 11;

в) престижна мотивація — 6, 12;

г) мотивація змісту — 7, 10;

д) мотивація пресом — 2, 9;

е) вузькі соціальні мотиви — 3, 8.


2. Виділите провідні мотиви навчальної діяльності школяра, проведіть якісний аналіз на відповідність критеріям:

а) багатство й розмаїтість мотивів;

б) соціальна цінність мотивів;

в) присутність у структурі мотивації пізнавальних інтересів.



АНКЕТА «УРОК ОЧАМИ УЧНІВ»

Мета: визначити ставлення учнів до уроку з певного предмету, виявити недоліки та переваги методів викладання цього предмету.

Вік учнів:від 12 років.

Обладнання: роздруковані бланки анкет, ручки.

Інструкція: учитель просить учнів відповісти на запитання анонімної анкети, пояснює, що їхні щирі відповіді допоможуть вчителям покращити рівень викладання навчальних предметів та зробити уроки більш цікавими.

  1. Чи подобається вам школа, у якій ви вчитеся? Чому? (укажіть причину).

  2. На які уроки ви йдете із задоволенням? Чому?

  3. На які уроки вам іти не хочеться? Укажіть докладно причину:

а) не все зрозуміло;

б) не подобається вчитель;

в) зазнаєте труднощів через особисті мотиви (відсутність сили волі, здібностей, інтересу та ін.).

4. Чи полюбляєте ви читати? Яку книгу поза шкільною програмою ви нещодавно прочитали?

5. Що подобається на уроці більше:

а) пояснення матеріалу;

б) самостійна робота;

в) творча робота на уроці; .

г) словникова робота;

д) інші форми.

6. Чи подобається вам відповідати біля дошки або з місця на запитання вчителя? Чи часто вас викликають? Ваші побажання, пропозиції вчителеві.

7. Шкільний бал (оцінка) на уроці — чи завжди він справедливий? Як зробити його справедливим для вас?

8. Якби сьогодні вам дозволили вільне відвідування уроків, як би ви витрачали зайвий час?

а) усе одно пішов би в школу;

б) займався б вдома;

в) улаштувався б на роботу;

г) розважався.

9. Ваші зауваження й пропозиції педагогам для поліпшення роботи школи.

10. Якби ви стали директором школи, що б змінили у навчально-виховному процесі (наприклад, додали б до програми

нові предмети, а деякі з нинішніх навпаки виключили)?



11. Кому із учителів ви сказали б «спасибі»?

12. Чи добре ви поводитеся на уроках? Оцініть свою поведінку за п'ятибальною системою:

а) готовність до уроку — _ ;

б) увага — _ ;

в) дисципліна — _ ;

г) рівень засвоєння програми — _;

д) оцінка за урок собі — _;

учителеві — _ (на день перевірки).


АНКЕТА «КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ОЧАМИ УЧНІВ»
Мета: визначити ставлення учнів до класного керівника, щоб він міг

обрати найбільш оптимальну педагогічну позицію.



Вік учнів: від 11 років. ,

Обладнання: роздруковані бланки анкет, ручки.

Інструкція: класний керівник просить учнів відповісти на запитання анонімної анкети, пояснює, що їхні щирі відповіді допоможуть йому більше дізнатися про клас, знайти спільну мову з дітьми та уникнути проблем у спілкуванні.

1. З яким настроєм ви йдете в школу?

а) з радістю, охоче;

б) байдужістю;

в) передчуттям неприємностей;

г) з думкою: «Скоріше б все це скінчилося».


2. Якщо у вас трапляються шкільні неприємності, хто найчастіше є цьому причиною?

а) Учителя;

б) класний керівник;

в) однокласники;

г) адміністрація школи;

д) інше (вкажіть).


3. Якою, на ваш погляд, має бути роль класного керівника?

а) друга мама;

б) старший товариш;

в) наставник, порадник;

г) контролер успішності учнів та їхньої дисципліни.
4. Які повинні бути риси характеру в зразкового класного керівника? (Напишіть.)
5. Які відносини вам хотілося б установити із класним керівником? (Напишіть.)

6. Чого не повинен робити,класний керівник? (Напишіть.)

7. Яке почуття ви випробовуєте до свого класного керівника? (Напишіть.)

8. Як часто виникають у вас конфлікти з класним керівником?

а) часто;

б) рідко;

в) ніколи.
9. Що спричиняє виникнення конфліктів з класним керівником?

а) Поганий характер класного керівника;

б) поганий характер класу;

в) зовнішні обставини.


10. Ви здійснили поганий вчинок (розбили вікно, зіпсували меблі, нагрубили вчителеві). Якої реакції від свого класного керівника ви очікуєте в цьому випадку?

а) класний керівник суворо покарає вас;

б) зробить вигляд, що хоче захистити;

в) зробить вигляд, що не помітив того, що відбулося;

г) буде захищати вас від докорів адміністрації;

д) скористається нагодою, щоб вас принизити.


11. Ви знову завинили. Якої реакції від учителів ви очікуєте у цьому випадку:

а) вони в усьому розберуться й вчинять по справедливості;

б) дадуть гарну, дружню пораду;

в) прочитають довгу нотацію;

г) викличуть на педраду до директора школи;

д) викличуть батьків до школи.


12. Ви вважаєте, що ваш клас:

а) згуртований і дружний колектив;

б) колектив, що складається з кількох груп;

в) кожний живе сам по собі.

13. Як часто у вашому класі проводяться цікаві розважальні заходи?

а) Часто;

б) рідко;

в) не проводяться зовсім.
14. Чи можна сказати, що вам пощастило з класом? Чому? (Напишіть.)

15. У яких класних заходах ви б охоче брали участь?

а) бесіди на цікаві й важливі життєві теми;

б) походи, екскурсії, поїздки по цікавих місцях;

в) трудові справи;

г) колективні заходи з батьками (вікторини, свята, спортивні розвага тощо);

д) інше (вкажіть).
16. Що б ви порадили своєму класному керівникові? (Напишіть.)

ТЕСТ «ТВОРЧІ СХИЛЬНОСТІ УЧНЯ»

Мета: Визначити характер творчих здібностей учня.

Вік учнів: 7—12 років.

Обладнання: Роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.

Інструкція: Учень має уважно прочитати кожне ствердження, обвести слово «так», якщо він згоден, слово «ні», якщо написане не співпадає з його думкою.

Юний друже!

Обведи слово «так», якщо ти згоден, слово «ні», якщо написане не співпадає з твоєю думкою.

Так Ні 1. Я люблю складати власні пісні.

Так Ні 2. Я люблю гуляти один.

Так Ні 3. Мої мама й тато люблять грати із мною.

Так Ні 4. Я ставлю багато запитань.

Так Ні 5. Твір розповідей і казок — нікчемне заняття.

Так Ні 6. Я люблю, щоб у мене було тільки один або двоє друзів.

Так Ні 7. Я нічого не маю проти, якщо іноді змінюються правила гри.

Так Ні 8. У мене є кілька дійсно гарних ідей.

Так Ні 9. Я люблю малювати.

Так Ні 10. Я люблю справи, які важко робити.

Так Ні 11. Сонце на малюнку повинно бути завжди жовтим.

Так Ні 12. Я люблю розбирати прилади та іграшки, щоб зрозуміти, як вони працюють.

Так Ні 13. Мені більше за все подобається розфарбовувати малюнки розмальовок, ніж малювати самому.

Так Ні 14. Легкі загадки — найцікавіші.

Так Ні 15. Іноді тато або мама займаються чим-небудь, разом зі мною.

Так Ні 16. Я люблю дізнаватися нове про тварин.

Дякуємо за співпрацю!

Обробка отриманих результатів.

За кожну позитивну відповідь (обведене слово «так») нараховується 1 бал,

за негативні відповіді (обведене слово «ні») — 0 балів.

Увага! У пунктах 5,6,11, ІЗ, 14,18,19,22,23,24 оцінювання проводиться у такий спосіб: за відповідь «так»нараховується 0 балів, а за відповідь «ні» — 1 бал. Це робиться тому, що у зазначених пунктах затверджується ознака, протилежна тій, що визначається. Схильність дитини до творчості складається з таких його якостей, як розмаїття інтересів, незалежність і гнучкість розуму, допитливість, наполегливість. Нарешті, істотне значення має й обстановка в родині дитини. Проаналізуємо ці якості.



1. Розмаїття інтересів.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді учня в пунктах 1, 5, 9, 16, 21. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності розмаїтості інтересів дитини:

I ступінь — 0—1 бал (слабко виражений);

II ступінь — 2—3 бали (виражений середньо);

III ступінь — 4—5 балів (явно виражена).

2. Незалежність.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 2,8, 11, 13, 19, 24. Кількість набраних балів відповідає рівню незалежності дитини:

I ступінь — 0—1 бал (слабко виражений);

II ступінь — 3—4 бали (виражений середньо);

Ш ступінь - 5—6 балів (явно виражена).

3. Гнучкість, пристосовність.

Порахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 6, 7, 22.

Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності гнучкості поведінки дитини:

I ступінь — 0—1 бал (виражений слабко);

II ступінь — 2 бали (виражений середньо);

ПІ ступінь — 3 бали (виражений явно).



4. Допитливість.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 4, 12, 18. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності допитливості дитини.

I ступінь — 0—1 бал (виражений слабко);

II ступінь — 2 бали (виражений середньо);

Ш ступінь — 3 бали (виражений явно).

5. Наполегливість.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 10, 14, 23. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності наполегливості дитини.

I ступінь — 0—1 бал (виражений слабко);

II ступінь — 2 бали (виражений середньо);

III ступінь — 3 бали (виражений явно).

6. Відомості про сімейну обстановку.

Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 3, 15, 17, 20. Кількість набраних балів відповідає ступеню сприятливого впливу сімейної обстановки для розвитку творчих похилостей дитини:

I ступінь — 0—1 бал (мало сприяє);

II ступінь — 2—3 бали (сприяє середньо);

Ш ступінь — 4 бали (явно сприяє).
ТЕСТ «ОБДАРОВАНІСТЬ ВАШОЇ ДИТИНИ»

Мета: Виявити творчі та інтелектуальні здібності й задатки учня 6-10 років.

Респонденти: Батьки учня.

Обладнання: Роздруковані бланки опитувальника.

Інструкція: Відповідаючи на запитання тесту, батьки помічають пункти, що підтверджують здібності дитини.

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.
1. Ваша дитина навчилася читати рано, до шестирічного віку:

а) самостійно — 7 балів;

б) із чиєюсь допомогою — 5 балів.

2. Читає багато, причому швидко — 2 бали.

3. Сама або із чиєюсь допомогою зацікавилася довідниками, словниками, енциклопедіями — 2 бали.

4. Легко навчилася читати, але зазнає труднощів при читанні — 1 бал.

5. Потайлива, не любить, коли втручаються в її справи, має друзів

старших за віком — 2 бали

6. Воліє розмовляти зі старшими — 2 бали.

7. Ставить багато складних запитань, чим дивує або розгублює дорослих —

2 бали.

8. У неї завжди готові відповіді навіть на дуже несподівані запитання — 1 бал.



9. Іноді неуважна, але завжди вміє зробити правильні узагальнення

(скажімо, після перегляду кінофільму, телевізійної передачі або спостерігаючи за чим-небудь) — 2 бали.

10. Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, дає свою оцінку різним явищам — 1 бал.

11. Із невдоволенням ставиться до одноманітних, повсякденних справ (прибирання, миття підлоги і посуду, виконання навчальних завдань, які не вимагають більших зусиль) — 1 бал.

12. Чутлива до будь-якої несправедливості, якщо навіть це не стосується її особисто — 2 бали.

13. Любить жартувати, має почуття гумору — 2 бали.

14. Має багатий словниковий запас і вміло використовує в розмові різні терміни — 2 бали.

15. Любить складні ігри (шахи та ін.), що вимагають певної кмітливості — 2 бали.

16. Рано зацікавився тим, що вивчають у старших класах — 1 бал.

17. Віддає перевагу різноманітним заняттям, причому любить усе робити самостійно — 2 бали.

18. Її цікавлять запитання світобудови й усе, що стосується давньої історії —

2 бали.


19. Навчається без особливих зусиль, швидко схоплює матеріал і має свою думку з багатьох питань — 2 бали.

20. У неї розвинене почуття сприйняття музики, прикладного мистецтва, навколишнього середовища, у всьому шукає гармонію — 2 бали.



Дякуємо за співпрацю!

Обробка отриманих результатів.

Підрахувати суму балів по тих Позиціях, які найбільше відповідають рисам характеру й схильностям конкретної дитини.

Набрана сума не перевищує 9 балів. Варто подумати про активізацію занять із дитиною в плані загального розвитку. Необхідно розширити їй можливості для «проби сил» у різних областях, тому що її здібності ще не виявилися.

10—13 балів. Дитина має певні здібності, необхідно подбати про спеціальний розвиток його можливостей.

Більше 14 балів. Дитину відрізняє неординарність. Їй необхідна спеціальна програма навчання й розвитку, а також консультація із психологом.
АНКЕТА «ЖИТТЯ ДИТИНИ В РОДИНІ»

Мета: Визначити психологічну атмосферу в родині учня, намітити шляхи корегування родинного виховання дитини.

Респонденти: Учні та їхні батьки.

Обладнання: Роздруковані опитувальники окремо для учнів та їхніх батьків.

Інструкція: Респондентам потрібно обирати найбільш прийнятні для них варіанти відповідей.

Юний друже!

Обери найбільш прийнятне для тебе варіанти відповідей.

1. Що б ти хотів отримати від родини, в якій живеш?

а) Доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2. Чи самотній ти в родині?



а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

3. Чи бажаєш ти, щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню?



а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

4. Як ти вважаєш, що найбільше хвилює твоїх батьків у родинному житті?



а) Здоров'я дітей;

б) навчання дітей;

в) трудова участь дітей у житті родини.

5. Яка з наведених нижче життєвих настанов є для тебе найбільш вагомою?



а) Бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6. Чи є в тебе таємниці від родини?



а) Так;

б) ні.

7. Чим для тебе є вечір, проведений вдома?

а) Радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;

в) мука, нудьгування.

8. Чи знайомий ти з моральними та матеріальними проблемами, що існують у твоїй родині?

а) Так;

б) ні.


Дякуємо за співпрацю!
Шановні батьки!

Оберіть найбільш прийнятні для Вас варіанти відповідей.

1. Як Ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?

а) Доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2. Що найбільш Вас хвилює?

а) Здоров'я дитини;

б) навчання дитини;

в) трудова участь дитини в житті родини.

3. Чи самотня Ваша дитина в родині?

а) Так;

б) ні;


в) не знаю.

4. Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?

а) Так;

б) ні;


в) не знаю.

5. Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш погляд, для дитини найбільш вагомою?

а) Бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6. Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують в родині?

а) Так;


б) ні.

7. Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?

а) Так;

б) ні;


8. Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?

а) Радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;

в) мука та нудьгування.



Дякуємо за співпрацю!
Обробка отриманих результатів.

Після заповнення анкети учитель пропонує батькам учнів ознайомитись з відповідями їхніх дітей.



АНКЕТА

для виявлення питань виховання дитини в сім'ї.

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.

1. Хто безпосередньо займається вихованням дитини?

2. Де найчастіше разом з дитиною проводите дозвілля: на прогулянці, у театрах, кіно, туристичних походах (підкреслити,чи додати своє).

3. Чи знаєте Ви друзів своєї дитини, їхніх батьків.

4. Чи приходять до Вас в гості друзі дитини?

5. Що ускладнює виховання Вашої дитини?



6. Яким методом виховання Ви надаєте перевагу? (Роз’яснення, умовляння, суворі вимоги, покарання, заохочення, дружні контакти тощо; підкреслити, додати.)

Дякуємо за співпрацю!

АНКЕТА

для виявлення характеру спілкування батьків і дітей

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.


  1. Назвіть моральні норми спілкування з дітьми, в необхідності яких

переконалися на власному досвіді?

  1. Назвіть норми, порушення яких Вашими дітьми обурює Вас, викликає осуд?

  2. В яких випадках Ви отримуєте моральне задоволення від поведінки дітей ?

  3. Наведіть приклади, за що і як Ви заохочуєте своїх дітей?

  4. Чи викликають у Вас прикрість випадки недодержання моральних норм власної поведінки?

  5. Опишіть, будь ласка, типову конфліктну ситуацію у спілкуванні з сином чи донькою, яка залишає у Вас чи Вашої дитини, в обох, почуття гіркоти, образи, зневіри?

Дякуємо за співпрацю!

АНКЕТА

для виявлення стану трудового виховання дитини в сім'ї

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.


  1. В яких випадках Ваша дитина працює (підкреслити):

  • якщо її покличуть на допомогу;

  • власною ініціативою;

  • якщо дадуть трудове доручення.

  1. Чи є у Вашої дитини постійні трудові обов'язки вдома? Які?

  2. Яке ставлення Вашої дитини до праці (підкреслити):

  • охоче виконує трудові доручення (завжди, іноді, ніколи).

  1. Які, на Ваш погляд, мотиви його трудових зусиль (підкреслити)

  • бажання допомогти;

  • тому, що захоплюється знаряддями праці;

  • побоюються покарання за неслухняність;

  • прагнення отримати похвалу, нагороду?

  1. Чи знайома дитина з Вашою працею? Чи може назвати місце і професію, коротко розповісти про те, чим ви займаєтесь, які ваші обов'язки?

Дякуємо за співпрацю!


Чи довіряєте ви своїм дітям?

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.


  1. З ким з батьків ви обговорюєте і вирішуєте свої проблеми,сумніви?

  2. Як ви оцінюєте самостійність, яку вам надають удома?

  3. Чи завжди ви знаєте, які доручення в школі виконують ваші діти?

  4. У чому і як подаєте їм допомогу?

  5. Що, на ваш погляд, краще виховуєдовір'я чи суворий контроль?

  6. Ваша позиція щодо кишенькових грошей у дітей.

  7. Як ви вирішуєте цю проблему в своїй сім'ї?

  8. З яких років довіряють дітям гроші у вашій сім’ї?

  9. Чи знають вони про бюджет сім’ї?

  10. Чи купують діти подарунки членам сім'ї на день народження і до свят?

  11. Звідки беруть гроші? Чи є в них скарбничка?

  12. Чи беруть участь ваші діти в обговоренні бюджету сім'ї?

  13. Як ви навчаєте дітей розумінню витрачати кошти?

  14. Що спричиняє появи в дітей неуважності і байдужості

  15. Як цьому запобігти?

  16. Як ви здійснюєте антиалкогольне виховання дітей у сім'ї?

  17. Як ви ставитесь до друзів своїх дітей?

  18. Чи відчинені для них двері вашого дому?

  19. Чи спілкуєтесь ви з друзями своїх дітей?

Дякуємо за співпрацю!

Сім'я і світ прекрасного

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.
1. Чи люблять ваші діти музику? Яку? Що ви робите для формування у них музичного смаку?

2. Чи захоплюються ваші діти яким-небудь мистецтвом, творчою діяльністю?

3. Як ви формуєте літературні, художні смаки своїх дітей?

4. Як ви розвиваєте здібності дітей фантазувати?

5. Чи люблять ваші діти малювати? Як ви спрямовуєте їх у творчості?

6. А як ви знайомите своїх дітей з кращими зразками живопису?

7. Як ви розвиваєте у дітей потяг до читання?

8. Чи часто ви буваєте в театрі, на концертах разом з дітьми? Дякуємо за співпрацю!




Емоційний стан дитини

Шановні батьки!

Дайте, будь ласка, відповіді на запитання.
1. У чому полягають Ваші особисті контакти з дітьми? Які проблеми виникають при цьому?

2. Які якості дитини Ви цінуєте найбільше і вважаєте, що саме вони потребують розвитку?

3. Ваші методи покарання і заохочення дитини.

4. Дитині потрібен старший товариш, наставник. Добре, якщо в неї є, як казали колись, духовний пастир. Чи є у Вашої дитини людина і як саме впливає вона на формування Вашої дитини?



5. Назвіть Вашу улюблену дитячу книжку і улюблену книжку Вашої дитини.

Дякуємо за співпрацю!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка