Як організувати робоче місце?



Скачати 56.76 Kb.
Дата конвертації30.03.2016
Розмір56.76 Kb.
Загальноосвітня школа I-III ступенів №4

Димитровської міської ради

Донецької області

Димитров


2008 рік
ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РОБОЧЕ МІСЦЕ?

  • Своєчасно провітрюй кімнату.

  • Освітлення робочого столу повинне бути з лівого боку.

  • Підручники, словники та інший довідковий матеріал доцільно розташувати на книжковій полиці над столом.

  • Письмові приладдя зручно зберігати в лівій верхній шухляді письмового столу.

  • На столі не повинно бути нічого зайвого, що відволікало б від роботи.

  • Після закінчення роботи слід прибрати на столі.



Як читати статті

    • Про що говорить заголовок?

    • Коли була написана стаття?

    • Хто написав статтю?

    • Читайте статтю, помічайте інформацію, критичну для вас.

    • Про що ви довідалися?

    • Як це співвідноситься з попередніми знаннями?

    • Ви знайшли власні аргументи?

    • Як ця стаття співвідноситься з попередніми джерелами інформації?

    • Зробіть підсумковий запис про статтю.


Як робити порівняння?


    • Здійснення початкового смислового аналізу об¢єктів

    • Аналіз першого об¢єкта та формулю-

    • вання його ознак.

  • Аналіз другого об¢єкта і формулювання його ознак.

    • Порівняння і виділення найбільш суттєвих ознак подібності.

    • Протиставлення та виділення найбільш суттєвих відмінних ознак.

  • Встановлення залежності між об¢єктами.

  • Формулювання висновку порівняння.



ТЕХНІКА ВИСТУПУ

  • Приверніть увагу слухачів жартом, жестом тощо.

  • Використовуйте особові займенники при викладенні матеріалу.

  • Встановіть зоровий контакт із аудиторією.

  • Робіть акцент на головному.

  • Використовуйте речення для зв’язки, щоб продемонструвати перехід до наступного пункту.

  • Задавайте аудиторії питання, щоб залучити її до свого виступу.

  • На закінчення зробіть висновки.



Золоті правила уроку
1. Знання здобувай переважно на уроці.
2. Не можна залишати нічого не зрозумілого, недовивченого на уроці.
3. На уроці має бути повне напруження сил і концентрація уваги.
4. Розвивай на уроці мислення, пам’ять, спостережливість, уміння конспектувати.
4. Будь самостійним, не заучуй, а відкривай для себе нові істини.
5. Не втрачай на уроках жодної хвилини, втрачені хвилини спричиняють втрату годин, днів, місяців, років.
6. Оволодівай знаннями, це зробить тебе сильним, впевненим у собі, здатним долати значні перешкоди.

Вимоги до розповіді
1. Розповідь має відповідати темі, розкривати головну думку, відповідати наміченому плану.
2. Викладаючи хід подій, пам’ятай про хронологічну послідовність їх викладу.
3. Розповідай доказово, обгрунтовуй висновки фактами.
4. У ході розповіді поясни причину, характер, суть, наслідки явища, події.
5. Будь точним в описанні фактів, висновків, вживанні комп’ютерних термінів, висловів.

Пам’ятка по роботі з підручником
1. Прочитай текст. Сформулюй головну ідею.
2. Розподіли текст на завершені частини. Склади план.
3.Для аргументації пунктів плану використовуй факти, приклади, схеми, таблиці.
4. Доповни знання про події із тексту підручника відомостями з документальних джерел.
5. Дай відповіді на запитання до документу.
6. Дай відповіді на запитання в кінці параграфа, зроби висновки.

Прийоми логічного мислення
• Доказ – обгрунтування правильності чи хибності якої-небудь думки.
• Поняття – знання про суть явища.
• Визначення поняття – це стисле розкриття його змісту.
• Узагальнення – виділення головного і загального.
• Аналіз – розчленування цілого на частини.
• Сутність – саме головне в явищі, тобто те, без чого воно не може існувати.
• Синтез – поєднання частин в одне ціле.
• Порівняння – встановлення спільного і відмінного.

Як аналізувати?
1. Виділи складові частини, ознаки предмета, явища, події.
2. Вияви, як вони взаємодіють між собою.
3.Вибери головні, суттєві, визначальні ознаки, відкинь несуттєве.
4.Сформулюй висновок, зроби узагальнення, сформулюй відповідне поняття.

Як краще запам’ятовувати виучуваний матеріал?
1. Прочитай весь матеріал.
2. Проаналізуй прочитане, виділи важкі місця, розбий їх на логічні частини, якщо матеріал великий за обсягом, і якщо необхідно склади план, зроби схеми.
3. Читай і запам’ятовуй частинами, звертай особливу увагу на важкі місця.
4. Прочитавши текст, перекажи перечитане (про себе, вголос).
5. Вивчаючи матеріал використовуй порівняння, добирай власні факти.
6. При відтворенні матеріалу користуйся планом, тоді в пам’яті збережеться система знань, а не окремі їх фрагменти.
7. Слід засвоїти, що першою умовою запам’ятовування є глибоке розуміння матеріалу. Але назви, дати, терміни, іншомовні слова слід заучувати, багаторазово їх повторюючи, використовуючи в новій ситуації.

Як слухати і записувати лекцію
1. Чітко уясни її тему.
2. Записуй основні думки вчителя, основні положення, яскраві факти, висновки.
3. Краще записувати з одного боку аркуша.
4. По закінченню лекції виясни всі виниклі запитання, уточни факти, назви тощо. Тому, записуючи лекцію, на полях став знаки проти місць, які вимагають уточнення.
5. Привчи себе, після скорочено записаних слів, залишати місце, щоб обробляючи текст, можна було їх дописати.
6. Найближчим часом її слід доопрацювати: дописати скорочені слова, виправити помилки, стиль, потім за джерелами названими вчителем, доповнити записане фактами, записавши їх на чистому боці аркуша.
7. Виділи головне у зробленому записі.

ПРАВИЛА ДИСКУСІЇ (КУЛЬТУРА ВЕДЕННЯ ДИСКУСІЇ)

Дискусія дає прекрасну нагоду виявити різні позиції з певної проблеми або з суперечливого питання. Для того щоб дискусія була відвертою, необхідно створити в класі атмосферу довіри та взаємоповаги. Тому вам бажано знати правила культури ведення дискусії.



  1. Говоріть по черзі, а не всі одночасно.

  2. Не перебивайте того, хто говорить.

  3. Критикуйте ідеї, а не особу, що їх висловила.

  4. Поважайте всі висловлені думки (точки зору).

  5. Не смійтеся, коли хтось говорить, за винятком, якщо хтось жартує.

  6. Не змінюйте тему дискусії.                      

  7. Намагайтеся заохочувати до участі в дискусії інших.

У своєму класі ви можете доповнити ці правила, прийняти їх після обговорення та дотримуватися під час проведення дискусій.

Форми ведення записів
• План – перелік основних питань теми, статті, твору, доповіді.
• Простий план – коротке, стисле перерахування головних питань, що містяться у тексті твору.
• Складний план розгорнутий перелік основних питань, їх розшифровка з деталізацією ті висновками.
• Виписки – вибрані з тексту найбільш важливі місця: визначення, факти, статистичні дані, схеми, таблиці. У виписці необхідна точність, посилання на джерело, відповідність тексту оригінала.
• Тези – стисло сформульовані основні положення теми, статті, книги, доповіді, лекції; це положення достовірність яких автор має довести. Тези складаються тоді, коли тема гарно засвоєна і не вимагає більш повних записів.
• Анотація – дуже коротке викладення змісту, іноді з критичною оцінкою.
• Коментар – тлумачення, пояснення суті якого-небудь тексту, окремих місць, фраз, виступів.
• Резюме – стисла оцінка написаного чи прочитаного, короткий висновок.
• Бібліографія – перелік літератури з якоїсь проблеми, теми.
• Конспект – найбільш досконала форма запису, в якому виділено головне у виучуваному творі, матеріалі, лекції. Такий запис містить короткі, чіткі формулювання узагальнень, важливих теоретичних положень.
• Реферат – доповідь з певної теми, що включає огляд джерел і літератури.
Як готувати домашнє завдання?
1. Щоденно і ретельно записуй у щоденник (зошит) домашнє завдання.
2. Привчи себе готувати уроки щоденно в один і той же час.
3. Готуй уроки завжди в певному місці.
4. Правильно організуй своє робоче місце, прибери все зайве.
5. Готуй спершу уроки з предметів середньої складності, потім переходь до важчих для тебе і під кінець залишай легший матеріал.
6. Через 40-50 хвилин занять роби перерви на 10-15 хвилин.
7. Готуючи уроки не відволікайся. Вимкни аудіо і відео прилади, до розмов не прислухайся.
8. Користуйся словниками і довідниками.
9. Виконавши письмове завдання, ретельно перевір його.
10. Якщо зустрілось незрозуміле слово, запитай про нього у вчителя, однокласника.
11. Щоденно повторюй пройдений матеріал
12. Приготувавши уроки відпочинь, розслабся, погуляй на повітрі, виконай домашні доручення.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка