Як я знаю свої права? Правовий лабіринт Виставка-застереження призначена для читачів



Скачати 223.16 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір223.16 Kb.
http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=bd078dccb9e3f3b06215d9b80b538346-121-144&n=21Як я знаю свої права?

Правовий лабіринт

Виставка-застереження

призначена для читачів

“Мета нашої виставки, з одного боку, показати, як ми стаємо жертвами злочинів із-за власної легковажності, змоделювати подібні ситуації, а з іншого – дати прямі поради, як слід поводитись, щоб у ці ситуації не потрапляти.”

“ Чи замислювались ви, чому і як ми стаємо жертвами злочину?

“Приміряйте” ці ситуації на себе! Страшно, еге ж?.. І варто узнати, як у такі “пригоди” не потрапити. Читайте…”

“Чи завжди ви розумієте, що порушено ваші права?

Чи знаєте ви їх достатньо добре, щоб відстоювати?

А закони – щоб не порушувати?

Незнання закону не звільняє від відповідальності …


Бібліотекар: Права людини втілюють в собі існуючі у всіх релігіях і культурах традиції терпимості, які є основою миру і прогресу.

Бібліограф: Права людини не чужі ні одній культурі і природні для всіх народів.

Бібліотекар: Терпимість і милосердя завжди служили ідеалами державного управління і людської поведінки.

Бібліограф: Сьогодні називаємо ці ідеали правами людини.

Бібліотекар: Наші вчинки ... Чи завжди вони приносять добро людям?

Бібліограф: А собі самому?

Бібліотекар: Адже ще Сократ багато століть тому вирішив присвятити життя з'ясуванню питання, чому люди знають, як треба чинити, а надходять навпаки.

Бібліограф: Хто не знає, що грабувати, гвалтувати, вбивати, красти ... не тільки аморально, але й протиправно? А чомусь грабують, вбивають, крадуть ...

Скажете - це життя.



Бібліотекар: Так, та багато й іншого - прекрасне й потворне, істинне і хибне, добре і зле є життя.

Бібліограф: Десятки, сотні, тисячі питань ... Один іншого мудріше, суперечливіше, нерозв'язне.

Бібліотекар: Однак вирішувати їх треба, інакше як жити далі?

Бібліограф: Ми використовуємо мудрість минулого, образно кажучи - висаджуючи насіння в економіці, в уряді, в сім'ях в культурі – читаючі та вивчаючі ці процеси.

Бібліотекар: Насіння цілісності, мудрості, єдності, - замість поділу.

Бібліограф: Війна - це завжди порушення людських законів і прав. Порядку.

Бібліотекар: І, як і кожне порушення, воно отримує відповідне покарання.

Бібліограф: І, це нам всім треба усвідомити і тоді наше життя змінюються на краще.

Бібліотекар: Відоме висловлювання «Твої права закінчуються там, де починаються права іншої людини» виникла внаслідок історії про англійця Хулігена, ім’я якого стало загальним. Коли його черговий раз судили за бійку, він заявив, що є вільною людиною і робить те, що захоче. Суддя на це відповів: «Ваша свобода махати кулаками закінчується там, де починається кінчик носа людини, що стоїть поряд».

Бібліограф: Як ви розумієте цей вислів?

Бібліотекар: У Конституції України проголошено дію і принцип верховенства права в нашій незалежній, демократичній державі.

Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року затверджено Національну програму правової освіти населення.

У ній підкреслюється необхідність суттєвого підвищення правосвідомості громадян, їх правової культури, неухильного дотримання ними вимог законодавства, кваліфікованого його застосування.

Програмою визначено завдання створення належних умов для здобуття громадянами знань про свої права, свободи і обовязки, широке інформування населення про правову політику держави і законодавство, забезпечення вільного доступу громадян до джерел правової інформації, вдосконалення системи правової освіти.

Все життя людини у суспільстві, в державі відбувається в межах правових та соціальних норм.

Людина від народження наділена правами. А з часом набуває здатності мати обовязки і нести відповідальність за свої дії.

Зараз Україна перебуває на шляху розбудови правової держави, і надзвичайно важливим є формування у молоді та населення нового правового мислення, високого рівня правової культури, знань про життєво необхідні закони і вміння використовувати ці закони в повсякденному житті.

Становлення правової держави, до чого прагне Україна, неможливе без формування правової культури її громадян.

Над цією проблемою працюють різні інститути, але найбільш важлива роль в цьому напрямі повинна належати саме бібліотеці, що має необхідні інформаційні ресурси і можливості донести до розуму і почуттів кожної людини правові цінності, перетворити їх на особисті переконання і внутрішній орієнтир поведінки.

Знання законів важливо для кожної людини і для всіх загалом.

А кожен з нас повинен пам'ятати, що правова культура починається зі знання своїх прав і обов'язків в цьому суспільстві і їх неухильного дотримання

Необхідно з дитинства навчитися бути законослухняними громадянами, пам'ятаючи, що твої права не повинні порушувати прав іншої людини і приносити йому шкоду.



Відомий поет України В. Симоненко, який прожив життя-спалах (28 років), написав вірш «Ти знаєш, що ти— людина?».

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на землі — Людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина.

Очі твої — одні.

Бібліограф: У своєму вірші поет говорить неповторність кожної людини.

Бібліограф: Кожен із вас — особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною та унікальною.

Бібліограф: Що ми з вами будемо шукати в лабірінті? - Звичайно, найголовніше – інформацію.

Бібліотекар: Про що? – Про права.

Бібліограф: Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, що всі люди на землі мають однакові права.

Бібліотекар: – А що таке право?

Бібліограф: (Зачитується з словника)

(Право — система обов’язкових дія всіх, формально визначених правил поведінки, які встанов-іюються або дозволяються державою)

 Про свої права ми знаєм:



На освіту право маєм,

Маєм право на ім’я,

Яке нам дає сім’я.

І таланти проявляти,

Особисту думку мати.

Та найперша справа —

Це на рівність право.

Рівність у правах —

Не лише слова.

Це державна справа:

Рівність — перше право!

Знати всі повинні —

Ми в правах всі рівні.

Усі рівні у своїх правах.

Бібліограф: У своїх правах всі рівні, а це теж право.

Бібліотекар: Любі друзі! Щоб у реальному житті вам не довелось заблукати в лабіринтах закону…

Бібліограф: Щоб ви не набивали собі гулі в юридичних тупиках і навчились знаходити правильний вихід із першої спроби…

Бібліотекар: Ми пропонуємо вам мандри по нашому віртуальному правовому лабіринту.

Бібліограф: Ось він перед вами. (Складаеться з кирпичиків-книжок).

Бібліотекар: А виходити ми з нього будемо так, як свого часу розв’язував Гордіїв вузол Олександр Македонський – як відомо, він розрубав його.

Бібліограф: Так і ви, замість того, щоб блукати в лабіринті, спробуєте зараз зруйнувати його стіну за допомогою правильних відповідей.

Бібліотекар: Під час гри ви маєте право на помилку.

Бібліограф: Якщо ви помиляєтесь – підкаже бібліотекар, зрештою, нам усім допоможуть книги.

Бібліотекар: У будь-якому випадку ви не застрягнете в нашому лабіринті і, коли закінчиться гра, підете додому, повернетесь до своїх повсякденних справ.

Бібліограф: Та ми сподіваємось, що участь у нашій грі допоможе вам знайти правильний вихід у заплутаному лабіринті життя.

Бібліотекар: А зараз – нумо в мандри нашим лабіринтом.

Бібліограф: Я впевнена, що правовий лабіринт допоможе вам усвідомити свої права і необхідність їх відстоювати, але пам’ятайте про права інших людей і старайтесь ніколи їх не порушувати.

Бібліограф: А виходити ми з нього будемо так, як свого часу розв’язував Гордіїв вузол Олександр Македонський – як відомо, він розрубав його.

Бібліотекар: Так і ви, замість того, щоб блукати в лабіринті, спробуєте зараз зруйнувати його стіну за допомогою правильних відповідей.

Бібліограф: Правова обізнаність допоможе розібрати цю “стіну”: одна правильна відповідь – це дві “цеглини”, зняті зі “стіни”.

Коли ситуації вичерпуються, підраховуються “цеглини” і визначається переможець – той лідер, що зумів зняти більшу кількість “цеглин”.



«Правовий лабіринт» включала в себе 7 конкурсів.

Гра триває доти, поки черга не доходить до “цеглинки”- книги.



Бібліотекар: Лідером стає той, хто зумів зняти більшу кількість “цеглин”.

Кожна правильна відповідь оцінюється в одне очко і право зняти одну “цеглину” зі стіни лабіринту.



Бібліограф: Наші учасники вирушають до лабіринту з надійною “ниткою Аріадни” – правом на допомогу.

Бібліотекар: Ми зможемо допомогти вам і активною участю в конкурсі

Отож, вирушаємо! Хай вам щастить!


Бібліограф: 1 конкурс. КОНКУРС ПРАВОЗНАВЦІВ

Ціцерон говорив: "Щоб стати абсолютно вільними, ми повинні стати рабами..."

Запитання: - Рабами кого або чого ми повинні стати ?

/Закону/ 
    В Російській імперії існувала страта через повішення. Засуджений до такої кари міг залишатися живим лише у двох випадках:

якщо надходило імператорське помилування або якщо... Коли ж іще ?



/Коли рвалася мотузка/.
  Петру І так знавісніли хабарники, крадії, злочинці-чиновники, що він видав указ: "А воров в государстве нашем, вешатьвелим, как только объявится, что украл он... " Скільки ж мав украсти злочинець,щоб бути засудженим через повішення?

/Якщо вкрадених грошей вистачало на придбання мотузки і оплату, роботи ката/

    В середині ХVІст. венеціанський посол у столиці Туреччини Стамбулі описав слідуючий випадок : "3 султанської оранжереї зникло три огірки. Взнавши про крадіжку, султан наказав виявити злочинця. Кізляр -ага, начальник охорони, викликав до себе 10-х працівників оранжерї і виявив крадія".

Яким чином він це зробив ?

/Наказав розпорювати їм почергово животи і оглядав нутрощі. Четвертий виявився винним/ 

    Цей біблійний цар і суддя приймав настільки мудрі рішення, що вони стали своєрідною "притчею во язицех". Як його звали?



/Соломон/
    В якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого і мертвого? /Коли один козак вбивав іншого і суд визнавав його винним/

    Хто був автором першої Конституції України?



/Пилип Орлик, 1711р./ 

    Назвіть п"ять символів державності країни.



/Конституція, герб, прапор ,гімн, президент/ 
    Як називається переслідування, ущемлення громадських і людських прав, а то і знищення цілого народу?

/Геноцид/
    Який документ прийнятий ООН рішенням своєї Генеральної Асамблеї 20 листопада 1989 року?

/Конвенція про права дитини/


Бібліотекар: 2 конкурс. "ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ...":

    Як називається основний документ громадянина?



(паспорт) 
    Що являє собою добровільне об'єднання громадян країни за певними політичними поглядами?

/партія/ 
    Як називають осіб, які не досягли І8-річного віку? /

неповнолітні/ 


    Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним, що це?

/кодекс/ 
    Як називають захисника у суді?

/адвокат/ 
    Як називають людину, що бачила злочин?

/свідок/ 
   
  Який документ потрібний для проведення арешту чи обшуку?

/ордер/ 
    Як називається примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб? /арешт/ 
Бібліограф: 3 конкурс «Юридична абетка»
А - факт перебування підозрюваного поза місцем вчинення злочину в момент його вчинення ___ арешт

Б - стійка озброєна група, створена в цілях нападу на громадян або організації банда

В - народні збори на Русі в X-XIV ст. _ віче

Г - особа, що належить на правовій основі до певної держави _- громадянин

Д - виборний представник населення до органів влади або самоврядування _ депутат

І - людина (організація), що пред'являє позов __- позивач

К - основний закон держави __ Конституція _

Л - спеціалізована кредитна установа, яка видає позики під заставу рухомого і нерухомого майна __ ломбард

М - форма правління, при якій влада належить одноосібного глави держави __ монархія

Н - обов'язковий, індивідуальний безоплатний платіж, що стягується з фізичних осіб і організацій на користь держави __ податок

О - особа, якій отримана охорона інтересів, особистих і майнових прав недієздатних осіб ___ опікун

П - документ, що засвідчує особу і громадянство __ паспорт

Р - всенародне голосування громадян по законопроекту, чинним законом та інших питань державного призначення ___ референдум

С - вік, по досягненні якого особа стає повністю дієздатним ___ повноліття

Т - приватний охоронець, який здійснює на договірній основі захист життя і здоров'я __ повноліття

У - синонім шкоди. Може бути заподіяна майну та особистості ___ збиток

Ф - богиня правосуддя в грецькій міфології __ Феміда

Х - грубе порушення громадського порядку, яке може супроводжуватися застосуванням насильства до громадян та псування чужого майна ___ хуліганство

Ш - грошове стягнення, міра матеріального впливу ___ штраф

Е - оголошення неповнолітнього повністю дієздатним ___ емансипація

Ю - система судових установ, судове відомство ___ юстиція

Я - добровільне особисте звернення особи, яка вчинила злочин, із заявою про нього у відповідні органи явка.


Бібліотекар: 4 конкурс. «З чотирьох - один».

Відповісти на питання тесту



1. Право відображає інтереси:

a. всього населення країни

б. уряду

в. лише громадян

г. тільки підприємств та організацій



2. З якого віку потрібна згода дитини при зміні громадянства?

a. 10 років

б. 12 років

в. 14 років

г. 16 років



3. Як називається форма безпосередньої участі народу в управлінні державою?

a. конвенція



б. референдум

в. декларація

г. плебісцит

4. Норми права регулюють:

a. почуття людини

б. наміри людини

в. переконання людини



г. поведінка людини

5. Як називається громадське ставлення, врегульоване нормами права?

a. подія

b. юридичний склад

c. правовідношення

d. юридичний акт



6. Особа, до якої висувають вимогу в суді, називають

a. позивач

б. потерпілий

в. судовий представник



г. відповідач

7. У цивільному праві пропозицію вступити в договірні відносини називається:

a. акцепт

б. лізинг

в. оферта

г. трансферт



8. Хто може виступати в якості спадкоємця громадянина Миколаєва виключно за його заповітом?

a. дружина Ольга

б. дочка Поліна

в. усиновлений Микола



г. хрещена мати Лариса

9. До економічних прав відносяться

a. право на материнство

б. право на соціальне забезпечення

в. право на житло



г. право приватної власності

10. Протягом якого часу спалить бути оскаржене судове рішення?

a. 7 днів



б. 10 днів

в. 14 днів

г. 1 місяць

«Из четырех – один»

Правільні відповіді



1. а 2. в 3. б 4. г 5. в 6. г 7. в 8. г 9. г 10. б
Бібліограф: 5 конкурс: Юридичний словничок

Зараз я буду зачитувати ситуації та варіанти відповідей, учасники, після недовгих роздумів (до 10 секунд), повинні вибрати один із варіантів відповіді, що є, на їхню думку, правильним.

У вас буде можливість виявити свою ерудицію…
http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=ff7345029ffb9b27600737972f8fd453-127-144&n=21 (Зачитуються з юридичного словника) запитання:

1.       Система всіх нормативно-правових актів певної держави.

 (Законодавство)

2.       Основний Закон держави



(Конституція)

3.       Передбачене кримінальним законом суспільно небезпечне, винне, каране діяння, що посягає на суспільні відносини, які охороняються законом.



(Злочин)

4.       Міра державного примусу, що застосовується судовими органами до осіб, які вчинили злочин.



(Покарання)

5.       Законодавчий акт, у якому систематизовано норми, що належать до певної галузі  законодавства.



(Кодекс)

6.       Умисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виражають явну неповагу до суспільства.



(Хуліганство)

7.       Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань.



(Міліція)

8.       Організаційно самостійна державно-правова інституція, на яку покладається підтримання державного обвинувачення в суді, нагляд за додержанням законів органами, які проводять  оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство.



(Прокуратура)

9.       Державний орган, що має повноваження здійснювати правосуддя.



(Суд)

10.   Особа, яка надає фізичним і юридичним особам різні види юридичної допомоги, передбачені законодавством.



(Адвокат)

11.   Діяльність організованих злочинних груп, пов’язана з насильництвом, убивствами, пограбуваннями, захопленням заручників, підкупом державних чиновників.



(Гангстеризм)

12.   Сукупність людей, території, на якій вони проживають, і суверенної у межах даної території влади.



(Держава)
Бібліотекар: 6 конкурс . «В лабіринті понять»
Правоздатність - здатність мати права та обов'язки

Піклування - форма захисту особистих і майнових прав та інтересів громадян, встановлюється над неповнолітніми віком від 14 до 18 років за відсутності батьків, позбавлення батьків батьківських прав, а також над дієздатними повнолітніми громадянами, які за станом здоров'я не здатні захистити свої права та інтереси



Диспозиція - елемент правової норми, що виражає саме правило поведінки, прописане в даній нормі права

Емансипація - оголошення в установленому законом порядку неповнолітнього повністю дієздатним

Злочин - винна суспільно небезпечне протиправне діяння фізичної особи, передбачене кримінальним законом

Дієздатність - здатність своїми діями набувати права і створювати обов'язки

Опіка - форма захисту особистих і майнових прав громадян, встановлюється над дітьми, які не досягли 14 років, що залишилися без батьківського піклування, і над особами, визнаними судом недієздатними внаслідок душевної хвороби або недоумства

Санкція - елемент правової норми, в якому викладені несприятливі наслідки неправомірної поведінки

Правопорушення - винна протиправне діяння особи, що заподіює шкоду інтересам суспільства, держави і особистості

Вина - психічне ставлення особи до власного поводження і до його результатів

Гіпотеза - елемент правової норми, що визначає умови, за яких буде діяти дана норма права

Проступок - правопорушення, що посягає на встановлений законом громадський порядок

Неповнолітній - людина, яка не досягла 18-річного віку

Право - система загальнообов'язкових норм, що регулюють поведінку людей, найбільш важливі відносини між ними, за виконанням яких слідкує держава

Покарання - міра державного примусу, що за вироком суду особі, визнаному винним у скоєнні злочину

Піклування - форма захисту особистих і майнових прав та інтересів громадян, встановлюється над неповнолітніми віком від 14 до 18 років за відсутності батьків, позбавлення батьків батьківських прав, а також над дієздатними повнолітніми громадянами, які за станом здоров'я не здатні захистити свої права та інтереси
Бібліограф: 7 конкурс «Юридичні завдання»

Вам треба вирішити юридичну задачу, обгрунтувати свою відповідь.


1. 32-річний Петров втратив обидві ноги в результаті автомобільної катастрофи. Тепер він інвалід. Чи можуть його обмежити в дієздатності?
Ні, не можуть, так як недієздатним є людина, яка не досягла 18 років, або визнаний недієздатним внаслідок душевної хвороби або недоумства.
2. Чи може бути проведена емансипація, якщо громадянин досяг 15-річного віку і працює за трудовим договором в установі?
Ні, не може бути проведена, так як громадянин не досяг 16-річного віку
3. Неповнолітній Павло проживає з батьками і 20-річним братом. Брат подарував Павлу мопед. Через деякий час Павло з дозволу брата обміняв мопед на магнітофон. Чи може вироблений обмін бути визнаний недійсним?
Так, може, так як неповнолітній робить угоди з письмової згоди своїх законних представників - батьків, усиновителів, опікунів, а брат Павла не є його законним представником

4. Чи можна з правової точки зору вважати людей одруженими після вінчання в церкві?


Ні, оскільки відповідно до ст. 1 СК РФ (п.2) визнається шлюб, укладений тільки в органах запису актів громадянського стану (РАГС)
5. Дідусь звернувся до суду з вимогою про стягнення аліментів на утримання зі свого внука Федора, оскільки у нього маленька пенсія, і він не може отримати зміст від свого повнолітнього працездатного сина. Чи задовольнить суд вимога дідусі?
Так, так як внуки залучаються до сплати аліментів у разі неможливості отримання дідусем утримання від своїх повнолітніх працездатних дітей.
Бібліотекар: Ось і підійшло до кінця наше подорож по сторінках законів, які ми повинні не тільки знати, а й дотримуватися.

Бібліограф: Знання законів важливо для кожної людини і для всіх загалом.

Бібліотекар: А кожен з нас повинен пам'ятати, що правова культура починається зі знання своїх прав і обов'язків в цьому суспільстві і їх неухильного дотримання.
Бібліограф: У житті, як і в нашій грі, перемагає той, хто знає свої права.

Бібліотекар: Цьому нас вчить саме життя.

Бібліограф: Поки ми не зрозуміємо цієї істини, нам буде важко жити серед людей.

Бібліотекар: Підсумок заходу «Правовий лабіринт» пройдено успішно

З допомогою своїх знань ви зруйнували стіни віртуального лабіринту , і швидше впоралась з цим завданням



(Називаються переможці).

Вітаємо переможців!



Бібліограф: Ми прагнули зробити цю зустріч корисною для вас, тому обрали для гри ситуації, максимально наближені до тих, із якими ви стикаєтесь у повсякденному житті.

Бібліотекар: Проблемні ситуації та правильні шляхи виходу з них нам підказала чудова книжечка – невелика за обсягом, але вельми змістовна, варта того, щоб і ви з нею детально ознайомились.

Рекламує брошуру “Вчимося жити по закону”( Херсон, 1999).

 Дякуємо за активну гру і приємне спілкування.



Бібліограф: Ми впевнені, що наш правовий лабіринт допоміг вам усвідомити свої права і необхідність їх відстоювати, але пам’ятайте про права інших людей і старайтесь ніколи їх не порушувати.

Бібліотекар: Сподіваємося, що на вашому життєвому шляху завжди будуть дотримуватися ваші права, а ви самі будите завжди виконувати свої обов'язки.
Бібліограф: Хотілося б закінчити нашу зустріч притчею.

«Давним-давно в старовинному місті жив Майстер, оточений учнями.

Самий здатний з них одного разу задумався: «А чи є питання, на який наш Майстер не зміг би дати відповіді?" Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішу метелика і сховав її між долонями. Метелик чіплялася лапками за його руки, і учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав: - Скажіть, яка метелик у мене в руках: жива чи мертва? Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.

Чи не дивлячись на руки учня, Майстер відповів: - Все в твоїх руках.»

Бібліотекар: Людина завжди може зробити вибір.

Бібліограф: Вибір, спрямований на благо іншому - це і є «моральний вибір».
Бібліограф: Дякуємо за увагу, знайте свої права і виконуйте обов'язки!

До нових зустрічей!


Звучить музика…


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка