Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів



Скачати 43.38 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір43.38 Kb.
Тема: Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів.

Мета: підвести дітей до визначення ролі прикметників у мовленні; вчити порівнювати, аналізувати предмети за певними ознаками, розрізняти пряме і переносне значення прикметників, добирати художні засоби вираження словесної думки; розвивати усне мовлення; виховувати почуття прекрасного, бережне ставлення до природи.

Обладнання: фото дерев, лісу; слайди-презентація до уроку; музична відео- фізкультхвилинка «Танцюємо з ялинкою»; відео «Звуки лісу»; картки для роботи в парі, для складання загадок, зображення силуетів дерев.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення «У царстві дерев» (подорож казковим лісом)

План уроку:

  1. Повідомлення теми, мотивація.

  2. Актуалізація опорних знань.

  3. Письмова робота.

  4. Творче завдання.

  5. Підсумок.

Хід уроку:

  1. Повідомлення теми уроку, мотивація.

  • Відгадайте загадку:

Воно для всіх нас – добрий друг,

Хоч диваком вважається,

Бо навесні вдяга кожух,

На зиму ж – роздягається. (Дерево)



  • Чому дерево названо в загадці добрим другом?

Слайд №1.

  • Діти, господарями нашого уроку сьогодні будуть дерева, які допоможуть нам з’ясувати роль прикметників у мовленні. Для цього ми вирушимо з вами до лісу.

Слайд № 2.

  1. Актуалізація опорних знань.

Слайд № 3. Зупинка «Загадкова»

2.1 Загадки

  • Відгадайте, про які дерева йдеться в загадках? (При відгадуванні загадок малюнки дерев вивішуються на дошку).

Рясно в липні зацвітає, Чорно-біла одежина,

Дуже гарний запах має, зверху листяна хустина.

Цвітом від хвороб лікує, Як весна – дарує сік.

Щедро медом нас частує. П’ємо радо цілий рік.

(Липа) ( Береза)

В неї гарні пишні віти, Товстий стовбур, пишні віти,

І колючок не злічити, наче свічки, білі квіти.

Не байдужа до прикрас, А плоди, як їжачки

На свята спішить до нас. Носять з голок піджачки.

(Ялинка) (Каштан)

Зріст у неї, як в ліщини, Сніг її не налякає,

А плоди, немов в калини. І на спеку не зважає.

Взимку пташечок годує, Зеленіє навіть взимку,

Ягідками їх частує. Має з голочок хустинку.

(Горобина) (Сосна)

З жолудя він проростає,

В кроні сил чимало має,

Кабани плоди смакують,

Люди міць його цінують.

( Дуб)


2.2 Гра «Вгадай дерево за силуетом»

  • Чи можна вгадати дерево за силуетом? Спробуйте (демонструє силуети дерев: чорні на білому або навпаки).

Слайд № 4

    1. «Впізнай дерево за ознаками»

Струнка, білокора, ніжна, сором’язлива …(берізка)

Похилена, сумна, плакуча … (верба)

Міцний, розлогий могутній, кремезний … (дуб)

Зелена, пухнаста, колюча … (ялинка)



  • Які слова характеризують дерева як живих істот? В якому значенні вони вжиті?

Слайд № 5

    1. Творча вправа «Знайди дереву влучний образ»

Береза зелений колючий їжачок

Дуб сором’язлива дівчина

Верба могутній велетень-богатир

Ялинка убита горем мати



Слайд № 6

  1. Письмова робота (на картках). Робота в парах. Скласти текст за опорою:

Ми зупинились на лісовій галявині. Посередині розкинувся _______________

__________________________________ . До нього притулилась ____________________________________, прикрила вітами білий стовбур. Над річкою схилилась _____________________________________________________ . А ось пишається _______________________________________________________ .

Поодаль пломеніє ________________________________ в червоному намисті. Як гарно в лісі!

Слайд № 7 Зупинка «Музична, танцювальна». Фізхвилинка

Слайд № 8 Порівняй ознаки дерев, добери антоніми.

Береза тендітна, струнка, а дуб … (міцний, сильний, кремезний).

Верба гнучка, похила, а дуб … (непохитний, незламний).

Дуб розлогий, кремезний, а тополя … (висока, струнка).



Слайд № 9 Зупинка «Творча» Склади загадку.

Самостійна робота.



Ялинка Береза

________________, а не жабка, ______________ , а не сніг,

________________, а не їжачок, ______________ , а не дівчина,

________________, а не котик. ______________ , а без волосся.



Дуб Калина

______________ , а не стовп, _______ квіти , а не наречена,

______________ , а не воїн, ________ намисто, а не дівчина,

_____________, а не чоловік. _______________ , а не ліки.



Тополя Каштан

____________ , а не круча. Має квіти, мов _____________ ,

____________ , а не молодиця. А плоди, як ______________ .

З сережками , а без вух. Лист, мов ___________ на руці.

Його знають геть усі.

Слайд № 10 Зупинка «Логічна»

Слайд № 11 Склади сенкан «Прикметник». Робота в парах.

Прикметник

Влучний ,точний

Описує ,порівнює, визначає

Прикметник – частина мови.

Ознака


Слайд № 12 (Фото кольорового лісу з «голосами лісу»)

  • Діти, ви молодці. Нам вдалося виконати успішно всі завдання і звільнити прикметники. Бачите, яким тепер став наш ліс. Вам подобається? Опишіть, який він. Підберіть влучні прикметники.

  • Яку ж роль виконують прикметники в мовленні? Якою б була наша мова, якщо б вони дійсно зникли?

  1. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалась вам наша мандрівка?

  • Які завдання вам запам’ятались?

  • Що було найцікавішим?

  1. Д/ з (на картках)

Підберіть прикметники, порівняння до слів ранок, сонце, роса. Складіть з ними речення.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка