Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 4



Скачати 76.59 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір76.59 Kb.


Садова ЗОШ І – ІІІ ступенів

Снігурівської райдержадміністрації

Миколаївської області




Урок - казка

«А вже весна!»



Математика. Вправи та задачі на засвоєння

таблиці множення числа 4.

Літературне читання. Інсценізація «Весняна казка».

Природознавство. Зміни в природі навесні.



Вчитель початкових класів

Бартків О.В.


Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 4.

Мета: Вправляти учнів у розв'язанні прикладів і задач, які потребують

застосування таблиці множення числа 4; формувати зв'язне мовлення;

сприяти глибокому засвоєнню виучуваного про пору року - весну, про

працю людей у весняний період;

розвивати увагу, уяву, фантазію, логічне мислення; прищеплювати любов

до природи, прагнення оберігати її;

виховувати дітей добрими, дружними, турботливими.

Навчально-методичне забезпечення уроку: весняне оформлення класу, план подорожі, ляльки Думонька і Уявонька, костюми Зайчика і Синички, фішки-розуминки для оцінювання.

Тип уроку: закріплення і систематизація вивченого

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Нумо, діти, до роботи! Для навчання час настав, Наберімося охоти До потрібних добрих справ.

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.



II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вступне слово вчителя.

- Діти, сьогодні на урок до нас завітали дві сестрички Уявонька і Думонька.

Вони принесли нам незвичайний подарунок - ось цю пір'їну. Загубити її міг

лише великий птах.

-А які великі птахи є в наших краях?

-Так, ця пір'їна з лелечого крила. Ці птахи повернулися до рідних гнізд з

теплих країв, які знаходяться дуже-дуже далеко. Ви бачите, що пір'їна

перев'язана красивою стрічечкою. На ній щось написано. Але деякі літери

трохи стерті. Може, їх стерли вітри, а може, дощі чи сніги змили їх. Адже

дорога лелеки на Україну була нелегкою. Зараз ми постараємося цей напис

прочитати.

« Сонце пригріває. Птахи прилітають. До кожного вікна вже постукала...» (Весна)
- Тепер вам зрозуміло, від кого ця пір'їнка? Виходить, лелека нам на своїх крилах
весну принесла. Ви хочете потрапити до Весни в гості?

Слід добре до цього підготуватися. А ви вже вдома готували завдання. Тому перевіримо його!



III. Перевірка домашнього завдання.

  • Прочитати відповіді прикладів № 803 в порядку зростання.

  • Пояснити розв'язання задачі № 804.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Вправа «Очікування»

  • Сьогодні ми з вами уявно подорожуватимемо в країну казки до чарівної пори року Весни. А мета нашої подорожі - поглибити знання про весняні зміни в живій і неживій природі. Ця подорож буде незвичайною - математичною, тому ми повинні закріплювати вміння розв'язувати приклади і задачі, застосовуючи таблицю множення на 4.

  • Чого має навчити цей урок - казка кожного з нас?

Очікування учнів. Цей урок мене навчить:

  • розв'язувати приклади і задачі, які потребують застосування таблиці множення числа 4;

  • працювати в парах, групах, самостійно; оцінювати свої навчальні досягнення. А оцінювати свої навчальні досягнення ми будемо фішками - розумниками:



Вчитель:

- Готові всі. Тоді збираємося!


Ви не забули, що треба бути уважними і дотримуватися порядку під час

подорожі. Перевіримо вашу увагу.



V. Робота над темою уроку. * 1. Усний рахунок.

Три ведмеді на велосипеді, Четвертий пішки біг. А ви швидко полічіть, Скільки у них ніг.

(4x4=16)



Розв'язування цікавих задач «по секрету» {нашіптування відповіді на вушко)

По шосе йшли три машини, Шур-шур-шур - під ними шини. Не спиняючи машин, Полічи-но, скільки шин.

(4x3 = 12)


В клас зайшли Мишко й Юрко,

А за ними і Петько,

А за ним - Марина,

А за ней - Ярина,

А за нею - Гнат.

Скільки всіх хлоп'ят? ( 4 ) 2. Хвилинка каліграфії.

Прописування цифри 4 після попереднього аналізу її зображення на дошці. Серед перелічених чисел знайдіть, які є відповідями прикладів множення числа 4.








21 16 9

18

12



8
3. Інсценізація «Весняна казка» Зайчик. Ох і надокучили мені морози та завії. Наголодувався я взимку. Кожушок геть обносився. Піду-но я Весну-красну шукати.

Назустріч Зайчикові - Синичка.

Зайчик. Синичко! Ти всюди літаєш, усе примічаєш. Допоможи знайти Весну! - Синичка Зайчику допомагала, Таблицю множення на 4 перевіряла. а) Робота в парах, усна перевірка таблиці множення на 4 за підручником № 807. Синичка. Ще в лісі сніги лежать. Та перший струмочок уже продзвенів, що Весна вже близько. Бачите, як навколо по-весняному гарно? - Діти, які зміни навесні відбулися у природі?

4. Розповіді учнів про весняні зміни в природі.

  • Розтанув сніг і потекли струмочки;

  • сонечко сяє і тепло гріє;

  • на деревах з'явились молоді листочки;

  • під вікнами хат цвітуть барвінок, тюльпани, нарциси;

  • а я вже бачила старанних бджілок, які збирають з цих квіток солодкий нектар у свої малесенькі золоті відеречка.

5. Гра «Працьовиті бджілки»

- Давайте полічимо, скільки краплинок меду є в комірках стільничків? Математичний диктант.



  1. Множники 4 і 3. Знайди добуток.

  2. Перший множник 4, добуток 20. Чому дорівнює другий множник?

  3. Яке число в 3 рази менше 24?

  4. Яке число на 3 менше 24?

  5. Яке число треба розділити на 2, щоб отримати 8?

  6. Ділене 6, дільник 3. Знайди частку.

( самоперевірка і самооцінювання за записом вчителя на дошці) Відповіді: 12, 5, 8, 21, 16, 2.







6. Фізкультхвилинка.
«Я-перша квіточка весни»


(виконується під музику)


  • (Діти присідають, руки схилені над головою, голова опущена).


    (Діти повільно підводяться)

    Я - перша квіточка весни...

  • Сонячне проміння торкається мене, гріє, пробуджує сили...

  • Я прокидаюсь і починаю зростати, випускаю маленькі паростки

і тягнуся до сонечка...

(Руки поступово розводять в сторони)


(Нахили тулуба)


  • Від сонячних поцілунків я розкриваюсь все більше і більше...

  • Мої пелюстки починають гратися з вітерцем, колишуться ліворуч-праворуч, уперед-назад.

Так приємно дихати прохолодою.


(Довільне кружляння).



- Так хочеться кружляти у таночку!

7. Слово вчителя.

  • Подорожуємо далі. Ось і весняний лужок перед нами. Скільки тут цікавого! З квіточки на квіточку перелітають барвисті метелики, вибираючи найкращу.

  • Ось і ми, як ті метелики, попрацюємо над виконанням завдання.

8. Гра «Барвисті метелики».

(робота в парах, взаємоперевірка)

- Вибрати і розв'язати письмово тільки приклади на множення;
підкреслити в прикладі множник;

решту прикладів розв'язати усно «ланцюжком».



9. «Кругові» приклади.

(самостійна робота)

Вчитель. Весна прийшла скрізь. Вона кличе нас до праці на городах, полях, садках, по господарству. В Україні кажуть; «Весняний день рік годує».



  • Поясніть це прислів'я.

  • З цікавої подорожі ми поспішаємо додому. А щоб швидше знайти доріжку виконаємо «кругові» приклади №810.







10. Творча робота над задачами.

- Ось ми і вдома. Час поратись по господарству.

Прочитайте задачу 808 (задача з малюнком, на якому зображені домашні тварини).


  • Дайте відповіді на запитання.

  • За даними малюнка складіть прості і складені задачі.

VI. Домашнє завдання.

(диференційовано) №811, 812.



VII. Рефлексія.

- Повернення до очікуваних результатів уроку. Бесіда за кожним із


поставлених на початку уроку завдань.

VIII. Підсумок уроку.
Технологія «Мікрофон»

  • Чи сподобався урок?

  • Де ми зможемо застосувати наші знання, отримані на уроці?

  • Дайте оцінку уроку, користуючись опорними словами.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка