„Вогонь наш друг чи ворог?



Скачати 78.22 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір78.22 Kb.


Тема: „Вогонь наш друг – чи ворог?”

Мета: пояснити , яку користь маємо від вогню і яку шкоду він може принести; визначити причини виникнення пожеж; розробляти правила протипожежної безпеки; відповідально ставитись до поводження з сірниками; застерігати та запобігати виникненню пожежі; відстоювати свою думку; допомагати та навчати один одного елементарних правил протипожежної безпеки; проводити агітацію серед молодших школярів про бережливе ставлення до природи.

Основні поняття та терміни: пожежа, пожежний, вогнище, блискавиця, полум’я.

Обладнання: плакат на тему „Не бавтеся, діти, бо можна згоріти”; міні-виставка літератури на протипожежну тематику, фотографій з місць подій, де відбувалися пожежі, дитячих робіт та малюнків на тему „Вогонь наш друг – чи ворог?”.

На дошці написано загадку: Все він може спопелити

Але й може обігріти ,

Якщо студить нас зима.

Обережні будьте з ним

І сьогодні і завжди ,

Щоб не сталося біди.

Хід заходу

Учень: Простір, в якому ми живемо, наповнений красою, радістю, і щастям. Дуже важливо нам зберегти його таким, яким він є: не знищити, не зруйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей. А ще дуже важливо зберегти своє життя і здоров’я, щоб насолоджуватись красою навколишнього світу. А це великою мірою залежить від нас самих, від того, як ви будете поводити себе, як виконуватимете правила протипожежної безпеки, як ви любите навколишній світ, такий тендітний і неповторний, дзвінкий і радісний, як бережете його.

Учень: Вогонь – повсякденний супутник людини. Ще з давніх часів люди використовували його в своєму житті і весь час підтримували своє родинне вогнище, щоб не згасло. Вогонь – це друг. Він потрібний всюди: і в житлових будинках, і в навчальних закладах, і на заводах, і на фабриках. Ним користуються, коли потрібно приготувати обід, підігріти воду. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал .

Учень: Вогонь – є символом олімпійських ігор (показую малюнок). Перед вічним вогнем біля могили Невідомого воїна люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. Отже, без вогню життя було б неможливе.

Учень: Вогонь дарує людям світло,

Вогонь дарує їм тепло,

Коли б тепло і світло зникли,

Життя б на світі не було.



Учень: Так, важко уявити навіть незначний відрізок часу, який можуть прожити люди без світла, без тепла, що дарує нам вогонь. Але, на жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Коли з ним неправильно поводитись, може сатись пожежа.

Учень: Вогонь може виникнути стихійно під час якихось природних явищ: під час землетрусів, виверження вулканів, під час грози, коли блискавка вдаряє в якийсь предмет. Це, звичайно, катастрофа. Але пожежа може виникнути ще й від халатності самих людей, а тим більше дітей, коли неправильно з ним поводитись.

Учень: пожежі можуть виникнути від кинутого сірника, від пилососа, від не вимкнутої електропраски (утюга), від електричної та газової плити, у транспорті, у лісі, на полі, у лузі.

Проблемне запитання

- А чи відомо вам, що мають робити діти, коли пожежних викликали, але вони ще не приїхали?

Давайте всі разом запам’ятаємо такі правила.

Пам’ятка для учнів

а) Коли палає вогонь, треба швидко вибігати на вулицю через двері чи через вікно, розбивши його.

а) Коли загорівся одяг, то треба впасти на підлогу і качатися, щоб загасити полум’я.

в) Спасати малюків, взявши їх на руки.

г) Якщо пожежа невелика, загасити її піском, або грубою тканиною, накинувши її зверху (ватне одіяло, шуба тощо).

Не кожен вогонь можна гасити водою! Вода – провідник тепла.

д) При опіках звернутись по телефону до швидкої допомоги за номером 103

Мало знати правила протипожежної безпеки, а й треба їх ще й дотримуватись, щоб уникнути трагічних наслідків.

Жар з-під заслінки упав,

В хаті – вогонь запалав.

Не дивися, не чекай,

А водою заливай.

Як побачиш – малюки

Узялись за сірники,

Як ти маєш їх спиняти?

Сірники у них забрати.

Розігрівсь утюг твій дуже,

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки вимикай.

Як побачиш – десь горить,

Мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити,

Про пожежу сповістити.

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем не можна.

Коли грім гримить – гуркоче,

Блискавиця цілить в очі,

Вікна треба зачиняти,

Не впускать її до хати.

Блискавиця завжди зла –

Хоч велика хоч мала.

Листя спалюють малята

Близько –близько біля хати,

А від того треба знати, -

Хата може запалати.

Промовля лісник сердито:

„Вогнищ в лісі не палити!

Від багаття ліс згорить –

Де тоді всі будуть жить!

Білка, їжачок, зайчата

І маленькі лисенята?”

Знає мишка, знає пташка:

Хліб ростити людям важко.

Знай і ти, і всім кажи:

„Від вогню хліб бережи,

Вогнища не розкладай

Там, де зріє урожай!”

Бо вогонь такий гарячий,

По сухій травичці скаче,

Все сухе: листок, стеблину

Може з’їсти за хвилину.

Ой, горить щось! Треба, діти,

До пожежників дзвонити.

Діти (всі разом):

Бачите вогонь і дим –

набирайте „101”!

Знають всі – без вогню людині,

Не прожить ні єдиної днини!

При вогні все довкола нам видко,

Гріє він нас і взимку, як влітку.

Подивіться-но, друзі навкруг:

Нам вогонь – найнадійніший друг,

Та коли обережність забудем,

Він стає тоді ворогом людям.

Хоч вогонь нам друг – дивись,

Краще ти побережись!

Коли будеш пустувати –

Недалеко до біди,

Від вогню добра не жди!

Він такий лихий буває,

Що нічого не минає.

Спопелити може школу,

Поле виспіле і дім,

І усе в дворі твоїм.

Дим підніме, як завісу,

І метнеться аж до лісу.

І людей не пощадить!

Пам’ятайте це завжди!

Всі:

Пам’ятайте це завжди!



Правила пожежні бездоганно знайте!

Вчитель. Дуже цікава історія трапилась в лісі зі звірами. Пропоную подивитись лялькову виставу. Називається вона «Друг чи ворог?».

Дійові особи. 1. Ведучий. 2. Зайченя-хвалько. 3. Їжачок-трудівничок. 4. Лисичка. 5. Старий дуб.



Ведучий. Не за горами високими, не за морями глибокими, А біля лісу, на лузі зустрілися двоє друзів: Зайченя-хвалько та Їжачок-трудівничок.

Діти, уважно послухаймо, про що вони сперечаються.

( Входять зайченя і їжачок)

Зайченя. Їжачок, та встигнеш ти ще ті уроки вивчити, краще побігли до лебединого озера, покупаємося, по-загаряємо…

Їжачок. А таблицю множення хто буде на завтра вчити?

Зайченя. Та що її там вчити. 6 х 6 = 36, а 7 х 7 = 37.

Їжачок. Завжди ти зайчику, поспішаєш, а тому й помиляєшся. 7 х 7 = 49. Але ж треба ще й на завтра і оповідання прочитати з цікавою назвою „Дружити з вогнем чи ні ?”.

Зайченя. Ех ти, Їжачок. слухай мене – і будеш розумним. Навіщо нам читати ? По дорозі до озера розпитаємо про це і все будемо знати : дружити , чи ні?

Їжачок. Дорослих треба слухати, але ж і домашнє завдання треба виконувати. Ну, побігли.

( Зустрічають лисичку )



Лисичка. Добрий день, малята.

Їжачок. Лисичко, потрібно дружити з вогнем, чи ні?

Лисичка. Потрібно. Ось я зараз прийду додому, підсмажу гриби. А узимку я натоплю піч і буду в теплі дивитися телевізор. Приходьте і ви до мене в гості, я вам казки розповім.

Їжачок. Спитаймо же в білочки. Їй з дерева все видно.

( Забігають за куліси )



Ведучий. Поки наші друзі шукають Білочку, подумаємо разом, дружити з вогнем, чи ні?

( Діти відповідають )

– Без вогню неможливе життя на Землі. Він потрібен всюди: в будинках, у школах, на заводах.

– Вогонь плавить руду і допомагає людині освоїти Космос.

– Вогонь допомагає мамі готувати їжу .

– Вогонь – це ще й символ. Люди схиляють голови перед Вічним вогнем біля пам’ятників героям.



Ведучий. Так, діти. Вогонь надійний помічник і друг людей. Це він рухає тепловози, теплоходи, живить велетенські домни, допомагає людині освоювати космос. Але коли вогонь у неумілих руках – він може стати і грізним ворогом.

(За сценою крик : „ Рятуйтесь! Пожежа!”. Вбігає зайчик)



Зайчик. Горить будиночок Білочки. Їжачок допомагає маленьким білченятам, а мені наказав викликати пожежних по телефону. А я ще не прочитав на завтра оповідання і не знаю, який номер потрібно набрати.

Ведучий. Допоможемо зайченяткові! Який номер треба набрати?

Діти: 101

Зайченя. Спасибі, діти.( набирає номер по телефону )

– Алло! Пожежні! Негайно приїздіть сюди. Пожежа!

– Горимо!(Слухає відповідь по телефону) – Як куди?

– Сюди! Ви що не бачите? – Горить! (Вішає трубку, біжить за сцену )



Ведучий. (до дітей ) А чи все правильно зробило зайченя?

Діти. Ні, він не назвав адреси.

Ведучий. Правильно, діти! (Набирає по телефону 101)

– –Алло! Говорить ведучий. Пожежа в лісі. Вулиця Соснова №8. Горить Білоччин будиночок біля озера Лебединого.



Зайченя. Тепер уже неодмінно прочитаю оповідання про пожежу та вивчу правила додержання пожежної безпеки . (Підходить до Дуба )

– Їжачок, дивись, який Старий Дуб росте.



Їжачок. Подивимося, що там у дуплі.( Дивляться ).

– Ой, книжка. Сторінки обгорілі.(Роздивляються книжку)

– А ось, що в ній написано:

– І малятам і звірятам дуже добре треба знати, сірники не для забави, з ними страшно... (грати)

– Розігрівсь утюг твій дуже, що робити будеш, друже?

– За гаряче не хапай і з розетки... (вимикай)

– Знати повинен учень кожний : щоб похід був до ладу, жартувать з вогнем не можна – ліс потрапить у...(біду)

– Вивчіть правила пожежі: БУДЬТЕ ЗАВЖДИ ОБЕРЕЖНІ. Знає хай дитина кожна, жартувать з вогнем...(не можна )

Учень: Отож, ви зрозуміли, що з вогнем гратися не можна. З ним треба бути обережним. Я надіюсь, що ви ніколи не допустите пожежі. А завершити наше свято хочеться гарною пісенькою, яку підготували наші юні пожежні.

Наше життя і здоров’я великою мірою залежить і від людей, які допомагають зберегти добробут і спокій в наших оселях. Це дуже потрібні люди, без них важко уявити наше життя. Цих людей називають пожежними. Це сильні, сміливі і мужні люди. Вони – спритні бійці, безстрашні і дуже хоробрі люди. Саме їх кличуть на допомогу, коли потрібно гасити пожежу .



Учень: Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями "вогняного фронту”, адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. Такими людьми і є наші гості .(Виступ гостя)




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка