«Вступ до розділу. Людина починається з добра»



Скачати 49.56 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір49.56 Kb.
Урок читання в 4 класі

Тема : « Вступ до розділу. Людина починається з добра»

Мета : активізувати й розширити дитячі знання про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; розвивати вміння аналізувати текст(знаходити описи,міркування), навчати виявляти взаємозв’язок між причиною та наслідком;розвивати свідоме, швидке,виразне читання;виховувати доброзичливе ставлення один до оточуючих людей.

Обладнання : ІКТ, презентація до уроку, плакат із зашифрованим текстом.

Хід уроку


  1. Організація класу

1.Привітання до учнів

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить Вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

2.Тренінгова вправа «Настрій»

   Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А як ви вважаєте, яким настроєм треба запастися, щоб плідно працювати?(працьовитим, цілеспрямованим, серйозним.)

- А тепер налаштовуємося на серйозний, працьовитий настрій. Для цього закрийте очі й пригадайте день, коли ви гарно працювали.

- Ну що, готові до роботи?

II Перевірка домашнього завдання



  • Яке було ваше домашнє завдання?(відповіді дітей)

  1. А зараз проспіваємо « Пісню про усмішку» під чудову мелодію.

  • Молодці, гарно заспівали. А з якого дитячого мультика ця пісня?

  • Діти, а який розділ ми закінчили вивчати на минулому уроці?(Твори зарубіжних письменників)

  1. Фронтальне опитування

Твори яких письменників ми прочитали?

З якої країни О.С. Пушкін?(Росії)

А Божена Немцова?(Чехії)

Яку казку Г.Х. Андерсена ми прочитали? (Гидке каченя)

Хто автор роману про пригоди Тома Сойєра?( Марк Твен)

З якої він країни?

А який твір, під якою назвою написав Самуїл Маршак?( Майстер-ламайстер).

Хто бажає нам його прочитати?

Оцінювання учнів

III Виклад навчального матеріалу

1.Опрацювання розділу «Світ у мені, і в світі я»

- Як ви важаєте, про що буде описуватись в творах з цього розділу?(Відповіді дітей)

Зачитую з презентаці

2.Повідомлення теми уроку

І тому тема нашого уроку « Людина починається з добра»


  1. Слово вчителя.

  • Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний. Ці слова належать тому, хто все своє життя віддав дітям.

  1. Читання – розшифровування слів.

Й…г.. д…ша відв..рт… і правд…в…

Ронила ч…сні й правд…в… сл…ва.

Тож д…й н…м, Боже, щоб і нас навч…л…

Творити в св…т… добр…ї д…ла.

Це слова про нашого земляка – Василя Олександровича Сухомлинського, людини з великої букви, знаної не тільки в Україні, а й у всьому світі.

3.Розповідь вчителя про життєвий і творчий шлях В.С.Сухомлинського

Народився Василь Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці Василівської волості Олександрійського повіту Херсонської губернії (тепер Онуфріївський район Кіровоградської області) в бідній селянській сім'ї. Тут минули його дитинство й юність. Як і решта селянських дітей, він вчився в рідному селі у школі і в 1933 році закінчив семирічку. Влітку 1933 року мати провела молодшого сина Василя до Кременчука.

В 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села.

В 1941 році добровольцем йде на фронт. В січні 1942 року молодший політрук Сухомлинський був важко поранений, захищаючи Москву. Тільки дивом залишився живий. Осколок снаряду залишився в його грудях назавжди. Після довгого лікування в шпиталі на Уралі він просився на фронт, проте комісія не могла визнати його навіть умовно здоровим для військової служби. Його призначили директором середньої школи в селищі Ува Удмуртської АРСР. Як тільки рідні місця були звільнені, він повернувся на Батьківщину і став завідувачем районного відділу народної освіти. Проте вже в 1947 році Сухомлинський просився назад до школи.

В 1948 році Васи́ль Олекса́ндрович стає директором Павлиської середньої школи і беззмінно працює протягом 23 років до кінця своїх днів. В 1948 році це була звичайна, пересічна школа, до того ж ще і майже зруйнована за роки війни, відомою її зробив Сухомлинський.

2 вересня 1970 року Василь Олександрович Сухомлинський помирає, але його внесок у життя твори залишаться назавжди. Василь Олександрович Сухоминський написав 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок для дітей. Його книги виходили і виходять масовими тиражами в багатьох країнах та його світу (Росії, Німеччині, Японії, США, Канаді, Китаї та ін.). Він став визнаним класиком педагогіки 20 ст.



  1. Опрацювання оповідання «Усмішка»

Сьогодні ми прочитаємо оповідання В.О.Сухомлинського «Усмішка». Я вам його зачитаю, а ви слухайте уважно ,бо потім дасте відповідь на деякі мої питання.

Аудіювання тексту вчителем

  1. Експрес – тест на листочках

1.Дівчинка вийшла на вулицю :

А)Вранці Б) вдень В) ввечері

2.Яке волосся в дівчинки?

А)каштанове Б)чорне В)біле

3.Кого першого на стежці зустріла дівчинка

А)дідуся Б) бабусю В) подругу

4.Що несла дівчинка назустріч дідусеві?

А)квітку Б) листа в)Усмішку

5.Кого наступного разу на стежині зустріла дівчинка?

А)дідуся Б) бабусю В)жайворонка

6) Що подарувала дівчинці бабуся?

А)квітку Б)іграшку в)Усмішку

5.Перевірка написаного ( в парах)

6. Фізкультхвилинка ( під музику з пісні про усмішку)

Нахил голови вперед, назад, вліво,вправо.

Ривки руками в сторону

Присісти ногу вперед(

Права рука вгорі, ліва внизу

Нахил тулуба в сторони

7. Мовчазне читання оповідання

8. Вибіркове читання з елементами бесіди

-Яка пора року описана в творі? Прочитайте відповідні рядки.

-Із яким настроєм вийшла дівчинка з дому?

- Знайдіть і зачитайте опис її зовнішності.

З ким зустрілася дівчинка?

-Яким був дід. Чому у дівчинки змінився настрій?

-Як письменник це описує? Зачитайте .

знайдіть і зачитайте.

9. Гра на розвиток швидкості читання

- діти подивіться і скажіть, хто зображений на малюнку?



Ну що ж Незнайко, не дуже добре вміє читати, робить помилки, ваше завдання виправи ти їх.

Був сонячний червневий(травневий) ранок.

Страх оволодів душею(серцем) дівчинки.

Усміхалася дівчинка й бігала (тупала) за метеликом.

Бабуся закричала(усміхнулась).

У неї були карі(блакитні) очі,біле, мов квітуча вишня, волосся.

  • Молодці, допомогли Незнайкові навчитися читати.

IV Підсумок уроку

  • Яке оповідання ми сьогодні прочитали?

  • Хто його автор?

  • Яка головна думка цього твору?

  • Чи сподобався вам сьогодні наш урок?

V Д/з

Ст..126 – 128 переказ


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка