Вступне слово. Організаційний момент. Сьогодні урок я хочу розпочати словами французького письменника Анатоля Франса : «Учиться можно только весело. Чтобы переваривать знания, надо поглощать их с аппетитом»



Скачати 55.29 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір55.29 Kb.
Вступне слово. Організаційний момент.

Сьогодні урок я хочу розпочати словами французького письменника Анатоля Франса : « Учиться можно только весело . Чтобы переваривать знания, надо поглощать их с аппетитом». Отже , користуючись цією порадою письменника, постараємось бути уважними, будемо отримувати знання з великим бажанням, бо вони нам стануть в нагоді в майбутньому, урок проведемо з гарним настроєм,а в кінці уроку отримаємо гарні оцінки. Домовились?

Всіх вас поділено на 3 групи. В кожній групі у вас є свій консультант,який допоможе вам, коли у вас виникнуть якісь питання і саме він буде слідкувати за роботою групи. У кожного з вас є свій листок самооцінки,куди ви будете виставляти собі отримані оцінки,за кожну вірно виконану вправу. Хочу звернути вашу увагу на такі пункти як « Активна участь у роботі групи та надання підтримки іншим членам групи». З цих питань вам оцінки буде виставляти вся група. Ми з вами закінчили вивчати тему: « Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками». І сьогодні ми проведемо підсумковий урок із цієї теми.

Отже, розпочнемо. Мабуть не існує людини, яка б не полюбляла подорожувати та відкривати для себе інші світи. Ви знаєте, що існує багато різних світів. Світ підводний, наземний, космічний, підземний… Сьогодні ми з вами помандруємо у світ «Дробів». Кожен світ живе за своїми правилами та законами. У світі дробів вони також існують. Тож щоб із вами не трапилося ні якого лиха, треба ці правила знати та поважати. Тому давайте зараз з вами повторимо правила, за якими живуть мешканці « Світу Дробів».



Актуалізація знань.

1.Отже перед вами мешканець світу дробів, а саме ( дріб)?

2.Як називається число, яке стоїть над рискою дробу?

3. Як називається число, яке стоїть під рискою дробу?

4. Яку дію означає риска дробу?

5. Який дріб наз. правильним ( неправильним) ? Наприклад.

6. Який дріб більший правильний чи неправильний?

7. Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками, чисельниками?

8. Як додати( відняти) два дроби з однаковими знаменниками?

Отже дорога у «Світ дробів» вам відкрита і тепер ви вже можете розмовляти з її мешканцями на одній мові. Але не кожен невідомий світ зустрічає пришельців дружньо,тому,щоб вам довіряли, потрібно розв’язати завдання, яке для вас приготували мешканці « Світу Дробів».



Знайди помилку



а) правильні дроби: ; ; ;; ;

б) > ; > 1; 1; < ; > 1

Порахуй: - ; + ; +; +2

1 - ; 3 +; 5 -2; 4 - 2
А зараз ми з вами зробимо маленьку екскурсію у той період, коли виникли дроби. Ми зараз підійшли до музею історії. Пройдемо до його бібліотеки та дізнаємось багато цікавого про виникнення дробів.

Народи пройшли через багато варіантів запису дробів, поки не прийшли до сучасного запису дробів. Спочатку у запису дробу не було дробової риски. Риска дробу зявилася лише тільки у 1202 році у італійського математика Леонардо Пізанського. Він ввів слово дріб . Назву чисельник та знаменник ввів у 13 віці Максим Плануд – грецький монах, вчений, математик. Сучасну систему запису дробів створили в Індії. Тільки там писали знаменник зверху, а чисельник знизу, і не писали дробової риски. А записувати дроби як зараз стали араби.
http://k14.vcmedia.vn/images/uploaded/share/2011/03/05/0403301104math.jpg http://downloads.bbc.co.uk/rmhttp/schools/primaryhistory/images/ancient_greeks/gods_and_heroes/g_zeus.jpghttp://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=507841103-04-72&n=21

Леонардо Пизанський

http://games-scene.ru/prez/image/ahr0cdovlzkwmglnci5uzxqvzgf0yxmvbwf0zw1hdglrys9ecm9ias0ylzawmdmtmdazlul6b2jyyxpozw5pzs1kcm9izwotdi1ecmv2bmvtluvnaxb0zs5qcgc= http://900igr.net/datas/matematika/drobi-2/0004-004-v-drevnem-kitae-vmesto-cherty-ispolzovali-tochku.jpg

А тепер мешканці « Світу Дробів» хочуть перевірити чи вмієте ви працювати в парах і пропонують вам розв’язати такі рівняння ( кожній парі по 2 рівняння – кожному учню по рівнянню). Консультанти лише надають допомогу та роблять перевірку.

Як і всі ви, мешканці «Світу Дробів » полюбляють грати. Тому вони пропонують вам з ними пограти. Я буду називати числа. Якщо дріб правильний, піднімаєтє ліву руку. Якщо дріб неправильний , плескаємо у долоні. Якщо число мішане - тупаємо ніжкою.

;;; 4 ; ; ; ; ; ; 1;; ; ; 0.

А зараз мешканці «Світу Дробів» просять у вас допомоги. Деякі їх мешканці не можуть ніяк розташуватися у порядку зростання. Допоможіть їм. Діти по одному виходять до дошки та складають ланцюжок із чисел.



http://900igr.net/datas/matematika/drob/0011-011-zapishite-drobi-v-porjadke-vozrastanija.jpg

А тепер вам пропонується розвязати таку задачу( робота в групі).

Один із мешканців «Світу дробів» вирішив розпочати нове життя та склав собі такий режим доби:


  1. Читання книжок - частину доби; ( 4 год.)

  2. Для добрих справ - частини доби; (9 год.)

  3. На прийом їжі - частина доби; (12 год.)

  4. На заняття спортом - частина доби; ( 6год.)

  5. На сон – 8 годин

4 + 9 +12 + 6 + 8 = 39 (год. )

Чи виконає свій план мешканець?

Діти, хто із вас полюбляє рибалити? Виявляється, що мешканці «Світу дробів» також полюбляють це робити і запрошують вас із ними порибалити.

Математична рибалка.

Виходять по двоє, ловлять рибу та по черзі відповідають на питання.

№ 1 Доповнити дріб до одиниці.

№ 2 Які натуральні числа треба поставити замість числа х, щоб дріб був правильним?

№ 3 Які натуральні числа треба поставити замість *, щоб дріб неправильним?

№ 4 При яких натуральних значеннях х виконується нерівність: ?

№ 5 Перетворити мішане число 2 у неправильний дріб.

№ 6 Записати число 6 у вигляді дробу із знаменником 2.

№ 7 Записати у вигляді дробу частку 12 : 23.

№ 8 Назвати чисельник та знаменник дробу .



Підсумок уроку

  1. Що ми робили сьогодні на уроці?

  2. Чи необхідно було вивчати дану тему?

  3. Чи вдалося досягти мети уроку?

  4. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

  5. Що вам сподобалося на уроці, а що ні?

Ребята послушайте, пожалуйста, притчу:

Шел мудрец, а навстречу ему три человека, везли под горячим солнцем тележки с камнями для строительства Храма. Мудрец остановился и задал каждому по вопросу.

У первого спросил: - Что ты делал целый день?

И тот с ухмылкою ответил, что целый день возил проклятые камни.

У второго спросил: ” А ты что делал целый день? ”

- И тот ответил: ” Я    добросовестно выполнял свою работу“ .

А третий улыбнулся его, лицо засветилось радостью и удовольствием, и ответил “ А я принимал участие в строительстве Храма“.

-Ребята! Кто работал, так как первый человек? (поднимаем синие карточки)

-Кто работал добросовестно? (зелёные )

-А кто принимал участие в строительстве Храма знаний? (красные)



Відомий письменник Лев Толстой сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаю усім, щоб щастя додавалось, а горе віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.

Домашнє завдання. Скласти математичну казку про мешканців «Світу дробів».


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка