Як не любити зими сніжно-білої…



Скачати 97.48 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір97.48 Kb.
Відділ освіти Дніпропетровської райдержадміністрації

КЗ Партизанська СЗШ



Інтегрований урок

позакласного читання

та декоративно-прикладного мистецтва

"Витинанка " на тему




Складання композиції в техніці «Витинанка»

«Зимова фантазія».



(4 клас)

Вчитель вищої категорії

Сушко С.В.,

керівник гуртка «Витинанка» Авдєєнко Н.О.

с. Партизанське
Тема: Як не любити зими сніжно-білої…

Мета: поглибити знання учнів про зиму, як пори року та її прикмети; вчити вдивлятися в навколишній світ; розвивати образну уяву; виховувати любов до рідного краю; продовжити знайомити дітей з витинанкою – одним з видів декоративно-прикладного мистецтва; Вчити витинати сніжинки, створювати композицію з вирізаних елементів за власною уявою; розвивати технічні навички вирізування, творчість, фантазію; виховувати старанність, товарискість, захоплення красою природи.

Обладнання: дитячі малюнки, виставка виготовлених книжечок, виставка книг; кольоровий папір, аркуші паперу А4,картон, ножиці, клей ПВА.

Тип уроку: інтегрований, бінарний.

Хід уроку

І частина (проходить в навчальному кабінеті)

І. Організаційний момент.

1. Психогімнастика.

- Усміхніться, любі діти, один одному, гостям. Нехай ці усмішки допоможуть вам налаштуватися на роботу.



2. Мовленнєва розминка (розвиток дихання):

а) вправа «Задми свічку»;

б) вправа «Понюхай квіточку»;

в) вправа «Забий гол».



ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Загадка.

Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма,

Здогадались? Я - … (ЗИМА)

- Ось послухайте казку про Зиму.

Високо-високо, за найвищими хмарами, була незвичайна країна, володаркою якої була Мати Природа. Вона посилала на Землю до людей своїх доньок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь, Зима. Кожного разу матінка Природа старанно готувала своїх доньок до подорожі на Землю. І коли помахала Осінь своїм останнім жовтим листом і попрощалась з нами прийшла черга Зими йти до людей.

Віє метелиця, крутиться, мелеться,

Котиться полем у млі.

Килимом-хутром падає, стелиться

Сніг по замерзлій землі.

ІІІ. Робота над темою уроку.


  1. Складання асоціативного куща.

- Діти, з якими словами асоціюється зима.

білий лід лижі крига

кучугури санчата

іній ЗИМА мороз

холод сніг

снігова баба зимові розваги

- Які ви знаєте зимові місяці?

У нас сьогодні працює довідкове бюро:



1 доповідач. Грудень – останній місяць року і перший місяць зими. Наші прадіди називали його студень, студенець, бо земля отримує мало тепла, хмурень за непривітне сіре небо, а грудень, - бо застигла земля вкривається грудками.

2 доповідач. Січень має назву від температурних явищ, бо і снігом січе, і морозним вогнем пече, і повітря вихолоджує. А ще його називають просинець (після похмурих днів грудня небо більш високе і синє), студень, сніжень, маківка зими.

3 доповідач. Останній місяць зими – це пора надмірних контрастів – вітрів, морозів, снігів, відлиг, переметів. Називають його сніжень, лютень, зимобор (бо весна із зимою бореться), метень, кружень за віхоли.



  1. - А тепер давайте подумаємо, хто може розповісти про Зиму.

художники поети



ЗИМА

композитори письменники


- І ви, діти, пречудові художники. Адже, які гарні малюнки ось намалювали.

(на дошці розвішені дитячі малюнки про зиму)

  1. Фізкультхвилинка

Грались ми у сніжки

І замерзли ручки й ніжки.

Щоб нам всім не застудитись –

Треба добре розігрітись.

Зараз ми погрієм ручки…

(Розтирають руки)

Стрибу-стрибу-стрибунці,

Скачуть дітки, як зайці.


  1. – Ось і настав час перевірити ваше домашнє завдання і дізнатися, що ви ще знаєте про зиму чи, де чули про неї.

(Учні об’єднані у групи, яким давалося певне завдання)

І група. Вірші про зиму.

Зима

Крислата тінь

Майнула – і нема…

-Ой, мамо, мамо!

Там щось ходить біле!


  • Чого ж ти налякався?

То зима

Пливе до нас

На крилах заметілей.

Борис Мозолевський



Випав сніг

Вдягнувшись тепліше

Морозяним ранком,

Мариночка вийшла

І стала на ганку.

- Як гарно навколо!

Все вкрилось кругом

Пухнастим та чистим сніжком.

У білім вбранні

Зелені ялини,

Під сніг, як під ковдру,

Сховались рослини,

Щоб їх не дістали

Морози страшні,

Щоб взимку заснути

Й ожить навесні.

Ставаймо на лижі,

Сідаймо в санчата,

Берім ковзани,

Щоб стрілою помчати!

Хай щоки щипає

Мороз жартома.

Хороша погода!

Весела зима!



Наталя Забіла
ІІ група. Пісні про зиму.

ІІІ група. Оповідання (найцікавіше).

ІV група. Прислів’я та приказки.

Взимку сонце крізь сльози посміхається.

Грудень око снігами тішить, та вухо морозом рве.

Грудень землю грудить, хату студить.

У січні вночі панують сови та сичі.

В лютому сонце йде на літо, а зима на мороз.

Зимова днина така: сюди тень, туди тень – та й минув день.
ІV. Закріплення матеріалу.


  1. Робота в парах. Складання понятійної таблиці «добре-погано».



ДОБРЕ

ПОГАНО

багато снігу

холодно

Новий рік

відлітають

пташки


лижі

довго одягатися

ковзани

слизько




  1. – Бувають випадки, коли людина, тварина, рослина на щось схожі, або нагадують когось.

Гра «На що схожий сніг»

Сніг пухнастий, як … (шуба зайчика).

Блискучий, як … (квітка, писанка).

Легенький, як … (пір’їнка).

Білий, як … (вата).

V. Підсумок уроку.

- Про що йшла мова на уроці?

1. Робота в парах. Складання «сенкана».

- 1 іменник: ЗИМА

- 2 прикметника: (пухнаста, біла)

- 3 дієслова: (прийшла, вкрила, заморозила)

- Речення з 4 слів: (Завітала білосніжна красуня зима.)

- З ким(чим) порівнюється зима (біла чарівниця, володарка холоду).

- Що найбільше подобається(не подобається) взимку?


2.Складання «павутинки» «Свята зими».
Новий рік Новий Старий рік Миколая
Святий Вечір СВЯТА ЗИМИ Різдво
Стрітення Меланки Водохреща


  1. Гра «Додай слово».

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така …(чудова)!

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й …(весела)!

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і …(білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й …(морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму? …(красива).

А вранці іній – то обнова!

Яка зима у нас … (казкова)!

Гілок від інею не видно,

Тоді вона, звичайно,… (срібна).

Зима буває вередлива –

То часом добра, то …(сварлива).

Яка ж зима? Яка вона?

Вона весела і …(сумна)!



ІІ частина ( проходить в майстерні «Витинанки» )

І. Актуалізація опорних знань. Повідомлення мети і завдань.

Загадка

Ніби білим покривалом

Вкрили все вони помалу:

Поля, дороги і будинки.

Здогадались? Це ж… (сніжинки)

- Ми щойно говорили про сніг – який він пухнастий, блискучий, білий. Природа створила його із сніжинок.

- То ж сьогодні ми з вами будемо вирізати сніжинки – ці чарівні зірочки, які подарувала нам зима.

- Що потрібно зимі для створення сніжинок? Так, вода, мороз, вітер.

- А нам знадобляться ножиці, клей, білий папір та блакитний картон. А ще ваша фантазія, творчість, уява та старанність.

ІІ. Робота над темою.

(Тихо звучить музика)


  • Зима. Сніг. Тихо-тихо опускаються на землю пухнасті, легкі, білесенькі, мов вата, сніжиночки-пушиночки, неначе сріблясті крилаті зірочки.

Якщо сніжинка впаде на вашу рукавичку, то ви зможете її розглянути і помітите, що в неї 6 промінців, рідше – 8. Якщо ж потрапить на долоню, то вмить розтане від вашого тепла.

Сьогодні ми вирізаємо сніжинки, у яких 8 промінців, будемо вдосконалювати вміння складати папір на 8 рівних частин та витинати ажурні візерунки, а з вирізаних сніжинок створювати композицію.



(Розгляд зразків сніжинок. Додаток 1)

ІІ. Практична робота.

Робота в групах.

а) повторення правил користування ножицями;

б) демонстрація зразка;

в) складання паперу (Додаток 2);

- Склавши папір увосьмеро, ми матимемо восьмипромінцеву сніжинку.

(Діти складають папір за керівником гуртка поетапно, створюють ажурний візерунок, витинаючи прорізи, зубчики.)

г) попереднє розміщення вирізаних елементів на робочому аркуші. Створення композиції.

д) наклеювання (керівник гуртка нагадує, що клеєм слід намазувати всю поверхню сніжинки, потім притиснути сніжинку на робочий аркуш блакитного чи синього кольору, видалити зайвий клей серветкою);

е) прибирання робочих місць.



ІV. Виставка дитячих робіт. (Розміщена на дошці)

Презентація своїх робіт представниками груп.



Керівник гуртка.

- Чому ви створили саме таку композицію?

- Що надихнуло вас на створення саме такої композиції?

- У чому відчували труднощі?

- Що вдалось легко?

- Чи є бажання відвідувати гурток «витинанки»?



Вчитель.

- Ми довго чекали на сніжну зиму, мріяли, що за вікном закружляють білі пухнасті сніжинки-зірочки, зможемо милуватися красою природи.



Керівник гуртка.

- Погляньте, діти, які чудові композиції ви створили із сніжинок. Ними ви зможете прикрасити свою класну кімнату, а влітку вони допоможуть вам пригадати цю чарівну пору року.

- Вдома разом з мамами і татами я пропоную вам спробувати вирізати шестипромінцеві сніжинки і принести їх на наступне заняття гуртка «витинанки».

В біле хутро кожушинки

Загорнулася земля,

І летять, летять сніжинки



На гаї і на поля.

(Леонід Глібов)








База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка