Впровадження



Скачати 74.46 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір74.46 Kb.
Відділ освіти

Балаклійської районної державної адміністрації

Андріївська загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів №2

ВПРОВАДЖЕННЯ

ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

У ВИКЛАДАННІ ПРИРОДОЗНАВСТВА

У 3 КЛАСІ



2013


Відділ освіти

Балаклійської районної державної адміністрації

Андріївська загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів №2

І. В. Резніченко

Урок природознавства у 3 класі



«Якою буває природа.

Збережемо природу»

2013


І. В. Резніченко, учитель початкових класів Андріївської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №2

Схвалено методичною радою Андріївської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №2

(Протокол №1 від 27. 08. 2013 року)

Захід розроблено з урахуваннням можливостей навчального середовища, сприятливого для задоволення фізичних, соціокультурних і пізнавальних потреб учнів, положень Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням інтерактивних методів та прийомів навчання.


ВСТУП

Результати навчальних досягнень учнів початкових класів зумовили необхідність поновити зміст Державного стандарту початкової загальної освіти та удосконалювати Базовий навчальний план початкової загальної освіти.

Однією з позитивних змін нової редакції зазначеного документа є посилення природничої складової, зокрема введення нової освітньої галузі «Природознавство».

Нова редакція Державного стандарту початкової загальної освіти зорієнтована на соціалізацію особистості молодшого школяра.

Новий Державний стандарт початкової загальної освіти покликаний пізнати початкову освіту на якісно новий рівень. Він передбачає поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток.

Навчання в сучасній школі потребує також розумової готовності дітей. Вони мають прийти до школи з досить широким колом знань і вмінь. Крім того, діти мають володіти початковими навчальними вміннями (концентрувати увагу не на результаті, а на процесі навчальних знань). Велику роль відіграє емоційно-вольова готовність, зокрема вміння дошкільника довільно керувати своєю поведінкою, пізнавальною активністю, спрямовувати її на розв'язання навчальних задач тощо.

Виходячи з вимог до нового Державного стандарту початкової загальної освіти, я впроваджую особистісно орієнтований підхід до викладання предметів. Пропоную вашій увазі урок природознавства у 3 класі.
Розробка уроку природознавства для 3 класу

Тема. Якою буває природа. Збережемо природу.

Мета: формувати в учнів поняття „природа”, „нежива природа”, „жива природа”; вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; поглибити їх знання про значення природи для життя рослин, тварин і людей; формувати вміння спостерігати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку


І. Організація класу.

Дзвінко продзвенів дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Все у нас уже на місці –

Залишились тільки сісти!

ІІ. Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року?- Який місяць? Що ви можете сказати про небо?

- Чи є надворі вітер?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, поспостерігайте, що знаходиться навколо нас?

(яскраве сонце, свіжий вітер, квіти, птахи, люди...)

Ребус


3





т=п

- Отже, як ви думаєте якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку?

- Для чого нам це вчити?



ІV. Робота над темою уроку.

1.Метод розвитку критичного мислення

метод “Гронування”

На дошці записано слово

- Як ви думаєте, що таке природа?



Діти називають все що на їх думку належить до природи. Записую на дошці в декілька колонок: рослини, тварин, нежива природа і якщо діти називають те, що зроблено руками людини, то записую в іншу колонку.

Проблемна ситуація

  • Що це за групи?

Діти називають групи: тварини, рослини, нежива природа.

- Зверніть увагу, що рослини я записала поряд з тваринами. Чому? (Бо вони належать до живої природи.)

- Чому слова мотоцикл, будинки ... я записала найдалі від слова природа?

Висновки дітей.



2. Бесіда про природу

- Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це?

(Це рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, а також люди.)

Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.

- Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям...

- До якої природи належить повітря?

- Подивіться на сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. До якої природи воно належить?

- Вгорі на небі пливуть білі хмаринки...

- Як ви думаєте, до якої природи належать вони? Чому?

- Повертаймося назад до школи.

- Як ви гадаєте: школа, житловий будинок, що знаходиться біля неї належать до природи? Чому?

- А якщо ми візьмемо автомобіль, кран...?

Висновок.

Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.



3. Інтерактивний метод “2, 4, всі разом”

1) Робота в парах



Розгляд парою 1 ілюстрації рослин, тварин, людей, предметів неживої природи або предметів, зроблених руками людьми.

Висновок про те, до якої групи належить те, що зображено на малюнку.

Після цього діти об’єднуються в групи: 1 - тварини, 2 - рослини,3 - гриби, 4 - нежива природа, 5 - те, що зроблено руками людини.

Працюємо разом. Захищаємо думку кожної групи. Об’єднуємо ілюстрації в більші групи: жива + нежива природа = природа, і окремо, те, що зроблено руками людини.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з додатковими матеріалами:

а) читання статті „Що таке природа?” ( с.74),

б)відповіді на запитання після тексту;

в) словникова робота:



МІКРОСКОП – оптичний прилад із системою збільшуючи стекол для розглядання предметів, невидимих неозброєним оком. (демонстрація)

БАКТЕРІЇ – мікроскопічні одноклітинні організми;

г) читання статті „Якою буває природа” ( с.75);

д) відповіді на запитання;

е) складання схеми „Значення природи”.



Значення природи

Все, що потрібно для

життя




Пізнання

Почуття


Здоров’я

2. Робота з віршем:



Ворон шепче воронятку: - Мій біленький.

Слон говорить слоненятку:- Мій маленький.

Заєць каже зайченяті:- Мій хвостатий.

Гуска ніжно гусеняті:- Мій крилатий.

- Про кого говориться у вірші? До якої природи вони відносяться? Чому?



В небі, чистім і прозорім,

Сонце сяє.

Наче в морі, в жовтім житі

Хвиля грає.

- Про яку природу розповідається у цьому вірші?



4. Перегляд презентації на компютері “Природа”

Діти плещуть в долоні. Якщо демонструється предмет живої природи. Гра

Капкан”. Деякі малюнки містять предмети живої і неживої природи.

- То за якими ознаками ми розрізняємо живу і неживу природу?



5. Робота в зошиті (с.13)

6. Інтерактивний метод „ПРЕСС”.

(розв’язання логічних завдань „Що зайве? Чому?”)

- Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта. - Дуб, камінь, Сонце, повітря.

Слон, ластівка, робітник, земля, комар.



7. Цікаві факти.

- Чи знаєте ви, що:

* 1 га лісу виділяє стільки кисню, що його вистачає на рік для споживання 200 землянам, очищає за рік від пилу та вуглекислого газу 10-20 м3 повітря, дає 150 м3 деревини.

* коли кожен школяр лише нашої країни за рік здасть державі 10 кг макулатури, з неї можна буде виготовити 1 млрд.575 млн. Учнівських зошитів.

* з 1 кг сухого листя кропиви виготовляється 1 л екстракту, його достатньо для того,щоб зупинити кровотечу у 30 хворих.

Чим допомагає людині жива і нежива природа?

Чи потрібно її захищати? Чому?

VІ. Підсумок уроку.

1. - Що таке природа? Що належить до неживої природи?

- Що належить до живої природи? Чим жива природа відрізняється від неживої?

- До якої природи належить людина? Чому? Що дає природа людям?

- Як потрібно ставитись до природи?

2. Інтерактивний метод „МІКРОФОН”:

- Як ви повинні берегти природу?



VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати статті з підручника. Дібрати по три загадки про предмети живої і неживої природи.

Список використаної літератури:


  1. Державний стандарт початкової загальної освіти [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/new-stmp/2011/20-04/12/

  2. Природознавство. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 – 4 класи/ Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак, Д. Д. Біда. [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/images/files/navchalni_programu/2012/ukr/06_prurodoznavstvo.pdf

  3. Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна підручник для 3 класу – К.˸ Освіта, 2004

  4. Будна Н.О., Майхрук М.І., Рябова С.І. Я і Україна. Зошит з природознавства. 3 клас. – Тернопіль ˸ Навчальна книга – Богдан, 2009

  5. Бабавал Т.І., Вихрущ В.О. Природознавство.

Цікавий світ навколо нас. Книга для читання – Тернопіль ˸ Навчальна книга – Богдан – 2009

  1. Мечник Л.А., Мечник І.І., Волошин О.М. Природа рідного краю – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008

ЗМІСТ


Вступ

Розробка уроку природознавства для 3 класу



Список використаної літератури


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка