Визначення роду, числа, відмінка прикметників за іменником



Скачати 43.52 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір43.52 Kb.
Тема : Визначення роду, числа, відмінка прикметників за іменником.

Мета : Закріплювати знання про прикметник як частину мови, засвоювати істотні ознаки прикметника, його значення у мовленні, зв'язок з іменником. Формувати вміння змінювати прикметник за числами та родами, визначити число, рід, відмінок прикметників за іменником.

Розвивати зв’язне мовлення, зорове сприймання учнів, увагу.

Виховувати любов до природи.

Хід уроку

1.Організаційна частина.



  • Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Хто вона? Відгадайте.

Стало біло навкруги,

Я розтрушую сніги.

Наганяю холоди.

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались? Я ……( зима )


Разом з нею завітали і її помічниці – сніжинки. Вони кружляли в веселому танку. Прослідкуйте рух однієї з них і прочитайте тему нашого уроку.
П И М Т И

Р К Е Н К


Отже, ми на уроці будемо розвивати вміння визначати рід, число, відмінки прикметників за іменниками, вдосконалювати навички грамотного письма, розвивати усне та писемне мовлення.
А девіз нашого уроку такий:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо – точно,

Пишемо - гарно.


11. Основна частина.

1 Хвилинка каліграфії.

- Погляньте, як вміло розписує зима візерунки на склі. Ваше завдання –каліграфічно написати:
Ж ЖН БІ РІВ НА МА
-Утворити і записати слова:

Рів ча на, сніж бі ла но, м а зи, шла прий.


-Скласти з цих слів речення.( Один учень біля дошки, інші в зошитах )
Прийшла чарівна білосніжна зима.
-Визначте граматичну основу речення.

-Назвіть прикметники.

-З яким словом зв’язані? Яким членом речення є?

-Визначте рід, число, відмінок.

2.Хвилинка поезії.( добавлянки )
Кожен учень добавляє по одному слову, запам’ятовує його, потім по черзі диктують і записують.
Зима! Зима! Усякий знає,

Вона ( холодною )буває

Летять, кружляють, мов пушинки

Легкі, білесенькі ( сніжинки)

Міста чистенькі, білі села.

Зима і радісна й ( весела )

Мороз у лід озера кута,

Зима, тоді,як кажуть,(люта).

А як насуне хмара (сива )

Зима по- своєму (красива)

А вранці іній – от обнова.

Яка зима у нас ( казкова)!

Зима ,кажу вам, дуже (гарна):

То сонячна, то дуже ( хмарна),

Вона буває і серйозна,

Суха і вітряна, й (морозна).

Гілок од інею не видно,

Тоді вона ,звичайно, (/ срібна)

І пташка змерзла і голодна,

Бо видалась зима (холодна).


Холодна,сніжинки,весела,люта,красива,казкова,гарна,хмарна,морозна,срібна,холодна.

  • Яке слово зайве серед цих слів? Чому?

  • На що вказують прикметники?

  • На ознаку якого іменника вказують прикметники?

  • Визначіть число, рід прикметників.

3. Робота в групах.



  1. З поданих слів вибрати прикметники до іменника « сніжинки»

Легенькі, біленькі,зелені,пухнасті, стрункі, чарівні, іскристі, смачні, блискучі, кришталеві, прозорі.


2)Списати речення, підкреслити прикметники з іменниками.

Зима – це досконалість.Адже навіть найколючіші сніжинки мають прекрасний візерунок. Дмухніть на них – вони розтануть від теплого подиху.Значить ваше серце гаряче. Воно може розтопити і творити добро.


4. Робота з підручником. Виконання вправи.
Фізхвилинка ( вприви для очей)
Закреслити всі літери В Я Ф К
Грудефнь холодяюний та сніжкний- хляібв буяфде буйкнияй та пишний.


  • як ви розумієте це прислів’я? які ще прислів’я про зиму ви знаєте?

  • Назвіть сполучення прикметника з іменником.

6.Робота по варіантах.

1 варіант

Підкреслити словосполучення прикметників з іменниками, визначити число, рід прикметників.

Сонна земля, зимовий пейзаж, сходить сонце, величаве сонце, блискучий лід, пурхає пташка.

Слово «зимовий» розібрати за будовою.


2 варіант

Утворити словосполучення прикметника з іменником.

Стежка у лісі –

Замети снігу –

Спів пташок -

Визначити число,рід прикметників.


7. Колективна робота.

Утворити словосполучення.


легенда

Святков день

вбрання

вірність


Лебедин гніздо

крик


Поставити у множині.

Вірний друг –

Добре серце –

Снігова заметіль –



  • Які закінчення мають прикметники жін.., чол..,сер. родів у початковій формі?

  • А в множині?

Бесіда.


Зима принесла багато свят: свято Нового року, Різдвяні свята. Супутницею всіх цих свят є ялинка.

Чому ж люди ставлять ялинку в своїх оселях?( Легенда)

Різдво неповторне, казкове свято, радісне та урочисте. Віддавна існують зимові традиції, що під час цих свят всі люди квапляться до батьківських родинних осель. Поява на небі першої зірки колись сповістила всьому світові про народження маленького Ісусика.

Прослухайте пісню « Свята ніч».назвіть прикметники з іменниками.

( Звучить пісня)

Свята ніч, тиха ніч, дитинонька пресвята, дитинонька ясна, в тихім сні.


111. Підсумок уроку.

Тестування .

Відповіді записуйте так:

Так Ні
1.прикметник – це частина мови,яка означає назву предмете. Так,чи ні?

2.прикметники у початковій формі відповідають на питання який? Яка? Яке? Так чи ні?

3.прикметник завжди стоїть у тому числі,роді,відмінку, що й іменник, з яким він зв’язаний.так чи ні?

4 у прикметника в множині визначається рід.так чи ні?

5. прикметники змінюються за числами та відмінками, а в однині за родами. Так чи ні ?


Самоперевірка.
Домашнє завдання дається диференційовано.









База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка