«Вправи і задачі на закріплення таблиць множення і ділення. Розв’язування задач. Складання та обчислення виразів. Ознайомлення з деякими буквами латинського алфавіту.»



Скачати 118.91 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір118.91 Kb.



«Вправи і задачі на закріплення таблиць множення і ділення. Розв’язування задач. Складання та обчислення виразів. Ознайомлення з деякими буквами

латинського алфавіту.»

(урок – подорож до Робінзона Крузо)





Класовод: Суботіна І.М.


Тема: Вправи і задачі на закріплення таблиць множення і ділення. Розв’язування

задач. Складання та обчислення виразів. Ознайомлення з деякими буквами

латинського алфавіту.

Мета: закріплювати знання таблиці множення і ділення, уміння обчислювати

значення виразів, удосконалювати вміння знаходити невідомі компоненти дії

ділення; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на збільшення числа в кілька разів; ознайомити учнів з деякими буквами латинського алфавіту; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мовлення та інтерес до математики, сприяти вихованню активності, любові до математики.

Обладнання: книга Даніеля Дефо «Робінзон Крузо», таблиця – очікування, макет корабля, таблиця-карта подорожі, завдання-рибки для самостійної диференційованої роботи, мікрофон, комп’ютер.

Тип уроку: урок - подорож до Робінзона Крузо.
Хід уроку

І. Організація класу

Рада діти бачить Вас!

Ви почули всі дзвінок!

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Поверніться, будь ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. Поверніться, будь ласка, до нашої гості і подаруйте і її свої щирі посмішки.

Зараз сядуть всі дівчатка.

А за ними і хлоп’ятка.

- Сьогодні ми будемо діяти…



  • Активно!

  • Думати…

  • Оперативно!

  • Сперечатись…

  • Доказово!

  • Для всіх…

  • Обов’язково!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Робінзон Крузо – це моряк з англійського міста Йорка, який самотньо прожив 28 років на безлюдному острові, куди його було викинуто під час аварії корабля, на якому він плив. Про його пригоди написав у своїй книжці «Робінзон Крузо» Даніель Дефо.

Плисти будемо на кораблі «Вікторія». Перед вами - карта математичного океану. На карті є остови, на які ми з вами потрапимо. На цих островах нас чекають різні мешканці. Кожен острів зашифрований. Щоб потрапити на острів потрібно буде розшифрувати його.

Подорож далека, цікава, але небезпечна, тому беремо із собою дружних, кмітливих. Під час подорожі ми будемо вдосконалювати знання таблиці множення і ділення, а також розв’язувати задачі, ознайомимося із буквами латинського алфавіту.

(Таблиця: Завдання уроку)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Усні обчислення.

-Перш ніж вирушити в подорож, ви маєте стати морячками. Для цього виконайте

завдання.



Обчислити масу 6 щук (42); 3 коропів (15); 3 карасів і 8 судаків (30);5 коропів і 2 карасів (29).

Ви стали морячками. Вдягніть безкозирки.

Тепер потрібно підготувати корабель до великого плавання. Для цього вам необхідно знайти невідомі частки, ділені, дільники.





Ділене

24 24

24

63










12

18

40

Дільник

6

8

7

8

6

2










Частка










4

3

9

4

6

5

Завдання виконано успішно. Корабель та команда готові до великого плавання!

Щоб корабель рушив потрібно підняти якір.

Для цього пограємо у гру «Карлики і Велетні». Я буду називати вам числа. Якщо число парне ви присідаєте, якщо не парне – стоїте, руки на поясі.



(Числа: 3, 9, 4, 5, 10, 12, 1, 2, 6,17) Молодці!

2.Хвилинка каліграфії

Попереду у нас багато пригод, які зафіксуємо у наших бортових журналах. Розгорніть їх і запишіть сьогоднішню дату. Що можемо сказати про число 15.



(Складається із 1дес. 5 од., має числа «сусіди»14 і 16, два множники 3 і 5).

Запишіть каліграфічно цифри, які будуть зустрічатися у цікавинках.



  • Найбільший на Землі птах – страус, його зріст 3м.

  • Найвища тварина – жирафа, зріст 6м.

  • Один ховрах за літо з’їдає 9 кг зерна.

  • Морж може перебувати під водою 12 хв.

  • Найменша жабка – короткоголов. Його довжина -15мм.

  • У Південній Америці живуть велетенські метелики «менелай» та «сіра агриппіна».

Розмах крил першого з них сягає 18см, а розмах другого -24см.

А тепер зменшіть ці числа у 3 рази і внизу запишіть результат.



( 3, 6, 9, 12, 15, 18, 24

1, 2, 3, 4, 5, 6, 8). Взаємоперевірка

- Діти, заплющте очі, - уявіть, що ми сіли на корабель. Наш корабель піднімає вітрила. Дме попутний вітер. Розплющте очі! Милуйтеся морем, дихайте свіжим повітрям.



ІV. Розвиток математичних знань учнів

1.Усна лічба.

-А ось і перша зупинка – острів… Щоб дізнатися назву цього острова, потрібно розшифрувати вираз. Це – острів «Усна лічба». На цьому острові живе Ведмедик. Він не може пробратися крізь гущавини до свого лігва. Допоможемо йому.


Ведмедик вам дуже вдячний за допомогу.

Пливемо далі.

2. Робота над задачами.

Наступний острів …. Розшифруйте. Це острів «Задач». Тут мешкають мавпочки, які дуже люблять розв’язувати задачі. Вони приготували для вас задачки.



  • У порт пливли 3 судна, а назустріч їм 5 катерів. Скільки суден припливло в порт? ( 3 судна).

  • Над річкою літало 5 метеликів, 2 ластівки, 4 чайки. Скільки птахів літало над річкою? (6 птахів, тому що метелики – не птахи).

  • На першому санку виробляють білий і жовтий папір, на другому – жовтий і синій, а на третьому – червоний. Папір скількох кольорів виробляють на трьох станках? (4 кольорів).

Виконаємо задачу 214.

Хлопчиків – 48 ?

Дівчаток - ? у 6 разів <

Молодці! Справились із задачами. Пливемо далі.



3.Музична фізкультхвилинка.

- Увага! Наступна зупинка…

Це - галявина «Відпочинку».

V.Вивчення нового матеріалу.

1.Ознайомлення з латинськими буквами.

Ми підпливаємо до наступної зупинки. Що це за острів? Розшифруйте.

Це острів «Латинські літери».

(Презентація «Латинські літери»).



VІ.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Обчислення виразів.

Ми наближаємося до наступного острова. Це острів «Обчислень». Тут живуть різні тваринки: тигр, лев, жираф, слон. Вони просять вас допомогти розв’язати завдання 215 біля дошки.


1.Робота в парах.

А ось і Безлюдний острів. Нас зустрічає Робінзон Крузо разом із своїми помічниками Папугою і Рибкою. У рибки неприємність. ЇЇ всі дітки порозпливались від неї. Допоможіть рибці зловити своїх малюків.



( Рибки розвішані по класі. Діти збирають рибки жовтого і зеленого кольору, на

них записані приклади відповідного рівня).
Завдання достатнього рівня. (Жовта рибка)

9 · 3

28 : 4


80 + 28 : 7

30:5


36:6

30 + 25 : 5



Завдання високого рівня. (Зелена рибка)

27 + 8 · 5 4 · 2 +23

48 : 6 + 21 : 3 (56 - 28) : 4

30 + 12 : 6 (49 – 35) : 2
60 – 63 : 7

24 + 18 : 2

54 : 6 + 35 : 5


(Самоперевірка. На зворотньому боці рибки – відповідь.)




- Перевірте правильність розв’язання прикладів самостійно. Відповіді знайдіть на

звороті рибок.



VІ. Домашнє завдання.

Молодці, діти! Ви справжні мандрівники! Робінзон Крузо вами дуже задоволений і приготував для вас гостинці.

Винахідливість, взаємодопомога та дружба з математикою допомогли вам

у плаванні.

Математика – наука точна і серйозна,

І прожить без неї навіть дня не можна.

Я вам задаю домашнє завдання. Приклади 217, задача 218.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Нашу подорож завершено. Ми опинилися на березі, де нас чекає журналіст, він

хоче взяти інтерв’ю.

Інтерв’ю. Гра «Мікрофон».


  • На яких островах побували?

  • Які завдання виконували?

  • Яке завдання було найлегшим?

  • Що викликало труднощі?

  • Яке завдання було найцікавішим?

  • Чи сподобалася вам подорож?

  • Що найбільше сподобалося?

  • Нехай цей урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.

Тема. Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.

Розв’язування задач. Складання й обчислення виразів.

Мета: закріплювати знання таблиць множення та ділення до 6; вчити розв’язувати

задачі на зведення до одиниці, формувати вміння складати вирази; познайомити

зі святом Покрови; розвивати мислення, обчислювальні вміння; виховувати

любов та повагу до народних звичаїв і обрядів.



Обладнання: девіз уроку, ікона, рушничок, приклади на таблицях, картки.

Тип уроку: закріплення знань.

Хід уроку:

І. Організаційна хвилинка
- Зараз у нас урок математики (учні записують дату, роздаю картки для індивідуальних завдань; 2 картки – робота біля дошки, 4 – на місці).

Картка №1

За 6 ручок заплатили 24 гривні. Скільки грошей треба заплатити за 3 такі ручки?



Картка №2

Із однієї грядки зібрали 27 кг огірків, а з другої – у 3 рази менше. Скільки кілограмів огірків зібрали з двох грядок разом?

(65 – 29): 6 =

52 – 42: 6 =



ІІ. Усний рахунок (відповіді на кружечках, потім кружечки перевертаю, там букви)

3 7 + 9 = П

48: 6: 2 = О

(39 + 15): 6 = К

80 – 6 4 = Р

40 – 6 6 = О

61 – 5 7 = В

29 + 18: 6 = А



Що означає це слово?

Саме сьогодні, 14 жовтня, ми святкуємо велике народне свято – Покрову. Це свято виникло в Х столітті, коли в Константинополі, у Влахернській церкві Матір Божа своїм покровом захистила людей від ворогів. Перші чудотворні ікони Покрови привезла з Візантії дружина князя Володимира – Анна.

Таку ікону маємо і ми. А зараз давайте запишемо дату, коли святкують Покрову.

Каліграфічна хвилинка

1410 1410



Перевірка карток

Для того, щоб члени родини були здоровими, на Покрову господиня брала рушника, що був над іконою Богородиці, і розвішувала його над вхідними дверима. Під ним ставали, як ішли до церкви, і проказували:

Пресвята Покрівонько,

Перед твоїм кривалом

Голови схиляємо.

Прохаємо, Покрівонько,

Од лиха укрити,

Здоров’ячко наше

Знов нам обновити.

У нас є заготовка рушничка. Його треба вишити. Вишивка – наша робота.



ІІІ. Оголошення теми уроку

На уроці ми будемо закріплювати таблиці множення і ділення до 6, попрацюємо над новим видом задач, дізнаємось багато цікавого про свято Покрови.



(за усний рахунок на рушничок прикріплюємо на першу сторону рушника І бігунець, а на другу за роботу з картками – ІІ)

ІV. Робота над задачею

Зверніть увагу на схему задачі. Як ви думаєте, про що піде мова в ній? (про вареники). Хто їх ліпив? (дівчата). Складіть, будь ласка, умову задачі за коротким записом.

5 д. – 15 в.

2 д. -? в.



  • Що можна побачити по короткому запису? (це задача на зведення до одиниці).

  • Що потрібно знати, щоб дізнатися, скільки вареників зліпило 2 дівчини?

  • Що треба зробити, щоб взнати щось одне?

  • Як це запишемо?

  1. 15: 5 = 3 (в.) – ліпила 1 дівчина;

  • Якщо ми знаємо, що 1 дівчина зліпила 3 вареники, то можна дізнатись, скільки вареників зліпить 2 дівчини?

  1. 3 2 = 6 (в.)

Відповідь: 2 дівчини зліпили 6 вареників.

(на рушник кріплю троянди)

Божу Матір – Покрову вважали своєю покровителькою запорізькі козаки. На Січі у них був храм Св. Покрови. Козаки вірили, що Свята Покрова їх охороняє і допомагає. З недавніх пір свято Покрови в Україні відзначається ще й як день українського козацтва.

І ми, щоб бути здоровими, як справжні козаки, проведемо фізхвилинку.

(рухи під музичний супровід)

(кріпимо троянди з ІІ сторони)

V. Робота над виразами


  • Як називаються числа при відніманні? (на дошці таблиця)




Зменшуване

6 7

36: 4

45

94

Від’ємник

6: 3

18: 6

81 – 57

54: 6

Діти записують вирази на дошці і в зошитах та розв’язують їх.


Покрова – це свято жінок і дівчат. У молоді починався сезон вечорниць, весіль. Дівчата, яким набридло дівувати, в свято Покрови потайки просять: «Свята мати, Покровонько, накрий мою головоньку, хоч ганчіркою, аби не зостатися дівкою».

(Лебідь на І сторону рушника)

VІ. Самостійна робота

Коли дівчина виходила заміж, вона повинна була покривати голову або хусткою, або очіпком. Лише неодружена жінка мала право носити віночок.

А зараз виберіть собі приклади. Там, де хустка – приклади найскладніші,

де очіпок – складні,

де віночок – легкі.

54: 6 + 3 9 =

81 – 6 8 =

6 7 – 18: 6 =
42: 6 + 4 6 =

6 9 – 33 =

73 – 5 9 =
27 – 6 2 =

36: 6 + 15 =

90 – 6 7 =
(Самооцінювання олівцем)

(Кріплю лебедя на ІІ сторону рушника)

Кажуть, яка погода на Покрову, такою буде й зима. Якщо до цього дня не опаде листя з вишні – на теплу зиму, а облетить – на сувору. Якщо сніг не випав, то його не буде і в листопаді. А ще кажуть, що Покрова накриває траву – листям, землю – снігом, воду – льодом, а дівчат – весільним вінком.


Домашнє завдання: І варіант задача № 214, приклади № 217;

ІІ варіант задача № 218, приклади № 217.



VІІ. Підсумок уроку

Тепер можна прикріпити наш рушничок над дверима і попросити у Матінки Божої здоров’я собі та всій родині.



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ ГАДЯЦЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КРАСНОЗНАМЕНСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ


Підготувала вчитель

початкових класів

Пархоменко Л. В.


с. Краснознаменка



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка