Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими Закінченнями іменників



Скачати 47.18 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір47.18 Kb.
Тема. Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими

Закінченнями іменників.



Мета. Продовжувати розширювати знання учнів про іменник. Формувати уміння визначати рід іменників. Вчити розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями. Розвивати навички визначення роду іменників за родовими закінченнями, вміння працювати з тематичними словниками. Виховувати довільну увагу, старанність при письмі, самостійність.
Обладнання: монітор, тлумачні та тематичні словники, картки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку.

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас на урок.

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми помандруєм в світ науки

Що гордо мовою зовуть…

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь!
ІІ. Ознайомлення з девізом уроку. (слайд1)

Душу й серце в роботу вклади,

Кожну хвилину в труді бережи.
ІІІ.Оголошення теми і мети уроку. (слайд2)

Сьогодні у нас незвичний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В Країну Назв, країну чудову,

Яка нас чекає й збагачує мову.

На кінець уроку ми повинні:



Знати:

  • Іменник, як частину мови;

  • Роль іменників у мовленні.

Уміти:

Виконувати різні види мовних аналізів.


ІV.Робота по темі уроку. (слайд 3)

  1. Запишемо сьогоднішню дату уроку.

( У народі лютий називають лютень, кружель, зимобор, киводоріг, межень. За народним віруванням, саме в четвер, Бог створив усі планети. А ще з цим днем прогнозували весну: коли день ясний, сонячний, тихий, то весна буде гарною і ранньою, а коли зірветься хурделиця, то весна буде холодною, затяжною)

  1. Хвилинка каліграфії.

  • Повторення правопису великої та малої букви Бб

  • Читання та каліграфічний запис приказки

Багато читаєш - багато знаєш.

  • Як ви розумієте зміст цього прислів’я?

  • укаНа в слі ен деве, а з сулі дитьвови

  • гаКни тьвчи, як ан тісві тьжи.

  • Відновимо ще 2 прислів’я.

  • Хто з вас хоче більше знати?


V. Актуалізація знань учнів.

1. Прочитайте слова (слайд 5)



Дідусь зошит

Хлопчик верба

Окунь сніг

Джміль стіл

- За якими ознаками ці слова розділені у 2 стовпчика?

- На яке питання відповідають назви істот? Неістот?

2. Прочитайте колонки слів (слайд 6)



Шевченко хлопчик

Київ собака

Миколка місто

Дружок поет

- Чому вони розділені на 2 групи?

- Чи можна ці слова об’єднати в пари? Як?

- Чому в парі одне слово написане з великої букви, а інше – з малої.

3. Розгляньте 3 стовпчики слів. (слайд 7)

жінка чоловік дитя

кішка кіт кошеня

лисиця лис лисеня

корова віл теля

- Як ви гадаєте, чому їх розділили на 3 стовпчики?



4. Стратегія « Кубування» (слайд 8)

- Продемонструйте свої знання про іменник, а я вам допоможу.



  • Частина мови.

  • Що означає?

  • Відповідає на питання …, …. .

  • Назви істот відповідають на питання…

  • Назви неістот відповідають на питання …

  • Власні іменники пишуться з …

  • Загальні іменники пишуться з …

  • Іменники мають рід …, …., …..

  • Іменники змінюються за числами…



ФІЗХВИЛИНКА (відео)

5. Гра « Наш рід»

( Учні поділяються на 3 групи – чол.р., жін.р., с.р. Кожна група плескає в долоні, якщо названий іменник відповідного роду)


  • Але давайте спочатку пригадаємо, які слова допомагають визначити рід іменника?

Слова для гри: газета, радіо, айстра, пальто, перо, предмет, груша, гриб, курча, апетит, вогнище, кишеня.

6. Робота в парах за картками. (слайд 7)



- А зараз ми з вами побудемо дослідниками.

Подані іменники записати за родами, визначить закінчення.

1ряд – виписати іменники середнього;

2 ряд – виписати іменники жіночого роду;

3 ряд – виписати іменники чоловічого роду.

(Троє учнів працюють біля дошки.)


  • Які закінчення мають іменники чол.роду, жін.роду, середнього роду?

Префікс від слова під’їзд;

корінь від слова сніжок;

суфікс від слова лісник;

закінчення – як у слові вітер.


VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Диференційоване завдання.

Слабші учні – впр. 53(1), с.25.

Сильніші учні – впр.54, с26.

Перевірка – (слайд 9)


  1. Коментар до домашнього завдання.

  • Прочитайте завдання до вправи 56, с 26.

  • Спробуйте відгадати загадки.

  • Змініть виділені іменники так, щоб вони відповідали на питання хто? що?

  • Розкажіть, як ви будете визначати їх рід.

  1. Робота зі словниковим словом.

  • Зверніть увагу на нове словникове слово у вправі 55 (с.26, підручника)

  • Скажіть, яка пастка схована у слові?

  • Що це за орфограма?

  • Чи можна її перевірити?

  • Хто пояснить значення цього слова?

  • Давайте прочитаємо значення цього слова в тематичному словнику.

Це – багатозначне слово.

  • Зберіть прислів’я, користуючись наведеними словами.

  • Поясніть їх зміст. (слайд 10)

Пшениця, веселиться, життя, колоситься.

Пшениця колоситься, життя веселиться.

  • Визначте рід іменника.


VІ. Підсумки уроку.

Інтерактивна вправа « Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці ми….





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка