Всі впізнали це мультик? (Троє з простоквашино )



Скачати 47.92 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір47.92 Kb.
Добрий день, діти! Звати мене Тетяна Олександрівна. Я сьогодні прийшла до вас дуже цікавим та корисним предметом «Подорож у світ економіки». А які асоціації виникають у вас з словом економіка. Гра «Асоціація». Як ми бачимо з економічними поняттями ми зустрічаємося в повсякденному житті. І сьогоднішній урок буде доказом цього. А цікавим буде цей урок тому що ми побуваємо у гостях героїв відомого вам мультика. А яким ви зараз самі мені скажете. (слайд 2,3).

Всі впізнали це мультик? (Троє з простоквашино )

А наших героїв звати? (дядя Федір, кіт Матрос кін та пес Шарік).

Чого хотів кіт Матроскін? (поїсти, жити в будинку, завести хазяйство)

А яке бажання виникло у Шаріка? (жити в будинку, товаришувати )

Ну а дядя Федір що хотів мати? (будинок, завести собаку і знайти нових друзів)

А всі разом вони приїхали в Простоквашено, що знайти…? (будинок в якому ніхто не живе і в якому їх буде затишно і комфортно ). Ось такий будинок вони знайшли. (вішаємо малюнок будинку). А наше завдання зробити цей будинок затишним, привітним та…

У кого з вас виникають схожі бажання та необхідності?

Про всі наші бажання необхідності ми сьогодні і поговоримо. Отже, тема сьогоднішнього уроку «Потреби, та способи їх задоволення» (слайд 4)

То що ж таке потреба на вашу думку? (діти висловлюють свої думки).

Всі ви правильно говорите, бо не існує єдиного і чіткого визначення поняття потреба. Тому, давайте підсумуємо все, що ми сказали. Отже,(слайд 5)

(діти читають визначення)


  • Потреби – це необхідність у чомусь, бажання володіти певними речами, відчуття нестачі, якщо бажання залишається незадоволеним.

  • Потре́би — це необхідність для людини таких умов, що забезпечують її існування і самозабезпечення.

  • Потреба - це нужда в будь-чому, яку людина переживає і усвідомлює.

Чи всі ми бажаємо мати одні й ті ж самі речі? Наприклад, Іра хоче велосипед, а Лєна новий телефон, а Надя – отримати гарну оцінку з економіки. Отже, всі потреби різні. Та їх можна розподілити в групи за однаковими ознаками, або класифікувати. Одну з таких класифікацій ми з вами розглянемо.

Повернемося до наших героїв. Яка потреба виникла у кота Матроскіна коли він зустрів дядю Федора (бутерброд і житло, бо на даху був ремонт). Ця потреба необхідна для життя будь якої людини? Особисто для кожного з вас вона потрібна? (Так). Потреби в їжі, повітрі, одязі потрібні для підтримки життєвих функцій виникають у всіх живих організмів і носять назву фізіологічні потреби. (слайд 6). З цими потребами людина народжується.

Відкрийте ваші сині конверти і знайдіть в них першу сходинку нашої піраміди.

(на дошці вивішуємо перший рівень. - оранжевий У дітей на парті знаходяться розрізані частинки піраміди. Діти знаходять потрібний колір у себе на партах і теж викладають)

Для визначення наступної сходинки повернемося до нашого мультику. (слайд 7). Чого хотів навчити кіт Матроскін від Галченя? А навіщо це йому потрібно (щоб будинок не пограбували злодії). А що ви робите, щоб злодії не пограбували вашу квартиру (закриваєте на ключ, ставите домофони, кодові замки в під’їздах). А батьки для охорони машини, що роблять? (ставлять сигналізацію). А щоб не захворіти (уникнути хвороби) ми що робимо (приймаємо вітаміни). Отже ми з вами охороняємо, захищаємо себе, своє здоров’я та майно. Наступна сходинка стосується всіх цих потреб і носить назву потреба в безпеці. (слайд 8) (прикріпили червоний). Знайдіть таку ж сходинку і в себе.

Рухаємося далі. (слайд 9). Чого хоче мама? А тато? А дядя Федір? Ми бачимо, що потреби нашої родини різні. Чи виникають такі суперечності у ваших родинах. А чи впливають на ваші потреби друзі, однокласники? А на мамині потреби, що може впливати? Отже, ці потреби виникли від впливом людей, які нас оточують, під впливом навколишнього середовища, яке називають соціумом. І наступна сходинка стосується соціальних потреб. (слайд 10)., тобто потреб соціуму. (прикріпили голубу)

Для визначення наступного типу потреб звернемося до поштаря Печкіна. (слайд 11). Чому наші герої не люблять Печкіна? (бо він злий). Чому був сердитий Печкін і що він хотів? (бо в нього не було велосипеда). А коли він досягнув своєї мети і отримав в подарунок велосипед, Печнік подобрішав, його стали поважати. Отже, наступний тип потреб - потреби в повазі (слайд 12). (прикріпили фіолетову)

Ми дошли до вершини нашої піраміди. Подивимося наступний сюжет. (слайд 13). Яка мета, потреба у Матроскіна, що приносить йому задоволення. (продавати молоко, обробляти землю). А у Шаріка (займатися полюванням. І для цього дядя Федір запропонував купити йому фоторушницю: це і полювання і звірів вбивати не потрібно). Тобто в кожного героя є своя ціль, мета. У кого з вас є мета в житті. Наприклад, (діти говорять). Отже найвища сходинка називається потреба в самореалізації. (слайд 14). (прикріпили синю)

Ми з вами отримали піраміду потреб, яка в економіці насить назву – піраміда потреб Маслоу. (розміщуємо на дошці). Для кращого запам’ятовування кожному виду потреб, відповідає колір.

А тепер давайте перевіримо як ви засвоїли які бувають потреби. На ваших партах лежать ялиночки. Їх п’ять і по кольору вони такі ж як види потреб на нашій піраміді. Я показую вам фрагмент мультфільму. А ваше завдання показати по кольору, який це вид потреби. (слайд 15-21)

А тепер давайте з’ясуємо що задовольняє наші потреби. Для цього пригадайте за допомогою чого наші герої задовольняли свої потреби. Матроскін отримав бутерброд і корову, Печкін – велосипед, дядя Федір – друзів, будинок, мама – відпочинок, Галченя забезпечило їм охорону, Шарік фоторушницю,а поштар приносив – посилку (слайд 22). На ваших партах знаходяться такі самі малюнки, як ви бачите на екрані. Зараз ви попрацюєте в парах. Ваше завдання розділити малюнки на дві групи за таким принципом: учні І варіанту (підніміть руку такі учні) – відбирають малюнки з зображенням того, що ми можемо відчути, до чого можемо доторкнутися; а учні ІІ варіанту (підніміть руку такі учні) – вибирають малюнки з зображенням того, що ми не можемо відчути на дотик, але можемо сприйняти зором. (2,3хв.) на зворотному боці одного з малюнків написана літера або буквосполучення певного кольору: зеленого та жовтого. Вийдіть до мене всі жовті літери, а тепер зелені. Ваші малюнки пронумеровані. Чтаємо по порядку і утворюється слово ПОТРЕБА (в інших ПОСЛУГА). Молодці. І по черзі розмістіть свої малюнки по праву та ліву сторону нашого будинку. Сідайте, дякую.



  • Отже, бутерброд, велосипед, корову, фоторушницю, кеди ми можемо відчути на дотик. Всі ці речі можна назвати одним словом – ТОВАРИ - Це речі, вироблені людьми, які ми можемо відчути на дотик, перемістити з місця на місце, зважити, упакувати; це фізично відчутні предмети

Отже, підведемо підсумок: в повсякденному життя у нас виникають різноманітні ПОТРЕБИ. Всі потреби можуть задовольнити ТОВАРИ та ПОСЛУГИ

Пригадайте, на початку нашого уроку наш будинок був зовсім пустим, а зараз він наповнився необхідними для наших героїв речами і вони зажили дружно та щасливо. А ще передають вам привіт у вигляді молочної продукції торгової марки «Простоквашино» в якій вони є головними експертами. Чи не так? Реклама.

Отже, давайте підведемо підсумки?

Продовжить речення: «Для мене сьогодні цікавим було……»



«Сьогодні вдома я розповім про…….»

А я хочу подякувати вам за урок. Всі ви гарно працювали. Сподіваюсь що знання отримані сьогодні допоможуть вам у повсякденному житті.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка