Я буду дуже вдячна всім за найжорсткішу критику, доповнення і запитання



Скачати 153.34 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір153.34 Kb.
Від автора.

Все, що Ви прочитаєте нижче, спрямовано, перш за все, на спеціалістів з маркетингу, івент-менеджерів, всіх, хто вже працює в цій галузі.

Я спеціально, де можливо, уникала наведення якихось практичних прикладів, або кейсів для того, щоб не відволікатися на деталі і розбір якихось конкретних подій. Для мене набагато важливішим було описати загальні закони та правила.

Я буду дуже вдячна всім за найжорсткішу критику, доповнення і запитання.

З повагою,

Наталія Склярська

n.sklyarska@gem.kiev.ua

ПАРАДОКС
Професійні маркетологи чомусь часто забувають про маркетинг, коли йдеться про івенти.
Ця стаття є спробою подолання дивного парадоксу, що склався в царині маркетингових комунікацій в Україні.

Сьогодні кожна рекламна кампанія, кожен вивід продукту на ринок супроводжується низкою різноманітних досліджень, тестів та опитувань, кожна рекламна ідея до нудоти випробовується на фокус-групах, медіа-кампанії плануються за допомогою найновіших технологій та щодня відслідковуються та коригуються відповідно до отриманих результатів. Мало який логотип, або назва новоствореної фірми, або продукту не має під собою десятків сторінок наукових (або псевдонаукових) обґрунтувань та не пройшли серію затверджень на всіх можливих та неможливих рівнях. Ми намагаємося вирахувати ROI від роздавання листівок біля підземного переходу, визначити GRP зовнішніх носіїв, втілити сутність бренду через шрифт напису „Розпродаж” на вітрині магазину та визначити психографію споживачів туалетного паперу рожевого кольору… Можливо, я дещо гіперболізую, але правда в тому, що вітчизняний маркетинг за рівнем знань, підходів та технологій давно досяг нормального європейського рівня, а наші спеціалісти нічим не поступаються західним колегам…

Все це так, але рівно до того моменту, коли мова заходить про спеціальні події (special events, івенти).

Тут українські реалії нагадують ситуацію, що існувала на вітчизняному рекламному ринку часів „веселих 80-х” – жодних правил, головний критерій – „нам подобається”. Не хочу нікого ображати, більше того, можу навести блискучі, просто геніальні приклади заходів, проведених вітчизняними компаніями та фахівцями, але, коли брати середній рівень – він, на жаль, набагато нижчий, ніж, скажімо, в рекламному креативі, або медіа-плануванні.... Наприклад, мало кому зараз спаде на думку застосувати в рекламному ролику музику тільки тому, що вона подобається генеральному директору (особливо, якщо він любить важкий рок, а ролик – для домогосподарок), але запросити на презентацію нового продукту улюблену співачку начальника - аж бігом! (байдуже, що гості та запрошена преса зовсім з інакшими смаками). Навряд чи хтось вирішить зобразити в рекламному макеті місцину, або людей, які жодним чином не стосуються до вашого бренду і близько не нагадують вашу ЦА тільки тому що „це прикольно”, або „цього ще ніхто не зображував”, але саме так часто-густо обираються ідеї для проведення презентацій. Важко собі уявити, щоб проведення PR-кампанії доручили начальникові відділу кадрів, або головному бухгалтеру, але, наприклад, корпоративними заходами в багатьох українських фірмах, чомусь займаються саме ці фахівці. Ви можете собі уявити маркетинг-менеджера, який дзвонить в рекламне агентство з проханням : „пришліть мені, будь-ласка, сценарій рекламного ролика для мого продукту, у вас же точно є декілька шаблонів...”? Люди ж, які займаються івентами, підтвердять, що вони чули від своїх замовників прохання прислати готовий сценарій не раз і не два... І вже давно ніхто не оцінює рекламний креатив за принципом „подобається\не подобається”, а рекламні кампанії за принципом „моя дружина бачила\ не бачила” – головне ефективність (читай: рівень продажів), але в івентах, храни Вас Господь, від того, щоб сукня ведучої не сподобалася дружині заступника директора....

Парадокс в тому, що все це відбувається за участі тих же спеців з маркетингу, які в усіх інших випадках не випустять в друк одноразову наліпку на товар без 100% впевненості в тому, що вона цілком відповідає бренд-буку, комунікує цінності бренду та працюватиме на позитивний імідж компанії.

Безперечно, ефект від події обчислити набагато складніше, ніж ефект медіа-компанії (проблему визначення ефективності івентів досі не вирішено і на заході), але так само, як існують правила планування медіа-кампанії, існують правила планування і організації спеціальних подій. Саме про це і йтиметься нижче.


У СЛОВОСПОЛУЧЕННІ ‘EVENT MARKETING’ ГОЛОВНЕ СЛОВО - ‘МАРКЕТИНГ’.

Всі без виключення спеціальні події є інструментом PR
Ви будете сміятися, але я не знайшла навіть у західних відкритих джерелах чіткого визначення терміна Event marketing, або маркетинг подій. Щоправда, кожне агентство спеціальних подій у нас, в Європі, або в Росії гордо розміщує на своєму сайті власне визначення цього терміну. Мені не залишилося нічого іншого, як узагальнити все, що довелося знайти. Отже:

Маркетинг подій (Event marketing) - просування товарів (послуг, брендів) на ринок за рахунок створення та проведення спеціальних заходів.

Спектр та формат спеціальних заходів є безмежним і неосяжним: від „Тижнів високої моди” , до „Снікерс урбанії” та фестивалю повітряних куль в Кам’янці-Подольському. Наведені приклади об’єднує те, що кожен з них так чи інакше спрямований саме на просування (продаж) товарів та послуг. „Тижні високої моди” є основним засобом просування колекцій haut couture, „Снікерс урбанія” – прекрасний спосіб не лише підвищення продажів й іміджу бренда, але й потужний фактор зміцнення лояльності споживачів, приклад створення реального співтовариства навколо бренда, фестиваль повітряних куль – рідкісний для України, але дуже й дуже поширений в світі засіб залучення туристів і, таким чином, підвищення продажів у готельному та ресторанному секторі окремого міста (регіону).

Саме за принципом відповідності маркетинговій спрямованості (просування товарів, брендів, послуг на ринок) я б розділила спеціальні події, що відносяться до івент маркетингу і ті, які до нього не відносяться. (Наприклад, Ваше весілля, або похорон Вашого улюбленого ховрашка, безумовно, є спеціальною подією особисто для Вас, але, коли Ви не є публічним політиком, або відомою особою, навряд чи можна віднести це до засобу просування Вас як бренду. З іншого боку, такі ж події в житті відомих осіб (політиків, зірок шоу-бізнесу, спортсменів) дуже часто використовуються як PR-приводи, тобто „працюють” на просування цих людей як брендів, і тоді є сенс говорити про них як про засоби івент-маркетингу).

Те, що Ви прочитаєте просто зараз прямо випливає з сказаного вище і викличе неоднозначну реакцію серед вітчизняних спеціалістів, але при цьому є очевидною істиною для західних:

Івент маркетинг (маркетинг подій) на 100% належить до сфери Public relations (зв’язків із громадськістю).

Пояснення тут дуже просте: в сучасному світі, подія, про яку не говорять, не сталася. (Всім хочеться, щоб про їхні заходи говорили якомога краще і якомога довше. Причому говорили всі – і ЗМІ, якщо їх запрошували, і всі, хто був на події з обслуговуючим персоналом включно).

Якщо більш детально: однією з очевидних переваг івент маркетингу є здійснення особистого контакту аудиторії не лише з брендом\продуктом (те саме досягається й іншими засобами BTL), а й безпосередній контакт з представниками бренду (а не з найманими промоутерами або консультантами). Додайте сюди тривалість контакту та створення комплексу емоційних переживань, безпосередньо пов’язаних з брендом\продуктом – на виході отримуємо встановлення зв’язку між брендом та аудиторією, тобто так чи інакше виходимо на зв’язки з громадськістю.

При цьому не треба забувати про те, що PR є поняттям набагато ширшим, ніж заходи для преси, або публікація матеріалів в ЗМІ. Впевнена, що всі PR-спеціалісти погодяться з тим, що корпоративна новорічна вечірка, або інсентів для бізнес-партнерів, безумовно, є засобами внутрішнього та корпоративного PR.

Навіть суто професійні конференції та семінари, які для багатьох високотехнологічних або фармацевтичних компаній є найефективнішим засобом прямих продажів (багато розробників програмних продуктів проводять регулярні конференції\семінари\навчання для відповідних спеціалістів, де презентують свої нові розробки, або удосконалені продукти і таким чином просувають їх на ринок) не в останню чергу працюють на імідж компанії. Адже враження учасників конференції складаються не лише від якості презентованого продукту, але й від рівня спеціалістів, що його презентували, рівня організації конференції, ставлення до слухачів, меню кава-брейків і т.ін.

Твердження про те, що всі івенти є, насамперед, потужними засобами PR є ключовим і життєво важливим для правильного та обґрунтованого підходу до планування, організації та оцінки ефективності всіх спеціальних подій, якими б вони не були. Навчіться думати про свої івенти та оцінювати їх з точки зору PR-ефективності (хоча б, наприклад, задавати собі примітивне питання: „А чи розказали б про це безкоштовно в новинах, якщо б ми запросили телебачення?”, або „А що б написала про це преса?”, і ви відразу уникнете багатьох помилок і відкриєте для себе безмежні можливості замість застосування позавчорашніх стандартів та шаблонних ходів.


ОСНОВНЕ ПИТАННЯ СУЧАСНОСТІ: ДЕ БРИФ?

Правильно поставлене завдання – 50% успіху. Івент маркетинг – не шоу-бізнес. 4 правила правильного івенту.
Отже ми домовилися про те, що івенти є інструментом PR. А що головне в PR? Створення позитивного (правильного) іміджу бренду (компанії\ продукту) і закріплення його в свідомості цільової аудиторії\ широкої громадськості. Саме це в широкому сенсі і має на меті будь-який захід (якщо, звісно, це не акція „чорного” PR, коли все робиться для досягнення протилежного результату). Також очевидним є те, що у кожного конкретного заходу є якась абсолютно конкретна мета. Наприклад, презентація нового продукту, залучення нових клієнтів, інформування громадськості про відкриття філії, заснування нової компанії, підведення підсумків роботи за рік, святкування професійного свята.... Так само зрозуміло, що захід має стати органічним продовженням загальної маркетингової стратегії компанії\ бренду. Ви не знайшли для себе нічого нового в цьому абзаці, чи не так?

Чому ж тоді в силі силенній брифів на проведення заходу, замість чіткої та конкретної постановки чіткої та конкретної мети, сотні івент-менеджерів бачать, або чують: „У нас тут буде презентація, корпоратив, прес-конференція, вручення нагород. Запропонуйте нам класне місце, крутого ведучого, зірку та меню”, або таке: „Нам терміново потрібен сценарій тематичної вечірки”. До чого тут маркетинг? Де тут PR?

Якщо ви хочете порадувати своїх колег\партнерів\пресу виступом зірки, краще купіть їм квитки на найкращі місця на її (його, їхній) концерт. Артисти на власних концертах працюють набагато краще, ніж на замовних імпрезах. Якщо ж ви хочете всіх смачно пригостити – сміливо замовляйте обід (вечерю, сніданок, коктейль) в найкращому ресторані. Вставивши промову свого директора про новий продукт десь між фуршетом та виступом зірки, Ви навряд чи отримаєте навіть теоретичний шанс потрапити в новини. Буває й інакше: „У нас тут відкривається стіл приймання речей в хімчистку в райцентрі за клубом. Нам треба організувати таку презентацію, щоб про це написала вся національна преса.” Я знаю, що в країні є сотні високих професіоналів, які роблять все правильно, але я так само знаю, що сотні моїх колег підпишуться під тим, що написано вище.

Чесно кажучи, для мене досі є загадкою, чому люди, які абсолютно професійно можуть написати бриф на медіа-кампанію, створення рекламного ролику, організацію акції з підвищення продажів, створення рекламного макету часто-густо формулюють завдання на спеціальні події в абсолютно неефективний спосіб, викладений вище. Найстрашніше те, що вони, очевидно, і для себе формулюють його точно таким же чином. В результаті маємо безліч пропозицій по зірках та ведучих, купу „прикольних”, „креативних” та „модних” ідей з яких важко щось вибрати і ще важче зрозуміти, яка ж з них працюватиме. От тому і маємо на ринку сотні абсолютно схожих одна на одну презентацій, які відрізняються лише вартістю напоїв на фуршеті та „крутизною” зірок і 5 стандартних сценаріїв корпоративів, які з року в рік перекочовують з компанії в компанію.

Добре з цього тільки те, що, насправді всі знають що робити. І Ви також знаєте.


  1. Найголовніше. У кожного івенту є якась основна мета\ідея. Щось найважливіше, що Ви хочете повідомити\продемонструвати аудиторії. Це „щось” потрібно, насамперед, дуже чітко сформулювати для себе. Так само чітко, як Ви це робите, коли розробляєте основне рекламне повідомлення для свого бренду\ продукту. Тобто у Вас мусить бути не лише інформаційний (або календарний) привід, без якого взагалі не варто робити жодних івентів, потрібно виробити USP (унікальну торгову пропозицію) для вашого інформаційного приводу.

Саме по собі це може бути викладене досить довгою фразою і зовсім не високо художньо, але Ви маєте дуже чітко розуміти і пояснити всім, хто безпосередньо задіяний в організації івенту, чому це так цікаво і важливо. Тут діє загальний рекламний закон: якщо USP немає, його треба вигадати. І це, безперечно, робота для маркетолога. Це дуже схоже на те, як розробляються рекламні ролики: Маркетологи розробляють ОДНЕ єдине вірне для даного бренду основне рекламне повідомлення (наприклад: „наші батарейки працюють довше, ніж всі інші”, або „ наша кава має унікальний аромат”), а вже потім творчі люди шукають найефективніший спосіб втілити це повідомлення в рекламному слогані та візуальних образах. Звісно, таких творчих рішень може бути декілька, але, точно знаючи своє основне рекламне повідомлення, набагато легше обрати (і створити) креатив, який найкраще його втілює.

(На цьому місці прощаємося з „прикольними”, „модними” та „крутими” сценаріями. Відтепер нас цікавить найефективніший).

Все сказане вище дуже легко застосовувати, коли йдеться про новий продукт (він у більшості випадків сам по собі має USP) і дуже нелегко, коли йдеться, наприклад, про нову книгу невідомого автора. Тут треба створювати легенду „з нуля”. Від чого відштовхуватися в цьому разі? Звісно ж від цільової аудиторії.

2. Успішний івент можна створити тільки тоді, коли ви точно знаєте, до кого ви звертаєтесь. У випадку, наприклад, з книгою, USP івенту треба розробляти виходячи з того, що найбільше зацікавить цільову.

3. Завжди пам’ятайте, що івенти – це інструмент PR. Завдання собі та іншим треба формулювати з точки зору: „Що ми хочемо щоб люди\клієнти\преса\партнери сказали\написали\думали\робили під час та після нашого заходу?” Намагайтеся уявити собі ідеальну статтю про ваш захід в своєму улюбленому журналі. Вам явно забракне епітетів типу „крута презентація”, або „класна прес-конференція”. У Вас точно з’являться якісь закінченні речення, якими Ви б хотіли, щоб описували Ваш захід. Наприклад: „ми були вражені високою якістю цих батарейок. вони насправді працюють довше за інші. ми це бачили на власні очі. компанія, яка їх виробляє – генії. ми ніколи не думали, що перевагу батарейок можна продемонструвати в такий веселий та незвичний спосіб. ми в захваті від презентації. купили собі вагон цих батарейок”. Все це також дуже корисно викласти в письмовому завданні для тих, хто створюватиме сценарій заходу.

4. Ну і, нарешті, абсолютно очевидно, що івент має бути інтегрований в загальну маркетингову стратегію компанії\бренду, і не лише на рівні корпоративних кольорів та логотипу, але й на рівні місії та цінностей компанії\бренду. Я б не писала цього останнього, коли б не бачила на власні очі безліч вражаючих виключень з цього, здавалося б, непорушного правила.

Отже, для того, щоб правильно сформулювати завдання на створення івенту необхідно дотримуватися тих самих правил, які в принципі застосовуються при створенні всіх інших рекламних продуктів:


  1. Треба визначити (розробити, вигадати) основне рекламне повідомлення заходу.

  2. Треба чітко описати собі цільову аудиторію (аудиторії) заходу. Все, що Ви про неї знаєте, аж до музичних та кулінарних вподобань.

  3. Треба чітко визначити \описати яку саме реакцію аудиторії, інші результати Ви очікуєте від заходу. (Якщо Вам спадає на думку тільки „гарний настрій” та „позитивні емоції”, мабуть, захід не має сенсу з точки зору маркетингової та PR стратегії компанії. Навіть маркетингова служба Діснейленду має на меті, перш за все, збільшення обсягу продажів та кількості відвідувачів.)

  4. Захід має бути органічною частиною загальної маркетингової стратегії компанії\бренду.

На мою думку, всі ці чотири пункти мають визначатися маркетинговою, або PR-службою компанії-власника івенту. Важко сподіватися на те, що агентство зможе зробити це краще, ніж спеціалісти, які безпосередньо пов’язані з маркетингом бренду\ продукту. При всьому цьому агентства так само мають керуватися саме цими правилами і, якщо потрібно, працювати над завданням (брифом) разом із клієнтом аж то тих пір, поки не буде дано відповіді на всі ці запитання.

Я свідомо уникаю наведення будь-яких прикладів, або кейсів в даному опусі, тому що в цьому випадку мене, перш за все, цікавлять основні принципи та підходи до спеціальних подій, а не конкретні засоби та методи їх організації, але не можу уникнути розгорнутого пояснення до всього, що написано вище.

Давайте спробуємо розглянути завдання на створення, наприклад, новорічного корпоративу з точки зору наших 4 правил.

Отже, головне і найскладніше – загальна ідея заходу, або чому ми це робимо. Насправді, корпоративи є одним з найскладніших та найсуперечливіших викликів для будь-якого професійного івент-спеціаліста саме тому, що мало хто може чітко та ясно відповісти на запитання „навіщо робити новорічний корпоратив в компанії”. Відділ кадрів, у кращому разі, скаже щось про нематеріальні методи стимулювання, побудову команди, корпоративний дух та традиції, відділ PR скаже приблизно те саме і все це буде правильним. При цьому половина співробітників по секрету скаже вам, що кожен рік одне й те саме і краще б компанія роздала співробітникам ті гроші, що витрачаються на корпоратив. Знову ж таки, є безліч геніальних HR-ів і безліч прекрасних виключень з описаної картини, але є стільки ж, коли не більше, саме таких випадків. То чи варто витрачати гроші компанії на такі сумнівні речі? Безумовно варто, але тільки тоді, коли Ви сприймаєте це саме як засіб внутрішнього PR, а не як чергову „заморочку” Вашого відділу кадрів. Кожен корпоратив це прекрасний шанс створити більш здорову та бадьору атмосферу в колективі, неформально поспілкуватися із співробітниками та начальством, навіть розв’язати якісь емоційні проблеми, що їх не уникнути в будь-якому співтоваристві.

То яким же чином має виглядати правильна ідея корпоративу з точки зору створення правильного внутрішнього PR? Дуже узагальнено, напевно, так: Це - спеціальне свято нашої прекрасної команди. Ми дуже добре працюємо і тому дуже добре відпочиваємо. Ніхто інший так не святкує і не веселиться, як ми. Звісно, ця ідея дуже і дуже трансформуватиметься залежно від компанії, напрямку її діяльності і таке інше. Щодо цільової аудиторії – тут, якраз, проблем найменше, помилок не буде.

А от ключовим є, якраз, чітке формулювання очікуваних результатів. Наприклад: „під час заходу всі співробітники мають ще раз переконатися в тому, що вони дійсно працюють в дуже шановній компанії і відчути гордість за себе і за фірму. відділ маркетингу має побрататися з відділом продажів. співробітники мають відчути турботу і любов начальства. і всі як один мають з нетерпінням чекати наступного корпоративу, як найбільшого свята” і, звісно, все це має корелюватися із місією компанії та її основними цінностями.

Ви часто писали самі, або отримували від інших саме так сформульований бриф на корпоратив?

А наскільки легше і приємніше працювати саме за таким завданням! Скільки народжується правильних та прекрасних ідей!

Правильно сформульоване завдання є половиною успіху. Другою половиною є , звичайно, правильний креатив.


ПРАВИЛЬНИЙ КРЕАТИВ. ТРИ ЗАКОНИ ЖАНРУ.

Все – заради ідеї.

Якщо Ви є маркетологом, або спеціалістом з PR, Вам зовсім не обов’язково вміти „народжувати” геніальні ідеї для Ваших івентів. Для цього існують івент-менеджери та івент-агентства. Як ми уже переконалися, правильна постановка завдання на створення заходу є запорукою отримання якісного сценарію (ідеї). Що потрібно вміти всім, так це правильно оцінювати ті чи інші ідеї з точки зору їх відповідності \ невідповідності цілям івенту. Саме з цієї точки зору треба підходити до вибору дизайну запрошень, місця проведення, ведучого, артистів, спец ефектів та навіть фуршету. Якщо Ви переконані в тому, що задля досягнення мети заходу потрібен живий слон і більше нічого – потрібно шукати живого слона. Якщо ж Ви впевнені в тому, що бажаного ефекту можна досягти за допомогою 5-хвилинного штучного флеш-мобу, який коштуватиме 672 гривні, не треба боятися відступити від правила „ведучий - зірка- дорогий фуршет”. Всі ми більш-менш ясно усвідомлюємо, що найголовніша цінність івенту це ті почуття та емоції, які він створює у аудиторії. Саме в цьому найбільша складність і найбільша магія івент-маркетингу. Тут є дуже доречним звернутися до законів мистецтва. Справжнє мистецтво (байдуже в якому жанрі), перш за все, змушує людину співпереживати: боятися, страждати, сміятися, відчувати щастя, плакати під впливом того, що людина бачить або чує. Змусьте аудиторію Вашого івенту співпереживати, відчувати справжні (потрібні Вам) емоції, і Ви досягнете всього, чого хочете. Для цього зовсім не обов’язково залучати до івенту зірок з телевізору, або ідолів поп-сцени, так само зовсім не обов’язково за всяку ціну намагатися здивувати вашу аудиторію якимось дивами на кшталт супер лазерних шоу, або молекулярної кухні. Подив не є сильною та тривалою емоцією. Набагато ефективнішим є дати Вашим гостям можливість особисто отримати якийсь унікальний досвід безпосередньо пов’язаний з вашим брендом\послугою\продуктом. Це може бути щось зовсім просте, як пройти босим по траві, або, повертаючись до приклада зі слоном – всі сто разів бачили вченого слона в цирку, багато хто катався верхи на слоні, але якщо Ви запропонуєте своїм гостям помити живого слона, попередньо обсипаного спеціальним рожевим пилом, за допомогою свого нового миючого автомобільного пилососа, Ви не лише наочно продемонструєте переваги продукту, але й створите справжню ПОДІЮ не лише на ринку, але й в особистій біографії кожного з тих, хто наважився мити слона. Я не знаю людину, яка б ще місяць після заходу не розповідала всім зустрічним про пригоду зі слоном.

Для кожної людини її особистий досвід, пов’язаний із її особистими емоціями завжди набагато цінніший, ніж пасивне споглядання будь-якого дива. Найправильніший захід – той, який дає всім присутнім можливість особисто пережити справжні (звісно ж позитивні) емоції, пов’язані з вашим продуктом\брендом. Причому саме Ваш бренд\продукт\ послуга\ має бути „головним героєм” події.

Це твердження є абсолютним постулатом івент-маркетингу і, на мою думку, не потребує довгих пояснень, але може прекрасно служити „лакмусовим папірцем” під час оцінки ефективності ідеї (сценарію) заходу. Якщо ця вимога не витримується – ідея однозначно вимагає доопрацювання, або заміни. Іншими словами, якщо в сценарії вашої події можна замінити назву вашої компанії\продукту на назву вашого найближчого конкурента і він „пасуватиме” до конкурента так само, як до Вас – відкидайте такий сценарій не вагаючись.

Ще однією запорукою успіху заходу є те, що я називаю внутрішньою драматургією. Про це пише багато авторів, але правильні речі не гріх повторювати. Кожен правильний захід має розвиватися за принципом драми: зав’язка, кульмінація, розв’язка. Саме така послідовність подій тримає аудиторію в постійному емоційному напруженні, допомагає правильно побудувати логіку заходу, надає йому цілісності та легкості сприйняття аудиторією. Хороший івент - це завжди маленький спектакль, так само, як хороший рекламний ролик - це завжди маленький фільм.

Отже при розробці (оцінці) креативної ідеї Вашого івенту треба, перш за все, поставити собі такі запитання:



  1. Яким чином запропонована ідея сприяє досягненню поставлених завдань? Які емоції\пережвання безпосередньо пов’язані з брендом\продуктом вона викличе у аудиторії?

  2. Чи є наш бренд\продукт\послуга\головна ідея справді ключовою складовою даного івенту, до якої більшість часу буде прикута увага присутніх? Чи є ця ідея оригінальною, або її можна легко адаптувати до будь-якого іншого бренду?

  3. Наскільки логічним та органічним є запропонований сценарій? Чи послідовність подій під час заходу взаємопов’язана та „працює” саме на створення необхідного ефекту?


І ЦЕ ЩЕ ТІЛЬКИ ПОЧАТОК
Хочу сказати чесно, що все написане є необхідним, але недостатнім для того, щоб зробити справді якісний івент, або розробити івент-маркетингову стратегію. Я сподіваюся, що викладені тут підходи допоможуть всім, хто працює в цій галузі, більш системно підходити до розробки івентів і більш серйозно ставитися до цього надзвичайно потужного і дуже цікавого інструменту маркетингу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка